-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 –09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
924 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 620.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 620.00 UAH
Період оскарження:
15.09.2023 08:32 - 20.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаціна вимога
Номер:
c1d5cad9f5b344cdbe1dc1d14476e33a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-15-000197-a.c1
Назва:
Дискримінаціна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 3 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників надання довідки про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Додатком 3 до Тендерної документації встановлено, що учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та наказу про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Полтавської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації). Зазначимо, що Постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність на всій території України. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для нележного виконання договірних зобов'язань. Період пандемії та військового стану в Україні створили умови для роботи бізнесу дистанційно з використанням електронних засобів, що дозволило бізнесу виконувати свої зобо'язання вчасно, без порушення строків та зобов'язань по договірним відносинам між контрагентами.Встановлені вимоги Тендерної документації дають можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників та порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а вищезазначені вимоги Тендерної документації є надмірними, дискримінаційними та незаконними. На підтвердження пропонуємо ознайомитись з рішеннями АМКУ №22165-р/пк-пз від 30.11.2020, № 13539-р/пк-пз від 28.08.2023 по аналогічній вимозі. Отже, вимагаємо видалити з тендерної документації вищевказані дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Замовник
- Прротокол 188 21.09.2023 11:43
Дата подачі:
18.09.2023 13:55
Вирішення:
Шановний учаснику, відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів.
У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Вимога стосовно надання інформації про особистий прийом на території споживача є Законодавчо обгрунтованою відповідно до п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії».
Зазначена Вами практика АМКУ №22165-р/пк-пз від 30.11.2020, жодним чином не підтверджує неправомірність встановленої вимоги та суперечить вашій вимозі, бо відповідно до оголошеної нами закупівлі Відкриті торги з особливостями оголошеної відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями)(надалі за текстом – Постанова) дана практика АМКУ була використана задовго до введення в дію Постанови.
Зазначена Вами практика АМКУ №13539-р/пк-пз від 28.08.2023 відсутня у вільному доступі, тому не підтверджує жодним чином дискримінаційну вимогу.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.09.2023 08:01