• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Закупівля хліба Житомирська область (вересень 2023)

Завершена

520 509.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 602.55 UAH
Період оскарження: 18.09.2023 11:05 - 22.09.2023 07:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: dc3a39c62f93452685a3019156c18aab
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-18-003431-a.a1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний замовнику! В Інформації про характеристики предмета закупівлі ви визначили конкретну вагу продукції: Хліб з борошна пшеничного І гатунку (нарізний) - вага буханки 0,600 кг Хліб з суміші борошна житнього обдирного і пшеничного І гатунку (нарізний) - Вага буханки 0,800 кг. Також ви визначили, що учасник повинен надати: 1.Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей; 2.Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей; 3.Сертифікат на систему управління екологічною безпекою, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, ID), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей. Звертаємо увагу, що питання ваги одиниці продукції, а також вимога щодо надання сертифікатів ISO, виданого органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, суперечать вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що неодноразово знаходило своє відображення в рішеннях Антимонопольного комітету України. Також є нелогічним та таким, що не в повній мірі відповідає статті 5 згаданого закону, є ситуація коли замовник одночасно оголошує три процедури торгів з однаковим предметом закупівлі, проте з різною вагою за одиницю продукції та переліком документів, що підтверджують відповідність. Враховуючи зазначене, просимо у встановленому порядку внести зміни до тендерної документації, виключивши вимоги щодо одиниці ваги продукції, а також вимоги, які стосуються того, аби сертифікати ISO були видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України. Заздалегідь вдячні.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу Шановний Учаснику, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне: 1. Щодо першої частини вимоги: Враховуючи той факт, що відповідно до наказів ДП «УкрНДНЦ» міжнародні стандарти ISO 22000:2018, ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 були прийняти у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікатів відповідності систем управління - встановленим стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація (в тому числі на території України), що працює у відповідності до вказаних стандартів ISO , а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати безпечну продукцію та/або послуги, роботи які задовольняють вимоги замовника. Відповідно до статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Вищезгаданим нормативно-правовим актом у статті 2 закріплено, що даний Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності. Статтею 4 цього ж Закону визначена мета акредитації, а саме: метою акредитації є забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності, забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності, створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, усунення технічних бар'єрів у торгівлі. У відповідності зі стандартом ISO визначення терміну «оцінка відповідності» є доказом того, що «задані вимоги до продукції, процесу, системи, особи або органу, виконані», в свою чергу Замовник вважає необхідною умовою наявність акредитації органу оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України виключно для забезпечення постійного виконання умов відносно постачання якісної та безпечної продукції, безпеки та/або охорони зовнішнього середовища. Так, правові засади та порядок діяльності саме національних органів з акредитації для усіх держав-членів передбачені та охороняються РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 765/2008 від 9 липня 2008 року «Про встановлення вимог до акредитації та ринкового нагляду, пов'язаних з реалізацією продуктів, та про скасування Регламенту (ЄЕС) № 339/93», пунктом (15) якого закріплено, що оскільки мета акредитації - забезпечити надійне підтвердження компетентності органу для провадження діяльності з оцінювання відповідності, держави-члени не повинні утримувати більше ніж один національний орган з акредитації і повинні забезпечувати, щоб такий орган було організовано у такий спосіб, що забезпечує об'єктивність і неупередженість його діяльності. Тому доцільно передбачити, щоб держави-члени забезпечували, щоб, у межах виконання своїх завдань, національні органи з акредитації вважалися такими, що реалізують державну владу, незалежно від їхнього правового статусу. Таким чином, сертифікати, що видані органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісної та безпечної продукції. З урахування викладеного, а також враховуючи практику АМКУ дана вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло учасників, не порушує їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде. 2.Щодо другої частини вимоги: Зазначений формат фасування найбільш відповідає потребам щодо використання замовником, а також враховуючі проведений аналіз ринку зазначеного формату фасування продукції, він є достатньо розповсюдженим та є наявним у багатьох виробників вказаної продукції, що в свою чергу, виключає підстави вважати умови Оголошення спрощеної закупівлі такими, що суперечать вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»; будь-яких змін в Документацію згідно зазначеного питання внесено не буде.
Статус вимоги: Відхилено