• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт з усунення аварійного стану покрівлі даху корпусу №4 (літера А та Е) Мукачівського державного університету за адресою вул. Я.А. Коменського, 59 в м. Мукачево (код ДК 021:2015 – 45260000-7 Покрівельні будівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)

Завершена

1 283 534.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 417.67 UAH
Період оскарження: 19.09.2023 12:53 - 27.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Оскарження рішення Замовника

Номер: 74aa2cd9575b49379622e66eb9cc60c7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-006737-a.c2
Назва: Оскарження рішення Замовника
Скарга:
Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Замовник, рішення якого оскаржується: МУКАЧІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ адреса місцезнаходження: 89600, Закарпатська обл., Мукачівський р-н, м.Мукачево, вул.Ужгородська, буд. 26; код ЄДРПОУ 36246368; тел.: +38-(031)-312-11-09; e-mail: info@msu.edu.ua Суб’єкт оскарження (Скаржник): Фізична особа – підприємець Гуменюк Микола Миколайович реєстраційний номер облікової картки платника податків 2269407797; 53200, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Світла, буд. 34 кв.4; моб. тел. +38-(099)-197-68-17; +38-(050)-480-25-02 Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-19-006737-a Очікувана вартість закупівлі: 1 283 534,00грн. Процедура закупівлі: відкриті торги з особливостями Назва предмета закупівлі: Поточний ремонт з усунення аварійного стану покрівлі даху корпусу №4 (літера А та Е) Мукачівського державного університету за адресою вулиця Я.А. Коменського, 59 в місті Мукачево СКАРГА у відповідності до вимог статті 18 Закону України від 25.12.2015р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами та (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 (далі – Особливості) Уповноваженими особами МУКАЧІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ (код ЄДРПОУ 36246368) було оприлюднено 19 вересня 2023 року на веб-порталі системи ProZorro оголошення (№UA-2023-09-19-006737-a) про проведення відкритих торгів із застосуванням особливостей здійснення публічних закупівель, передбачених Законом України від 25.12.2015р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, щодо проведення поточного ремонту з усунення аварійного стану покрівлі даху корпусу №4 (літера А та Е) Мукачівського державного університету за адресою вул. Я.А. Коменського, 59 в м. Мукачево (код ДК 021:2015 – 45260000-7 Покрівельні будівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) з очікуваною вартістю предмета закупівлі 1 283 534,00грн. 19.09.2023р. Замовником до зазначеної закупівлі було оприлюднено тендерну документацію з додатками (далі – ТД). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 02.10.2023 року. Згідно з ПРОТОКОЛОМ розгляду тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Найменування учасника ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань 1 2 Фізична особа – підприємець Гуменюк Микола Миколайович 2269407797 ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» 43048957 Слід зазначити про те, що за результатами розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі (№UA-2023-09-19-006737-a) МУКАЧІВСЬКИМ ДЕРЖАВНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ як Замовником 05 жовтня 2023 року було відхилено тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі, а ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» 06 жовтня 2023 року було визнано переможцем за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції та прийнято рішення про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Згідно з вимогами ч. 2 статті 18 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями) передбачено, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Фізична особа – підприємець Гуменюк Микола Миколайович міста Нікополя Дніпропетровської області, будучи суб’єктом оскарження в розумінні положень статті 1 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями), з метою недопущення своїх прав та законних інтересів як суб’єкта господарювання, користуючись правом, закріпленим положеннями ст. 18 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями), змушений звернутися на адресу Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як до органу оскарження, зі скаргою на прийняті уповноваженими особами МУКАЧІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ - рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі за результатами розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі (№UA-2023-09-19-006737-a), оформлене Протоколом засідання №38 від 05.10.2023р. та - рішення про визнання переможцем ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції та рішення про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з зазначеним суб’єктом господарювання, оформлене Протоколом засідання №39 від 06.10.2023р. Підстави для подання скарги до Органу оскарження: Тендерна пропозиція ФОП Гуменюк М.М. як учасника фактично є та визнана комісією Замовника найбільш економічно вигідною, проте визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Підстави відхилення тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М. як учасника викладені Замовником в протоколі №38 від 05.10.2023р. та включають в себе наступне: o ФОП Гуменюк М.М. всупереч вимог пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації не було надано скороченої за показниками фінансової звітності у складі балансу та звіту про фінансові результати за 2022 рік, а було надано двічі помісячні податкові декларації за 2023 рік; o ФОП Гуменюк М.М. всупереч вимогам Додатку 2 до Тендерної документації у тендерній пропозиції не було надано обчислення загальновиробничих витрат І та ІІ блоку за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку підприємства та не було надано відповідного документального підтвердження причин його ненадання. Щодо ненадання фінансової звітності В протоколі №38 від 05.10.2023р., яким Замовником оформлено рішення про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М., підтверджено отримання від ФОП Гуменюк М.М. листа-роз’яснення щодо не складання фінансової звітності. В той же час з посиланням на ст.11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Замовник чомусь вирішив про існування у ФОП Гуменюк М.М. обов’язку складати фінансову звітність за скороченою формою – у складі балансу та звіту про фінансові результати. З таким висновком та прийнятим рішенням про відхилення тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М. у зв’язку із ненаданням фінансової звітності не згоден на підставі нижченаведеного. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні дійсно встановлені Законом України від 16.07.1999 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон №996), про що прямо зазначено в його преамбулі. Проте пунктом 1 статті 2 Закону №996 визначено, що його дія поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства. З вищенаведеного слідує, що обов’язок ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності передбачений виключно для юридичних осіб. Відповідно до положень ч.1 та ч.2 ст.55 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання є: 1) господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці. З наведеного у ч.2 ст.55 Господарського кодексу України визначення слідує що юридичними особами є виключно господарські організації, до яких громадяни України, зареєстровані відповідно до закону як підприємця, не належать. Частиною 2 та 4 розділу І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.02.2013р. за №336/22868), передбачено, що норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються до фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності юридичних осіб (далі - підприємства) усіх форм власності (крім банків та бюджетних установ), які зобов’язані подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Частиною 2 розділу І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000р. №39 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24.01.2011р. №25 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.03.2000р. за №161/4382), визначено, що норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються мікропідприємствами, малими підприємствами, непідприємницькими товариствами, представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності (крім підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності). Таким чином, згідно законодавчих та нормативно-правових актів України у Гуменюка М.М. – громадянина України, який зареєстрований відповідно до закону як підприємець, відсутній обов’язок складання фінансової звітності незалежно від форми (повної чи скороченої), оскільки я не є юридичною особою. Враховуючи, що надання фінансової звітності було передбачено п.4 Додатку 1 до Тендерної документації на підтвердження наявності фінансової спроможності, мною з власної ініціативи було прийняте рішення про надання сканованих копій податкових декларацій (податкових звітів) як альтернативи фінансовій звітності. Таке рішення обґрунтоване тим, що відповідні податкові декларації, як і Звіт про фінансові результати юридичних осіб, містить відомості про суми отриманих ФОП Гуменюк М.М. доходів та сплачених з них до бюджету сум податку. Звертаємо увагу, що Замовником у відповідному пункті Додатку 1 до Тендерної документації висувалась вимога щодо надання фінансової звітності не за 2022 рік, а за останній звітний період. Враховуючи, що відповідно до ч.1 ст.13 Закону №996 звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік, до оголошення Тендеру та на момент оцінки Замовником тендерних пропозицій останнім звітним періодом, за який юридичними особами була подана фінансова звітність, дійсно був 2022 рік (для складання фінансової звітності за 2023 рік дату оцінки Тендерних пропозицій термін не настав). ФОП Гуменюк М.М. перебуває на спрощеній системі оподаткування і в 2022 році був платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 5%. Відповідно до п.294.1 ст.294 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим (звітним) періодом для мене як платника єдиного податку третьої групи є календарний квартал. Пунктом п.296.7 ст.296 ПКУ передбачено складання податкової декларації наростаючим підсумком за І квартал, Півріччя, Три квартали та Рік. Однак з 05.09.2023 на підставі поданої ФОП Гуменюк М.М. контролюючому органу за місцем податкової реєстрації заяви мене як суб’єкта підприємницької діяльності – фізичну особу було зареєстроване платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 2% на період воєнного, надзвичайного стану. Відповідно до п.9.6 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ з 05.09.2023 податковим (звітним) періодом для мене, як платника єдиного податку третьої групи, який використовує особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, є календарний місяць. З урахуванням того, що у ФОП Гуменюк М.М. взагалі відсутній обов’язок складання і подання контролюючим органам (органам статистики) фінансової звітності, а подання річної податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за 2022 рік не було передбачене в силу застосування пункту 9.6 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на підтвердження моєї фінансової спроможності було прийняте рішення надати не передбачені Тендерною документацією податкові звіти за період з січня 2023 року по червень 2023 року, які містили відомості про суми отриманого мною доходу за відповідний період та могли бути використаними Замовником для підтвердження моєї фінансової спроможності. Вважаю, що надання чи ненадання податкової звітності не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М., оскільки її надання не було передбачене Тендерною документацією і є виключно волевиявленням мене як учасника на користь Замовника. Щодо обчислення загальновиробничих витрат за даними бухгалтерського обліку. Як зазначалося вище, на ФОП Гуменюк М.М. як фізичну особу – підприємця відповідно до п. 1 ст. 2 Закону №996 не покладається обов’язок ведення бухгалтерського обліку. Самим Замовником у вимогах Додатку 2 до Тендерної документації у тендерній пропозиції конкретизовано, що надання обчислення загальновиробничих витрат І та ІІ блоку за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку стосується виключно підприємств, які відповідно до ч.4 ст.62 Господарського кодексу України є юридичними особами. Поняття «загальновиробничі витрати», «адміністративні витрати», склад таких витрат міститься в п.п.15, 16 та 18 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999р. №318 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.01.2000р. за №27/4248) (далі – П(С)БО 16 «Витрати»). Пунктом 2 цього положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати» передбачено його застосування виключно підприємствами, організаціями та іншими юридичними особами незалежно від форм власності. Враховуючи, що ФОП Гуменюк М.М. не здійснює бухгалтерських облік відповідно до Закону №996, і що П(С)БО 16 «Витрати» на фізичних осіб – підприємців не розповсюджується, відхилення моєї Тендерної пропозиції у зв’язку із ненаданням розрахунку загальновиробничих або будь-яких інших витрат за даними бухгалтерського обліку підприємства є безпідставним. Вважаю, що причини не надання з мого боку відповідного розрахунку містяться в самій вимозі Замовника згідно Додатку 2 до Тендерної документації. Звертаю увагу, що із зазначеної в Додатку 2 до Тендерної документації вимоги слідує, що розрахунок загальновиробничих витрат по-перше – є результатом бухгалтерського обліку, який фізичними особами – підприємцями не здійснюється, і по-друге – стосується виключно підприємств, якими відповідно до ч.4 ст.62 Господарського кодексу України можуть бути виключно юридичні особи. З огляду на вищенаведене вважаю, що причини не надання містились в самій відповідній вимозі, висунутій Замовником виключно підприємствам – учасникам, тому не потребували з мого боку окремих пояснень та документального підтвердження. З урахуванням вищевикладеного та на підставі вимог статті 18 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями) фізична особа – підприємець Гуменюк М.М. - скаржник звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою та просить: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушень процедури закупівлі в діях Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі та визнання ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» переможцем процедури закупівлі. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати - рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі за результатами розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі (№UA-2023-09-19-006737-a), оформлене Протоколом засідання №38 від 05.10.2023р. та - рішення про визнання переможцем ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції та рішення про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з зазначеним суб’єктом господарювання, оформлене Протоколом засідання №39 від 06.10.2023р. З повагою, Фізична особа – підприємець М.М. Гуменюк 07.10.2023р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.10.2023 21:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.10.2023 16:26
Автор: ФОП Гуменюк М.М., Гуменюк Микола Миколайович +380665420160 mega_gumenyk@ukr.net
Скарга
Скасована

Оскарження рішення Замовника

Номер: 19f29de9cfd142adbe59d70f2e963cb7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-19-006737-a.b1
Назва: Оскарження рішення Замовника
Скарга:
Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Замовник, рішення якого оскаржується: МУКАЧІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ адреса місцезнаходження: 89600, Закарпатська обл., Мукачівський р-н, м.Мукачево, вул.Ужгородська, буд. 26; код ЄДРПОУ 36246368; тел.: +38-(031)-312-11-09; e-mail: info@msu.edu.ua Суб’єкт оскарження (Скаржник): Фізична особа – підприємець Гуменюк Микола Миколайович реєстраційний номер облікової картки платника податків 2269407797; 53200, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Світла, буд. 34 кв.4; моб. тел. +38-(099)-197-68-17; +38-(050)-480-25-02 Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-19-006737-a Очікувана вартість закупівлі: 1 283 534,00грн. Процедура закупівлі: відкриті торги з особливостями Назва предмета закупівлі: Поточний ремонт з усунення аварійного стану покрівлі даху корпусу №4 (літера А та Е) Мукачівського державного університету за адресою вулиця Я.А. Коменського, 59 в місті Мукачево СКАРГА у відповідності до вимог статті 18 Закону України від 25.12.2015р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами та (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 (далі – Особливості) Уповноваженими особами МУКАЧІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ (код ЄДРПОУ 36246368) було оприлюднено 19 вересня 2023 року на веб-порталі системи ProZorro оголошення (№UA-2023-09-19-006737-a) про проведення відкритих торгів із застосуванням особливостей здійснення публічних закупівель, передбачених Законом України від 25.12.2015р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, щодо проведення поточного ремонту з усунення аварійного стану покрівлі даху корпусу №4 (літера А та Е) Мукачівського державного університету за адресою вул. Я.А. Коменського, 59 в м. Мукачево (код ДК 021:2015 – 45260000-7 Покрівельні будівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) з очікуваною вартістю предмета закупівлі 1 283 534,00грн. 19.09.2023р. Замовником до зазначеної закупівлі було оприлюднено тендерну документацію з додатками (далі – ТД). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 02.10.2023 року. Згідно з ПРОТОКОЛОМ розгляду тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Найменування учасника ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань 1 2 Фізична особа – підприємець Гуменюк Микола Миколайович 2269407797 ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» 43048957 Слід зазначити про те, що за результатами розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі (№UA-2023-09-19-006737-a) МУКАЧІВСЬКИМ ДЕРЖАВНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ як Замовником 05 жовтня 2023 року було відхилено тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі, а ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» 06 жовтня 2023 року було визнано переможцем за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції та прийнято рішення про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Згідно з вимогами ч. 2 статті 18 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями) передбачено, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Фізична особа – підприємець Гуменюк Микола Миколайович міста Нікополя Дніпропетровської області, будучи суб’єктом оскарження в розумінні положень статті 1 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями), з метою недопущення своїх прав та законних інтересів як суб’єкта господарювання, користуючись правом, закріпленим положеннями ст. 18 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями), змушений звернутися на адресу Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як до органу оскарження, зі скаргою на прийняті уповноваженими особами МУКАЧІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ - рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі за результатами розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі (№UA-2023-09-19-006737-a), оформлене Протоколом засідання №38 від 05.10.2023р. та - рішення про визнання переможцем ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції та рішення про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з зазначеним суб’єктом господарювання, оформлене Протоколом засідання №39 від 06.10.2023р. Підстави для подання скарги до Органу оскарження: Тендерна пропозиція ФОП Гуменюк М.М. як учасника фактично є та визнана комісією Замовника найбільш економічно вигідною, проте визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Підстави відхилення тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М. як учасника викладені Замовником в протоколі №38 від 05.10.2023р. та включають в себе наступне: o ФОП Гуменюк М.М. всупереч вимог пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації не було надано скороченої за показниками фінансової звітності у складі балансу та звіту про фінансові результати за 2022 рік, а було надано двічі помісячні податкові декларації за 2023 рік; o ФОП Гуменюк М.М. всупереч вимогам Додатку 2 до Тендерної документації у тендерній пропозиції не було надано обчислення загальновиробничих витрат І та ІІ блоку за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку підприємства та не було надано відповідного документального підтвердження причин його ненадання. Щодо ненадання фінансової звітності В протоколі №38 від 05.10.2023р., яким Замовником оформлено рішення про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М., підтверджено отримання від ФОП Гуменюк М.М. листа-роз’яснення щодо не складання фінансової звітності. В той же час з посиланням на ст.11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Замовник чомусь вирішив про існування у ФОП Гуменюк М.М. обов’язку складати фінансову звітність за скороченою формою – у складі балансу та звіту про фінансові результати. З таким висновком та прийнятим рішенням про відхилення тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М. у зв’язку із ненаданням фінансової звітності не згоден на підставі нижченаведеного. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні дійсно встановлені Законом України від 16.07.1999 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон №996), про що прямо зазначено в його преамбулі. Проте пунктом 1 статті 2 Закону №996 визначено, що його дія поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства. З вищенаведеного слідує, що обов’язок ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності передбачений виключно для юридичних осіб. Відповідно до положень ч.1 та ч.2 ст.55 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання є: 1) господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці. З наведеного у ч.2 ст.55 Господарського кодексу України визначення слідує що юридичними особами є виключно господарські організації, до яких громадяни України, зареєстровані відповідно до закону як підприємця, не належать. Частиною 2 та 4 розділу І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.02.2013р. за №336/22868), передбачено, що норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються до фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності юридичних осіб (далі - підприємства) усіх форм власності (крім банків та бюджетних установ), які зобов’язані подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Частиною 2 розділу І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000р. №39 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24.01.2011р. №25 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.03.2000р. за №161/4382), визначено, що норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються мікропідприємствами, малими підприємствами, непідприємницькими товариствами, представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності (крім підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності). Таким чином, згідно законодавчих та нормативно-правових актів України у Гуменюка М.М. – громадянина України, який зареєстрований відповідно до закону як підприємець, відсутній обов’язок складання фінансової звітності незалежно від форми (повної чи скороченої), оскільки я не є юридичною особою. Враховуючи, що надання фінансової звітності було передбачено п.4 Додатку 1 до Тендерної документації на підтвердження наявності фінансової спроможності, мною з власної ініціативи було прийняте рішення про надання сканованих копій податкових декларацій (податкових звітів) як альтернативи фінансовій звітності. Таке рішення обґрунтоване тим, що відповідні податкові декларації, як і Звіт про фінансові результати юридичних осіб, містить відомості про суми отриманих ФОП Гуменюк М.М. доходів та сплачених з них до бюджету сум податку. Звертаємо увагу, що Замовником у відповідному пункті Додатку 1 до Тендерної документації висувалась вимога щодо надання фінансової звітності не за 2022 рік, а за останній звітний період. Враховуючи, що відповідно до ч.1 ст.13 Закону №996 звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік, до оголошення Тендеру та на момент оцінки Замовником тендерних пропозицій останнім звітним періодом, за який юридичними особами була подана фінансова звітність, дійсно був 2022 рік (для складання фінансової звітності за 2023 рік дату оцінки Тендерних пропозицій термін не настав). ФОП Гуменюк М.М. перебуває на спрощеній системі оподаткування і в 2022 році був платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 5%. Відповідно до п.294.1 ст.294 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим (звітним) періодом для мене як платника єдиного податку третьої групи є календарний квартал. Пунктом п.296.7 ст.296 ПКУ передбачено складання податкової декларації наростаючим підсумком за І квартал, Півріччя, Три квартали та Рік. Однак з 05.09.2023 на підставі поданої ФОП Гуменюк М.М. контролюючому органу за місцем податкової реєстрації заяви мене як суб’єкта підприємницької діяльності – фізичну особу було зареєстроване платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 2% на період воєнного, надзвичайного стану. Відповідно до п.9.6 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ з 05.09.2023 податковим (звітним) періодом для мене, як платника єдиного податку третьої групи, який використовує особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, є календарний місяць. З урахуванням того, що у ФОП Гуменюк М.М. взагалі відсутній обов’язок складання і подання контролюючим органам (органам статистики) фінансової звітності, а подання річної податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за 2022 рік не було передбачене в силу застосування пункту 9.6 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на підтвердження моєї фінансової спроможності було прийняте рішення надати не передбачені Тендерною документацією податкові звіти за період з січня 2023 року по червень 2023 року, які містили відомості про суми отриманого мною доходу за відповідний період та могли бути використаними Замовником для підтвердження моєї фінансової спроможності. Вважаю, що надання чи ненадання податкової звітності не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ФОП Гуменюк М.М., оскільки її надання не було передбачене Тендерною документацією і є виключно волевиявленням мене як учасника на користь Замовника. Щодо обчислення загальновиробничих витрат за даними бухгалтерського обліку. Як зазначалося вище, на ФОП Гуменюк М.М. як фізичну особу – підприємця відповідно до п. 1 ст. 2 Закону №996 не покладається обов’язок ведення бухгалтерського обліку. Самим Замовником у вимогах Додатку 2 до Тендерної документації у тендерній пропозиції конкретизовано, що надання обчислення загальновиробничих витрат І та ІІ блоку за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку стосується виключно підприємств, які відповідно до ч.4 ст.62 Господарського кодексу України є юридичними особами. Поняття «загальновиробничі витрати», «адміністративні витрати», склад таких витрат міститься в п.п.15, 16 та 18 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999р. №318 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.01.2000р. за №27/4248) (далі – П(С)БО 16 «Витрати»). Пунктом 2 цього положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати» передбачено його застосування виключно підприємствами, організаціями та іншими юридичними особами незалежно від форм власності. Враховуючи, що ФОП Гуменюк М.М. не здійснює бухгалтерських облік відповідно до Закону №996, і що П(С)БО 16 «Витрати» на фізичних осіб – підприємців не розповсюджується, відхилення моєї Тендерної пропозиції у зв’язку із ненаданням розрахунку загальновиробничих або будь-яких інших витрат за даними бухгалтерського обліку підприємства є безпідставним. Вважаю, що причини не надання з мого боку відповідного розрахунку містяться в самій вимозі Замовника згідно Додатку 2 до Тендерної документації. Звертаю увагу, що із зазначеної в Додатку 2 до Тендерної документації вимоги слідує, що розрахунок загальновиробничих витрат по-перше – є результатом бухгалтерського обліку, який фізичними особами – підприємцями не здійснюється, і по-друге – стосується виключно підприємств, якими відповідно до ч.4 ст.62 Господарського кодексу України можуть бути виключно юридичні особи. З огляду на вищенаведене вважаю, що причини не надання містились в самій відповідній вимозі, висунутій Замовником виключно підприємствам – учасникам, тому не потребували з мого боку окремих пояснень та документального підтвердження. З урахуванням вищевикладеного та на підставі вимог статті 18 Закону України від 25.12.2015р. за №922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями) фізична особа – підприємець Гуменюк М.М. - скаржник звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою та просить: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушень процедури закупівлі в діях Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі та визнання ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» переможцем процедури закупівлі. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати - рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Гуменюка М.М. як учасника закупівлі за результатами розкриття тендерних пропозицій учасників закупівлі (№UA-2023-09-19-006737-a), оформлене Протоколом засідання №38 від 05.10.2023р. та - рішення про визнання переможцем ТОВ «ТЕХНОБУД УЖГОРОД» за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції та рішення про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з зазначеним суб’єктом господарювання, оформлене Протоколом засідання №39 від 06.10.2023р. З повагою, Фізична особа – підприємець М.М. Гуменюк 07.10.2023р.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.10.2023 12:39
Автор: ФОП Гуменюк М.М., Гуменюк Микола Миколайович +380665420160 mega_gumenyk@ukr.net