Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: Реконструкція вузла обліку газу за адресою: м. Суми, вул. Лихвинська Стінка (вул. Гамалія), 40
Мова тендерної пропозиції – українська.
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Завершена
158 533.21UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 585.33 UAH
Період оскарження:15.09.2023 16:03 - 22.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірні дії Замовника
Номер:09d141a987654da796c2e3ca1637c4ec
Пов'язана кваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ", UA-EDR 41210946
Ідентифікатор запиту:UA-2023-09-15-011745-a.a1
Назва:Неправомірні дії Замовника
Скарга:
Скаржник: ТОВ «УА-СИСТЕМИ»
Код ЄДРПОУ 41210946
Україна, 61004, Харківська обл.
м. Харків, вул. Москалівська, буд.93.
info@systemsua.com
Телефон: +380 50 309-70-77
Замовник:
Назва:
Комунальне підприємство «Міськводоканал»
Сумської міської ради
Код ЄДРПОУ:
03352455
Адреса;
40009, Україна, Сумська область,
Суми, Білопільський шлях, 9
Процедура закупівлі, що оскаржується:
Відкриті торги з особливостями
Предмет закупівлі:
ДК 021:2015 код: 71240000-2 - Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: Реконструкція вузла обліку газу за адресою: м. Суми, вул. Лихвинська Стінка (вул. Гамалія), 40)
Номер процедури закупівлі: UA-2023-09-15-011745-a
СКАРГА
на дії та рішення Замовника
В електронній системі закупівель Комунальне підприємство «Міськводоканал» Сумської міської ради (надалі - Замовник) було оголошено закупівлю за процедурою Відкриті торги з особливостями за номером UA-2023-09-15-011745-a назва «ДК 021:2015 код: 71240000-2 - Архітектурні, інженерні та планувальні послуги
(Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: Реконструкція вузла обліку газу за адресою: м. Суми, вул. Лихвинська Стінка (вул. Гамалія), 40)»
Процедура оголошена відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015р. зі змінами (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Свої пропозиції подали:
Дата і час розкриття: 25 вересня 2023 15:31
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ"
(Скаржник) 151 000,00
UAH з ПДВ 151 000,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІБК "ГІДРОСФЕРА" 158 533,21
UAH з ПДВ 158 533,21
UAH з ПДВ
29 вересня 2023 15:10 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Протокол №156-4 від 29 вересня 2023 року, в якому рішенням Уповноваженої особи було відхилено нашу тендерну пропозицію.
Проаналізувавши зміст відповідного рішення, нормативну аргументацію Замовника – вважаємо його помилковим, необґрунтованим та неправомірним. Прийнявши відповідне рішення Замовник допустив порушення наших охоронюваних законом прав та інтересів, та порушення процедури закупівлі.
Обґрунтовуємо свою правову позицію виходячи з наступного:
1. Замовник стверджує що під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника ним було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та було 28 вересня 2023 року в 12:25 опубліковано повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель наступного змісту:
1. Учасник відповідно до вимог тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції: 1.1. Інформацію, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації, а саме: довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у відповідності до Таблиці 1). На підтвердження інформації зазначеної в довідці, до довідки додаються та подаються в складі тендерної пропозиції учасника наступні документи: 1) Не менше одного договору укладеного не раніше 2020 року з аналогічним предметом закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації, (під аналогічним договором вважається договір, який виконаний у повному обсязі з усіма додатками та додатковими угодами до нього, предметом закупівлі якого є послуги з розробки проектно-кошторисної документації із реконструкції вузлів обліку природного газу та в якому Учасник виступав у якості виконавця таких послуг). 2) Акти виконаних робіт/наданих послуг, що підтверджують виконання договору. 3) Лист-відгук контрагента, згідно поданого договору. 2. Виявлено порушення: 2.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (файл: Довідка досвід.pdf), у якій у п.1 таблиці наведено Договір №20П-101 від 19.02.2021 р. і зазначено вартість договору, що складає 44 947 921,00 грн (з ПДВ). На підтвердження виконання договору Учасник надав акти виконаних робіт (файл:_Акти УКПГ3 20П-101.rar), загальна вартість робіт та витрат згідно яких складає 44 642 045,08 грн (з ПДВ) (розрахунок загальної вартості проводився Замовником шляхом визначення загальної суми наданих Учасником довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати*), що на 305 875,92 грн. менше загальної вартості згідно наданого договору. Отже надані Учасником акти не підтверджують виконання договору у повному обсязі. 3. Учасник для усунення виявлених порушень повинен надати: 3.1. Акти виконаних робіт/наданих послуг, що підтверджують виконання договору у повному обсязі або додаткову угоду на зменшення договору у разі її наявності.
«Вимога про усунення невідповідностей до 29 вересня 2023 12:25»
Водночас у відповідь на зазначене повідомлення 29 вересня 2023 року о 11:50 в електрону систему закупівель нами було завантажено «Лист-пояснення щодо договору.pdf» зі змісту якого Замовника було повідомлено:
- Договір №20П-101 від 19.02.21р. виконано в повному обсязі. Свідоцтвом чого є відповідні документи – акти виконаних робіт, відгук Замовника за договором. Водночас у поясненні було наголошено - підтвердженням виконання договору являється підтвердження виконання повного об’єму робіт по цьому договору, а не підтвердження його суми. Як приклад – у разі якщо виконати менший обсяг робіт або поставок, але на повну суму договору, то це не стане підтвердженням виконання договору. В даному випадку зворотна ситуація. Акти за договором №20П-101 від 19.02.21р. показують, що роботи та поставки устаткування по договору виконані на 100%, але на меншу суму ніж передбачено. Замовник за договором отримав не тільки повне виконання робіт по договору, а й ще економію власних коштів.
- Даний договір передбачав значно більший спектр робіт, ніж вимагається по тендеру UA-2023-09-15-011745-a «Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: Реконструкція вузла обліку газу за адресою: м. Суми, вул. Лихвинська Стінка (вул. Гамалія), 40». Предметом закупівлі в даному випадку є розробка проектно-кошторисної документації із реконструкції вузлів обліку природного газу. Предметом договору, що розглядається, були – виконання проектно-вишукувальних робіт, розробка та погодження проектно-кошторисної документації, постачання устаткування, виконання будівельно-монтажних робіт, пусконалагоджувальні роботи, здійснення авторського нагляду та здача замовнику об’єкта будівництва «Реконструкція установки комплексної підготовки газу №3 Шебелинської ГКР». При цьому вартість саме проектно-вишукувальних робіт по договору складала 782 388,00 грн. з ПДВ (п.6.2.1 Договору). І виконання цієї частини робіт по договору підтверджене Актами №20П/101-ПВР1 та №20П/101-ПВР2 на загальну суму 782 388,00 грн. з ПДВ.
З огляду на це, вважаємо, що нами повністю виконані кваліфікаційні критерії тендерної документації в частині підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
2.Відповідно до Додатку 1 ТД було встановлено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”. п/п 1 цього переліку визначено такий критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому Додатком 1 ТД визначено вичерпний документів та інформації, які підтверджують відповідність Учасника цьому критерію. А саме: «Довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (подається Учасником у відповідності до Таблиці 1)». На виконання цього нами як учасником було надано відповідний документ у встановленій замовником формі. 22 вересня 2023 року 11:45 (файл «Довідка досвід.pdf») у складі тендерної пропозиції. Відповідно до Таблиці 1 Додатку 1 ТД визначено що додатково мало бути надано на підтвердження інформації, яку викладено у Довідці про досвід, а саме:
1. Не менше одного договору укладеного не раніше 2020 року з аналогічним предметом закупівлі, який зазначений в даній тендерній документації, (під аналогічним договором вважається договір який виконаний у повному обсязі з усіма додатками та додатковими угодами до нього, предметом закупівлі якого є послуги з розробки проектно-кошторисної із реконструкції вузлів обліку природного газу та в якому Учасник виступав у якості виконавця таких послуг).
2. Акти виконаних робіт/наданих послуг,
що підтверджують виконання договору.
3. Лист-відгук контрагента, згідно поданого договору
Сукупний аналіз цих вимог дає підстави стверджувати, що умовами ТД не було встановлено додаткових вимог щодо тотожності сукупного вартісного показника робіт за актами та вартості договору. Замовником було грубо проігноровано той факт, що договір №20П-101 від 19.02.21р. у розділі 5.Порядок приймання-передачі виконаних Робіт встановлював форму для Актів виконаних робіт/наданих послуг – а саме форма КБ-2в (згідно ДСТУ Б Д.1.1.-1:2013) Форма відповідних актів, серед іншого, передбачала зазначення найменування робіт, одиницю їх виміру, кількість та окремими рядками відповідний розрахунок витрат на них. Замовником не здійснювалося вивчення наданих Актів приймання виконаних робіт за формою КБ-2в на предмет повноти їх виконання. За твердження самого замовника, ним було здійснено розрахунок загальної вартості який проводився Замовником шляхом визначення загальної суми наданих Учасником довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати. Тобто на підставі окремих документів за формою КВ-3, які навіть не є складовими частинами Актів приймання виконаних робіт. Додатково звертаємо увагу, що умовами ТД згідно Таблиці 1 Додатку 1 було передбачено зазначення у Довідці про досвід телефону Замовника за договором, що дозволяло Замовнику за закупівлею уточнити інформацію, щодо якої він мав сумніви.
Вважаємо Замовник недотримався цієї вимоги та принципів проведення публічних закупівель чим порушив наші законні права та інтереси.
Оскільки у Замовника не було правомірних підстав вимагати від нас додаткових документів,
положення підпункту 1 пункту 44 Особливостей не могло бути застосовано, що підтверджується правовою позицією Органу оскарження у рішенні №6976-р/пк-пз від 22.05.2023 року.
Враховуючи неправомірність зазначених дій Замовника, так само було відсутнє правове підґрунтя для розгляду тендерної пропозиції наступного учасника – який до того ж було здійснено протягом кількох годин (виходячи зі змісту протоколу №156-5 від 02 жовтня 2023 року завантаженого в електрону систему 02.10.2023 о 10:41 ). Відповідно, рішення про оголошення ТОВ
"ІБК "ГІДРОСФЕРА" ЄДРПОУ 36437226 Переможцем закупівлі UA-2023-09-15-011745-a неправомірне та має бути скасовано як таке, що порушує наші права та законні інтереси як учасника, чия тендерна пропозиція була неправомірно відхилена.
На підставі зазначеного вище та, враховуючи положення Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема, ст.5 щодо того, що закупівлі одночасно здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також керуючись ст.18 Закону з урахуванням Особливостей:
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Визнати неправомірними дії замовника та зобов’язати Комунальне підприємство «Міськводоканал» Сумської міської ради скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» процедури UA-2023-09-15-011745-a
3. Визнати неправомірними дії замовника та зобов’язати Комунальне підприємство «Міськводоканал» Сумської міської ради скасувати рішення щодо визнання переможцем учасника ТОВ "ІБК "ГІДРОСФЕРА" процедури UA-2023-09-15-011745-a
4. Зобов’язати Комунальне підприємство «Міськводоканал» Сумської міської ради повернутися до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» та визнати нас переможцем процедури UA-2023-09-15-011745-a