• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельний генератор

Завершена

374 268.82 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 871.34 UAH
Період оскарження: 13.09.2023 13:53 - 18.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

сертифікат відповідності

Номер: b469c7ed749e43538bcf2966439c915b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-13-007883-a.b1
Назва: сертифікат відповідності
Вимога:
Замовник вимагає від Учасників надати у складі тендерної пропозиції чинний на дату розкриття сертифікат відповідності, що відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 12100:2016 р. 5-6, ДСТУ EN 1037:2014 п.п 4.1, 5.1, 5.3, 5.4, 6.1-6.3; ДСТУ EN 60034-5:2015 п. 4.1; ДСТУ EN 60034-6:2019 р. 4, 6, п. 5.1; ДСТУ EN 60034-7:2015 п. 3.1-3.5; ДСТУ EN 60034-8:2014 р. 5-7; ДСТУ EN 61000-3-3:2017 р. 5; ДСТУ EN 61000-3-2:2016 р. 5, п. 7.3 виданим в органі з оцінки відповідності або в органі сертифікації. Проте дана вимога є незаконною та необгрунтованою - зазначені вище вимоги підтверджуються декларацією про відповідність вимогам технічних регламентів, яку Замовник також вимагає (цілоком обгрунтовано). Сертифікації підлягають лише ті види продукції, які внесено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28. Товар, що є предметом закупівлі не внесено до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28 (зі змінами чинними на момент подання тендерної пропозиції), отже Учасник не зобов’язаний вчиняти жодні дії по підтвердженню цієї імперативної норми. 15 січня 2015 року Верховна Рада прийняла закон «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», яким припиняє дію Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 № 46-9 та з 1 січня 2018 року скасовано система обов'язкової сертифікації продукції УкрСЕПРО. Зокрема, з цієї дати НЕ сертифікуватиметься кранова, протипожежна продукція, метало- та деревообробне обладнання, а також будівельні матеріали, вироби і конструкції. Відповідно було прийнять і наказ ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 р. № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01 січня 2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації, а саме: ДСТУ 2296–93 "Державна система сертифікації. Знак відповідності. Форма, розміри, технічні вимоги та правила застосування" ДСТУ 3410–96 "Державна система сертифікації. Основні положення" ДСТУ 3411:2004 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів сертифікації продукції та порядок їх призначення і надання повноважень на діяльність у Системі" ДСТУ 3412–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до випробувальних лабораторій" ДСТУ 3413–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції" ДСТУ 3414–96 "Державна система сертифікації. Атестація виробництва. Порядок проведення" ДСТУ 3415–96 "Державна система сертифікації. Реєстр Системи" ДСТУ 3417–96 "Державна система сертифікації. Процедура визнання результатів сертифікації продукції, що імпортується" ДСТУ 3418–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до аудиторів та порядок їх атестації" ДСТУ 3419–96 "Державна система сертифікації. Сертифікація систем якості. Порядок проведення" ДСТУ 3420–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів, що здійснюють сертифікацію систем управління" ДСТУ 3498–96 "Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис" ДСТУ 3957–2000 "Державна система сертифікації. Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції" В зв'язку з вищевказаними змінами з 01.01.2018 року ОРГАНИ СЕРТИФІКАЦІЇ ВІДСУТНІ. Враховуючи те, що предмет закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації згідно з Переліком продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 р. № 28, то Замовник не має права вимагати від Учасників надати сертифікати відповідності на товар, що є предметом закупівлі. Просимо виключичи відповідні вимоги з тендерної документації, оскільки вони є незаконними і такими, що обмежують конкуренцію.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник, предмет закупівлі дизельна установка (генератор) буде забезпечувати резервне живлення Ставівського психоневрологічного інтернату , тобто на об’єкті, що має високу ступінь класу наслідків (відповідальності), що визначено за рівнем можливих матеріальних збитків або соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації. Таким чином, клас наслідків (відповідальності) диктує необхідність встановлення належного рівня надійності та якості як окремих конструкцій, так і кожного будинку, будівлі, споруди, в цілому, і, природно, обумовлює відповідні технічні, якісні вимоги під час закупівлі. Замовник визначив якісні та технічні характеристики предмету закупівлі керуючись принципами максимальної надійності та ефективності. Виходячи з положень Закону України № 922-VIII Про публічні закупівлі зокрема пункту 3 розділу 2 статті Стаття 22. Тендерна документація повинна містити: 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо.
Статус вимоги: Відхилено