• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з ремонту якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4 (код ДК 021:2015 - 50220000-3 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги): Лот № 1 - Послуги з ремонту якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4 (код ДК 021:2015 - 50220000-3 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги) 883 884,00 грн., Лот № 2 - Послуги з ремонту якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4 (код ДК 021:2015 - 50220000-3 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги) 2 651 652,00 грн. (АТУЗ-23П-026-ВО)

Торги не відбулися

3 535 536.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 6 187.19 UAH
Період оскарження: 12.09.2023 13:40 - 17.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо атестації виробництва

Номер: f475458588a449b2b6c71cc59ced7585
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-12-007300-a.b2
Назва: Вимога щодо атестації виробництва
Вимога:
Шановний Замовник, згідно із пунктом 6 Переліку документів, що підтверджують відповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (надалі іменується – Перелік), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ, який підтверджує можливість Учасника надавати відповідні послуги, а саме:  атестат відповідно до Додатку Г СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення», який введений в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 № 142 або  документ про відповідність (протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво (у тому числі про визнання), сертифікат (у тому числі відповідності), атестат, інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності), який наданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, що визначена національним агентством з акредитації України, на його бланку за встановленою ним формою. Дані документи повинні мати дійсний термін дії на кінцеву дату подання пропозиції Учасником. Якщо термін дії документу закінчується до кінця терміну надання послуг, Учасник повинен надати гарантійний лист, вказавши що новий документ буде наданий не пізніше закінчення строку дії чинного та терміном дії до кінця надання послуг. Крім того, відповідно до пункту 2.3. проєкту Договору (Додаток №7 до тендерної документації), Виконавець повинен забезпечити проведення атестації підприємства, на якому безпосередньо здійснюється ремонт Обладнання, відповідно до Стандарту СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення», введеного в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 №142, або виданого органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації та наявність при наданні Послуг за цим Договором документу («Атестат», «Атестат виробництва з ремонту», документ про відповідність або інший дозвільний документ), що засвідчує технічну можливість надання Послуг. Вважаємо, що встановлена у пункті 6 Переліку та пункті 2.3. проєкту Договору (Додаток №7 до ТД) вимога щодо наявності атестата виробництва є дискримінаційною та суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі, а також не враховує обставини, спричинені військовою агресією російської федерації проти України, з огляду на нижчевикладене: 1. Щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції атестата відповідно до Додатка Г СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення», який введений в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 № 142. Для початку варто вказати, що у СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення» (надалі іменується «СТП 10-004:2019») відсутній перелік типів рухомого складу та його вузлів, для експлуатації, обслуговування або ремонту яких виробничий підрозділ підлягає атестації. В примітці до п. 3.2. Розділу 3 «ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ» СТП 10-004:2019 є лише посилання на те, що даний перелік визначений в нормативних документах АТ «Укрзалізниця», які встановлюють вимоги до виробництва. Однак, нормативна документація Укрзалізниці (документація щодо ремонту, модернізації, сервісного та післягарантійного обслуговування локомотивів, моторвагонного рухомого складу, спеціального самохідного рухомого складу та їхнього лінійного обладнання, вузлів та агрегатів не містить положень/правил/вимог, які передбачають атестацію виробничого підрозділу (чи будь-якої іншої особи) для виконання (надання) останнім робіт (послуг) з ремонту електричних машин ДТ-701-4/706-4 (в т.ч. якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4). Звертаємо Вашу увагу на те, що до вступу в силу СТП 10-004:2019 на підставі наказу АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 № 142, при визначенні технічного рівня локомотиворемонтних виробництв та їх атестації на право виконання певних видів ремонтів ТРС або його вузлів і агрегатів Укрзалізницею застосовувалося Положення з атестації підприємств з обслуговування та ремонту тягового рухомого складу, затверджене наказом Укрзалізниці від 10.10.2007№ 484-Ц, яке у Додатку К містить Таблицю К.1. з вичерпним переліком складових частин ТРС, ремонт яких підлягає обов’язковій атестації. Даними складовим частинами ТРС є: 1) колісна пара, буксовий вузол, візок; 2) тяговий двигун; 3) автозчеплювальний пристрій; 4) пристрої АЛСН і безпеки, швидкостемір; 5) пневмогальмівне обладнання (крани, повітророзподільники, компресор); 6) дизель; 7) паливна апаратура. Як Вам відомо, електричні машини ДТ-701-4/706-4 не належать до типу тягових двигунів. Відтак, ремонт електричних машин ДТ-701-4/706-4 (в т.ч. якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4) відповідно до вищезазначеного Додатка К, атестації – не підлягає! Крім того, СТП 10-004:2019 не містить в собі вимогу щодо обов’язкової атестації суб’єктів господарювання приватних форм власності задля надання послуг з технічного обслуговування та ремонту рухомого складу і його вузлів, які експлуатуються на коліях загального користування. Напроти, згідно із п. 1.4. Розділу 1 СТП 10-004:2019, цей Стандарт може застосовуватися добровільно підприємствами, що не належать до сфери управління АТ «Укрзалізниця» і надають перелічені у даному абзаці послуги. Зі змісту вищевикладеного вбачається, що підприємства приватної форми власності, в т.ч. ті, які не належать до сфери управління АТ «Укрзалізниця», обов’язковій атестації для надання послуг з ремонту електричних машин ДТ-701-4/706-4 (в т.ч. якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4), - не підлягають. Отже, встановлена замовником у пункті 6 Переліку та пункті 2.3. проєкту Договору (Додаток №7 до ТД) вимога щодо наявності в учасника атестата відповідно до Додатка Г СТП 10-004:2019 є дискримінаційною, оскільки цією вимогою унеможливлює доступ до процедури торгів учасників, які не здійснили платну процедуру атестації у його відповідного підрозділу (філії) і, відповідно, не отримали вказаного атестату АТ «Укрзалізниця». При цьому фактично не враховується технічна компетентність інших учасників, про що останні мають відповідні документи, та той факт, що у наданні послуг, які вказані у предметі закупівлі, останні мають багаторічний досвід роботи (в т.ч. і на підприємствах (філіях) АТ «Укрзалізниця»). Внаслідок вказаного відбувається обмеження конкуренції, що не сприяє підвищенню якості надання послуг і зниженню вартості робіт, а також призводить до втрати сенсу проведення процедури закупівлі. 2. Вимога щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції документа про відповідність (протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво (у тому числі про визнання), сертифікат (у тому числі відповідності), атестат, інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності), який наданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, що визначена національним агентством з акредитації України, на його бланку за встановленою ним формою. Згідно зі статтею 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності Підтвердити таку компетенцію експертних організацій в Україні має право Національне агентство з акредитації України (далі – НААУ), яке у своїй діяльності керується вищевказаним Законом. Реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності міститься на офіційному порталі НААУ за електронною адресою: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. У переліку органів з інспектування (ДСТУ EN ISO/IEC 17020), який також міститься у реєстрі акредитованих ООВ, єдиним акредитованим НААУ органом, що може здійснювати інспектування підприємств або їх підрозділів щодо експлуатації, обслуговування, ремонту рухомого складу, ремонту складових частин, вузлів, агрегатів рухомого складу, є Інспекційний орган філії «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту» акціонерного товариства «Українська залізниця», який, відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (№1005697603), є відокремленим підрозділом (код ЄДРПОУ 40081293) АТ «Укрзалізниці». Відтак, єдиним акредитованим НААУ органом, що може видати учаснику зазначений у пункті 6 Переліку та пункті 2.3. проєкту Договору (Додаток №7 до ТД) документ відповідності, є виключно відокремлений підрозділ Замовника. За вказаних обставин, зазначеною вимогою Замовник направлено дискримінує учасників, які не мають зазначеного у цьому абзаці документа від його відокремленого підрозділу. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) – закупівлі здійснюються за принципами: недискримінації учасників та рівне ставлення до них; п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону – запобігання корупційним діям і зловживанням; згідно з ч. 4 ст. 5 Закону – Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Разом з цим, у підпункті 1 пункту 1 Постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінет Міністрів України постановляє установити, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Виконання робіт з ремонту рухомого складу, складових частин, вузлів, агрегатів рухомого складу не віднесено до переліку додатка 2 З огляду на все вищевикладене, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію, а саме виключити з неї пункт 6 Переліку та пункт 2.3. проєкту Договору (Додаток №7 до ТД).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що встановлюючи дану вимогу в тендерній документації Замовник керувався частиною 31 «Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту», який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 № 1194 (далі – Регламент), яка передбачає що, оцінці відповідності, сумісності, придатності до використання рухомого складу залізничного транспорту, перевірці на відповідність вимогам Регламенту підлягає рухомий склад залізничного транспорту, складові частини технічного, технологічного, організаційного та кваліфікаційного забезпечення, що включені до відповідного переліку, який є складовою порядку застосування процедур оцінки відповідності, сумісності, придатності до використання рухомого складу залізничного транспорту та перевірки на відповідність вимогам Регламенту. Проте, відповідний перелік на даний час відсутній. Згідно з абзацом 2 статті 3 Закону України «Про залізничний транспорт» нормативні документи, які визначають, у тому числі, умови безпеки руху, є обов’язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України та враховуючи ситуацію, яка склалась в Україні, а саме російської агресії проти України. З урахуванням положень Регламенту, вимоги СТП 10-004:2019 «Якість і безпека продукції. Атестація виробництва. Порядок здійснення», який введений в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 26.02.2019 № 142 (далі – СТП) є обов’язковими до виконання для всіх юридичних і фізичних осіб на території України та відповідно до СТП перелік типів рухомого складу та його вузлів, для експлуатації, обслуговування або ремонту яких виробничий підрозділ підлягає атестації, визначені в нормативних документах АТ «Укрзалізниця», які встановлюють вимоги до виробництва. Тендерною документацією передбачено відповідність послуг, що надаються, Правилам ремонту електричних машин тепловозів та дизель-поїздів (позначення ЦТ-0205), які затверджені наказом Укрзалізниці від 28.07.2011 № 451-Ц, та цими правилами передбачено вимоги щодо атестації підприємств, які здійснюють ремонт обладнання, в даному випадку якорів електричних машин ДТ-701-4/706-4. У зв’язку з вищевикладеним,, Замовник вважає внесення змін до тендерної документації недоцільним.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо сплати вартості Послуг

Номер: ca7174cf01bf4bac8c6c7a20f9e46bd7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-12-007300-a.b1
Назва: Щодо сплати вартості Послуг
Вимога:
Шановний Замовник, у абзаці 2 пункту 4.2. Розділу 4 проєкту Договору (Додаток 7 до тендерної документації) Вами визначено, що сплата вартості Послуг за замовленням здійснюється Замовником та встановлено відтермінування платежу 45 (сорок п’ять) робочих днів з дати реєстрації Виконавцем податкової накладної, відповідно до пункту 4.3 цього Договору. Вищевказаний порядок розрахунків не сприяє розвитку економіки в умовах воєнного стану, навпаки, ставить Виконавця Послуг з ремонту і технічного обслуговування техніки (надалі – Послуги) в кризові ситуації. Так, за фактично виконану роботу Виконавець, як роботодавець та податковий агент, зобов’язаний сплачувати своїм працівникам заробітну плату своєчасно та щомісячно, відповідно до вимог ст. 24 Закону України «Про оплату праці» та ст. 115 КЗпП України, а також здійснити сплату податків та зборів, витрат на придбання електричної енергії тощо. Як зазначено у вказаній ст. 24 Закону України «Про оплату праці», своєчасність та обсяги виплати заробітної плати працівникам не можуть бути поставлені в залежність від здійснення інших платежів та їх черговості. У разі ж недотримання зазначених вимог Закону Виконавець Послуг буде вимушений додатково здійснити компенсацію працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з затримкою термінів її виплати відповідно до вимог ст. 34 ЗУ «Про оплату праці», та буде притягнений до відповідальності, встановленої чинним законодавством України. Разом з тим, для виконання договірних зобов’язань Виконавцю Послуг необхідно здійснити закупівлю матеріалів та комплектуючих, постачальники яких в умовах воєнного стану відмовляються поставляти продукцію без попередньої 100% її оплати. Водночас після надання Послуг Виконавцю відповідно до вимог Податкового кодексу України необхідно здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі – ЄРПН). При цьому, факт реєстрації податкової накладної в ЄРПН не залежить від волевиявлення Виконавця, так само як і не залежить від законності й правомірності його дій, з огляду на те, що саме контролюючий орган (досить часто без достатніх правових підстав) здійснює зупинення реєстрації податкових накладних. Своєю чергою, Виконавець позбавлений можливості в короткі строки скасувати таке рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкової накладної, наслідком чого є тривалий адміністративний спір та збільшення строку для здійснення розрахунку між Замовником та Виконавцем. Виконавець Послуг фактично неспроможний здійснити вищенаведені грошові зобов’язання за власні ресурси, внаслідок чого останній вимушений запозичити кошти у фінансової установи. У зв’язку з цим, дохід за фактично надані послуги Виконавець спрямовує не на розвиток виробничих потужностей і преміювання працівників, допомоги ЗСУ, а на погашення кредиту і відсотків за ним. Зважаючи на вищевикладене, керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо Вас внести нижчевикладені зміни: - Пункт 4.2. Розділу 4 проєкту Договору (Додаток 7 до тендерної документації) викласти в наступній редакції: «Розрахунки за фактично надані Послуги, відповідно до підписаного Сторонами Акта приймання-передачі наданих послуг (за формою згідно з Додатком 5 до цього Договору), здійснюються Замовником після надання Виконавцем рахунку, та за наявності належним чином оформленої Виконавцем податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відповідно до вимог законодавства України, якщо Виконавець є резидентом України та платником ПДВ. Сплата вартості Послуг за замовленням здійснюється Замовником та встановлено відтермінування платежу 10 (десять) робочих днів з дати реєстрації Виконавцем податкової накладної, відповідно до пункту 4.3 цього Договору».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо, що Замовник вважає недоцільним внесення змін до проєкту договору (Додатку 7 тендерної документації), оскільки передбачена норма встановлена політикою АТ «Укрзалізниця» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування для всіх груп товарів та послуг
Статус вимоги: Задоволено