-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля)
Закупівля відповідно до п. 10 постанови Кабінету Міністрів України, від 12 жовтня 2022 р. № 1178, «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» із змінами
Торги не відбулися
6 749 996.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 499.97 UAH
мін. крок: 1% або 67 499.97 UAH
Період оскарження:
25.09.2023 11:09 - 04.11.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
про встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
7113a451904a44e9afee11bd82815084
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-003607-a.a4
Назва:
про встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
про встановлення дискримінаційних вимог
у Тендерній документації на закупівлю
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Кропивницький КЕВ.docx 30.09.2023 18:36
- Скарга Кропивницький КЕВ.pdf 30.09.2023 18:36
- Лист від Виробника.pdf 30.09.2023 18:36
- Скарга Кропивницький КЕВ.pdf.p7s.zip 30.09.2023 18:36
- Лист від Скаржника.pdf 30.09.2023 18:36
- ТД з додатками (нова редакція).docx 30.09.2023 18:36
- ДСТУ 7146.2010.pdf 30.09.2023 18:36
- ДСТУ 3472-2015.pdf 30.09.2023 18:36
- рішення від 03.10.2023 № 15736.pdf 03.10.2023 17:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.10.2023 № 16197.pdf 11.10.2023 19:38
- рішення від 10.10.2023 № 16197.pdf 13.10.2023 15:14
- Пояснення UA-2023-09-25-003607-a 05.10.2023 15:02
- Пояснення UA-2023-09-25-003607-a 05.10.2023 15:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2023 19:07
Дата розгляду скарги:
10.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.10.2023 17:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.10.2023 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації, щодо проведення відкритих торгів на закупівлю (UA-2023-09-25-003607-а): Вугілля (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 Тверде паливо) відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.10.2023 № 16197-р/пк-пз.
Оприлюднено оновлену версію тендерної документації разом із листом змін в електронній системі закупівель.
Вимога
Є відповідь
порушення порядку проведення торгів.
Номер:
5776fdbb7c054357ba791f35a66af7b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-003607-a.b3
Назва:
порушення порядку проведення торгів.
Вимога:
В розумінні даної документації «виробником вугілля» вважається суб’єкт господарювання (юридична особа чи фізична особа чи фізична особа-підприємець), яка видобуває (збагачує, сортує) вугілля або переробляє (сортує, дробить та збагачує) вугілля в порядку, передбаченому діючим законодавством. Виробник вугілля повинен здійснювати свою господарську діяльність за наявності всіх необхідних та передбачених законодавством чинних дозволів (в тому числі висновок з оцінки впливу на довкілля).
Зауважимо, що ми не є виробниками товару і не маємо господарських відносин з виробником, крім того, не є контролюючими органами, а відтак, ми не маємо право втручатись у діяльність виробників і перевіряти дозвільні документи.
Крім того, вимога "Виробник вугілля повинен здійснювати свою господарську діяльність за наявності всіх необхідних та передбачених законодавством чинних дозволів (в тому числі висновок з оцінки впливу на довкілля)." є такою, що встановлена в порушення п. 29 особливостей.
Предметом закупівлі за цими торгами є саме тверде паливо (вугілля), Для такого товару передбачені наступні національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 7146:2010).
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015).
ЖОДЕН З ЦИХ стандартів не містить вимог до дозволів (у тому числі висновку з оцінки впливу на довкілля).
Отже, вбчачається порушення п. 29 особливостей.
Вимагаємо внести зміни і виключити незаконну та дискримінаційну вимогу, що встановлена під "обраного учасника", у іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до органу оскарження захистом своїх прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2023 16:14
Вирішення:
Згідно з положеннями пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Нормами пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.»
На виконання зазначених вище норм статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником було сформовано та вказано в технічній специфікації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Виходячи з норм частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» і Є ВИМОГАМИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ, про які йде мова в абз.2 пункту 29 Особливостей
При цьому слід зазначити, що тлумачення визначення хто є «виробником вугілля» в розумінні тендерної документації, НЕ Є ВИМОГАМИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ в розумінні абз.2 пункту 29 Особливостей.
Відповідно до ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Положення ДСТУ 7146:2010 та норми Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» дають право Замовнику встановлювати вимоги до забезпечення ВСІМА учасниками процесу постачання вугілля кам’яного (чи то виробник чи то суб’єкт господарювання, що здійснює лише постачання вугілля споживачам чи то споживач) заходів щодо охорони та захисту довкілля
Згідно норм частини 1 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
При цьому нормами пункту 3 частини 3 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» передбачено, що такі види планованої діяльності та об’єкти, як
- видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням;
- перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;
можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля. Отже, виробники кам’яного вугілля ПОВИННІ здійснити оцінку впливу на довкілля згідно з Законом України «Про оцінку впливу на довкілля»
Відповідно до п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки від 26.10.2011 № 1107 (далі за текстом – Порядок № 1107), враховуючі зміни до порядку, дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
В свою чергу згідно з п.2 затвердженого постановою КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77 переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки у групі А, дозвіл за формою згідно з додатком 1 потрібен роботодавцеві на експлуатацію гірничошахтного та гірничорятувального устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів. Тобто будь-який легальний виробник вугілля повинен мати такий дозвіл.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
порушення порядку проведення торгів.
Номер:
77997add155446beab98017c9ad30a58
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-003607-a.a2
Назва:
порушення порядку проведення торгів.
Вимога:
Предметом даних торгів є Буре вугілля марки Б (25-300)
Звернемо увагу, що даний товар є твердим паливом.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива….замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Заважимо, що для кам'яного вугілля, що використовуються для побутових потреб передбачено стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ'ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" – встановлює технічні вимоги до вугілля кам’яного, що дозволено використовувати для побутових потреб.
- ДСТУ 3472-2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" – встановлює поділ вугілля за марками.
Відповідно до розділу 3 ДСТУ 7146:2010 зазначено, зокрема:
3.1. Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6—100 мм) — ГОСТ 19242.
3.2 Для побутових потреб використовують збагачене розсортоване та незбагачене розсортоване вугілля.
3.3 За якісними, технологічними та фізико-механічними показниками вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
3.4 За якісними показниками, що характеризують безпечність, вугілля повинно відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2.
вугілля марки Б – взагалі НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО національним стандартом (ДСТУ 7146:2010) для побутових потреб. Ми не розуміємо де в ДСТУ 7146:2010 або ДСТУ 3472:2015 замовник знайшов марку Б та технічні характеристики до фракції 25-300.
Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів, що встановлений п. 29 Особливостей також, порушив, принципи проведення даних торгів і наші права на участь у них.
Зауважимо, що Замовник не має права відхилятись від норм національних стандартів і тим самим звужувати коло потенційних учасників і порушувати права учасників на участь.
Вимагаємо внести зміни у тендерну документацію. у іншому випадку звернемось до АМКУ (з практикою по аналогічному питанню можете ознайомитись у процедурі UA-2023-08-31-004398-a)
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2023 16:03
Вирішення:
Станом на сьогодні в Україні на вугілля поширюється наступні національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови»
- ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація»
- ДСТУ 4083:2012 «Вугілля кам`яне та антрацит для пиловидного спалювання на теплових електростанціях. Технічні умови»
Слід зазначити, що тверде паливо це горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець. До твердого палива належать кам'яне вугілля, кокс, буре вугілля, горючі сланці, торф, біомаса, бездимне паливо (вид твердого палива, яке під час горіння або не виділяє видимого диму, або продукує його у незначній кількості), тверді побутові відходи і деревина. Отже буре вугілля відноситься до твердого палива.
Зауважимо, що БУРЕ ВУГІЛЛЯ ПЕРЕДБАЧЕНЕ НАЦІОНАЛЬНИМ СТАНДАРТОМ ДСТУ 3472:2015, А ОТЖЕ БУДЬ ЯКИЙ СПОЖИВАЧ МАЄ ПРАВО ЗДІЙСНЮВАТИ ЗАКУПІВЛЮ ЗАЗНАЧЕНОГО ВУГІЛЛЯ. При цьому стандарт ДСТУ 3472:2015 поширюється на буре, кам’яне вугілля та антрацит України і встановлює їхню класифікацію за марками та групами на основі характерних загальних ознак, які відображають генетичні особливості та основні технологічні характеристики.
Водночас положення ДСТУ 7146:2010 поширюється на вугілля кам’яне та антрацит. Тобто дія цього стандарту не поширюється на вугілля буре, а тому технічні та якісні характеристики слід встановлювати у відповідності до положень ДСТУ 3472:2015.
Під час складання технічної специфікації замовником було встановлено вимоги до бурого вугілля згідно положень ДСТУ 3472:2015, а отже цілком дотримано вимоги абзацу 2 пункту 29 Особливостей, а тому положення пункту 29 Особливостей НЕ ПОРУШЕНІ
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
порушення п. 29 Особливостей
Номер:
a1b07db8b8bc4945b1a8d82bfa45e226
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-003607-a.a1
Назва:
порушення п. 29 Особливостей
Вимога:
За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії. Вугілля, що є предметом закупівлі, має вплив на організм людини і належить до речовин фіброгенної дії, тому постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля кам’яного для людей (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо). Беручи до уваги норми статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" пропоноване вугілля повиино пройти державну санітарно-епідеміологічну експертизу та мати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Про що учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист довільної форми в якому повинно бути зазначено номер (номери) діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоноване вугілля (в якому виробником чи заявником експертизи вказаний безпосередньо учасник процедури закупівлі (або суб’єкт господарювання, що вказаний виробником в довідці, наданій відповідно до пункту А.1 розділу ІІІ Додатку 2 до цієї тендерної документації)).
Зазначимо, що абз.2 п. 29 Особливостей передбачено, що для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для вугілля кам'яного, що є предметом даних торгів передбачено наступні національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 7146:2010).
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015).
Пунктом 7.10 ДСТУ 7146:2010 передбачено, що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки.
Таким чином у ДСТУ 7146:2010 відсутні вимоги щодо наявності СЕС чи надання листа з вказанням номеру та дати СЕС.
Вимагаємо виключити незаконну вимогу. у іншому випадку будемо вимушені звернутись до АМКУ за захистом своїх прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.09.2023 11:34
Вирішення:
Нами уважно розглянуто Вашу вимогу, задоволено, необхідні зміни до ТД будуть внесені відповідно до ст. 10 ЗУ "Про публічні закупівлі" (тобто опубліковані 29.09.2023 року).
Статус вимоги:
Задоволено