-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
1 189 175.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 945.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 945.88 UAH
Період оскарження:
14.09.2023 11:40 - 30.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Невідповідність ТД законодавству
Номер:
0cac283fe94743c78066efe64d758c28
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-14-005038-a.c3
Назва:
Невідповідність ТД законодавству
Вимога:
1) Умови п.п. 4, 9, 11 Тендерної документаціє (далі - ТД) не відповідають законодавству та є дискримінаційними, оскільки встановлені всупереч законодавчому, яке застосовується для здійснення публічних закупівель в умовах правового режиму воєнного стану та містять вимоги до учасників надати документи, що не передбачені цим законодавством.
Так, згідно з п. 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД (п.п. 4, 9, 11), надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності:
- ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі (п. 4 ТД),
- ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі (п. 9 ТД),
- ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступ (п. 11 ТД),
Отже, Замовник порушив п. 29 Особливостей та включив до ТД вимоги на підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасника, що не підлягали включенню до ТД, чим значно обмежив коло потенційних учасників закупівлі встановивши умови, які дискримінують учасників.
Просимо врахувати, що по зазначеним в цій вимозі питаннях Колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 30.08.2023 №13782, яким скаргу учасника на вищевказані умови тендерної документації задоволено повністю та зобов’язано замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
У зв’язку з чим, пропонуємо Вам в добровільному порядку усунути дискримінаційні положення тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
2. В проект договору про закупівлю (Додаток 3 до ТД), замовник включив умову, яка не відповідає пп. 2 п. 19 Особливостей, а відтак порушує п. 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не може застосовуватися в період дії правового режиму воєнного стану.
А саме, в пп. 2 п. 13.10 проекту договору, в якому пропонується умова про порядок зміни ціни за одиницю товару, Замовник вніс умову, згідно якої: «При цьому, зміна ціни в бік збільшення за одиницю електричної енергії допускається не більше ніж на 10 відсотків.»
Запропонована умова не відповідає пп. 2 п. 19 Особливостей, згідно якого погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення відсутнє обмеження.
Тобто, зазначена норма п. 19 Особливостей не містить обмеження відсотку коливання ціни в бік збільшення.
А тому в цій частині ТД є такою, що не відповідає законодавству.
У зв’язку з чим, пропонуємо Вам в добровільному порядку усунути дискримінаційні положення тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 30.08.2023 №13782.pdf 27.09.2023 14:32
- Порівняльна таблиця змін.pdf 28.09.2023 15:27
Дата подачі:
27.09.2023 14:32
Вирішення:
За результатами розгляду вашої вимоги (скарги) по закупівлі Електрична енергія за ДК 021:2015 – 09310000- 5 – Електрична енергія від 27.09.2023 року, щодо усунення дискримінаційних положень тендерної документації шляхом внесення змін до неї, Уповноваженою особою Замовника 28.09.2023 року прийнято рішення про задоволення вашої вимоги (скарги) та внесено зміни до тендерної документації з розміщенням нової редакції тендерної документації з порівняльною таблицею змін відповідно до пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей)
Номер:
061629c8d31b415e9203b4088faaf4d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-14-005038-a.c2
Назва:
Порушення порядку проведення закупівлі (п. 29 Особливостей)
Вимога:
Умови п.п. 4, 9, 11 Тендерної документаціє (далі - ТД) не відповідають законодавству та є дискримінаційними, оскільки встановлені всупереч законодавчому, яке застосовується для здійснення публічних закупівель в умовах правового режиму воєнного стану та містять вимоги до учасників надати документи, що не передбачені цим законодавством.
Так, згідно з п. 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД (п.п. 4, 9, 11), надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності:
- ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі (п. 4 ТД),
- ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі (п. 9 ТД),
- ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступ (п. 11 ТД),
Отже, Замовник порушив п. 29 Особливостей та включив до ТД вимоги на підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасника, що не підлягали включенню до ТД, чим значно обмежив коло потенційних учасників закупівлі встановивши умови, які дискримінують учасників.
Просимо врахувати, що по зазначеним в цій вимозі питаннях Колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 30.08.2023 №13782, яким скаргу учасника на вищевказані умови тендерної документації задоволено повністю та зобов’язано замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
У зв’язку з чим, пропонуємо Вам в добровільному порядку усунути дискримінаційні положення тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 30.08.2023 №13782.pdf 27.09.2023 14:14
Дата подачі:
27.09.2023 14:14
Опис причини скасування:
неповнота тексту
Дата скасування:
27.09.2023 14:14
Скарга
Розгляд припинено
Скарга
Номер:
856329ae1b8f46f2b610993f6ecbde37
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-14-005038-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до ТД.doc 18.09.2023 16:52
- скарга Газенерготрейд.pdf 18.09.2023 16:52
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ з особливостями.doc 18.09.2023 16:52
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 18.09.2023 16:52
- скарга Газенерготрейд.docx 18.09.2023 16:52
- скарга Газенерготрейд.docx.p7s 18.09.2023 16:57
- скарга Газенерготрейд.pdf.p7s 18.09.2023 16:57
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf.p7s 18.09.2023 16:57
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 18.09.2023 16:57
- рішення від 20.09.2023 № 15015.pdf 20.09.2023 14:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.10.2023 № 15610.pdf 03.10.2023 13:01
- рішення від 02.10.2023 № 15610.pdf 05.10.2023 13:28
- Супровідний лист АМКУ.PDF 21.09.2023 14:10
- Супровідний лист АМКУ.doc 21.09.2023 14:10
- Протокол Уповноваженої особи.doc 21.09.2023 14:10
- Протокол Уповноваженої особи.PDF 21.09.2023 14:10
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ з особливостями (зі змінами).doc 21.09.2023 14:10
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ з особливостями (зі змінами) (3).pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 1 до ТД.doc 21.09.2023 14:10
- Додаток 1 до ТД.pdf 21.09.2023 14:10
- Порівняльна таблиця змін (2).docx 21.09.2023 14:10
- Порівняльна таблиця змін (2) (1).pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 2 до ТД (зі змінами).doc 21.09.2023 14:10
- Додаток 2 до ТД (зі змінами).pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 3 (проєкт Договору) до ТД.pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 3 (проєкт Договору) до ТД.doc 21.09.2023 14:10
- Додаток 4 до ТД.pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 6 до ТД.pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 6 до ТД.docx 21.09.2023 14:10
- Додаток 5 до ТД.pdf 21.09.2023 14:10
- Додаток 5 до ТД.doc 21.09.2023 14:10
- Додаток 4 до ТД.doc 21.09.2023 14:10
- Додаток 1 до ТД.doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 1 до ТД.pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 3 (проєкт Договору) до ТД.doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 2 до ТД (зі змінами).doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 2 до ТД (зі змінами).pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 5 до ТД.pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 3 (проєкт Договору) до ТД.pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 4 до ТД.doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 4 до ТД.pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 5 до ТД.doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 6 до ТД.docx.p7s 21.09.2023 14:21
- Порівняльна таблиця змін (2) (1).pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Додаток 6 до ТД.pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- Порівняльна таблиця змін (2).docx.p7s 21.09.2023 14:21
- Протокол Уповноваженої особи.doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Протокол Уповноваженої особи.PDF.p7s 21.09.2023 14:21
- Супровідний лист АМКУ.doc.p7s 21.09.2023 14:21
- Супровідний лист АМКУ.PDF.p7s 21.09.2023 14:21
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ з особливостями (зі змінами) (3).pdf.p7s 21.09.2023 14:21
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ з особливостями (зі змінами).doc.p7s 21.09.2023 14:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.09.2023 17:11
Дата розгляду скарги:
02.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.09.2023 14:33
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.10.2023 13:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.10.2023 13:29