• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Завершена

126 928.05 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 634.64 UAH
Період оскарження: 01.03.2018 15:00 - 18.03.2018 00:00
Вимога
Є відповідь

Скарга на дії Замовника щодо визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК».

Номер: 21af04a8012e4985a85b1cc4dbab1f83
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-01-001005-a.a1
Назва: Скарга на дії Замовника щодо визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК».
Вимога:
Скарга на дії Замовника щодо визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК». Тендерним комітетом КЗ «Світлодарської міської лікарні» під час проведення процедури закупівлі, в частині кваліфікації тендерних пропозицій учасників, порушено принципи ЗУ «Про публічні закупівлі». Дані принципи обов’язково мають дотримуватися під час проведення торгів. В їх основі лежить забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Рішення Замовника про визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК», яке передбачається в протоколі засідання тендерного комітету, прийнято з порушення законодавства, яке регулює порядок проведення публічних закупівель. Під час аналізу та перевірки тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМС-УК», тендерним комітетом, який складається із 5 (П’ЯТИ) осіб, УМИСНО, по іншому це назвати не можна, не враховано факт того, що учасником не надано всі обов’язкові документи, які Замовник вимагав відповідно до Тендерної документації. ТОВ «СМС-УК» у пропозиції відсутні нижченаведені документи: 1) Розділ І пункт 4.2. передбачає надання гарантійного листа про те, що учасник погоджується та гарантує поставити товар до Замовника, населений пункт якого знаходиться на лінії зіткнення (Зона АТО) в строки визначені договором без будь-якої його затримки. Учасник не надав таку гарантію. 2) Розділ VІ частина 4 передбачає надання листа-погодження з проектом договору Замовника, який передбачений в Додатку № 3 . Учасник не надав таку гарантію. Керуючись розробленою Замовником Документацією Розділом ІІІ частиною 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», Замовником передбачалася умова про те, що «Всі документи, які вимагаються Замовником по даній тендерній документації повинні бути подані учасниками торгів до періоду завершення подання тендерних пропозицій. В іншому випадку недотримання даної вимоги буде підставою для її відхилення». Керуючись Розділом V Документації частина 1 «Відхилення тендерних пропозицій» Замовником передбачено: «Тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі якщо: учасник: - до початку аукціону не надав повний пакет документів який вимагався замовником; - тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.». Відповідно до пункту 29, частини 1, статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено дефініція тендерної документації - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Відповідно до Коментаря до законодавства України про публічні закупівлі (Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС/ Проект, який фінансувався Європейським Союзом та виконувався консорціумом на чолі з Crown Agents Ltd) міститься роз’яснення норм ЗУ «Про публічні закупівлі», де передбачається, що Тендерна документація -- КЛЮЧОВИЙ документ, який готується замовником при організації торгів. Поряд з інструкціями щодо підготовки та оформлення учасниками своїх пропозицій вона містить такі ключові складові, як: технічні вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні вимоги до потенційних учасників разом з переліком документів на їх підтвердження, основні (істотні) умови договору про закупівлю. Основні вимоги щодо змісту тендерної документації та інструкції щодо її складання викладені у статті 22 Закону. Роблячи підсумок із даного роз’яснення Замовник повинен розуміти, що розроблена його документація з вимогами та умовами є обов’язковою до виконання всіма без винятку учасниками в тому числі обов’язкове виконання та дотримання її умов Замовником торгів. Відповідно до пункту 30, частини 1, статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно ДО ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Відповідно до Коментаря законодавства України про публічні закупівлі (Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС/ Проект, який фінансувався Європейським Союзом та виконувався консорціумом на чолі з Crown Agents Ltd) міститься роз’яснення даної норми ЗУ «Про публічні закупівлі», де зазначено, що тендерна пропозиція складається з низки стандартних документів, що вимагаються замовником на підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, технічним вимогам до предмета закупівлі та власне цінової пропозиції. Вимоги до ЗМІСТУ та порядку оформлення тендерної пропозиції ВСТАНОВЛЮЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ В ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Тобто в даному випадку Замовник чітко передбачив, що учасник у складі своєї пропозиції має надати відповідно до Розділу І пункт 4.2. надання гарантійного листа про те, що учасник погоджується та гарантує поставити товар до Замовника, населений пункт якого знаходиться на лінії зіткнення (Зона АТО) в строки визначені договором без будь-якої його затримки, та Розділу VІ частина 4 надання листа-погодження з проектом договору Замовника, який передбачений в Додатку № 3 . Відповідно до статті 30 Відхилення тендерних пропозицій ЗУ «Про публічні закупівлі», передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. В даному випадку тендерна пропозиція ТОВ «СМС-УК» не відповідає умовам тендерної пропозиції, оскільки в складі пропозиції не надані документи, які Замовник передбачав як обов’язкові для надання в пропозиції учасників. У зв’язку з прийняттям рішення про визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК», Замовником порушено статтю 3 Принципи здійснення закупівель ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій - цей принцип дуже важливий з точки зору отримання оптимального результату закупівлі. Важливо забезпечити рівне та об’єктивне відношення до всіх учасників тендеру (Роз’яснення надано в Коментарі до законодавства України про публічні закупівлі (Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС/ Проект, який фінансувався Європейським Союзом та виконувався консорціумом на чолі з Crown Agents Ltd). Зауважуємо, що тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ «СМС-УК», не відповідає вимогам та умовам тендерної документації. У складі пропозиції відсутні документи, які необхідно було надати відповідно до вимог Тендерної документації, і наявність такої невідповідності в учасника має наслідок відхилення його пропозиції відповідно до вимог документації. Чому цього Замовник не врахував під час кваліфікації учасника взагалі не зрозуміло!!! Вчиняючи такі дії Замовник порушує законні права та інтереси учасників закупівлі. У зв’язку з цим, Замовнику необхідно НЕГАЙНО припинити порушення законодавства України з питань здійснення публічних закупівель. На підставі вищевикладеної інформації, яка законодавчо обґрунтована, ВИМАГАЄМО, скасувати рішення про визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК» та прийняти рішення щодо дискваліфікації пропозиції такого учасника, оскільки стаття 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Тендерна пропозиція подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону. При цьому розгляд тендерних пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації здійснюється замовником самостійно у відповідності до статті 28 Закону. У свою чергу, підстави для відхилення тендерних пропозицій, перелік яких є вичерпним, зазначені у статті 30 Закону . (Інформацію, що передбачена в даному абзаці взято із Консультації Мінекономрозвитку (ресурс: http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&id=7a68fa8b-afa6-4b45-bc5c-624615b10347)). Відповідно до частини 2 статті 38 відповідальність за порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено - За порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально. Згідно із Законом голова тендерного комітету несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій, а члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) — персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України. При цьому, відповідно до статті 38 Закону відповідальність у сфері публічних закупівель зазначені вище особи несуть не тільки в разі порушення вимог, установлених цим Законом, а й у разі порушення вимог, установлених нормативно-правовими актами, розробленими для його реалізації. Санкції передбачені КпАП передбачають накладення штрафу на членів тендерного комітету та уповноважених осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення за одне з правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових (службових) осіб та уповноважених осіб від тисячі до тисячі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь учаснику торгів ПНВП «ГАЛІС» щодо поданого оскарження про визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК». Тендерним комітетом КЗ "СВІТЛОДАРСЬКОЮ МІСЬКОЇ ЛІКАРНІ" розглянуто скаргу учаснику торгів ПНВП «ГАЛІС» про визначення переможцем торгів ТОВ «СМС-УК» з врахування всіх принципів повноти, об’єктивності та неупередженості. Повідомляємо ПНВП «ГАЛІС», що тендерним комітетом Замовника під час кваліфікації тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМС-УК» не передбачалося умисно порушувати принципи публічних закупівель. Через досить великі об’єми роботи на членів тендерного комітету, які окрім засідань комітету та проведення процедур закупівель, мають ще основну роботу, відбулося помилкове визначення переможцем торгів учасника, тендерна пропозиція, якого не відповідала вимогам та умовам закупівлі. Задля недопущення порушення членами тендерного комітету законодавства з питань проведення публічних закупівель, замовником прийнято рішення щодо виправлення власного неумисного (випадкового) недотримання принципів публічних закупівель ще до моменту підписання договору та припинення порушення Замовником ЗУ «Про публічні закупівлі», яке трапилося випадково та без переслідування конкретної мети. Тендерний комітет детально та повторно проаналізував та врахував всі вимоги та умови ЗУ «Про публічні закупівлі», які повинні застосовуватися під час проведення процедури Відкритих торгів та дійшов наступного рішення щодо поданої скарги ПНВП «ГАЛІС» ,а саме її задоволення в частині дискваліфікації тендерної пропозиції ТОВ «СМС –УК». Нижче наводимо витяг із засідання тендерного комітету щодо розгляду поданого оскарження від ПНВП «ГАЛІС» Після повторної перевірки пакету документів учасника ТОВ «СМС-УК» було встановлено, що пропозиція учасника не містить повного об’єму документів. - В пропозиції учасника відсутній гарантійний лист про те, що учасник погоджується та гарантує поставити товар до Замовника, населений пункт якого знаходиться на лінії зіткнення (Зона АТО) в строки визначені договором без будь-якої його затримки (Розділ І пункт 4.2. передбачає подачу даного документу). Відповідно до вимог документації та співставлення вимог документації з нормами ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині принципів закупівель, порядку проведення процедури Відкритих торгів, Замовником встановлено, що гарантійний лист має подаватися як окремо взятий документ, задля дотримання принципу публічних закупівель добросовісної конкуренції серед учасників. Учасник таку гарантію не надав. - В пропозиції учасника відсутній лист-погодження з проектом договору Замовника, який передбачений в Додатку № 3 (Розділ VІ частина 4 передбачає подачу документу). Замовником не передбачалася конкретна форма та зміст гарантійного листа, це має бути довільна форма зі змісту якої Замовнику зрозуміло, що учасник погоджується з ПРОЕКТОМ ДОГОВОРУ ЗАМОВНИКА. ТОВ СМС-УК в пропозиції надав лист погодження з істотними умовами договору замість листа погодження з проектом договору, що в даній ситуації суперечить вимогам та умовам закупівлі. Під час аналізу наданого документу тендерним комітетом було встановлено те, що ТОВ «СМС-УК» погодився лише на істотні умови договору, а не на розроблений проект договору Замовника в цілому. Факт погодження лише з істотними умовами встановлюється зі змісту тексту, який передбачений в наданому листі учасника. Нижче наводимо зміст гарантійного листа учасника, де ТОВ «СМС-УК» КОНКРЕТНО зазначив з якими істотними умовами проекту договору Замовника він погоджується : « Товариство з обмеженою відповідальністю «СМС-УК» погоджується з ОСНОВНИМИ ІСТОТНИМИ УМОВАМИ договору про закупівлю такими як: - предмет договору; - якість товарів, робіт чи послуг; - сума, що визначена у договорі; - порядок здійснення оплати; - місце поставки товарів; - права та обов'язки сторін; - відповідальність сторін; - обставини непереборної сили; - вирішення спорів; - строк дії договору; - інші умови; - додатки до договору.» Якщо учасник вищевказаним чином надає
Статус вимоги: Задоволено