• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з сертифікації енергетичної ефективності будівель

Завершена

643 530.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 217.65 UAH
Період оскарження: 18.09.2023 12:37 - 25.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога шодо усунення дискримінаційної вимоги за закупівлею - UA-2023-09-18-005969-a

Номер: 53317b0301da4d23b55bc34521c7a5ce
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-18-005969-a.a1
Назва: Вимога шодо усунення дискримінаційної вимоги за закупівлею - UA-2023-09-18-005969-a
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Комунальним підприємством "Дніпровська муніципальна енергосервісна компанія" Дніпровської міської ради було оголошено закупівлю - Відкриті торги з особливостями (UA-2023-09-18-005969-a): «Послуги з сертифікації енергетичної ефективності будівель, ДК 021:2015: 71310000-4 – Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва». Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, створюють дискримінаційні умови, обмежують конкуренцію та порушують наше право брати участь у даних торгах (закупівлі) згідно встановленого законом порядку. Дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію: 1. Насамперед, це стосується вимоги Замовника відповідно до пункту 3 розділу 5 Тендерної документації, а саме: «Задля належного, своєчасного та повного надання послуг передбачених даною тендерною документацією, зважаючи на строки надання послуг та кількість об'єктів на яких необхідно провести обстеження в ці строки, а також виготовити енергосертифікати (енергозвіти), потенційний Учасник зобов’язаний відвідати всі об’єкти, для ознайомлення з обсягами, умовами надання послуг та об'єктивного розуміння рівня складності завдання, офіційно звернувшись листом до Замовника. Об'єкти визначені у Додатку 4 тендерної документації. Для підтвердження відвідування та огляду об’єктів Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції Акт відвідування та огляду кожного з об’єктів в довільній формі, підписаний представником Замовника та уповноваженою особою Учасника. Витрати на відвідування об’єктів Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою Учасника. З питань огляду об’єктів та підписання акту звертатись за тел. +380503625459.» Порушені права: 1.1. Вважаємо, що дана ВИМОГА ПОРУШУЄ наше право брати участь у даних торгах (закупівлі) згідно встановленого законом порядку та ПОРУШУЄ право брати участь щонайменше УЧАСНИКІВ 24 областей України, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єктів для надання послуг з сертифікації енергетичної ефективності будівель, що потребує додаткових матеріальних витрат та часових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Окрім цього, проведення огляду 19 об’єктів, діючих Комунальних закладів освіти, за різними адресами, включатиме: зустріч, приїзд, отримання доступу, безпосередній огляд, складання акту огляду, переїзд до іншого об’єкту і та сама процедура на новому об’єкті, з огляду на кількість, 19 об’єктів, займе більше робочих днів ніж час передбачений замовником для підготовки та подачі пропозиції Учасником в рамках цієї закупівлі. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. 1.2. Відповідно до ч.2 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - замовники здійснюють публічні закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому Законом. Відповідно до статті 12 Закону - Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій / пропозицій під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій. ОГЛЯД 19-ти ОБ'ЄКТІВ, УЧАСНИКОМ РАЗОМ ІЗ ЗАМОВНИКОМ ДО АУКЦІОНУ, ПРЯМО ПОРУШУЄ норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме приписи ст. 12 Закону в частині – «конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій» , адже замовник та учасник має право на електронне СПІЛКУВАННЯ ЛИШЕ НА ВЕБ-ПОРТАЛІ УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта учасником. 1.3. КРІМ ТОГО, ФАКТ ВІДСУТНОСТІ УЧАСНИКА НА ОБ'ЄКТІ ДО АУКЦІОНУ, НЕ МАЄ ЖОДНОЇ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ. Проводячи «відкриті торги» замовник має керуватися приписами ст.23 Закону. Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищенаведені положення законодавства, вимога Тендерної документації про надання у складі пропозицій Учасника акту від Замовника, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта учасником», ГРУБО ПОРУШУЄ передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Оскільки дані вимоги тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, ПРОШУ: 1. Зобов’язати Замовника усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію та виключення вимоги щодо огляду об’єктів в цілому, а у випадку неможливості скасувати закупівлю та притягнути до відповідальності винних осіб.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вимогую яка надійшла від 22.09.2023 повідомляємо, що Тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі - Особливості), відповідно до до Статті 22. ч.3 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Для якісного виконання послуги з виготовлення енергосертифікатів (енергозвіти), необхідно попередньо всебічно та ретельно оглянути та обстежити об’єкти, які наведені у переліку тендерної документації. Об’єкти відрізняються конструктивно, за типом використаних будівельних матеріалів, об’ємом. Перед подачею тендерних пропозицій учасник повинен враховувати всі ці фактори задля складання об’єктивної цінової пропозиції та оцінити ризики при виконанні умов договору у встановлений термін. Таким чином, вимога тендерної документації щодо огляду об’єктів та складання відповідних актів не є дискримінаційною. Враховуючи всі особливості проведення закупівлі під час дії воєнного стану та відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Строк подачі тендерної пропозиції по даній закупівлі встановлено більше ніж визначено Особливостями для всебічного огляду об’єктів згідно умов тендерної документації. Підприємство має у своєму штаті достатню кількість фахівців, які зможуть забезпечити супровід огляду об’єктів у встановлений термін. Щодо зазначеного Вами питання з порушення ст.12 Закону в частині – «конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій», наголошуємо, що вказана стаття Закону регламентує роботу електронної системи закупівель, та гарантує цілісність даних про учасників та їх тендерних пропозицій та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до ст. 5 Закону Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Таким чином, враховуючи вищенаведене, внести зміни до умов тендерної документації не можливо.
Статус вимоги: Відхилено