-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Матеріали для поточного ремонту електромережі закладів загальної середньої освіти Яворівської міської ради Львівської області господарським способом ( Панелі світлодіодні ДК 021:2015 31520000-7 Світильники та освітлювальна арматура)
Завершена
160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 600.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2023 22:12 - 25.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника
Номер:
41def0fa54af44c0bb7c214eaf6e4659
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-015431-a.b1
Назва:
Неправомірне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника
Скарга:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)
(на рішення Замовника, у порядку, визначеному статтею 18 Закону)
Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково виробниче підприємство «ВІАН» було прийнято участь, а саме подано тендерну пропозицію, по закупівлі UA-2023-09-20-015431-a, предмет закупівлі: Панелі світлодіодні ДК 021:2015-31520000-7 Світильники та освітлювальна арматура, яка була оголошена Замовником Відділ освіти Яворівської міської ради Львівської області.
За результатами проведення вищевказаної закупівлі, ТОВ «НВП «ВІАН» було запропоновано найнижчу ціну, проте відповідно до Протоколу 116 від 04.10.2023 року, ТОВ «НВП «ВІАН» було дискваліфіковано.
Вважаємо рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження та норми законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «НВП «ВІАН» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Фактичні обставини
Протоколом № 116 від 04.10.2023 року було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення своєї пропозиції через порушення Замовником вимог Закону та Особливостей.
Скаржник бажає скасування рішення Замовника про відхилення своєї пропозиції через невідповідність цього рішення вимогам Закону та Особливостей та подає цю Скаргу до Постійнодіючої Колегії АМКУ.
Підстава для оскарження
Протоколом № 116 від 04.10.2023 року було прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ВІАН» на підставі підпункту 2 пункту 44 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), а саме: як зазначає Замовник: «Тендерна документація містить такі вимоги: відповідно до п. 2.4 розділу 2 додатку № 2 до тендерної документації: Строк заміни Постачальником неякісного товару: протягом 2 (двох) робочих днів від дати отримання Постачальником відповідного звернення (Учасник надає у складі пропозиції відповідний гарантійний лист) Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист про заміну неякісного товару протягом 2 (двох) робочих днів від дати отримання Постачальником відповідного звернення. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей» Таким чином тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
Скаржник не погоджується з таким висновком Замовника з наступних підстав:
Дійсно, п. 2.4 розділу 2 додатку № 2 до тендерної документації передбачено: Строк заміни Постачальником неякісного товару: протягом 2 (двох) робочих днів від дати отримання Постачальником відповідного звернення (Учасник надає у складі пропозиції відповідний гарантійний лист).
Учасником не було надано у складі своєї тендерної пропозиції окремий документ з назвою «Гарантійний лист», в якому за змістом було б зазначено, що «Строк заміни Постачальником неякісного товару: протягом 2 (двох) робочих днів від дати отримання Постачальником відповідного звернення», проте ТОВ «НВП «ВІАН» у складі своєї тендерної пропозиції було надано довідку від 27.09.2023 року за № 3, в якій зазначено: «Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство «ВІАН», гарантуємо відповідність своєї тендерної пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі – згідно з умовами Тендерної документації, згідно Додатка 2 до Тендерної документації». Таким чином, Учасник погодився з усіма вимогами Замовника, викладеними у Додатку 2 до Тендерної документації та гарантував відповідність своєї тендерної пропозиції даним вимогам.
Пунктом 43 Особливостей передбачено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Гарантійний лист про строк заміни неякісного товару не є документом, який би містив технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, вважаємо що Замовник повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, таким чином надавши Учаснику можливість усунути невідповідність, а тому дискваліфікацію Учасника вважаємо незаконною.
У відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу першого пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону передбачено, що «Орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Відповідно до п. 30 ч.1 ст.1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
До органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електрону систему закупівель згідно ч. 1 п. 53 Особливостей.
Частиною другою пунктом 52 Особливостей встановлено, що у разі, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Враховуюче вище наведене, вважаємо, що при проведенні цієї процедури закупівлі Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників; принцип добросовісної конкуренції серед учасників; принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель; принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовник не мають права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Водночас, згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тому вважаємо, що замовник порушив правові норми статей 5 та 22 Закону та правові норми підпункту 4 пункту 10 статті 11 Закону, який зобов'язує замовника забезпечити рівний, об'єктивний та чесний відбір учасників процедур закупівель, встановивши в цій документації дискримінаційні умови для Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково -виробниче підприємство «ВІАН».
Приймаючи до уваги, що вищевказані порушення установленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечить законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси, у відповідності до статті 40 Конституції України та абзацу 4 статті 55 Конституції України, п.3 ст. 8, ст. 18 Закону враховуючи вищезазначене
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ТОВ «НВП «ВІАН» просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІАН».
Додатки:
1. Протокол відхилення тендерної пропозиції.
2. Документ «Довідка про згоду з якісними, кількіс. характ.».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Яворівська мр.pdf.asice.zip 09.10.2023 10:04
- Довідка про згоду с якісними кількісн. характ.pdf 09.10.2023 10:04
- протокол відхилення.pdf 09.10.2023 10:04
- рішення від 11.10.2023 № 16207.pdf 11.10.2023 19:22
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.10.2023 № 16672.pdf 19.10.2023 11:17
- рішення від 18.10.2023 № 16672.pdf 23.10.2023 17:52
- відповідь АМУ.pdf 13.10.2023 14:02
- відповідь АМКУ.docx 13.10.2023 14:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.10.2023 10:54
Дата розгляду скарги:
18.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.10.2023 19:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
23.10.2023 17:53