• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виноград

Завершена

397 822.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 989.11 UAH
Період оскарження: 20.09.2023 18:11 - 25.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: bd9d7b5197a7425491fe17e405ca1f2e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-20-014733-a.b1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Відомості про процедуру закупівлі: відкриті торги з особливостями, UA-2023-09-20-014733-a. Предмет закупівлі: «Овочі, фрукти та горіхи» код 03220000-9 ДК 021:2015 (виноград). СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Оскарження відкритих торгів з особливостями, оголошених з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відбувається відповідно до пунктів 55-67 Особливостей з урахуванням положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII (далі Закон з особливостями) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 59 особливостей постанови, Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 17 частини першої статті 1 Закону органом оскарження визначений Антимонопольний комітет України. Пунктом 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі- Замовник) 20.09.2023 року оприлюднило оголошення щодо закупівлі «Овочі, фрукти та горіхи» код 03220000-9 ДК 021:2015 (виноград). за процедурою відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2023-09-20-014733-a.). Разом з оголошенням про закупівлю оприлюднено тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника протоколом від 05.09.2023 року №09/619 (далі -Документація). Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранат» (далі- Скаржник або ТОВ «Гранат») 26.09.2023 року подало свою тендерну пропозицію для участі у вищезазначеній закупівлі. 29 вересня 2023 року відбувся аукціон у якому прийняло участь 2 (два) учасники: 1) ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД"; 2) ТОВ “Гранат”. Замовником 03.10.2023 року було оприлюднено протокол (рішення) Уповноваженої особи Замовника №10/709 від 03.10.2023 року про визначення переможця аукціону та намір укласти договір, та було визначено переможця даної закупівлі ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД". Проте, уважно вивчивчи тендерну пропозицію ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД", вважаємо, що пропозиція зазначеного учасника не відповідала вимогам Документації, відповідно Замовником неправомірно було визначено даного учасника переможцем закупівлі, чим порушено принцип здійснення закупівель, а саме об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Тендерна пропозиція ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" не відповідає умовам та кваліфікаційним критеріям тендерної Документації, виходячи з наступного. 1. Відповідно Додатку 2 Документації Замовника п. 3.4. Вимагалися «Скан-копії експертних висновків або протоколів контрольних випробувань запропонованої продукції згідно предмета закупівлі, виданих не пізніше виходу оголошення про проведення закупівлі (дата виходу оголошення 20.09.2023) акредитованою лабораторією на ім’я Учасника на такі показники: органолептичні, фізико-хімічні, пестициди та радіонукліди». Учасником було надано експертний висновок по даним дослідженням датований 06.09.2023 року, тобто документ виданий пізнішою датою від виходу оголошення. А тому, Учасником не була підтверджена та виконана дана вимога Замовника. 2. Відповідно Додатку 2 Документації Замовника п. 3.5. Вимагалося «Скан-копія оригіналу акту Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Учасника (згідно Наказу Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 року), з обов’язковим зазначенням у акті автотранспортних засобів, які будуть задіяні Учасником при виконанні умов договору». Учасником було надано даний акт Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти на підприємстві Учасника (згідно Наказу Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 року), але у ньому не зазначені автотранспортні засоби, які будуть задіяні Учасником при виконанні умов договору. А тому, Учасником не була підтверджена та виконана дана вимога Замовника. Звертаємо також Вашу увагу, що на підтвердження вище вказаної інформації є ідентичне рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10984-р/пк-пз від 19.07.2023 року (індивідуальний номер закупівлі UA-2023-06-14-002460-a), в якому розглядалася аналогічна ситуація. 3. Відповідно Додатку 2 Документації Замовника п. 3.6. Вимагалося «Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019), з обов’язковим зазначенням у акті автотранспортних засобів, які будуть задіяні Учасником при виконанні умов договору». Учасником було надано даний акт Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 446 від 08.08.2019), але у ньому не зазначені автотранспортні засоби, які будуть задіяні Учасником при виконанні умов договору. А тому, Учасником не була підтверджена та виконана дана вимога Замовника. Звертаємо також Вашу увагу, що на підтвердження вище вказаної інформації є ідентичне рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10984-р/пк-пз від 19.07.2023 року (індивідуальний номер закупівлі UA-2023-06-14-002460-a), в якому розглядалася аналогічна ситуація. 4. Відповідно Додатку 2 Документації Замовника п. 3.7. Вимагалося «Відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції підтвердження здійснення процедури виявлення бактеріального забруднення середовища життєдіяльності людини методом змивів на наявність та/або відсутність бактерії групи кишкової палички (санітарно - мікробіологічне дослідження), з поверхні яка контактує з харчовими продуктами, зокрема: кузова автотранспорту з середини; столів для фасування та/або пакування; холодильних та/або морозильних камер; тари що застосовується для перевезення продуктів харчування. Також надати договір з підприємством/установою/організацією що проводила таке дослідження. Вказані документи мають бути видані не пізніше 3-х місячної давнини, відносно кінцевої дати подання тендерних пропозиції». Учасник надав підтвердження здійснення процедури виявлення бактеріального забруднення середовища життєдіяльності людини методом змивів на наявність та/або відсутність бактерії групи кишкової палички, а саме: протокол випробувань №3735 (1-20) від 25.09.2023 року, що видала ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КИЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР КОНТРОЛЮ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ХВОРОБ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ. Про те, учасник не надав договір з даною установою, що проводила вищевказане дослідження. А тому, Учасником не була підтверджена та виконана в повному обсязі дана вимога Замовника. Слід зауважити, що визначений Замовником переможець даної закупівлі - ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД", повинен був бути відхилений Замовником на стадії кваліфікації, оскільки не відповідає усім критеріям, згідно Додатку №2 тендерної документації. Тендерна пропозиція ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" не відповідає вимогам тендерної документації та повинна бути дискваліфікована. Учасник не виконав вимоги встановлені Замовником в тендерній документації щодо документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та технічним вимогам. Відповідно до Закону з особливостями встановлюється, що закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами: недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. А тому, тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" повинна бути відхилена відповідно до Закону з особливостями. Визначення переможцем даної закупівлі ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" (котре не відповідає усім вимогам Документації), порушує принципи проведення закупівель, зокрема свідчить про необ'єктивну та упереджену оцінку Замовником тендерної пропозиції переможця - ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД", це є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, зокрема, Скаржника. Даними діями, Замовник грубо порушив Закон з особливостями та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права розраховувати на перемогу в цьому тендері, на отримання економічної вигоди (доходу) при виконанні договору. Слід звернути увагу на те, що Законом визначено, що Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця закупівлі ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД". Керуючись Конституцією України, статтями 3, 5, 9, 18, 31 Закону з особливостями. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником; 3. Зобов'язати Замовника скасувати протокол (рішення) Уповноваженої особи Замовника №10/709 від 03.10.2023 року про визначення переможця аукціону та намір укласти договір з ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД".
Дата розгляду скарги: 16.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2023 15:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.10.2023 18:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16457-р/пк-пз від 16.10.2023, рішення Замовника про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬФА ФУД ТРЕЙД» переможцем закупівлі – скасовано.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю “Гранат”, Білокриницька Катерина Михайлівна 380503347798 mgranat@ukr.net