-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливо на вугільній основі - вугільна продукція марки Г
Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами та доповненнями
Торги не відбулися
414 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 070.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 070.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2023 15:35 - 08.10.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Неправомірні вимоги ТД що не відповідають Постанові №1178
Номер:
df39fd561bda48d28442c19a719044a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-011517-a.a4
Назва:
Неправомірні вимоги ТД що не відповідають Постанові №1178
Вимога:
Замовнику, вже вимагали від Вас внестит відповідні зміни до Додатку 3 (технічні вимоги), де Ви вимагаєте щоб учасники надали документи матеріально-технічної бази, а саме на автотранспорт та склад. В оновленій ТД від 02.10.2023р. Замовник так і не прибрав вище зазначені вимоги, хоча у відповіді на попередню Вимогу відповів, що внесе відповідні зміни у ТД та видалить зазначені вимоги згідно Постанові КМУ №1178 п.29, якою надання документів МТБ для учасників закупівель твердого палива непередбачено!!! ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ ВІДПОВІДНІ ЗМІНИ ЗГІДНО ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА ТА ПЕРЕСТАТИХИТРУВАТИ З ВИМОГАМИ В ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.10.2023 02:51
Вирішення:
Шановний Учасник!
Замовником у тендерній документації не встановлюється кваліфікаційний критерій щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, як це і передбачено п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178(зі змінами та доповненнями).
Однак, товар, що є предметом цієї закупівлі, являє собою досить специфічний матеріал, він потребує особливого підходу при транспортуванні, тому неправильне навантаження у невідповідний транспорт може привести до великої втрати при транспортуванні. Відповідно Замовник має бути впевнений, що перевезення товару, який є предметом закупівлі, буде здійснюватися Учасником автотранспортом, що відповідає Правилам перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 р. N 363, а зберегання товару здійснюється згідно з нормами НАПБ А.01.001-2014 Правила пожежної безпеки в Україні.
Тобто, тендерна документація Замовника складена у відповідності до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Слід відмітити, що згідно з п.28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей. Згідно з п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того, частиною 2 статті 23 України «Про публічні закупівлі» встановлюється, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.10.2023 00:02
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна та незаконна вимога щодо надання аналогічного договору про постачання з конкретною маркою вугілля
Номер:
fc22c31629b14532bad62e09d6b722e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-011517-a.a3
Назва:
Дискримінаційна та незаконна вимога щодо надання аналогічного договору про постачання з конкретною маркою вугілля
Вимога:
ВИМОГА
Шановний Замовнику,
вже 3-й раз інформуємо Вас та звертаємо увагу щодо незаконної вимоги про надання Учасниками аналогічного договору на постачання вугілля саме марки Г.
Мається на увазі, що Замовник навмисно не вносить відповідні зміни в ТД та звужує коло учасників закупівлі вимагаючи надання аналогічногого договору з постачання конкретної марки вугілля, а саме марки Г, а не будь-яких марок вугілля.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ!!! Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082 передбачено внесення замовниками інформації в окремих полях назви предмета закупівлі та код предмета закупівлі.
При цьому листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03.09.2020 р. № 3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі.
Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015).
Вимога щодо надання аналогічного договору не повинна містити дискримінаційних вимог (обмеження за сумою, роком виконання, обмеження кола контрагентів лише бюджетними установами, досвіду виконання аналогічного договору саме з цим замовником тощо);
у разі оскарження замовник має документально підтвердити необхідність встановлення кожної з вимог про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015.
Вищезазначене підтверджується і практикою Органу оскарження.
Враховуючи наведене вище, наполягаємо щоб Замовник вніс відповідні зміни у ТД до пояснення про аналогічний договір, який підтверджує наявність у учасника досвід постачання вугільної продукції марки Г., на аналогічний договір, який підтверджує наявність у учасника досвід постачання вугільної продукції будь-яких марок.
В іншому випадку наше підприємство буде змушене звернутися до АМКУ, щоб Замовник обгрунтував, чому аналогічний договір з постачання повинен бути саме з маркою Г та чим відрізняється постачання вугілля інших марок від зазначеної Замовником марки Г.
Пов'язані документи:
Учасник
- 29.09.2023-ВИМОГА.docx 29.09.2023 01:06
Дата подачі:
29.09.2023 01:06
Вирішення:
ШАНОВНИЙ УЧАСНИК!
Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082 передбачено внесення замовниками інформації в окремих полях назви предмета закупівлі та код предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначається, що предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
При цьому листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03.09.2020 р. № 3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі, а саме: Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Враховуючі вищевикладене, предметом цієї закупівлі є товар Паливо на вугільній основі - вугільна продукція марки Г та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника(ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо). На виконання вимог, визначених у наказі Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. № 1082, Замовником в окремих полях вказана назва предмету закупівлі та код предмета закупівлі, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до роз’яснень АМКУ та Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, аналогічним (аналогічними) є договір (договори) щодо того самого предмету закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника та пункту 22 частини першої статті 1 Закону.
Крім того практика судових рішень встановлює, що за загальним правилом аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, вне залежності від того, зазначено це замовником в тендерній документації, чи ні.
Враховуючі вищенаведене, Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації у значенні аналогічного договору у відповідності до чинних законодавчих норм України у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Незаконні вимоги у тендерній документаціїї
Номер:
c7c0431fa9874b26a45aaeb9c8c2c990
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-011517-a.b2
Назва:
Незаконні вимоги у тендерній документаціїї
Вимога:
Замовником встановлена незаконна вимога в Додатку 3 ТД, що не відповідає Постанові КМУ №1178, а саме : На підтвердження наявності автотранспорту учасник повинен надати копію відповідного документу щодо права власності або володіння або користування або надання послуг або іншого права користування транспортного(их) засобу(ів).
Також вже вдруге наголошуємо, що на підтвердження кваліфкації учасника про надання аналогічного договору щодо постачання вугільної продукції, Замовником вимагається надання такогого договору про постачання ЛИШЕ МАРКИ Г, що також є незаконним. Згідно рекомендації Мінекономіки щодо аналогічних договорів: При встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» радимо замовникам дотримуватися наступних правил:
Вимагати підтвердження досвіду на виконання аналогічних послуг (поставки товарів), зазначаючи як аналогічний досвід тип послуг/вид товарів з глибиною за кодом ДК не більше ніж до 4 знаку, а не зазначати конкретний перелік товарів/послуг;
Не звужувати період набуття аналогічного досвіду; та інше…
(https://infobox.prozorro.org/articles/vimogi-shchodo-nayavnosti-analogichnih-dogovoriv-pri-zakupivli-poslug-harchuvannya )
Враховуючи, що закупівля проводиться за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, Замовник мав зазначити, що Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір який підтверджує наявність у учасника досвіду постачання вугілля будь-яких марок, А НЕ ПОСТАЧАННЯ ЛИШЕ МАРКИ Г.
Також не зрозуміло, чому Замовник хитрує та кваліфікаційні вимоги, що не передбачені Постановою КМУ №1178 вносить до Додатку 3 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі щодо надання Учасниками наступних документів:
1. На підтвердження наявності автотранспорту учасник повинен надати копію відповідного документу щодо права власності або володіння або користування або надання послуг або іншого права користування транспортного(их) засобу(ів).
2. Учасник повинен гарантувати, що зберігання товару, що є предметом закупівлі, здійснюється на відповідно обладнаних складах та надати документальне підтвердження наявності в учасника складського приміщення/майданчика(договір купівлі-продажу або договір оренди або договір на надання послуг зберігання або інший документ).
Враховуючи наведе вище, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації стосовно надання Учасниками аналогічного договору про постачання ЛИШЕ МАРКИ Г, та видалити незаконні вимоги щодо надання документів про транспортні засоби та складське приміщення/майданчик, згідно чинному законодавству та Постанові КМУ №1178 п. 29: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2023 04:08
Вирішення:
ШАНОВНИЙ УЧАСНИК!
Щодо аналогічного договору відповідь надана на Вашу вимогу UA-2023-09-20-011517-a.a3 від 29 вересня 2023 року.
Оскільки товар, що є предметом цієї закупівлі, являє собою досить специфічний матеріал, він потребує особливого підходу при транспортуванні, тому неправильне навантаження у невідповідний транспорт може привести до великої втрати при транспортуванні. Розділом 5 ДСТУ 7146:2010. Технічні умови визначені умови транспортування та зберігання товару такого роду. Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України
від 14 жовтня 1997 р. N 363 регламентують вимоги до транспорту та правил перевезення такого товару. Відповідно нормами НАПБ А.01.001-2014 Правила пожежної безпеки в Україні встановлюються вимоги до зберігання вугільної продукції.
Враховуючі вищенаведені норми, Замовник не встановлює вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Однак, Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимоги ТД що не відповідають чинному законодавству та Постанові КМУ №1178
Номер:
013636d02fba437a9aba535f10000512
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-011517-a.b1
Назва:
Вимоги ТД що не відповідають чинному законодавству та Постанові КМУ №1178
Вимога:
ВИМОГА
Замовнику, внесіть відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до Постанови КМУ № 1178 п. 29, а саме: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Таким чином вимоги Замовника у ТД є такими, що не відповідають чинному законодавству, зокрема:
Для підтвердження інформації про відповідність установленому кваліфікаційному критерію щодо наявності у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати: Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в довільній формі, в якій повинно бути зазначено: - перелік автотранспорту, яким буде здійснювати поставка товару Замовнику, з зазначенням їх найменування, технічного стану, кількості, підстави користування: власна/орендована/ інше право користування. На підтвердження наявності автотранспорту учасник повинен у складі пропозиції повинен надати копію відповідного(их) документу(ів) на підтвердження права власності або володіння або користування або надання послуг або іншого права користування транспортного(их) засобу(ів); - наявність складського приміщення для зберігання товару, що є предметом закупівлі з зазначенням його місцезнаходження, стану приміщення, підстави користування: власна/ орендована/ інше право користування. На підтвердження наявності складського приміщення для зберігання товару учасник у складі пропозиції повинен надати договір куплі-продажу або договір оренди або договір на надання послуг зберігання або інший документ, підтверджуючій наявність у Учасника складського приміщення для зберігання товару, що є предметом закупівлі.
Також вимога у ТД щодо надання учасниками аналогічного договору , а саме: Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір який підтверджує наявність у учасника досвіду постачання палива на вугільній основі - вугільної продукції марки Г, також є незаконною, бо
Згідно законодавству Замовник може вимагати надання аналогічного договору з постачання твердого палива будь-яких марок вугілля, а не лише марки Г, яку закуповує.
Враховуючи наведене вище, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документацї. В іншому випадку наше підприємство буде змушене звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.09.2023 14:09
Вирішення:
Шановний учасник!
Дякуємо за Вашу вимогу. Стосовно встановлення Замовником вимоги щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначається, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Враховуючи вищевикладене, встановлення Замовником такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є цілком правовірним та відповідає вимогам, визначеними чинним законодавством України у сфері публічних закупівель.
Стосовно встановлення Замовником вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та інших питань, зазначених, у Вашій вимозі, Замовником обов'язково будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації у найближчий час.
Статус вимоги:
Задоволено