• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (Бланки службових посвідчень з безконтактним електронним носієм)

Завершена

32 994.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 329.94 UAH
Період оскарження: 21.09.2023 11:05 - 29.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена

ВИМОГА

Номер: 0665bad0d8044c7ea5ed052a15b7eac1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-21-003829-a.b1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості), юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Потенційний учасник ознайомившись із вимогами та положеннями тендерної документації Замовника, вважає, що тендерна документація складена не у відповідності вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей, містить низку дискримінаційних вимог та положень, які суперечать та не відповідають чинному законодавству, зокрема, у частині опису технічної специфікації предмету закупівлі, з огляду на наступне. І. Додатком 1 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та документи, які підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам замовника. Додатково, у вищезгаданому додатку Замовником встановлюються наступні вимоги: «Для підтвердження відповідності предмета закупівлі тендерній пропозиції, учасник, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною та знаходиться зі статусом «На розгляді», протягом 3 (трьох) робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій, повинен обов’язково надати Замовнику контрольний примірник бланку службового посвідчення (далі – контрольний примірник) в кількості 2 шт., які повинні мати нульову нумерацію та напис “Контрольний примірник”. Замовник, спільно з учасником-переможцем, проводить перевірку наданого контрольного примірника на його відповідність тендерній пропозиції, зразку-еталону, тестування чипу на зчитування ідентифікаційного коду та погоджує їх. За результатами перевірки складається, в довільній формі, протокол відповідності. Один, з погоджених контрольних примірників, залишається у Замовника, другий – передається учаснику-переможцю. Прийом бланків службових посвідчень здійснюється за погодженим контрольним примірником.». Дана вимога суперечить вимогам Закону та Особливостям відповідно до яких оцінюється пропозиція учасника тільки під час електронних торгів. В той самий час, як і чинне законодавство України у сфері публічних закупівель так і тендерна документація встановлює, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Одночасно, положеннями тендерної документації встановлено «6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №1 ТД) та передбачено відповідну підставу відхилення – «тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей». Тобто, виходячи зі змісту та аналізу сукупності вимог тендерної документації у частині підтвердження відповідності вимогам технічної специфікації можна дійти висновку, що у разі не надання Учасником протягом 3 (трьох) робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій, контрольних примірників бланку службового посвідчення (далі – контрольний примірник) в кількості 2 штуки, які повинні мати нульову нумерацію та напис “Контрольний примірник”, пропозиція такого учасника буде відхиленою як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином Замовник встановлює підстави відхилення які не передбачені ані Законом, ані Особливостями, оскільки контрольні примірники (як зразки товару) надаються поза межами тендерної пропозиції та не є її складовою тому і підстава не відповідності технічним, якісним характеристикам не може бути застосована. Враховуючи викладене, наведена вище вимога тендерної документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині, а тому має бути виключена з її положень. Ідентичної практики дотримується Орган оскарження у своєму рішенні від 16.08.2023 № 12885, в якому, зокрема, у цій частині зазначено, що «контрольний примірник не є складовою Пропозиції учасників в розумінні Закону та Особливостей» та «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції», а також у низці інших рішень - від 29.06.2023 № 9608 та від 18.07.2023 № 10877. За таких обставин, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вищезгадану абсурдну вимогу, а саме: «Для підтвердження відповідності предмета закупівлі тендерній пропозиції, учасник, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною та знаходиться зі статусом «На розгляді», протягом 3 (трьох) робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій, повинен обов’язково надати Замовнику контрольний примірник бланку службового посвідчення (далі – контрольний примірник) в кількості 2 шт., які повинні мати нульову нумерацію та напис “Контрольний примірник”. Замовник, спільно з учасником-переможцем, проводить перевірку наданого контрольного примірника на його відповідність тендерній пропозиції, зразку-еталону, тестування чипу на зчитування ідентифікаційного коду та погоджує їх. За результатами перевірки складається, в довільній формі, протокол відповідності. Один, з погоджених контрольних примірників, залишається у Замовника, другий – передається учаснику-переможцю. Прийом бланків службових посвідчень здійснюється за погодженим контрольним примірником.» з додатку 1 до тендерної документації. ІІ. Положеннями тендерної документації встановлено «6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком №1 ТД) та передбачено відповідну підставу відхилення – «тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей».». Додатком 1 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та документи, які підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам замовника. Додатково, у вищезгаданому додатку Замовником встановлюються наступні вимоги: «На підтвердження технічних вимог до товару, зазначений Замовником у цьому додатку, Учасник повинен надати наступні документи: - для підтвердження відповідності системи менеджменту якості відповідно до ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та системи екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) при виготовленні та графічній персоналізації захищених документів з безконтактним електронним носієм учасник повинен надати чинні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності, акредитованим з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) національним органом України з акредитації (НААУ) або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації (IAF) та/або Європейської кооперації з акредитації (ЕА);». Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для потенційного Учасника торгів, оскільки Замовником вимагається, щоб сфера застосування таких стандартів була саме стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм (що і має бути зазначено сертифікатах). Взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають такі сертифікати із зазначеними сферами застосування, що вимагаються, наприклад дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (копії сертифікатів зазначеного підприємства з відповідною сферою додаються як докази застосування та наявності дискримінаційних вимог тендерної документації). В свою чергу, ми, як потенційний Учасник процедури закупівлі, пройшли відповідну сертифікацію та маємо сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 14001: - сертифікат менеджменту відповідно з EN ISO 9001:2015 зі сферою: Поліграфічна діяльність і послуги. Проектування та виробництво паспортних та інших ідентифікаційних документів, банківських карток, марок усіх типів, в тому числі акцизних марок, та бланків захищених документів; - сертифікат менеджменту відповідно з EN ISO 14001:2015 зі сферою: Поліграфічна діяльність і послуги. Проектування та виробництво паспортних та інших ідентифікаційних документів, банківських карток, марок усіх типів, в тому числі акцизних марок, та бланків захищених документів, вимог яких старанно дотримуємося під час провадження своєї господарської діяльності, підтверджуючи це щорічним аудитом. Разом з тим, сфера застосування таких сертифікатів відповідає вимогам щодо підтвердження якості предмета закупівлі, їх поняття є значно ширшими за формулювання наявність яких вимагає Замовник у тендерній документації (на підтвердження надаємо як доказ лист від 16.06.2023 №2023/06-2197 представника органу сертифікації щодо пояснення сфери застосування), а також відповідає зареєстрованому предмету діяльності підприємства, що передбачає (у тому числі не виключно) виробництво та персоналізацію бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм, але окремо не зазначено та не конкретизовано так як це вимагає Замовник в наявних у нас сертифікатах. Вважаємо за потрібне зазначити, що такі стандарти впроваджуються відносно всієї діяльності суб’єкта господарювання та передбачають саме комплексну перевірку суб’єкта господарювання щодо провадження діяльності та дотримання відповідних вимог та стандартів, а не перевірку певного процесу, надання послуг чи виготовлення товару. Таким чином, маючи сертифікат менеджменту відповідно з EN ISO 9001:2015 зі сферою «Поліграфічна діяльність і послуги. Проектування та виробництво паспортних та інших ідентифікаційних документів, банківських карток, марок усіх типів, в тому числі акцизних марок, та бланків захищених документів» та відповідно з EN ISO 14001:2015 зі сферою «Поліграфічна діяльність і послуги. Проектування та виробництво паспортних та інших ідентифікаційних документів, банківських карток, марок усіх типів, в тому числі акцизних марок, та бланків захищених документів», ми, як потенційний Учасник Закупівлі, не можемо претендувати на участь та навіть на перемогу, так як вимоги тендерної документації сформовані таким чином, що виконати таку вимогу Замовника зможуть лише ті учасники, які зможуть надати відповідні сертифікати саме стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм. Ідентичної практики дотримується Орган оскарження у своєму рішенні від 16.08.2023 № 12885, в якому, зокрема, у цій частині зазначено, що «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції; …прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 14001, виданих учаснику саме стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника», а також у низці інших рішень - від 22.03.2023 № 3571, від 01.06.2023 № 7878, від 20.06.2023 № 9030. За таких обставин, просимо внести зміни до тендерної документації та шляхом виключення дискримінаційної вимоги додатку 1 до тендерної документації щодо надання у складі пропозиції сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 та ДСТУ ISO 14001 виданих Учаснику саме «стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм». Таким чином, вимагаємо: 1) Привести додаток 1 до тендерної документації у відповідність шляхом внесення змін, а саме виключенням вимог, що описані у мотивувальній частині даної вимоги. 2) Оприлюднити зміни шляхом та у спосіб визначений чинним законодавством України у сфері публічних закупівель. У разі ігнорування або не задоволення нашої вимоги, ми будемо вимушені у порядку, визначеним чинним законодавством України звернутись до Органу оскарження з метою захисту наших законних прав та інтересів. Додатки: 1. Ідентична практика Органу оскарження –рішення від 16.08.2023 № 12885; 2. Сертифікати ISO 9001:2015, сертифікати ISO 14001:2015 як доказ застосування дискримінаційних вимог у тендерній документації; 3. Сертифікат ISO 9001:2015, сертифікат ISO 14001:2015 (Скаржник); 4. Лист- пояснення від 16.06.2023 №2023/06-2197 від представника органу сертифікації щодо сфери застосування Скаржника стосовно сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015.
Вирішення: Доброго дня. Найближчим часом замовником будуть внесені відповідні зміни
Статус вимоги: Задоволено