• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комп’ютерне обладнання (Лазерні принтери)

Завершена

260 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
Період оскарження: 14.09.2023 16:30 - 22.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на неправомірні дії Замовника у вигляді відхилення пропозиції ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ»

Номер: f4ff4fd44b6944eb833258dd206706b3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-13-010880-a.b2
Назва: СКАРГА на неправомірні дії Замовника у вигляді відхилення пропозиції ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ»
Скарга:
Вважаємо, що Замовником, при прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, а також процедуру закупівлі, що є підставою для визнання дій Замовника неправомірними і скасування зазначеного рішення. Таке твердження ґрунтується на наступному.
Дата розгляду скарги: 13.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.10.2023 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.10.2023 16:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконане замовником
Автор: ТОВ "ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ", Юрій Сьомкін +380672342640, +380445619835 sales@diawest.com https://diawest.com/uk
Вимога
Залишено без розгляду

Внесення змін в тендерній документації UA-2023-09-13-010880-a

Номер: fd737e15700649a29bff7560e8f479e9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-13-010880-a.a1
Назва: Внесення змін в тендерній документації UA-2023-09-13-010880-a
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник. Замовник не зобов’язаний самостійно перевіряти відповідність товару по технічним критеріям, відповідність повинна бути підтверджена документально в складі документації, яка долучається потенційним постачальником в складі тендерної пропозиції. Тому вимога щодо надання авторизаційного листа від виробника або його офіційних представництв в Україні на запропонований товар не є дискримінаційною вимогою, оскільки надання такого листа свідчить про те, що товар, який пропонується, є оригінальним від виробника (або його офіційного представника в Україні), пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник, та товар, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою надалі Замовник може скористатися. А також підтверджує дійсність всіх наданих з пропозицією сертифікатів відповідності, сертифікатів якості, декларацій про відповідність висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, встановлених чинним законодавством. Відповідно до п.4 ч.1 ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів» Замовник має право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця). Частиною 4 статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів» - забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції. З метою запобігання постачання учасником підробленого товару, а також додержання вимог чинного законодавства України, в тому числі «санкційного законодавства», замовником передбачається надання авторизованого листа від виробника (або його офіційного представника в Україні), що гарантує його походження. Згідно з нашим оголошенням передбачено “еквівалент”, тому учасники можуть надавати пропозиції з товаром, що має такі ж або кращі характеристики від різних виробників. Кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з виробниками або їх офіційними представництвами. Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та частини 4 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Згідно з частиною 2 статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Водночас частиною 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У такому випадку жодних обмежень щодо можливості участі Замовником не висувається, коло Учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен Учасник може запропонувати свої пропозиції у межах закону. Неспроможність учасника подати документи, що відповідають вимогам Замовника належить до його ризиків.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.09.2023 15:29