• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія з розподілом (ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія)

Завершена

860 838.64 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 304.20 UAH
Період оскарження: 13.09.2023 18:04 - 07.10.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 4012fa3ca0d34a52bb0710537d9d7d2f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-13-014598-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 02.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.09.2023 17:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.10.2023 15:06
Дата виконання рішення Замовником: 05.10.2023 18:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: До тендерної документації Замовника додано файл " Тендерна документація зі змінами 2" та файл "Перелік змін 2" відповідно до рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Вирішена

Наявність на території Запорізької області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)

Номер: 7208eb18836c4310b5b257f31159eb84
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-13-014598-a.a1
Назва: Наявність на території Запорізької області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
Вимога:
Вітаю. Шановний Замовник, у Додатку 4 тендерної документації Вами вимагається надати «Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права, у складі своєї пропозиції учасник повинен надати: Довідку про наявність на території Запорізької області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.». *На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці (форма 1) учасник в складі своєї пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Запорізької області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Запорізької області. 1.2. Довідку від НКРЕ КП чи її територіальних підрозділів НКРЕ КП, яка підтверджує наявність та функціонування в учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Запорізької області, створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), що зазначений у вказаній Довідці (форма 1). 1.3. До довідки обов’язково надаються документи, що підтверджують право власності на приміщення(офіс), де розміщується откремий структурний підрозділ Учасника- Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Запорізької області, або договір оренди та таке приміщення (офіс), термін якого є дійсний до 31.12.2023р. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c) Постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією. Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією. Наприклад, п. 4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c; - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a; - № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо. На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність центру обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу на території певного регіону. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Замовником була розглянута Ваша вимога та частково задоволена. Відповідні зміни будуть внесені в Тендерну документацію Замовника! Дякуємо!
Статус вимоги: Задоволено