-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Піч опалювальна типу "БУРЖУЙКА", труба із нержавіючої сталі, коліно із нержавіючої сталі та грибок із нержавіючої сталі.
Завершена
494 690.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 152.20 UAH
мін. крок: 0.2% або 1 152.20 UAH
Період оскарження:
22.09.2023 09:21 - 27.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо дискримінаційної вимоги Замовника
Номер:
4c6c9b24be9c478abb82e9e7037250cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-22-000926-a.c1
Назва:
Щодо дискримінаційної вимоги Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику, в технічних вимогах до лоту № 1 вказані ТУ У 27.5-32852206-003.2015 (Технічні умови, які є власністю ТОВ "НОВОСЛАВ"), водночас у примітках зазначено: " Будь-які посилання в цій таблиці на конкретну торгівельну марку, тип або виробника товару передбачає можливість надання учасником еквіваленту товару (технічні, якісні характеристики еквіваленту товару не повинні бути гіршими за ті, що вимагаються замовником)". У зв'язку з цим виникає питання, яким чином можна підтвердити у порівняльній таблиці відповідність запропонованого товару ТУ У 27.5-32852206-003.2015, якщо цей документ, на відміну від загальнодоступного ДСТУ ГОСТ , є власністю ТОВ "НОВОСЛАВ" і не міститься у загальному доступі. На підставі вищезазначеного вимагаємо прибрати посилання на це ТУ у Додатку № 2 до тендерної документації або замінити його на ДСТУ 3075-95 Апарати побутові, які працюють на твердому паливі. Загальні технічні умови (ГОСТ 9817-95), який регулює відповідність якості предмета закупівлі нормам та вимогам чинного законодавства України, що усуне дискримінацію і навмисне звуження кола учасників та надасть можливість приймати участь у закупівлі потенційним учасникам - постачальникам не менш якісного товару, який відповідатиме вимогам замовника та вимогам чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.09.2023 17:03
Вирішення:
За результатом розгляду звернення до замовника з вимогою № UA-2023-09-22-000926-a.c1 від 26 вересня 2023 року щодо усунення порушення під час проведення тендеру, отримане через електронну систему закупівель 26 вересня 2023 року о 17:03 год (без ідентифікації особи, яка звернулася), стосовно внесення змін до технічної специфікації на закупівлю товару, викладеної в додатку 2 до тендерної документації, у зв’язку з їх дискримінаційним характером, повідомляємо.
Тендерна документація сформована відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – «Особливості здійснення публічних закупівель»).
Відповідно до пунктів 3, 4 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), а також, у разі потреби, інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону, згідно з якою встановлена заборона на встановлення дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, положеннями абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Таким чином, Замовник самостійно визначає відповідно до Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель предмет закупівлі, у тому числі технічні, якісні та кількісні його характеристики, на підставі наявної потреби у відповідних товарах (роботах чи послугах) з дотриманням принципу недискримінації учасників.
Додатком 2 до тендерної документації визначені необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема відповідний технічний опис конструкції.
Порядок складання та вимоги до змісту технічних специфікацій визначений статтею 23 Закону. Відповідно до положень частини першої, абзацу 2 частини третьої, частини четвертої статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент». Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
В свою чергу, технічна специфікація товару, що закуповуються та викладена в додатку 2 до тендерної документації, містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, передбачені існуючими міжнародними стандартами з додаванням виразу «або еквівалент», та не містить посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
При цьому, замовником забезпечено виконання вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону при складанні технічної специфікації, та передбачена можливість пропонувати еквівалент товару, що закуповується вказаному у додатку 2 до тендерної документації, за умови відповідних або кращих технічних і якісних характеристик такого еквівалента, про що зазначено у примітках за виноскою.
В нашому розумінні під поняттям “або еквівалент” слід розуміти товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому товару за своїми характеристиками, еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату(ефективності). Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учасникам торгів, які пропонують аналоги (еквівалент) заданого товару необхідно надати порівняльну таблицю, в якій зазначає з одного боку технічні характеристики, які вимагаються Замовником, а з іншого боку технічні характеристики запропонованого товару. ПІЧ ОПАЛЮВАЛЬНА ТИПУ "БУРЖУЙКА" має відповідати технічним характеристикам та вимогам, що вказані в додатку 2 до тендерної документації, проте це не означає, що вказаний вище товар не може відповідати діючим ГОСТ, ДСТУ, ТУ, зокрема , в частині відповідності геометричних розмірів. Будь-який учасник має право запропонувати товар, який відповідатиме вимогам до предмета закупівлі установленим замовником, зокрема технічним, якісним, кількісним.
Зважаючи на викладене, за результатами розгляду вимог, викладених у зверненні до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру не встановлено наявність дискримінаційних умов, що обмежують коло потенційних учасників. Твердження про встановлені вимоги до характеристик, що закуповується вказані у додатку 2 до тендерної документації, відповідність яким може бути підтерджено лише одним виробником товару, є безпідставними, не обгрунтованими і нічим не доведеними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.09.2023 00:00