• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Брикет паливний Піні Кей або еквівалент з твердих порід деревини

Торги не відбулися

3 025 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 125.00 UAH
Період оскарження: 21.09.2023 18:25 - 27.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога не відповідає п.29 Особливостей

Номер: 51626e55be1d48bf8e99500c8e35f204
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-21-014854-a.b1
Назва: Вимога не відповідає п.29 Особливостей
Вимога:
Згідно з пунктом 2.3 Додатку 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції: якщо учасник пропонує Товар (відповідно до поданого протоколу випробувань) з технічними та якісними показниками, які не передбачені за ДСТУ 8358:2015, в такому випадку серед документів тендерної пропозиції має бути надано: а) якщо учасник є виробником – технічні умови запропонованого Товару, …………… Технічні умови повинні бути діючими та внесеними до бази даних «Технічні умови України». б) якщо учасник є офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, який здійснює реалізацію та відвантаження товару, тощо – копію договору, який підтверджує можливість отримання Товару, в тій кількості, що відповідає потребі замовника де повинно бути зазначено згідно якої технічної документації здійснюється його виробництво…….. відомості про технічну документацію (реквізити) на підставі якої здійснюється виробництво товару; строк дії договірних відносин. Дана вимога до тендерної документації не узгоджується з нормами пункту 29 Особливостей, згідно з якими: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Для даного виду товару є національний стандарт – ДСТУ 8358:2015, яким не передбачено надання такого документу, як технічні умови або технічної документації згідно якої здійснюється виробництво паливних брикетів з технічними та якісними показниками які не передбачені за ДСТУ 8358:2015. Внесіть зміни. АМКУ визначає подібні вимоги незаконними.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12 жовтня 2022 р. зі змінами (надалі - Особливості), встановлено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Відповідь на Вашу вимогу надається в передбачений законодавством строк, тому по суті Вашого звернення маємо поінформувати про наступне. Насправді пунктом 29 Особливостей визначено: у разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Однак, поряд з тим пункт 28 Особливостей передбачає, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, що має вищу юридичну силу в по відношенню до Особливостей встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Стаття 5 Закону в свою чергу закріплює принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, куди відносяться такі основоположні засади як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відтак, маємо можливість відзначити, що уповноважена особа з питань публічних закупівель є обізнаною в питанні щодо документального підтвердження умов виробництва такого товару, як Паливні брикети. Вказана продукція, що становить предмет закупівлі, в законодавчому полі може виготовлятися різними шляхами: 1) на основі ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови»; 2) на основі розроблених та впроваджених виробником технічних умов; 3) або на основі іншої технічної документації згідно ДСТУ 8634:2016 «Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Настанови щодо розроблення та поставлення на виробництво нехарчової продукції» та ДСТУ 3278-95 «Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення». Саме тому, задля збільшення кола потенційних суб’єктів господарювання, котрі мають можливість прийняти участь в процедурі закупівлі та з метою дотримання основоположної засади Закону - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, Замовником сформульовано вимоги таким чином, що не залежно від обраного варіанту, що Вами згадувались по виробництву паливних брикетів, кожен хто реалізує свою діяльність у відповідності до діючого законодавства має змогу прийняти участь в даній закупівлі і насправді документально довести відповідність запропонованої продукції, при цьому не порушуючи ані положення Закону, ані положення Особливостей. Описаний Вами пункту 2.3. Додатку №2 до тендерної документації слід застосовувати виключно в тому випадку, коли учасник пропонує Товар (відповідно до поданого протоколу випробувань) з технічними та якісними показниками, які не передбачені за ДСТУ 8358:2015. Про що свідчить примітка до даного пункту, котра має наступний зміст: Вимоги за підпунктом 2.3 Додатку № 2 до тендерної документації не застосовуються до учасників, які пропонують паливний брикет з твердих порід деревини виготовлений за ДСТУ 8358:2015, у зв’язку з чим відповідні документи, в складі пропозиції таким учасником не надаються і дані обставини не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Відтак, якщо Вами буде запропоновано товар, що виготовлений відповідно до ДСТУ 8358:2015, а поданий Вами протокол випробувань буде містити показники продукції, які відповідають положенню вказаного національного стандарту, то відповідно пункт 2.3. Вам як учаснику не потрібно виконувати та згадані в ньому документи не потрібно надавати. При такому підході забезпечено дотримання положень Закону впершу чергу відсутності дискримінації учасників, а також витримано згаданий Вами пункт 29 Особливостей, адже якщо Ваша продукція відповідає ДСТУ 8358:2015 то жодних вимог та документального підтвердження, що не передбачено національним стандартом від Вас не вимагається. Бажаємо успіхів у аукціоні!
Статус вимоги: Задоволено