• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вивезення, утилізації медичних відходів

Завершена

63 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 318.50 UAH
Період оскарження: 22.09.2023 12:52 - 27.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Невідповідність операцій які вимагаються у ліцензії Учасника

Номер: fb56ce6f0017452c9fc439a14c614cf5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-22-006747-a.a2
Назва: Невідповідність операцій які вимагаються у ліцензії Учасника
Вимога:
В Додатку №2 Замовник вимагає надати: «Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі» Звертаємо Вашу увагу, що згідно чинного Законодавства: Видалення відходів – операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік видалення відходів наведено у Додатку 1 Закону України «Про управління відходами». До медичних відходів категорії В операція «Видалення» не застосовується. Після термічного знешкодження медичних відходів утворюється такий вид відходів, як «Зола-летка». «Зола-летка» є малонебезпечним відходом і відноситься до 4 класу небезпеки. На право провадження господарської діяльності операцій з поводження з відходами 4 класу небезпеки ліцензування не перебачено (згідно Закону України «Про управління відходами» № 2849-IX від 31.03.2023 (Додаток 3 «Перелік властивостей, що робить відходи небезпечними») Згідно Наказу №1602 від 06.09.2022року: Розділ 5. Вимоги до відходів категорії В 1 «До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення: 1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами; 2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність: із закінченим терміном придатності; які зберігалися із порушенням холодового ланцюга; із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості); 3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил; 4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо); 5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб); 6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби. 2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації (знешкодження) Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі. (знешкодження) 4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації (знешкодження) 6. Відходи, визначені у підпункті 4 пункту 1 цього розділу, підлягають кремації (знешкодження) Також наголошуємо, що згідно чинного законодавства Компанії, які мають чинні ліцензії з поводження з небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження та мають власні інсинераторні комплекси (згідно пункту 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення») здійснюють свою діяльність з операції з видалення відходів згідно Закону України «Про управління відходами» та «Переліку операцій з видалення відходів» - «D10 Спалювання на суші», що відповідає такій операції з поводження з небезпечними відходами , як знешкодження відходів. Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами»: -Пункт 3: «Видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1» - Пункт 20 : об’єкт оброблення відходів - установка, інженерна споруда або інший об’єкт, що використовується для здійснення операцій з відновлення або видалення відходів; - Пункт 37: Термічне оброблення відходів - технологічний процес з термічного оброблення відходів, який відповідає правилам технічної експлуатації відповідної установки; Пункт 39: Установка спалювання відходів - будь-яка стаціонарна або мобільна технічна одиниця та обладнання, призначене для термічного оброблення відходів, з відновленням утворюваного при горінні тепла або без нього, з метою видалення шляхом спалювання за допомогою окислення, а також інших процесів термічного оброблення, таких як піроліз, газифікація, плазмовий процес, якщо речовини, що утворюються в результаті термічного оброблення, у подальшому спалюються Ми розуміємо що "згідно Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення. Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених згідно Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Враховуючи зазначене, вимога щодо "Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами зазначеними у специфікації, а саме надати Замовнику у складі тендерної пропозиції копію чинної ліцензії та/або наказу про видачу ліцензії на операції зі збирання, зберігання, оброблення, утилізація, видалення, знешкодження, наступних видів небезпечних відходів" - повністю відповідає внутрішньому законодавству України.» АЛЕ! Наказ МОЗУ №1602 дає чітке визначення, що саме необхідно робити з відповідним видом відходів. Тому відповідно до того, які відходи Замовник зазначив у Технічній специфікації Додатку 2, операція "видалення" не застосовується до відходів предмету закупівлі. Вимагаємо видалити вимогу щодо наявності в ліцензії Учасника такої операції як «видалення», адже до предмету закупівлі дана операція не застосовується.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення. Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених згідно Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Враховуючи зазначене, вимога щодо наявності у складі пропозиції «Ліцензія* на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі.» - повністю відповідає внутрішньому законодавству України. Окрім цього, згідно редакції ЗУ «Про управління відходами», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. Отже такі операції з поводження з відходами як збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження передбачені чинним законодавством та відповідають предмету закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 7a7ee54e78a34f6b92c1712c20e52347
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-22-006747-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Доброго дня! Відповідно до частини 4 ПОСТАНОВИ КМУ від 13 липня 2016 р. № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які у повному обсязі або частково провадять чи мають намір провадити господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами. У зв’язку з скасуванням Закону України «Про відходи», господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами наразі не визначена чинним законодавством. 09.07.2023 року набрав чинності Закон України «Про управління відходами». Частиною 4 Розділу ХІ Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом. Частиною 8 Розділу ХІ Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про управління відходами» було зобов’язано Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України забезпечити прийняття всіх необхідних підзаконних актів (в т.ч. ліцензійних умов) для забезпечення дії Закону. Станом на сьогодні, жоден з необхідних нормативно-правових актів не затверджені. Постанова КМУ від 13 липня 2016 р. № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» продовжує діяти всупереч новому Закону України «Про управління відходами», що створює колізію в законодавстві. Відповідно до ієрархії підпорядкування нормативно-правових актів в Україні, найвищу юридичну силу має Конституція України та закони України, що мають їй відповідати. Решта нормативно-правових актів приймаються на основі законів України та повинні їм відповідати. У разі суперечності правових норм у нормативно-правових актах різної юридичної сили, діють норми акта, що має вищу юридичну силу. Оскільки діюча постанова від 13 липня 2016 р. № 446 не відповідає діючому Закону України «Про управління відходами», актом вищої юридичної сили є саме Закон. Станом на дату подання Вимоги, згідно вимог чинної редакції Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами не підлягає ліцензуванню та не потребує отримання ліцензії. Наголошуємо та просимо звернути увагу, що провадження господарської діяльності у сфері управління небезпечними відходами та провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами: є різними видами господарської діяльності. Провадження господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами ліцензуванню не підлягає. Враховуючи, що Закони України мають найвищу юридичну силу, в порівняні з постановами КМУ, вимога Замовника в цій частинні, щодо надання ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (яка не підлягає ліцензуванню) містить ознаки незаконності, дискримінації та зловживань. Разом з тим, згідно пункту 14 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як: діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами». Посилаючись на вище наведене, вимагаємо привести у відповідність вимоги щодо проведення закупівлі та вимоги щодо надання ліцензії на право провадження господарської діяльності.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Станом на сьогоднішній день, Постанова КМУ від 13 липня 2016 р. № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» є чинною. Відповідно до п.14 ст. 7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», діяльність з управління небезпечними відходами підпадає під перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Таким чином, ваше твердження, що «згідно вимог чинної редакції Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами не підлягає ліцензуванню та не потребує отримання ліцензії» - не відповідає дійсності та не може бути прийнято до уваги. Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є «Послуги з вивезення, утилізації медичних відходів (код ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)». Враховуючи, що станом на сьогоднішній день законодавчо не врегульовано ліцензійні умови із урахуванням ЗУ «Про управління відходами», Замовник має право керуватися чинною Постановою КМУ від 13 липня 2016 р. № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами». З огляду зазначеного відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено