-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
366 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 660.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 660.00 UAH
Період оскарження:
20.09.2023 12:39 - 25.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
7853978a5d504e2695c3aa1e0637f1f1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-006574-a.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
на незаконне визнання переможцем Учасника
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка ціна (1).pdf.p7s 05.10.2023 16:08
- Довідка ціна (1).pdf 05.10.2023 16:08
- скарга (1).pdf.p7s 05.10.2023 16:08
- Протокол _ 21.pdf.p7s 05.10.2023 16:08
- скарга (1).pdf 05.10.2023 16:08
- Протокол _ 21.pdf 05.10.2023 16:08
- скарга ворд (1).docx 05.10.2023 16:08
- скарга ворд (1).docx.p7s 05.10.2023 16:08
- ТД Поляна ел ен вересень 2023 (3).docx 05.10.2023 16:08
- ТД Поляна ел ен вересень 2023 (3).docx.p7s 05.10.2023 16:08
- рішення від 09.10.2023 № 16011.pdf 09.10.2023 17:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.10.2023 № 16494.pdf 17.10.2023 11:10
- рішення від 16.10.2023 № 16494.pdf 19.10.2023 14:49
- Протокол 18.10.2023 14:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.10.2023 16:40
Дата розгляду скарги:
16.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2023 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.10.2023 14:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скарга на незаконне визнання переможцем Учасника задоволена Замовником
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
1973b8e347d34a6f920f5dc288577917
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-20-006574-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «Довідку про створення Учасником на території м. Києва власного або орендованого структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів) (вказати повну адресу: м. Київ, вул.____ буд.____ к. ____, інформацію про наявність власного або орендованого приміщення, в якому знаходиться власний структурний підрозділ та документ щодо підтвердження даної інформації (сканкопію договору оренди, датованої не пізніше одного місяця дати оприлюднення оголошення про дані торги або інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо об’єкта нерухомого майна) згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів». Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству України та загальноприйнятими принципами публічних закупівель, відповідно Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території м. Києва постачальників з інших регіонів України. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території міста Києва. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства). В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території м. Києва жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача, бо Постачальник володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача на всьому протязі дії договору.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Просимо Замовника: Видалити вимогу щодо наявності на території м. Києва власного або орендованого структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.09.2023 14:51
Вирішення:
Дякуємо за зауваження. Тендерна документація була змінена.
Статус вимоги:
Задоволено