-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Гранули паливні з деревини - пелети
Завершена
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
Період оскарження:
25.09.2023 10:33 - 21.10.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Щодо неправомірного визначення переможцем ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Номер:
ef8ac13b391d4c6abee17601fe09d01e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-002421-a.a4
Назва:
Щодо неправомірного визначення переможцем ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Скарга:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ВИННИКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ" було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-09-25-002421-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27 жовнтя 2023 року було визначено переможцем ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ та прийнято рішення укласти з ним договір на закупівлю.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного визначення переможцем
ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
1. Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
«Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
1.1. Згідно пункту 6 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
«Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
У складі пропозиції ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ відсутня інформація, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмету закупівлі.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
2. Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо (Гранули паливні з деревини – пелети)» Замовником встановлено: ««Запропоновані Учасником Пелети паливні повинні відповідати вимогам діючих стандартів відповідно ДСТУ 8358:2015, «I група якості» та повинне мати наступні якісні та технічні характеристики або бути не гірше зазначених характеристик, а саме:
Гранули паливні з деревини – пелети
екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку
розміри гранул (пелет): діаметр від 4 до 24мм
зольність: до 1 %
Довжина - від 3 до 49 мм
вологість: до 10 %
Кількість: 150 т. (тон)
2. «Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою з масою нетто спожиткового паковання від 3 до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси +/- 1,5%, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки».
3.Доставка Замовнику та розвантаження товару здійснюється Учасником (Постачальником) за адресою Замовника.
4. Мінімальна разова поставка від 12 тонн.
5.Вартість доставки (транспортування) та розвантаження повинна бути включена в цінову пропозицію.
6.У разі поставки неякісного товару або не відповідного товару, такий товар повертається Учаснику (Постачальнику) або підлягає обміну за рахунок Учасника протягом 5 робочих днів, після звернення Замовника засобами зв’язку.
7.Учасник зобов’язаний в складі пропозиції надати Лист – згоду ( інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в Додатку №2.»
У складі пропозиції ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ НЕ НАДАВ НА ВИКОНАННЯ П.7 Додатку №2 «Лист – згоду ( інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в Додатку №2», а отже не виконав пряму вимогу Замовника. Таким чином, ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ через відсутність чітко визначеного Замовником документу – Листа-згоди на підтвердження технічних вимог, зазначених в Додатку №2, таким чином, Учасник не засвідчує підтвердження технічних вимог Замовника, які встановлено у Додатку №2.
Зважаючи на це, тендерна пропозиція ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
3. Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо (Гранули паливні з деревини – пелети)» Замовником було внесено зміни до технічної частини, а саме додатку №2 та Викладено зазначений Додаток в новій редакції.
Додаток№2 від 25.09.2023 року
БУЛО
Додаток №2 від 17.10.2023 року
СТАЛО (ЧИННА РЕДАКЦІЯ ДОДАТКУ №2)
Таким чином, Замовник планує закупівлю товару з наступними технічними характеристиками:
Гранули паливні з деревини – пелети
екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку
розміри гранул (пелет): діаметр від 4 до 24мм
зольність: до 1 %
Довжина - від 3 до 49 мм
вологість: до 10 %
Кількість: 150 т. (тон)
«Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою з масою нетто спожиткового паковання від 3 до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси +/- 1,5%, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки.
Звертаємо увагу, що ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ у файлі: «лист згода на технічні, якісні характеристики предмета закупівлі» надав абсолютно відмінні характеристики, які за своїм значенням не відповідають вимогам Замовника.
Таким чином, Учасником ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ не ознайомився із новими технічними вимогами від 17.10.2023, які були внесені до Додатку №2, та не надано чіткого визначення технічних характеристик, як того вимагає Замовник в Додатку №2 до тендерної документації, а саме: «Учасник зобов’язаний в складі пропозиції надати Лист – згоду ( інформація в довільній формі) НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ, зазначених в Додатку №2».
Учасник на підтвердження технічних вимог зазначених в Додатку №2 не надав ЧІТКО ВИЗНАЧЕНУ інформацію, яка б давала змогу розуміти, ЯКИЙ САМЕ ТОВАР ТА З ЯКОГО МЕТЕРІАЛУ, З ЯКИМИ ТЕХНІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ пропонує до постачання.
1) Не є зрозумілим та чітко визначеним: з якого екологічно чистого матеріалу будуть виготовлятися гранули паливні з деревини-пелети:
- або це буде тирси дубу;
- або це буде бук.
Таким чином, звертаємо увагу, що зазначений документ не засвідчує якість товару та не підтверджує технічні характеристики товару, не дає змоги визначити, що саме за товар буде запропоновано до постачання Учасником ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ. Тобто, не надано конкретне значення, що дає змогу замовнику класифікувати чи відповідає вимогам Замовника товар, чи ні.
2) Не зазначено конкретного показника зольності. «НЕ ВИЩЕ 0,6%» - не є конкретною технічною характеристикою.
3) Не зазначено конкретного показника вологості. «НЕ ВИЩЕ 7%» не є конкретною технічною характеристикою.
Таким чином, звертаємо увагу, що зазначений документ з наданими технічними характеристиками не підтверджує технічні характеристики товару, НЕ ДАЄ ЗМОГИ ВИЗНАЧИТИ, З ЯКИМИ ТЕХНІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ товар буде запропоновано до постачання Учасником ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ.
Тобто, не надано конкретне значення показників ЗОЛЬНОСТІ, ВОЛОГИ, МАТЕРІАЛУ, з якого виготовлятиметься товар, що дає змогу замовнику класифікувати чи відповідає вимогам Замовника товар, чи ні.
Отже, тендерна пропозиція Учасника – повністю не відповідає вимогам Замовника, які наведені у Додатку №2 до тендерної документації:
1) Ані додатку №2 (до якого були внесені зміни Замовником від 17.10.2023 року);
2) Не дає розуміння, який товар та з якими технічними характеристиками пропонує Учасник.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057) не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації та є такою, що мала бути відхилена Замовником на підставі п.44 Особливостей, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
З огляду на викладене, тендерна пропозиція ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Таким чином, підсумовуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та наявні підставі для відхилення учасника згідно п. 44 Особливостей.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна
просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Гранули паливні з деревини – пелети, Код ДК 021:2015 - 09110000-3 Тверде паливо, ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-25-002421-a.
3) Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ВИННИКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ" – скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27 вересня 2023 року стосовно визначення переможцем процедури ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ та оприлюднення наміру про укладення договору.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
ФОП
м.п. Бабурнич Наталія Іванівна
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2023-09-25-002421-a.docx 01.11.2023 13:26
- Скарга_UA-2023-09-25-002421-a.pdf 01.11.2023 13:26
- рішення від 03.11.2023 № 17640.pdf 03.11.2023 14:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2023 № 18140.pdf 14.11.2023 16:20
- рішення від 13.11.2023 № 18140.pdf 16.11.2023 18:05
- Пояснення по суті скарги.pdf 07.11.2023 15:00
- Пояснення по суті скарги.docx 07.11.2023 15:00
- 24_[03-10-2023 19.44.59]лист згода на технічні, якісні харектеристики предмета закупівлі.pdf 07.11.2023 15:01
- 1_[28-09-2023 10.33.28]ДСТУ 8358-2015.pdf 07.11.2023 15:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.11.2023 13:29
Дата розгляду скарги:
13.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.11.2023 14:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.11.2023 18:05
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення (протоколу) уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій прийнятого Рішенням від 27.10.2023
Номер:
1c4ecdb3c3d44f8ba977e73ba7699f03
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-002421-a.b3
Назва:
Вимога щодо скасування рішення (протоколу) уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій прийнятого Рішенням від 27.10.2023
Вимога:
Вимога щодо скасування рішення (протоколу) уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій
прийнятого Рішенням від 27.10.2023
Шановний Замовнику!
Рішенням (протоколом) щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.10.2023 року щодо закупівлі: Гранули паливні з деревини – пелети, Код ДК 021:2015 - 09110000-3 Тверде паливо, ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-25-002421-a (далі – Закупівля) було визначено переможцем закупівлі ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057).
Вважаємо, що вищезазначене рішення про визначення Переможцем учасника ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057) є неправомірним та таким, що підлягає скасуванню у зв’язку з наступним.
1) Відповідно до Додатку №2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015:09110000-3 Тверде паливо (Гранули паливні з деревини – пелети)» Замовником встановлено:
«Запропоновані Учасником Пелети паливні повинні відповідати вимогам діючих стандартів відповідно ДСТУ 8358:2015, «I група якості» та повинне мати наступні якісні та технічні характеристики або бути не гірше зазначених характеристик, а саме:
Гранули паливні з деревини – пелети
екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку
розміри гранул (пелет): діаметр від 4 до 24мм
зольність: до 1 %
Довжина - від 3 до 49 мм
вологість: до 10 %
Кількість: 150 т. (тон)
2. «Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою з масою нетто спожиткового паковання від 3 до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси +/- 1,5%, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки».
3.Доставка Замовнику та розвантаження товару здійснюється Учасником (Постачальником) за адресою Замовника.
4. Мінімальна разова поставка від 12 тонн.
5.Вартість доставки (транспортування) та розвантаження повинна бути включена в цінову пропозицію.
6.У разі поставки неякісного товару або не відповідного товару, такий товар повертається Учаснику (Постачальнику) або підлягає обміну за рахунок Учасника протягом 5 робочих днів, після звернення Замовника засобами зв’язку.
7.Учасник зобов’язаний в складі пропозиції надати Лист – згоду ( інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в Додатку №2.»
1.1. У складі пропозиції ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057) - не підтвердив та не надав в складі пропозиції Лист – згоду ( інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в Додатку №2. \
Отже, Замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі п.44 Особливостей, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
1.2. Замовник Вимагав у Додатку №2 наступні технічні характеристики:
ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057) у файлі: «лист згода на технічні, якісні харектеристики предмета закупівлі» надав абсолютно відмінні характеристики, які за своїм значенням не відповідають вимогам Замовника.
Учасником ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057) не надано чіткого визначення технічних характеристик, як того вимагає Замовник в Додатку №2 до тендерної документації, а саме: «Учасник зобов’язаний в складі пропозиції надати Лист – згоду ( інформація в довільній формі) на підтвердження технічних вимог, зазначених в Додатку №2».
Учасник на підтвердження технічних вимог не зазначив:
1. З якого екологічно чистого матеріалу будуть виготовлятися гранули паливні з деревини-пелети:
- З тирси дубу АБО
- Буку.
Тобто, не надано конкретне значення, що дає змогу замовнику класифікувати чи відповідає вимогам Замовника товар, чи ні.
2. Не зазначено конкретного показника зольності. «Не вище 0,6%» не є конкретною технічною характеристикою.
3. Теплота згорання та температура плавлення золи не вимагалися Замовником.
4. Не зазначено конкретного показника вологості. «Не вище 7%» не є конкретною технічною характеристикою.
Отже, Замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі п.44 Особливостей, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна пропозиція Учасника – повністю не відповідає вимогам Замовника, які наведені у Додатку №2 до тендерної документації:
1) Ані додатку №2 (до якого були внесені зміни Замовником від 17.10.2023 року);
2) Ані технічним характеристикам, які вимагає Замовник.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057) не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації та є такою, що мала бути відхилена Замовником на підставі п.44 Особливостей, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Вимагаємо скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.10.2023 року щодо закупівлі: Гранули паливні з деревини – пелети, Код ДК 021:2015 - 09110000-3 Тверде паливо, ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-25-002421-a (далі – Закупівля) ВІДПОВІДНО ДО ЯКОГО було неправомірно визначено переможцем закупівлі ФОП ГУЩУК ВОЛОДИМИР АНАНІЙОВИЧ (Код ЄДРПОУ: 2172103057)
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на відхилення_UA-2023-09-25-002421-a.pdf 30.10.2023 09:41
- Вимога на відхилення_UA-2023-09-25-002421-a.docx 30.10.2023 09:41
Дата подачі:
30.10.2023 09:41
Вирішення:
Вимога не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Замовник не вимагав спеціальної форми для документа Лист-згода. А отже учасники були в праві подати будь-який документ та у будь-якій формі згідно з яким було б зрозуміло згоду учасника з технічними вимогами. Сама по собі відсутність у назві документу словосполучення «Лист згода» не може трактуватись як відсутність документа. Учасник в складі пропозиції надав «лист згода на технічні, якісні лист згода на технічні, якісні харектеристики предмета закупівлі.pdf» який хоч і не містить у своєму тексті словосполучення «лист згода» але підтверджує згоду учасника із технічними вимогами.
Щодо конкретних недоліків на які звертує увагу скаржник:
1. «Не зазначено з якого екологічно чистого матеріалу будуть виготовлятися гранули паливні з деревини-пелети: - З тирси дубу АБО - Буку. Тобто, не надано конкретне значення, що дає змогу замовнику класифікувати чи відповідає вимогам Замовника товар, чи ні.» Не відповідає дійсності. Учасником це вказано.
2. «Не зазначено конкретного показника зольності. «Не вище 0,6%» не є конкретною технічною характеристикою.» Замовник не вимагав вказувати конкретний відсоток зольності. Замовник вимагав щоб зольність щоб зольність не перевищувала 1% . Учасник пропонує товар зольність якого не перевищує 0.6%. Таким чином Учасник пропонує товар який не тільки не суперечить вимогам Замовника але є навіть кращим від очікуваного.
3. «Теплота згорання та температура плавлення золи не вимагалися Замовником.» Надання будь-якої додаткової інформації учасником, або додаткових документів не може розглядатись як порушення вимог тендерної документації.
4. «Не зазначено конкретного показника вологості. «Не вище 7%» не є конкретною технічною характеристикою.» Замовник не вимагав вказувати конкретний відсоток вологості. Замовник вимагав щоб вологість товару була до 10%. Учасник пропонує товар вологість якого не перевищує 7%. Таким чином Учасник пропонує товар який не тільки не суперечить вимогам Замовника але є навіть кращим від очікуваного.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
щодо технічних параметрів
Номер:
43568c74ad004dc09980528fb5e8e33a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-002421-a.a2
Назва:
щодо технічних параметрів
Вимога:
Добрий день! Відповідно ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови, «I група якості» немає прописано, з якої породи виготовлені пелети, головне, щоб була відповідність показникам, тому вимога, щодо екологічно чистого матеріалу – тирса дуба або буку дискримінаційна.
Просимо внести зміни у технічну специфікацію до тендерної документації. Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.10.2023 12:59
Вирішення:
Добрий день, шановний учаснику. У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» (п. п. 4.1 та 4.2) поділяють брикети паливні за породами деревини. В тому числі. пелети з деревини листяних порід. До яких і належать дуб та бук. Окрім цього, відповідно до ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» одним із принципів за яким здійснюються закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Саме з цією метою, замовник закуповує дані пелети, оскільки їх використання дозволяє забезпечити найбільшу економність та ефективність. Замовником не встановлено ніяких вимог до предмету закупівлі які б суперечили вищевказаному ДСТУ.
З огляду на вищевказане, Ваша вимога не підлягає задоволенню
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.10.2023 00:03
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Номер:
0d2129bb630e4b0cb6262922269119a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-25-002421-a.b1
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Скарга:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ВИННИКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ" було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-09-25-002421-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
ОБСТАВИНИ:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 25.09.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
І.
Відповідно до Додатку№2: Замовник вимагає:
«Запропоновані Учасником Пелети паливні повинні відповідати вимогам діючих стандартів відповідно ДСТУ 8358:2015, «I група якості» та повинне мати наступні якісні та технічні характеристики або бути не гірше зазначених характеристик, а саме:
Назва товару (опис товару та технічні вимоги)
Гранули паливні з деревини – пелети
екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку
розміри гранул (пелет): діаметр – 6 мм
зольність: не вище 0,6 %
довжина - 5-40 мм
теплота згорання: >19(робочий стан проби) та >21(сухий стан проби) МДж/кг
температура плавлення золи* ≥ 1100є С
вологість: не вище 7 %
Кількість: 150 т. (тон)
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає КОНКРЕТНИХ, СТАЛИХ ПОКАЗНИКІВ, вказаних замовником технічних характеристик, а передбачає значення в ДІАПАЗОНІ, надаємо нижче скріншот ДСТУ 8358:2015 (сторінка 4) з показниками, які передбачені для «Гранули паливні з деревини – пелети».
Беручи до уваги національний стандарт та класифікаційні показники саме для Гранули паливні з деревини – пелети - «ДСТУ 8358:2015» – даним ДСТУ для «I групи якості» передбачаються показники, які зазначає Скаржник у колонці «Пропозиція Учасника викласти вимоги Додатку 2 в наступній редакції» таблиці, яка зазначена нижче:
Вимоги Замовника Пропозиція Учасника викласти вимоги Додатку 2 в наступній редакції.
Гранули паливні з деревини – пелети Гранули паливні з деревини – пелети
екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку
розміри гранул (пелет): діаметр – 6 мм розміри гранул (пелет): діаметр від 4 до 24мм
зольність: не вище 0,6 % зольність: до 1 %
довжина - 5-40 мм Довжина - від 3 до 49 мм
теплота згорання: >19(робочий стан проби) та >21(сухий стан проби) МДж/кг Видалити даний показник, так як в ДСТУ 8358:2015 зазначено найнижчу питому теплоту згорання робочої маси БРИКЕТУ.
Разом з тим, даний показник відсутній для пелети.
температура плавлення золи* ≥ 1100є С
Видалити. Так як ДСТУ 8358:2015 не передбачає зазначений показник.
вологість: не вище 7 % вологість: до 10 %
Кількість: 150 т. (тон) Кількість: 150 т. (тон)
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
1. Внесення змін до таблиці з технічними характеристиками Додатку №2 та викласти їх в наступній редакції:
Гранули паливні з деревини – пелети
екологічно чистий матеріал – тирса дуба або буку
розміри гранул (пелет): діаметр від 4 до 24мм
зольність: до 1 %
Довжина - від 3 до 49 мм
вологість: до 10 %
Кількість: 150 т. (тон)
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовник вимагає:
«2. Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою 15 кг, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає КОНКРЕТНИХ, СТАЛИХ ПОКАЗНИКІВ, вказаних замовником технічних характеристик, а передбачає значення в ДІАПАЗОНІ, надаємо нижче скріншот ДСТУ 8358:2015 (сторінка 6) з показниками, які передбачені для «Гранули паливні з деревини – пелети».
Беручи до уваги національний стандарт та класифікаційні показники саме для Гранули паливні з деревини – пелети - «ДСТУ 8358:2015» – даним ДСТУ передбачається паковання від 3 до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси +/- 1,5%
Вимоги Замовника Пропозиція Учасника викласти вимоги Додатку 2 в наступній редакції.
Гранули паливні з деревини – пелети Гранули паливні з деревини – пелети
Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою 15 кг, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою з масою нетто спожиткового паковання від 3 до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси +/- 1,5%, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
1. Внесення змін до п.2 Додатку №2 та викласти їх в наступній редакції:
«Пелети (гранули) паливні повинні поставлятися фасовкою з масою нетто спожиткового паковання від 3 до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси +/- 1,5%, на піддонах, по заявці Замовника протягом 5 робочих днів з моменту заявки».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІІ.
Відповідно до Додатку №2 Замовник вимагає:
«6.При поставці обов’язково надається завірена копія сертифікату відповідності та протоколу досліджень (випробувань) видані акредитованою лабораторією».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає вказаних замовником документів, а саме: «копія сертифікату відповідності та протоколу досліджень (випробувань) видані акредитованою лабораторією».
Ураховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виправити невідповідності шляхом внесення відповідних змін, а саме вилучити із додатку №2 вимогу щодо надання: «копія сертифікату відповідності та протоколу досліджень (випробувань) видані акредитованою лабораторією».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«При поставці обов’язково надається завірена копія сертифікату відповідності та протоколу досліджень (випробувань) видані акредитованою лабораторією», так як даний документ не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІV.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Якість Товару Учасник має в складі пропозиції підтвердити оригіналом Протоколу випробування (виданий не раніше 2023 року) виданого акредитованою лабораторією та оригіналом Сертифікату Відповідності/Якості, в якому має бути вказано з якої деревини виготовлена пелета.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Станом на сьогодні національним стандартом для Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Вищевказаний стандарт не передбачає вказаних замовником документів, а саме: «Протоколу випробування (виданий не раніше 2023 року) виданого акредитованою лабораторією та оригіналом Сертифікату Відповідності/Якості, в якому має бути вказано з якої деревини виготовлена пелета».
Ураховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виправити невідповідності шляхом внесення відповідних змін, а саме вилучити із додатку №2 вимогу щодо надання: «Протоколу випробування (виданий не раніше 2023 року) виданого акредитованою лабораторією та оригіналом Сертифікату Відповідності/Якості, в якому має бути вказано з якої деревини виготовлена пелета».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«Якість Товару Учасник має в складі пропозиції підтвердити оригіналом Протоколу випробування (виданий не раніше 2023 року) виданого акредитованою лабораторією та оригіналом Сертифікату Відповідності/Якості, в якому має бути вказано з якої деревини виготовлена пелета», так як даний документ не передбачений національним стандартом ДСТУ 8358:2015.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 4 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
V.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Якщо Учасник не виробник, то він зобов’язаний в складі пропозиції надати Договір з виробником про постачання пелет з сировини дуба/бука, та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху..»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Документ, який регулює підтвердження характеристик запропонованого товару Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Зазначений вище стандарт не передбачає надання «Договору з виробником про постачання пелет з сировини дуба/бука, та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху»
Таким чином, встановлюючи дану вимогу Замовник обмежує коло учасників прописуючи дискримінаційні вимоги, а саме: Замовником вимагає: «9. Договір з виробником про постачання пелет з сировини дуба/бука, та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.».
Ураховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виправити невідповідності шляхом внесення відповідних змін, а саме вилучити із додатку№2 вимогу щодо надання: 9. Якщо Учасник не виробник, то він зобов’язаний в складі пропозиції надати Договір з виробником про постачання пелет з сировини дуба/бука, та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
9. Якщо Учасник не виробник, то він зобов’язаний в складі пропозиції надати Договір з виробником про постачання пелет з сировини дуба/бука, та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.», адже національним стандартом ДСТУ 8358:2015 не передбачено надання договору з виробником та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.
Також, відповідно до пункту 29 Особливостей, передбачено: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).».
Інформуємо орган оскарження, що Замовником обрано код ДК для закупівлі, саме: «09110000-3 Тверде паливо», таким чином, Національним стандартом для предмету закупівлі «Гранули паливні з деревини – пелети» є ДСТУ 8358:2015, яке не передбачає надання договору з виробником та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
9. Якщо Учасник не виробник, то він зобов’язаний в складі пропозиції надати Договір з виробником про постачання пелет з сировини дуба/бука, та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.», адже національним стандартом ДСТУ 8358:2015 не передбачено надання договору з виробником та скановані з оригіналів документи, що підтверджують статус виробника, наявність в нього виробничих потужностей та складу/цеху.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 5 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
VІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «10.Учасник в складі пропозиції має надати сканований з оригіналу Гарантійний Лист від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Документ, який регулює підтвердження характеристик запропонованого товару Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Зазначений вище стандарт не передбачає надання «надання сканованих з оригіналу Гарантійних Листів від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.»
Таким чином, встановлюючи дану вимогу Замовник обмежує коло учасників прописуючи дискримінаційні вимоги, а саме: Замовником вимагає: «10.Учасник в складі пропозиції має надати сканований з оригіналу Гарантійний Лист від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.».
Ураховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виправити невідповідності шляхом внесення відповідних змін, а саме вилучити із додатку№2 вимогу щодо надання: «10.Учасник в складі пропозиції має надати сканований з оригіналу Гарантійний Лист від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«10.Учасник в складі пропозиції має надати сканований з оригіналу Гарантійний Лист від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.», адже національним стандартом ДСТУ 8358:2015 не передбачено надання сканованих з оригіналу Гарантійних Листів від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.
Також, відповідно до пункту 29 Особливостей, передбачено: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).».
Інформуємо орган оскарження, що Замовником обрано код ДК для закупівлі, саме: «09110000-3 Тверде паливо», таким чином, Національним стандартом для предмету закупівлі «Гранули паливні з деревини – пелети» є ДСТУ 8358:2015, яке не передбачає надання сканованих з оригіналу Гарантійних Листів від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«10.Учасник в складі пропозиції має надати сканований з оригіналу Гарантійний Лист від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі адже національним стандартом ДСТУ 8358:2015 не передбачено надання сканованих з оригіналу Гарантійних Листів від виробника про готовність відвантажити для потреб Замовника пелети (у кількості, яка вказана в оголошенні про закупівлю) з сировини дуба/бука, виготовлені не раніше 2022 році, з терміном постачання до 31.12.2023 р., з посиланням на Закупівлю. Якщо Учасник є Виробником - він має запевнити Замовника в тому, що він має виробничі потужності в обсязі необхідному для виконання Замовлення в повному обсязі.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 6 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
VІІ.
Відповідно до Додатку№2 Замовником вимагає: «Додаткові умови: - на всі документи, зазначені у додатку 3, видані не на ім’я учасника необхідно надати листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі..»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Документ, який регулює підтвердження характеристик запропонованого товару Гранули паливні з деревини – пелети є ДСТУ 8358:2015.
Зазначений вище стандарт не передбачає надання «листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.»
Таким чином, встановлюючи дану вимогу Замовник обмежує коло учасників прописуючи дискримінаційні вимоги, а саме: Замовником вимагає: «листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.».
Ураховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виправити невідповідності шляхом внесення відповідних змін, а саме вилучити із додатку№2 вимогу щодо надання: «листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.», адже національним стандартом ДСТУ 8358:2015 не передбачено листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.
Також, відповідно до пункту 29 Особливостей, передбачено: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).».
Інформуємо орган оскарження, що Замовником обрано код ДК для закупівлі, саме: «09110000-3 Тверде паливо», таким чином, Національним стандартом для предмету закупівлі «Гранули паливні з деревини – пелети» є ДСТУ 8358:2015, яке не передбачає надання «листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі».
Таким чином, ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«листи-дозволи на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі», адже національним стандартом ДСТУ 8358:2015 не передбачено надання листів-дозволів на використання документів від власника документів, видані на ім’я учасника або постачальника учасника із вказанням номеру ідентифікатору закупівлі.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 7 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015.
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 8358:2015
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо, Гранули паливні з деревини - пелети, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-09-25-002421-a.
3) Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ВИННИКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ" – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Пов'язані документи:
Учасник
- 02-ТД-Пелети.docx 28.09.2023 10:33
- ДСТУ 8358-2015.pdf 28.09.2023 10:33
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 28.09.2023 10:33
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 28.09.2023 10:33
- Скарга на умови_UA-2023-09-25-002421-a.docx 28.09.2023 10:33
- Скарга на умови_UA-2023-09-25-002421-a.pdf 28.09.2023 10:33
- рішення від 02.10.2023 № 15587.pdf 02.10.2023 14:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.10.2023 № 16254.pdf 12.10.2023 15:39
- рішення від 11.10.2023 № 16254.pdf 16.10.2023 16:53
- 24. Вимоги Замовника (додаток №2).pdf 04.10.2023 14:41
- 9. Щодо відповідності технічним вимогам.pdf 04.10.2023 14:41
- 28. Гарантійний_лист_від_виробника_зберігання.pdf 04.10.2023 14:41
- 27. Гарантійний лист від виробника.pdf 04.10.2023 14:41
- 29. Договір з виробником.pdf 04.10.2023 14:41
- 31. Технічні документи.pdf 04.10.2023 14:41
- Інформація з ЄДР ТОВ ЕНЕРГО СИСТЕМА.pdf 04.10.2023 14:41
- Інформація з ЄДР ФОП Бабурнич.pdf 04.10.2023 14:41
- Пояснення по суті скарги.docx 04.10.2023 14:41
- Рішення від 01.10.2018 № 10067.pdf 04.10.2023 14:41
- рішення від 10.10.2018 №10459.pdf 04.10.2023 14:41
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України N 241 від 10.12.93 р..pdf 04.10.2023 14:41
- Пояснення по суті скарги.pdf 04.10.2023 14:41
- Рішення від 27.09.2018 № 9988.pdf 04.10.2023 14:41
- рішення від 16.03.2017 № 1279.pdf 04.10.2023 14:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.09.2023 10:37
Дата розгляду скарги:
11.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.10.2023 14:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.10.2023 16:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
До тендерної документації внесено зміни.