-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Закупівля хліба Чернігівська область (вересень 2023)
Завершена
210 332.43
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 051.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 051.66 UAH
Період оскарження:
18.09.2023 15:50 - 23.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
8ebc499b48214549ae81303cd9d2fd19
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-18-010965-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний замовнику!
В Інформації про характеристики предмета закупівлі ви визначили конкретну вагу продукції:
Хліб з борошна пшеничного І гатунку (нарізний) - вага буханки 0,600 кг
Хліб з суміші борошна житнього обдирного і пшеничного І гатунку (нарізний) - Вага буханки 0,800 кг.
Також ви визначили, що учасник повинен надати:
1.Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей;
2.Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей;
3.Сертифікат на систему управління екологічною безпекою, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, ID), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей.
Звертаємо увагу, що питання ваги одиниці продукції, а також вимога щодо надання сертифікатів ISO, виданого органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, суперечать вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що неодноразово знаходило своє відображення в рішеннях Антимонопольного комітету України.
Також є нелогічним та таким, що не в повній мірі відповідає статті 5 згаданого закону, є ситуація коли замовник одночасно оголошує три процедури торгів з однаковим предметом закупівлі, проте з різною вагою за одиницю продукції та переліком документів, що підтверджують відповідність.
Враховуючи зазначене, просимо у встановленому порядку внести зміни до тендерної документації, виключивши вимоги щодо одиниці ваги продукції, а також вимоги, які стосуються того, аби сертифікати ISO були видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України.
Заздалегідь вдячні.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.docx 20.09.2023 19:17
Дата подачі:
19.09.2023 11:51
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Шановний Учаснику, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
1. Щодо першої частини вимоги:
Враховуючи той факт, що відповідно до наказів ДП «УкрНДНЦ» міжнародні стандарти ISO 22000:2018, ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 були прийняти у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікатів відповідності систем управління - встановленим стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до вказаних стандартів ISO , а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати безпечну продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Вищезгаданим нормативно-правовим актом у статті 2 закріплено, що даний Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності.
Статтею 4 цього ж Закону визначена мета акредитації, а саме: метою акредитації є забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності, забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності, створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, усунення технічних бар'єрів у торгівлі.
У відповідності зі стандартом ISO визначення терміну «оцінка відповідності» є доказом того, що «задані вимоги до продукції, процесу, системи, особи або органу, виконані», в свою чергу Замовник вважає необхідною умовою наявність акредитації органу оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України виключно для забезпечення постійного виконання умов відносно постачання якісної та безпечної продукції, безпеки та/або охорони зовнішнього середовища.
Так, правові засади та порядок діяльності саме національних органів з акредитації для усіх держав-членів передбачені та охороняються РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 765/2008 від 9 липня 2008 року «Про встановлення вимог до акредитації та ринкового нагляду, пов'язаних з реалізацією продуктів, та про скасування Регламенту (ЄЕС) № 339/93», пунктом (15) якого закріплено, що оскільки мета акредитації - забезпечити надійне підтвердження компетентності органу для провадження діяльності з оцінювання відповідності, держави-члени не повинні утримувати більше ніж один національний орган з акредитації і повинні забезпечувати, щоб такий орган було організовано у такий спосіб, що забезпечує об'єктивність і неупередженість його діяльності. Тому доцільно передбачити, щоб держави-члени забезпечували, щоб, у межах виконання своїх завдань, національні органи з акредитації вважалися такими, що реалізують державну владу, незалежно від їхнього правового статусу.
Таким чином, сертифікати, що видані органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісної та безпечної продукції.
З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ дана вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло учасників, не порушує їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
2.Щодо другої частини вимоги:
Зазначений формат фасування найбільш відповідає потребам щодо використання замовником, а також враховуючі проведений аналіз ринку зазначеного формату фасування продукції, він є достатньо розповсюдженим та є наявним у багатьох виробників вказаної продукції, що в свою чергу, виключає підстави вважати умови Оголошення спрощеної закупівлі такими, що суперечать вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Статус вимоги:
Відхилено