-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення проєктної документації по об’єкту «Реконструкція зовнішніх електричних мереж на території КНП «1 територіальне медичне об’єднання м. Львова» на вул. В. Івасюка, 74 в смт Брюховичі»
Торги не відбулися
320 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
Період оскарження:
21.09.2023 20:19 - 13.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Акт огляду обʼєкту
Номер:
94b7b70686a54f1f829afface9d16f82
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-21-015171-a.a1
Назва:
Акт огляду обʼєкту
Вимога:
В підпункті 6.2 пункту 6 Розділу 3 тендерної документації від 21.09.2023 р. вказано, що «Для якісного та вчасного виконання робіт Учасники повинні здійснити огляд об’єкта в період уточнень закупівлі, за результатом якого надати у складі пропозиції акт огляду об’єкта із зазначенням його назви з підписом представника Замовника. Акт повинен містити вихідний номер, дату, підпис та печатку Замовника й Учасника».
Вимога щодо надання акту огляду об’єкту, підписаного представником Замовника, є дискримінаційною та незаконною по відношенню до потенційних учасників адже, відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи здійснення публічних закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників.
ТОВ «Компанія Енерго-Буд» 25.09.2023 р. звернулась до Замовника з можливістю здійснити огляд обʼєкту та підписати документи, що вимагаються тендерною документацією. Обʼєкт знаходиться за адресою: вул. В. Івасюка, 74 в смт Брюховичі. Замовник знаходиться за адресою: 79059, Україна, Львівська область, Львів, вул. І. Миколайчука, 9.
Представник Замовника нам надала контакти особи, що підписує акти огляду. Дана особа знаходиться в м. Львів (так було сказано). Обʼєкт огляду знаходиться в смт Брюховичи. Вищезазначена особа на телефонні дзвінки не відповідає. Тому так і не зрозуміло: хто та де проводить огляд обʼєкту та хто підписує документи, що вимагаються тендерною документацією.
Вищезазначене має ознаки корупції. Потенційного учасника вводять в оману та не дають можливості виконати всі вимоги тендерної документації.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду в зазначені строки, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання.
Ця вимога направлена саме на те, щоб учасники понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення від 13.05.2020 № 9264 (UA-2020-04-10-002019-a); рішення від 29.05.2020 №10669-р/пк-пз. (UA-2020-05-06-000306-c). Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією.
Крім того, є практика Державної аудиторської служби України в 2023 році саме щодо питання встановлення незаконної вимоги, такої як документ «акт огляду обʼєкту». Закупівля UA-2023-08-04-011191-a. Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області вимагає усунути виявлені порушення в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів на підставі пп.2 п.50 Постанови №1178:
«Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до ч.3 ст.5 Закону №922, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених ст.22 Закону №922, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Відповідно до положень ч.8 ст.12 Закону №922 передбачено подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі виключно в електронному вигляді, з метою дотримання п.3, п.5 ч.1 ст.5 та ч.3 ст.22 Закону №922, а саме принципу відкритості та прозористі на всіх стадіях закупівель, та об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що підтверджується рішенням Третього апеляційного адміністративного суду від 29.03.2022 по справі 280/4200/21, яке набрало чинності.
Зазначеними діями Замовником порушено положення ч.8 ст.12 Закону №922, а саме: порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення ТД передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання.
Таким чином, Замовником складено ТД з порушенням вимог ч.8 ст.12 Закону №922.»
З огляду на вищевикладене, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, а саме: забрати вимогу підпункту 6.2 пункту 6 Розділу 3 тендерної документації від 21.09.2023 р.
У разі ігнорування даної вимоги, ми будемо вимушені звертатися до Антимонопольного комітету України та до Державної аудиторської служби України з метою запобігання порушення законодавства України у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.pdf 25.09.2023 16:07
Дата подачі:
25.09.2023 16:07
Вирішення:
Шановний учаснику. Розглянувши вашу вимогу повідомляємо, що згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється за такими принципами добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стаціях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вимога Замовника про надання акта огляду об’єкта, щодо якого будуть здійснюватимуться роботи визначені технічним завданням, не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним в будь-який робочий час медичної установи, а саме: щоденно (окрім суботи та неділі) з 08.00 год до 16.30 год. Огляд об’єкту проводиться безпосередньо на об`єкті за участю директора з господарської діяльності Лісового Ростислава Вікторовича, контактний тел. 258-11-80. Також надаємо контактний телефон приймальної генерального директора 258-11-01. Вказана вимога визначена задля коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт, якісного та вчасного виконання робіт, потребою передбачити та визначити необхідні обсяги робіт та коректно оцінити вартість робіт за оголошену ціну Замовника, оскільки збільшення коштів на розроблення проєктної документації не передбачається. Тому, твердження про те, що порушуються права Учасника на конфіденційність інформації не відповідає дійсності.
Крім цього, зазначаємо, що підстав, з яких Замовник може не підписати акт огляду, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника закупівлі підстав причиною відхилення такої Пропозиції, немає і бути не може, оскільки представник Замовника в будь-якому випадку підтвердить присутність представника Учасника на об’єкті, який він оглянув відповідно до умов тендерної документації та вимог до предмета закупівлі. Додатково повідомляємо, що Замовник самостійно визначає умови та порядок проведення закупівлі, в тому числі самостійно приймає рішення щодо виставлення умов Учасникам. Замовник вважає за необхідне до завершення процедури закупівлі та перед укладанням договору вжити всіх дій для розкриття всієї об’єктивної та необхідної інформації для всіх потенційних Учасників для спроможності потенційному переможцю виконати в повному об’ємі всі роботи та у строки визначені Замовником. Враховуючи те, що тендерна документація та вимоги Замовника до предмета закупівлі не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.10.2023 00:04