-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дрова паливні твердих порід (деревина для непромислового використання)
Завершена
1 706 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 531.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 531.00 UAH
Період оскарження:
14.09.2023 16:26 - 22.09.2023 00:00
Скарга
Скасована
Скарга
Номер:
d21091b3b6474b9d8a30a7ec9cfa73d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-14-012807-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
25.09.2023 відбувся аукціон по закупівлі UA-2023-09-14-012807-a, предмет закупівлі: Дрова паливні твердих порід (деревина для непромислового використання), яка проводилася ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ АРЦИЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі «Замовник»).
За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція ФОП Джулай В.В.
Замовником, в результаті розгляду документів тендерної пропозиції учасника ФОП Джулай В.В. знайдено невідповідності та 29.09.2023 винесено вимогу про їх усунення до 30 вересня 2023. Перелік виявлених невідповідностей: 1.1. відсутність інформації в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником та порядку змін до нього; 1.2. Тендерна пропозиція учасника підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), в той самий час як відповідно до вимог тендерної документації, Замовником встановлена вимога щодо підписання тендерної пропозиції кваліфікованим електронним підписом (КЕП). 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1. Відповідно до п.1 розділу 3 тендерної документації, учасник повинен надати інформацію в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником та порядку змін до нього; 2.2. відповідно до п.1 розділу 3 тендерної документації, Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. інформацію в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником та порядку змін до нього; 3.2. Підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП) тендерна пропозиція учасника.
Учасником ФОП Джулай В.В. у визначений Законом строк усунуто усі вищенаведені невідповідності, шляхом завантаження необхідних документів до електронної системи.
Однак, 03.10.2023 Замовником вирішено відхилити пропозицію ФОП Джулай В.В. та в той же день визнано переможцем ФОП КОНЦУР НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА.
Відповідно до протоколу № 89 «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» Замовник зазначає, що Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи, які вимагалися відповідно до вимог тендерної документації, зокрема:
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання транспортування лісу;
- учасником не підтверджена відповідність запропонованого товару ТУУ- 00994207-005:2018.
Однак усі ці порушення не були зазначені у вимозі про усунення невідповідностей від 29.09.2023.
Замовник повинен був включити усі наведені порушення до вимоги про усунення невідповідностей. Включення лише частини з повного переліку невідповідностей не дає можливості Учаснику реалізувати своє право, передбачене частиною 16 статті 29 Закону № 922 та створює умови для маніпуляцій Замовника щодо необгрунтованого відхилення будь-яких тендерних пропозиції.
Таким чином, Замовник порушив вимоги частини 16 статті 29 Закону № 922, не надавши Учаснику можливості усунути ці невідповідності у його тендерній пропозиції.
Звертаю Увагу, що пропозиція ФОП Джулай В.В. є айбільш економічно вигідною та на більш ніж 90 000 грн є меншою за пропозицію, якій віддав перевагу Замовник.
На нашу думку Замовник, вчинивши недобросовістно, надавши перевагу іншому учаснику, свідомо не включив усі недоліки у вимогу про їх усунення з метою створення собі штучних підстав для відхилення пропозиції ФОП Джулай В.В.
Враховуючи викладене, зокрема порушення права учасника, визначені ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу
1. Скасувати рішення про визнання переможцем ФОП КОНЦУР НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА
2. Скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП Джулай В.В.
3. Надати вимогу про усунення невідповідностей, включивши ті, перелік яких визначений у протоколі №89 Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Жалоба.docx 06.10.2023 23:57
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
09.10.2023 00:02
Вимога
Є відповідь
Необгрунтоване відхилення пропозиції
Номер:
028bd029144d48d9bb4d0bd3d747f827
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-14-012807-a.a1
Назва:
Необгрунтоване відхилення пропозиції
Вимога:
Скарга
25.09.2023 відбувся аукціон по закупівлі UA-2023-09-14-012807-a, предмет закупівлі: Дрова паливні твердих порід (деревина для непромислового використання), яка проводилася ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ АРЦИЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі «Замовник»).
За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція ФОП Джулай В.В.
Замовником, в результаті розгляду документів тендерної пропозиції учасника ФОП Джулай В.В. знайдено невідповідності та 29.09.2023 винесено вимогу про їх усунення до 30 вересня 2023. Перелік виявлених невідповідностей: 1.1. відсутність інформації в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником та порядку змін до нього; 1.2. Тендерна пропозиція учасника підписана удосконаленим електронним підписом (УЕП), в той самий час як відповідно до вимог тендерної документації, Замовником встановлена вимога щодо підписання тендерної пропозиції кваліфікованим електронним підписом (КЕП). 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1. Відповідно до п.1 розділу 3 тендерної документації, учасник повинен надати інформацію в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником та порядку змін до нього; 2.2. відповідно до п.1 розділу 3 тендерної документації, Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. інформацію в довільній формі, що містить погодження учасника щодо укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником та порядку змін до нього; 3.2. Підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП) тендерна пропозиція учасника.
Учасником ФОП Джулай В.В. у визначений Законом строк усунуто усі вищенаведені невідповідності, шляхом завантаження необхідних документів до електронної системи.
Однак, 03.10.2023 Замовником вирішено відхилити пропозицію ФОП Джулай В.В. та в той же день визнано переможцем ФОП КОНЦУР НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА.
Відповідно до протоколу № 89 «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» Замовник зазначає, що Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи, які вимагалися відповідно до вимог тендерної документації, зокрема:
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання транспортування лісу;
- учасником не підтверджена відповідність запропонованого товару ТУУ- 00994207-005:2018.
Однак усі ці порушення не були зазначені у вимозі про усунення невідповідностей від 29.09.2023.
Замовник повинен був включити усі наведені порушення до вимоги про усунення невідповідностей. Включення лише частини з повного переліку невідповідностей не дає можливості Учаснику реалізувати своє право, передбачене частиною 16 статті 29 Закону № 922 та створює умови для маніпуляцій Замовника щодо необгрунтованого відхилення будь-яких тендерних пропозиції.
Таким чином, Замовник порушив вимоги частини 16 статті 29 Закону № 922, не надавши Учаснику можливості усунути ці невідповідності у його тендерній пропозиції.
Звертаю Увагу, що пропозиція ФОП Джулай В.В. є айбільш економічно вигідною та на більш ніж 90 000 грн є меншою за пропозицію, якій віддав перевагу Замовник.
На нашу думку Замовник, вчинивши недобросовістно, надавши перевагу іншому учаснику, свідомо не включив усі недоліки у вимогу про їх усунення з метою створення собі штучних підстав для відхилення пропозиції ФОП Джулай В.В.
Враховуючи викладене, зокрема порушення права учасника, визначені ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу
1. Скасувати рішення про визнання переможцем ФОП КОНЦУР НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА
2. Скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП Джулай В.В.
3. Надати вимогу про усунення невідповідностей, включивши ті, перелік яких визначений у протоколі №89 Замовника
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.10.2023 23:54
Вирішення:
Доброго дня!
Замовник під час проведення даної процедури закупівлі керується Постановою від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та Законом України «Про публічні закупівлі».
Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Слід зазначити, що відповідно до п.43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Слідом законодавець одразу дає роз’яснення, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (КРІМ випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або ВІДСУТНОСТІ інформації (та/або ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Так, дійсно, на Замовника покладається обов’язок щодо надання часу на усунення невідповідностей, але разом з тим законодавець прописує в яких випадках Замовник позбавлений такого права. Звертаємо вашу особливу увагу, що законодавцем вказано, що вимога про усунення невідповідностей в електронній системі публікується, ОКРІМ випадку, коли ВІДСУТНІ інформація (та/або ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Дана норма є імперативною, тобто Замовник не вибирає як чинитиме в даній ситуації, а слідує нормі права. Законодавцем прямо заборонено надавати час на виправлення у разі ВІДСУТНОСТІ інформації (та/або ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Слід зазначити, що як вже було вказано Замовником, вами не було надано наступні документи:
- копію експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного;
- копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання транспортування лісу;
- учасником не підтверджена відповідність запропонованого товару ТУУ- 00994207-005:2018.
Дана інформацію (зокрема щодо підтвердження відповідності запропонованого вами товару ТУУ-00994207-005:2018) та документи (копія експертного висновку або сертифікату про підтвердження належності палива до альтернативного, копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (лісосічні роботи, трелювання транспортування лісу) належать до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Під час розгляду вашої тендерної пропозиції також було виявлено інші невідповідності, котрі підлягали усуненню. Оскільки норми п.47 Особливостей є імпертивними, на Замовника покладено обов’язок надати вам час на виправлення невідповідностей. Разом з тим, як уже було зазначено, в тендерній документації була відсутня інформація та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, котрі не підлягають виправленню.
Розгляд тендерних пропозицій Замовником було здійснено правомірно, із дотриманням чинного закупівельного законодавства та принципів здійснення публічних закупівель.
Разом з тим, додатково звертаємо вашу увагу на наступне: ви неодноразово посилаєтесь на порушення вашого права, передбаченого частиною 16 статті 29 Закону № 922 та звинувачуєте Замовника у викривлені норм права. Повідомляємо вас, що норма , передбачена ч.16 ст.29 Закону передбачає:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
Даною нормою не передбачено навіть виправлення тих помилок, на виправлення яких Замовником вам було надано час відповідно до чинного законодавства. Лише виправлення кваліфікаційних критеріїв та документів що підтверджують право підпису.
Посилання на порушення вимоги частини 16 статті 29 Закону № 922 є недоречним та необгрунтованим. Наразі питання щодо усунення невідповідностей регулюються п.43 Особливостей.
Учасник ніяк не підтвердив наявність порушення його прав та законних інтересів.
Рішення Замовника – залишити вимогу без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено