• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони (Металошукачі F3Ci та MF5 або еквівалент).

Завершена

7 563 220.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 75 632.00 UAH
Період оскарження: 19.09.2023 17:35 - 28.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Оскаження технічних вимог тендерної документації

Номер: 98d255faa6694a19a6fd0ceeff6e5423
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-014566-a.a5
Назва: Оскаження технічних вимог тендерної документації
Вимога:
Порушення вимог статті 22, статті 23 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII та визнати, що тендерна документація на закупівлю UA-2023-09-19-014566-a, код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони (Металошукачі F3Ci та MF5 або еквівалент) містить вимоги, що призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! 1. Відповідно до пункту 5 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відтак, визначення окремих частин предмету закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись Законом та є правом, а не обов’язком замовника. У зв’язку з тим, що предмет закупівлі за Єдиним закупівельним словником має однакові показники, вважаємо за доцільне проводити зазначену закупівлю в межах однієї процедури закупівлі без поділу на лоти. 2. Щодо «№ з/п 3 (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «Живлення: Акумуляторна батарея типу С (LR14) у кількості не менше 3, мінімум 5000 mAh». З метою забезпечення безперервної роботи металошукача не менше 48 години Скаржник, який є виробником металодетекторів, використовує вбудовану в блок управління літій-полімерну акумуляторну батарею на 2300 mAh та додаткову акумуляторну батарею у виконання IP68 на 5500 mAh, у зв’язку з чим, просимо передбачити в тендерній документації можливість поставки обладнання з вищезазначеними елементами живлення.». Формат елементів живлення типу «С LR14» обумовлюється уніфікацією з іншими моделями металошукачів, які використовуються у діяльності підрозділів вибухотехнічної служби Національної поліції України стосовно формату елементів живлення, їх обслуговування та здійснення перезаряджання, особливо у польових умовах, коли не завжди є доступ та можливість здійснити таке обслуговування (відсутність необхідності використання декількох типів зарядних пристроїв). Наприклад, металошукачі CEIA та Minelab використовують елементи живлення «С LR14». Використання більшої кількості елементів живлення збільшить час використання металошукача без заміни елементів живлення або перезаряджання. 3. Щодо «№ з/п 4, 5 (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «температура використання від – 30 С до + 60 С; температура зберігання Minelab F3Ci від –35ºC до +70ºC; температура зберігання від –30ºC до +60ºC». Натомість, слід зазначити, що в кліматичній зоні України температурний діапазон за останні складає від +50С до – 20 С.» На сьогодні ГОСТ 15150-69 «Машины, приборы и другие технические изделия. Исполнения для различных климатических районов. Категории, условия эксплуатации, хранения и транспортирования в части воздействия климатических факторов внешней среды» (зі змінами 1-III-78, 2-IV-83, 3-II-89, 4-ИУС8-2002) втратив чинність з 01.01.2022 відповідно до наказу національного органу зі стандартизації від 14.12.2015 № 187. Зазначеним стандартом встановлювались основні вимоги до машин, пристроїв та виробів відповідно до кліматичних умов використання. Поряд з тим вимоги щодо температури використання металошукача від – 30 С до + 60 С вважаємо обґрунтованими виходячи із наступного. Підрозділи вибухотехнічної служби Національної поліції України виконують завдання з реагування на вибухонебезпечні предмети на території України у режим 24/7. Тобто здійснюється цілодобове чергування та реагування на випадки. За останні 10-15 років фіксуються непоодинокі випадки у короткостроковий період екстремально низьких температур. Так, наприклад у м. Києві у період з 01 по 03 лютого 2012 року фіксувалась температура – 23,0 С, – 28,0 С, – 26,8 С відповідно. 12 грудня 2022 року у м. Кам’янець-Подільський фіксувалась температура – 21,2 С. Окремо слід зазначити, що на сьогодні переважна більшість світових виробників виготовляють металошукачі, що відповідають зазначеним показникам. Так, VALLON VMC-1 має температуру експлуатації – 31 С до + 63 С (https://www.vallon.de/ru/metal-detectors/vmc1-compact-metal-detector-ru), VALLON VMC-4 має температуру експлуатації – 31 С до + 63 С (https://www.vallon.de/ru/metal-detectors/vmc4-ultra-compact-metal-detector-ru), CIEA CMD 3 має температуру використання – 46 С до + 70 С (https://www.ceia.net/Brochures/GroundSearch/Headquarter/CMD3brochureUK.pdf)тощо. 4. Щодо «№ з/п 6: (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «стійкість MIL-STD-810G». Відповідно до підпункту 33 пункту 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Відповідно до абзацу 2 пункту 3 статті 23 Закону, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються. MIL-STD-810 – низка стандартних параметрів для лабораторних випробувань військового стандарту США (англ. United States Military Standard), що дозволяють визначити стійкість широкого переліку обладнання до всіляких впливів у непольових умовах. Крім цього ці параметри дозволяють створювати обладнання для відтворення таких впливів. Проходження випробувань за цим стандартом, а саме останньою його версією – MIL-STD-810G, є необхідним для участі в замовленнях на постачання техніки та складників для Міністерства оборони США (Department of Defense) і НАТО. На сьогодні світові виробники металошукачів, які постачають до військових підрозділів свої вироби мають номенклатурні номери НАТО, та відповідно до інформації, викладеної на їх офіційних інтернет-сторінках відповідають вимогам стандарту MIL-STD-810. Так, наприклад, металошукач CEIA CMD3 має номенклатурний номер НАТО 6665-15-019-1908 та відповідно до інформації виробника відповідає вимогам стандарту MIL-STD-810 (https://www.ceia.net/Brochures/GroundSearch/Headquarter/CMD3brochureUK.pdf), металошукач VALLON VMC-4 має номенклатурний номер НАТО 6665-12-409-1377 та відповідно до інформації виробника відповідає вимогам стандарту MIL-STD-810G (https://www.vallon.de/ru/metal-detectors/vmc4-ultra-compact-metal-detector-ru) тощо. Отримання номенклатурного коду НАТО означає, що виріб пройшов усі необхідні випробування, відповідає усім вимогам, що висуваються до такого виду продукції. Крім того, висування вимог щодо стандарту MIL-STD-810 на сьогодні широко використовується і у комерційних цілях, що підтверджує якість продукції. Що стосується встановлення вимоги «належним чином акредитована лабораторія», то повідомляємо, що відповідно до абзацу 5 статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» випробувальна лабораторія - орган з оцінки відповідності, який проводить випробування. Тобто це не стандартний показник, вимога, чи характеристика, а організація яка підтверджує показник, вимогу чи характеристику. З огляду на зазначене вище, вважаємо не доцільним внесення пропонованих у вимозі змін до технічних характеристик предмета закупівлі, оскільки вони прямо сприяють погіршенню технічних характеристик предмета закупівлі, що у свою чергу потенційно збільшує ризики до життя та здоров’я спеціаліста-вибухотехніка при роботі з вибухонебезпечними предметами.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

ТТХ

Номер: 9c5255578b5c48f6854bbbac8b14a048
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-014566-a.b4
Назва: ТТХ
Вимога:
Шановний Замовнику! У важно вивчивши та проаналізувавши документацію до закупівлі UA-2023-09-19-014566-a «Код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони (Металошукачі F3Ci та MF5 або еквівалент).» просимо надати пояснення та виправити неточності в документації з метою забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, адже викладені вимоги є дискримінаційними та дозволяють запропонувати лише одну модель обладнання, що в свою чергу є порушенням проведення закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями: 2. В документації вказано (Додаток 2 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ): 9. Котушка Double-D діаметром 200 мм (Металошукач F3Ci або еквівалент). 9. Котушка Котушка передачі: 269 x 191 мм Monoloop Приймаюча котушка – фігура 8 ((Металошукач MF5 або еквівалент)) Судячи з вказаної інформації, котушка має бути круглою, діаметром 200 мм. Вказуючи форму як єдину можливу, нереально пропонувати обладнання, яке має квадратну, овальну чи прямокутну котушку, як наприклад Vallon VMC-4. Пропозиція такого Учасника буде відхиленою. Форма котушки взагалі ні на що не впливає, окрім як габаритних розмірів, які ви виклали в документації (як в складеному стані так і в розкладеному стані). Тому просимо Вас виключити даний пункт із технічних вимог, або ж викласти його з урахуванням всіх геометричних форм та загальних габаритів металодетектора, до прикладу: Котушка не більше 750 mm x 200 mm Дані параметри дозволять пропонувати як круглу з діаметром 200мм котушку, так і квадратну чи прямокутну, і в той же час котушка не буде більшою за габарити металодетектора в складеному стані.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Конфігурація котушки Double-D – тип котушки, призначений для пошуку. Основна перевага таких котушок – рівномірне покриття всієї зони під котушкою та стійкість до мінералізації. Металошукачі з таким типом котушки наразі широко виготовляються світовими виробниками зокрема компаніями Garrett, Minelab тощо. Конфігурація котушки Monoloop (Монокатушка) – тип котушки, призначений для більш точного визначення місця розташування цілі і більшої глибина пошуку. Для виконання завдань з пошуку вибухонебезпечних предметів, особливо з малим вмістом металевих елементів, дуже важливим є точне визначення місця розташування цілі пошуку – вибухонебезпечного предмета. Металошукачі з типом котушки Monoloop наразі широко виготовляються світовими виробниками зокрема компаніями Garrett, Minelab тощо. Що стосується конфігурації приймаючої котушки у формі цифри 8, то така конфігурація значно знижує електромагнітний вплив від ліній електропередач, антен, інших металошукачів та інших джерел електромагнітного випромінювання. Водночас, зважаючи на принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» будуть внесенні відповідні зміни до технічних характеристик до «металошукача F3Ci або еквіваленту» в частині розмірів котушки виклавши наступним чином: «Double-D діаметром 200 – 250 мм» та до технічних характеристик до «металошукача МF5 або еквіваленту» в частині розмірів котушки виклавши наступним чином: «Котушка передачі: від 265 х 120 до 275 x 195 мм Monoloop, Приймаюча котушка – фігура 8
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

ТТХ

Номер: 349548f99cc84704806fcd7cb9d772a2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-014566-a.c3
Назва: ТТХ
Вимога:
Шановний Замовнику! У важно вивчивши та проаналізувавши документацію до закупівлі UA-2023-09-19-014566-a «Код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони (Металошукачі F3Ci та MF5 або еквівалент).» просимо надати пояснення та виправити неточності в документації з метою забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, адже викладені вимоги є дискримінаційними та дозволяють запропонувати лише одну модель обладнання, що в свою чергу є порушенням проведення закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями: 1. В документації вказано (Додаток 2 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ): 3. Живлення Батарея - 4 х С LR14 Акумулятор – 4 х NiCad чи NiMh C мінімум 5000 mAh (Металошукач F3Ci або еквівалент) 3. Живлення Батарея - 4 х С LR14 Акумулятор – 4 х NiMh C мінімум 5000 mAh (Металошукач MF5 або еквівалент) Вказуючи живлення від лише 4 батарей, ви порушуєте принципи здійснення закупівель, а саме недискримінація, та обмежуєте участь потенційних постачальників. Кожен виробник в залежності від власних розробок та проектувань тієї чи іншої моделі металодетектора встановлює різне живлення обладнання. Наприклад, металодетектори Vallon VMC-4 та Garrett RECON-PRO AML-750 PACK8 працюють на 8 батареях, якщо це алкалінові – безперервне використання 7 год, якщо NiMH - безперервне використання 12 год. Є металодетектори, які можуть працювати аналогічний період часу, якщо це алкалінові –7 год, якщо NiMH - 12 год, і за умови, що потрібно лише 2 батареї, тому що детектори спроектовано таким чином, що потрібно лише 2 батареї, а не 8 чи 4 шт. Вказуючи конкретну кількість батарей, які потрібні для роботи, ви звужуєте коло потенційних учасників. Доцільніше вказати в якості вимоги час роботи обладнання на тих чи інших різновидах батарей, пропонуємо викласти обидва пункти в наступній редакції: 3. Живлення Акумулятори в комплекті, які перезаряджаються та забезпечують роботу мінімум 7 годин. Також просимо додати, що акумулятори мають обов’язково перезаряджатись, з метою уникнення пропозицій з алкаліновими батареями, так як вони одноразового використання, і після розряду їх потрібно замінювати на нові.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику ! Формат елементів живлення типу «С LR14» обумовлюється уніфікацією з іншими моделями металошукачів, які використовуються у діяльності підрозділів вибухотехнічної служби Національної поліції України стосовно формату елементів живлення, їх обслуговування та здійснення перезаряджання, особливо у польових умовах, коли не завжди є доступ та можливість здійснити таке обслуговування (відсутність необхідності використання декількох типів зарядних пристроїв). Наприклад, металошукачі CEIA використовують елементи живлення «С LR14». Використання більшої кількості елементів живлення збільшить час використання металошукача без заміни елементів живлення або перезаряджання. Водночас, зважаючи на принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» будуть внесенні відповідні змін до технічних характеристик до металошукачів в частині кількості елементів живлення, виклавши наступним чином: «Акумуляторна батарея типу С (LR14) у кількості не менше 3, мінімум 5000 mAh
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Залишено без розгляду

Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 71b01d071c4b4eedadac84b6cd1f07d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-014566-a.c2
Назва: Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати. 19 вересня 2023 року Замовником Державною установою «Центр обслуговування Національної поліції України» розпочато процедуру відкритих торгів з особливостями №UA-2023-09-19-014566-a закупівлі металошукачів за кодом ДК 021:2015:35120000-1 – Системи та пристрої нагляду та охорони очікуваною вартістю 7 563 220, 00 грн. з ПДВ. Ознайомившись з умовами, викладеними в тендерній документації, Скаржник вважає, що вона містить вимоги, які призводять до дискримінації учасників. Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 1, 2, 4 статті 16 Закону передбачається, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Частиною 1, 2, 3 статті 22 Закону встановлений перелік інформації, яка повинна міститись в тендерній документації. При цьому зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Водночас, частиною 4 статті 22 Закону передбачається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, тендерна документація сформована таким чином, що не допускає участі в тендерній процедурі великої кількості виробників, що підтверджується наступним. Формування Замовником предмету закупівлі без поділу на лоти зменшує конкуренцію, може призвести до дискримінації потенційних учасників, адже унеможливлює прийняття участі у відкритих торгах постачальників, які з різних підстав не мають доступу до усього переліку найменувань обладнання у одному лоті. Окрім того, включення в один лот різних металошукачів не дає змоги виробнику безпосередньо брати участь в тендері, оскільки виробник обмежений власною лінійкою виробництва. Таким чином, Замовник, проводячи однолотову закупівлю, не зможе в повній мірі дотриматися принципу здійснення закупівель – максимальної економії та ефективності. В тендерній документації передбачено постачання металошукачів марки Minelab F3Ci та Minelab MF5, яке виробляє ЛИШЕ Minelab Electronics. Інформація розміщена на веб-сайті за посиланням: 1.https://www.minelab.com/russia/countermine/detectors/f3ci-highly-sensitive-landmine-detector-by-minelab, та 2.https://www.minelab.com/russia/countermine/detectors/mf5-military-clearance-landmine-detector-by-minelab. В свою чергу, Скаржник може поставити металошукачі власного виробництва марки «TREMBITA» (металошукач пройшов всі необхідні інженерні випробування та тестування під контролем представництва замовника Міністерства оборони України і отримав реєстровий номер МО 001171 та номенклатурний номер НАТО 6695 61 015 9403), які за своїми технічними і якісними характеристиками не поступаються вказаним моделям і дозволяють виконувати технічні завдання на аналогічному рівні, але технічні характеристики, зазначені в тендерній документації (ДОДАТОК 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ) не дають такої можливості, зокрема: - № з/п 3 (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «елемент живлення: батарея - 4 х С LR14, акумулятор – 4 х NiCad чи NiMh C мінімум 5000 mAh» Зазначена характеристика притаманна тільки моделям Minelab F3Ci, Minelab MF5 і не дає можливості визначити аналог акумулятора. Наприклад, якщо акумулятор буде не NiCad чи NiMh, а NiZn, LiFe або інше. Тим більше, що Ni-Cd/нікель-кадмій технологія зараз вважається застарілою і небезпечною, оскільки у конструкції акумулятора міститься токсичний кадмій. - № з/п 4, 5 (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «температура використання від – 30 С до + 60 С; температура зберігання Minelab F3Ci від –35ºC до +70ºC; температура зберігання Minelab MF5 від –30ºC до +60ºC». Натомість, слід зазначити, що в кліматичній зоні України температурний діапазон за останні десять років складає від +50С до – 20 С. За останні 30 років середня річна температура в Україні вже зросла на 1,2 С. Причому влітку зростає максимальна температура, тобто у цей сезон стає спекотніше, а взимку – тепліше (джерело: https://ecoaction.org.ua/zmina-klimatu-ua-ta-svit.html). Отже, в межах території України немає доцільності використовувати/зберігати металошукач з показниками екстремально низьких температур. - № з/п 6: (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «стійкість MIL-STD-810G». MIL-STD-810 — низка стандартних параметрів для лабораторних випробувань військового стандарту США (англ. United States Military Standard), що дозволяють визначити стійкість широкого переліку обладнання до всіляких впливів у непольових умовах. Крім цього, ці параметри дозволяють створювати обладнання для відтворення таких впливів. Проходження випробувань за цим стандартом, а саме останньою його версією — MIL-STD-810G, є необхідним для участі в замовленнях на постачання техніки та складників для Міністерства оборони США (Department of Defense) і НАТО. Розроблений для потреб оборонної промисловості, стандарт став затребуваним і в комерційній діяльності (для обладнання для абонентського радіозв'язку, наприклад для телефонів). Компанії, що працюють у будівництві, гірничому видобутку, морському і авіатранспорті та інших сферах комерційної діяльності, пов'язаної з підвищеним ризиком для людей і обладнання, також користуються стандартом під час закупівлі обладнання; стандарт використовують люди ризикованих професій, екстремали і туристи. Найчастіше в комерції зустрічаються 2 останні версії стандарту: • MIL-STD-810F, що вийшов 1 січня 2000 року; остання редакція документа — 5 травня 2003 року; • MIL-STD-810G, яка діє у своїй першій редакції 31 жовтня 2008 року; Спектр умов навколишнього середовища, тестованих за стандартом MIL-STD-810: • тест висоти методом високого і низького тиску, • вплив високих і низьких температур, а також температурний шок (зокрема в робочому стані і стані зберігання), • дощ, зокрема крижаний дощ, • вологість, грибки, соляний туман для тестування корозієстійкості, • пісок і пил, • піротехнічний удар, тобто тестування у вибухонебезпечній атмосфері, • проточна вода, • прискорення, • вібрація від стрільби, • трясіння під час транспортування, • вібрації за різними осями, акустичні шуми, • стійкість до сонячних променів тощо. Перелік тестів останньої редакції стандарту MIL-STD-810G: • 500.5 Низький тиск (висота). • 501.5 Висока температура. • 502.5 Низька температура. • 503.5 Температурний удар. • 504.1 Забруднення рідинами. • 505.5 Сонячне проміння. • 506.5 Дощ. • 507.5 Вологість. • 508.6 Цвіль. • 509.5 Соляний туман. • 510.5 Пісок і пил. • 511.5 Вибухова хвиля. • 512.5 Герметичність. • 513.6 Стійкість до механічного прискорення. • 514.6 Вібрація. • 515.6 Шум. • 516.6 Механічний удар і падіння. • 517.1 Піротехнічний удар. • 518.1 Кислотний вплив. • 519.6 Стрілецька зброя. • 520.3 Температура, вологість, вібрація і висота. • 521.3 Заморожування й обмерзання. • 522.1 Балістичний удар. • 523.3 Віброакустика/температура. • 524 Заморожування — відтавання. • 525 Сигнали з реплікації. • 526 Залізничні впливи. • 527 Вібрації за різними осями. • 528 Механічні вібрації суднового обладнання. Інформація використана із офіційних джерел за посиланням https://uk.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-810. Враховуючи викладене, залишається незрозумілим, що саме потрібно Замовнику з великого переліку тестів та спектру умов навколишнього середовища. Крім того, у MIL-STD-810 відсутні посилання на міжнародні стандарти, що прийняті в Україні як ДСТУ і на які є нормативні посилання. Натомість, в Україні існує аналог стандарту MIL-STD-810 – це акредитовані лабораторії. Тому, якщо Замовник бажає мати військове обладнання, то для цього достатньо мати номер НАТО. - № з/п 7 (Minelab MF5): «візуальна – 9 LED дисплей». Зазначена характеристика є властивою тільки для металошукача моделі Minelab MF5. - № з/п 9 (Minelab F3Ci, Minelab MF5): «котушка передачі: 269 x 191 мм Monoloop Приймаюча котушка – фігура 8; Double-D діаметром 200 мм». Зазначена характеристика є унікальною для металошукачів моделі Minelab F3Ci, Minelab MF5 виробництва Minelab Electronics. - № з/п 10 (Minelab MF5): «режим чотири частоти в діапазоні від 5 кГц до 75 кГц». Зазначена характеристика є властивою виключно для металошукача моделі Minelab MF5 Аналогічні моделі від інших виробників використовують різні частотні розподіли та схеми детекторів, що не погіршує їх можливості застосування. Відповідно до частини 4 статті 23 Закону передбачається, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Натомість, в тендерній документації відсутнє відповідне обгрунтування щодо постачання металошукачів марки Minelab F3Ci та Minelab MF5, яке виробляє Minelab Electronics. При цьому слід зазначити, що в Україні відсутні принаймні два виробника продукції, з повним дотриманням вимог, які встановлює Замовник в тендерній документації. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможе взяти лише виробник Minelab Electronics або суб’єкти господарювання, які мають з ним договірні відносини, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб`єктів господарювання та призводить до обмеження конкуренції на ринку (особливо українських виробників) та неекономності процедури. Відповідно до частини 1 статті Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. В зв`язку з викладеним, вважаємо, що у вказані вимоги тендерної документації мають бути внесені зміни, що дасть змогу Скаржнику взяти участь у Процедурі закупівлі. 2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Частиною 1, 2, 3 статті 22 Закону встановлений перелік інформації, яка повинна міститись в тендерній документації. При цьому зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Водночас, частиною 4 статті 22 Закону передбачається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до частини 4 статті 23 Закону передбачається, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Вимоги тендерної документації Замовника суперечать основній меті Закону України «Про публічні закупівлі», якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції. 3. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. З урахуванням вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про Антимонопольний комітет України», постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «Компанія «Актив Альянс» про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до розгляду. 2. Встановити порушення статті 22, статті 23 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII та визнати, що тендерна документація на закупівлю UA-2023-09-19-014566-a, код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони (Металошукачі F3Ci та MF5 або еквівалент) містить вимоги, що призводять до дискримінації учасників. 3. Розгляд вищевказаної скарги провести із залученням представника суб’єкта оскарження. 4. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації на закупівлю UA-2023-09-19-014566-a, код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони (Металошукачі F3Ci та MF5 або еквівалент): 4.1. Поділити один лот - Металошукачі F3Ci та Металошукачі MF5 на два різних лота: лот №1 та лот №2, які будуть відрізнятися різними вимогами до металошукачів. 4.2. Вказати в тендерній документації (ДОДАТОК 2 до тендерної документації, ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ) вичерпний перелік вимог щодо стійкості (MIL-STD-810), розмежувавши окремо для іноземних виробників (MIL-STD-810) та окремо для українських виробників (належним чином акредитована лабораторія); 4.3. У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ) привести у відповідність до кліматичних змін вимогу щодо температури використання та температури зберігання, зазначивши її діапазон від – 20 С до + 60С; 4.4. У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ) обґрунтувати або виключити вимогу щодо режиму чотирьох частот в діапазоні від 5 кГц до 75 кГц; 4.5. У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ) змінити характеристику щодо елементу живлення: батарея - 4 х С LR14, акумулятор – 4 х NiCad чи NiMh C мінімум 5000 mAh., встановивши вимогу: «батарея/акумулятор мінімум 5000 mAh”.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.09.2023 16:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ "АКТИВ АЛЬЯНС", Турченяк Игорь 380504225500 OFFICE@AAU.COM.UA http://aau.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимоги_дискримінація

Номер: fc2f2cf007974ff9b03bc915c5c4334c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-014566-a.c1
Назва: Вимоги_дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику! Вивчивши тендерну документацію та ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ UA-2023-09-19-014566-a (Код ДК 021:2015: 35120000-1 - Системи та пристрої нагляду та охорони, Металошукачі), звертаємось до Вас з проханням усунути дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, що не дозволяють запропонувати інші моделі, котрі за своїми технічними і якісними характеристиками не поступаються вказаним моделям і дозволяють виконувати технічні задачі на аналогічному рівні. Зазначення оригінальних вимог притаманних лише одній моделі при наявності на ринку аналогічних за своїм призначенням і функціями товарів є порушенням правил проведення закупівлі у формі відкритих торгів. В документації вказано (Додаток 2, ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ): Металошукач F3Ci № з/п 1. «Довжина: У розкладеному стані – не більше 1490 мм» Аналогічні моделі мають довжину до 1700мм., що розширяє діапазон застосування обладнання. № з/п 2. «Маса: З елементами живлення – не більше 2,7 кг.» Аналогічні за своїми якісними та технічними характеристиками моделі мають масу з елементами живлення до 3,0кг. № з/п 3. «Живлення: Батарея - 4 х С LR14» Формат елементів живлення не є суттєвою характеристикою, що впливає на застосування обладнання. Металошукач MF5 № з/п 1. «Довжина: У розкладеному стані – не більше 1615 мм.» Аналогічні моделі мають довжину до 1700мм., що розширяє діапазон застосування обладнання. № з/п 3. «Живлення: Батарея - 4 х С LR14» Формат елементів живлення не є суттєвою характеристикою, що впливає на застосування обладнання. № з/п 7. «Індикатор: Візуальна – 9 LED дисплей» Аналогічні моделі мають більшу кількість LED. Дана характеристика не є визначальною для застосування обладнання. № з/п 9. «Котушка передачі: 269 x 191 мм Monoloop; Приймаюча котушка – фігура 8» Аналогічні моделі мають інші конфігурації котушок, що не погіршує їх застосування та виконання завдань. № з/п 10. «Режими: Чотири частоти в діапазоні від 5 кГц до 75 кГц» Аналогічні моделі від інших виробників використовують різні частотні розподіли та схеми детекторів, що не погіршує їх можливості щодо застосування.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Технічні характеристики до металошукача F3Ci або еквіваленту: 1) «№ з/п 1. «Довжина: У розкладеному стані – не більше 1490 мм» Аналогічні моделі мають довжину до 1700мм., що розширяє діапазон застосування обладнання.» – Збільшення геометричних розмірів металошукача призведе до збільшення його маси. Спеціалісти-вибухотехніки виконують завдання із розмінування у повному бойовому екіпіруванні (засобах індивідуального захисту, такелажним та іншим спорядженням тощо). Збільшення маси металошукача при виконанні заходів із розмінування призведе до пришвидшення втомлюваності спеціаліста-вибухотехніка, при цьому зменшення уваги при роботі з вибухонебезпечними предметами, що може призвести до фатальних помилок, тим самим потенційно збільшує ризики для життя та здоров’я спеціаліста-вибухотехніка та інших людей. На сьогодні у світі є металошукачі і з меншими розмірами у розкладеному стані. 2) «№ з/п 2. «Маса: З елементами живлення – не більше 2,7 кг.» Аналогічні за своїми якісними та технічними характеристиками моделі мають масу з елементами живлення до 3,0кг.» – Збільшення маси металошукача при виконанні заходів із розмінування призведе до пришвидшення втомлюваності спеціаліста-вибухотехніка, утомлюваності, зменшення уваги при роботі з вибухонебезпечними предметами, що може призвести до фатальних помилок, тим самим потенційно збільшує ризики для життя та здоров’я спеціаліста-вибухотехніка та інших людей. На сьогодні у світі є металошукачі і з меншою масою. 3) «№ з/п 3. «Живлення: Батарея - 4 х С LR14» Формат елементів живлення не є суттєвою характеристикою, що впливає на застосування обладнання.» – Формат елементів живлення типу «С LR14» обумовлюється уніфікацією з іншими моделями металошукачів, які використовуються у діяльності підрозділів вибухотехнічної служби Національної поліції України стосовно формату елементів живлення, їх обслуговування та здійснення перезаряджання. Технічні характеристики до металошукача MF5 або еквіваленту: 1) «№ з/п 1. «Довжина: У розкладеному стані – не більше 1615 мм.» Аналогічні моделі мають довжину до 1700мм., що розширяє діапазон застосування обладнання.» – Збільшення геометричних розмірів металошукача призведе до збільшення його маси. Спеціалісти-вибухотехніки виконують завдання із розмінування у повному бойовому екіпіруванні (засобах індивідуального захисту, такелажним та іншим спорядженням тощо). Збільшення маси металошукача при виконанні заходів із розмінування призведе до пришвидшення втомлюваності спеціаліста-вибухотехніка, при цьому зменшення уваги при роботі з вибухонебезпечними предметами, що може призвести до фатальних помилок, тим самим потенційно збільшує ризики для життя та здоров’я спеціаліста-вибухотехніка та інших людей. На сьогодні у світі є металошукачі і з меншими розмірами у розкладеному стані. 2) «№ з/п 3. «Живлення: Батарея - 4 х С LR14» Формат елементів живлення не є суттєвою характеристикою, що впливає на застосування обладнання.» – Формат елементів живлення типу «С LR14» обумовлюється уніфікацією з іншими моделями металошукачів, які використовуються у діяльності підрозділів вибухотехнічної служби Національної поліції України стосовно формату елементів живлення, їх обслуговування та здійснення перезаряджання. 3) «№ з/п 7. «Індикатор: Візуальна – 9 LED дисплей» Аналогічні моделі мають більшу кількість LED. Дана характеристика не є визначальною для застосування обладнання.» – Візуальна індикація – важливий допоміжний елемент при виконанні заходів із розмінування, особливо в умовах пошуку вибухонебезпечних предметів в умовах скритності (без звукової індикації). Використання меншої кількості LED індикаторів може спричинити спотворення реагування на сигнал. Зважаючи на принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» будуть внесенні відповідні зміни щодо технічних характеристик металошукача MF5 або еквіваленту в частині кількості LED, виклавши наступним чином: «Візуальна - не менше 9 LED». 4) «№ з/п 9. «Котушка передачі: 269 x 191 мм Monoloop; Приймаюча котушка – фігура 8» Аналогічні моделі мають інші конфігурації котушок, що не погіршує їх застосування та виконання завдань.» – конфігурація котушки Monoloop (Монокатушка) – тип котушки, призначений для більш точного визначення місця розташування цілі і більшої глибина пошуку. Для виконання завдань з пошуку вибухонебезпечних предметів, особливо з малим вмістом металевих елементів, дуже важливим є точне визначення місця розташування цілі пошуку – вибухонебезпечного предмета. Металошукачі з типом котушки Monoloop наразі широко виготовляються світовими виробниками зокрема компаніями Garrett, Minelab тощо. 5) «№ з/п 10. «Режими: Чотири частоти в діапазоні від 5 кГц до 75 кГц» Аналогічні моделі від інших виробників використовують різні частотні розподіли та схеми детекторів, що не погіршує їх можливості щодо застосування.» – Мультичастотні металошукачі наразі широко виготовляються світовими виробниками. Робота в нижніх частотах зазвичай використовується для покращення виявлення більших і більш провідних цілей. Вищі частоти, як правило, використовуються для покращення виявлення менших і менш провідних цілей. Використання більш широкого діапазону частот значно покращує якість робіт з пошуку та виявлення вибухонебезпечних предметів із малим вмістом металу, дротів, командних проводів тощо у місцях ведення бойових дій. З урахуванням викладеного, будуть внесенні відповідні зміни, до технічних характеристик металошукача MF5 або еквіваленту в частині кількості LED. Інші зміни зазначені у вимозі щодо змін до технічних характеристик предмета закупівлі, не є доцільними, оскільки вони прямо сприяють погіршенню технічних характеристик предмета закупівлі, що у свою чергу потенційно збільшує ризики для життя та здоров’я спеціаліста-вибухотехніка при роботі з вибухонебезпечними предметами
Статус вимоги: Відхилено