-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля («Вугілля кам’яне марки ГЖП» або еквівалент)
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
12.09.2023 20:49 - 21.09.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Номер:
657d16d01185468faaa656d246abc127
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-12-014297-a.b2
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Скарга:
ДУБІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ДУБІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ТЯЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-09-12-014297-a
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
ОБСТАВИНИ:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 11.09.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
І.
Відповідно до Додаток № 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії до тендерної документаці «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовник вимагає:
«Надати заповнену довідку про виконання аналогічних договорів за формою 1. Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік (подається як мінімум 2 копії завершених договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів та оригінали позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2023 року від Замовників/Покупців, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Встановлюючи прив’язку до років, а саме щодо надання аналогічного договору про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік – Замовник обмежує коло Учасників, які, мають заключенні договори щодо аналогічного предмету закупівлі лише до 2021 року.
Таким чином, встановивши прив’язку надати аналогічний договір, який є виконаним у 2022 або 2023 році – замовник дискримінує інших Учасників.
Також, відповідно до п.3 ч.2. ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Отже, Закон не передбачає прив’язки до років виконання аналогічних договорів або ж дати/року видачі відгуків від Замовника. Тому, дані вимоги є дискримінаційними по відношенню до учасників.
Задля запобігання дискримінації інших Учасників просимо орган оскарження зобов’язати Замовника видалити пункт про: ««Надати заповнену довідку про виконання аналогічних договорів за формою 1. Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного за 2022 рік або 2023 рік (подається як мінімум 2 копії завершених договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів та оригінали позитивних листів – відгуків виданих не раніше 2023 року від Замовників/Покупців, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів»».
Та викласти в наступній редакції: ««1)довідка про виконання аналогічних договорів в якій вказано предмет договору, назва організації, із якою укладено договір; сума договору; термін виконання договору
2) Виконання аналогічних договорів про поставку вугілля кам’яного (подається не менше 1-ї копії завершених договорів зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів та оригінали позитивних листів – відгуків від Замовників/Покупців, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів.».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження:
1. Тендерна документація Замовника від 15 вер. 2023р.
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
ІІ.
Відповідно до Додатку № 3: «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» Замовник вимагає:
«2)Копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик виданого (-их) ТК-92"Вугілля та продукти його перероблення" або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП«УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» на пропоновану марку вугілля.»
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Станом на сьогодні національним стандартом для Вугілля кам’яне марки ГЖП є ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вищевказаний стандарт не передбачає вказаних замовником технічних характеристик а саме: «2)Копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик виданого (-их) ТК-92"Вугілля та продукти його перероблення" або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП«УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» на пропоновану марку вугілля.»
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
ВИДАЛЕННЯ ВИМОГИ Замовника а саме: «2)Копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик виданого (-их) ТК-92"Вугілля та продукти його перероблення" або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП«УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» на пропоновану марку вугілля.»
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника від 15 вер.2023р.
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІІ.
Відповідно до Додатку № 3: «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» Замовник вимагає:
«4) Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100), оформлене згідно з вимогами п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». із зазначенням показників, що підтверджують відповідність вугілля вимогам цього технічного завдання».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
Станом на сьогодні національним стандартом для Вугілля кам’яне марки ГЖП є ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація.
Вищевказаний стандарт не передбачає надання або ж отримання вказаного Замовником документу, а саме:
«4) Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100), оформлене згідно з вимогами п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». із зазначенням показників, що підтверджують відповідність вугілля вимогам цього технічного завдання».
Ураховуючи вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника виправити невідповідності шляхом внесення відповідних змін, а саме вилучити із додатку №3 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» вимогу щодо надання: «4) Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100), оформлене згідно з вимогами п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». із зазначенням показників, що підтверджують відповідність вугілля вимогам цього технічного завдання».
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ШЛЯХОМ:
Видалення вимоги щодо надання:
«4) Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100), оформлене згідно з вимогами п. 7.4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». із зазначенням показників, що підтверджують відповідність вугілля вимогам цього технічного завдання»., так як даний документ не передбачений національним стандартом для Вугілля кам’яне марки ГЖП - ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника від 15 вер. 2023р.
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника від 15 вер. 2023р.
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника віл 15 вер. 2023р.
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 3472:2015
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за кодом "Вугілля кам’яне марки ГЖП" або еквівалент ДК 021:2015: 09111100-1 Вугілля, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-09-12-014297-a
3) Зобов’язати Замовника ДУБІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ДУБІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ТЯЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Пов'язані документи:
Учасник
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 16.09.2023 14:56
- ДСТУ 3472-2015.pdf 16.09.2023 14:56
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 16.09.2023 14:56
- Скарга на умови_UA-2023-09-12-014297-a Дубове.docx 16.09.2023 14:56
- Скарга на умови_UA-2023-09-12-014297-a Дубове.pdf 16.09.2023 14:56
- ТД ПАЛИВО (ПРОЄКТ) (1).pdf 16.09.2023 14:56
- ТД ПАЛИВО (ПРОЄКТ змін 19.09).docx 19.09.2023 13:53
- Перелік внесених змін до ТД -19.09.doc 19.09.2023 13:53
- Заходи щодо усунення порушення.doc 21.09.2023 17:16
- Заходи щодо усунення порушення.pdf 21.09.2023 17:16
- пояснення .pdf 27.09.2023 23:19
- Протокол внесення змін 19-09.doc 27.09.2023 23:19
- пояснення.doc 27.09.2023 23:19
- ScanПРОТОКОЛ ЛІЦЕЙ 19,09, 2023 РОКУ (2).pdf 27.09.2023 23:19
- Протокол виправлення.doc 28.09.2023 17:29
- Протокол виправлення.pdf 28.09.2023 17:29
- Рішення від 19.09.2023 № 14869.pdf 19.09.2023 16:34
- Інформація про перенесення розгляду скарги та запит Замовнику від 27.09.2023 № 1430.pdf 27.09.2023 15:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.09.2023 № 15553.pdf 02.10.2023 14:02
- Рішення від 29.09.2023 № 15553.pdf 04.10.2023 11:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2023 14:57
Дата розгляду скарги:
27.09.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.09.2023 16:35
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.10.2023 11:04
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.10.2023 11:04
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
14375b13399e42f98e8da90f5a208e76
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-12-014297-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно оголошеними Вами відкритими торгами з особливостями від 12.09.2023 20:49 в Додатку № 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі
Вимоги щодо предмету закупівлі:
Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100) або еквівалент у кількості – 47,0 тонн.
-Середній довільний показник відбиття вітриніту, R o,r % » 0,8 » 0,89 » %
-Товщина пластичного шару Y, » 10 » 16 » мм
- Вихід летких речовин на сухий беззольний стан , V daf, » 33 » 39 » %
Доводимо до Вашого відому що вугілля марки ГЖП з фракцією (0-100) відсутнє в ДСТУ 3472:2015 та ДСТУ 7146:2010.
Вимагаємо змінити марку вугілля згідно ДСТУ!
А також доводимо до Вашого відому, що вимоги : " 2.1.Учасник надає у складі пропозиції наступні документи:
1)Пояснювальну записку із вказанням походження товару, дані про виробника (назва, країна).
2)Копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик виданого (-их) ТК-92
"Вугілля та продукти його перероблення" або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП
«УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» на пропоновану марку вугілля.
4) Для підтвердження якості товару та відповідності вугілля якісним показникам зазначеним у
Технічному завданні, необхідно надати Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості
на Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100), оформлене згідно з вимогами п7.4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля
кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». із зазначенням показників, що
підтверджують відповідність вугілля вимогам цього технічного завдання"
Дані пункти є дискримінаційними, тому що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля марки ГЖП (0-100) не міститься в ДСТУ 3472:2015. А в ДСТУ 7146:2010 НАВІТЬ НЕМАЄ ТАКОЇ МАРКИ ВУГІЛЛЯ, ЯКУ ВИ ПЛАНУЄТЕ ЗАКУПЛЯТИ.Така вимога є дискримінаційною з огляду на таке:Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).Вищевказаний стандарт не передбачає вказаного документу.
Станом на сьогодні національним стандартом для – Вугілля кам’яне марки ГЖ є ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація. (Додається).
Вищевказаний стандарт не передбачає вказаного замовником документу, а саме: Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
Скан-копію або завірену учасником копію посвідчення якості на Вугілля кам’яне марки ГЖП (0-100), оформлене згідно з вимогами п7.4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови». із зазначенням показників, що підтверджують відповідність вугілля вимогам цього технічного завдання.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Разом з тим, повідомляємо, що в разі, якщо дану вимогу буде не задоволено чи залишено без розгляду, будемо вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. ДСТУ 3472-2015.pdf 12.09.2023 22:00
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 12.09.2023 22:01
Дата подачі:
12.09.2023 22:01
Вирішення:
Дякую за зауваження. За результатом Вашого звернення, виправлено технічну помилку, допущену при Оголошенні процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено