• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_Контейнери", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Завершена

40 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 240.00 UAH
Період оскарження: 12.09.2023 08:39 - 17.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги документації

Номер: 167f4d40362747948efead9c63fc87ab
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-12-000339-a.b1
Назва: дискримінаційні вимоги документації
Вимога:
12.09.2023 року Замовником - Комунальним підприємством «Золотоніський міський центр медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради оголошено закупівлю медичних виробів, ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-12-000339-a. Уважно ознайомившись з положеннями тендерної документації встановлені вимоги, що викладені в ній та суперечать чинним нормам законодавства, обмежують добросовісну конкуренцію, а також суттєво звужують коло учасників та потенційних переможців процедури закупівлі, що підтверджується наступним. Згідно пункту 6 Додатку 2 до Тендерної документації «Технічні та кількісні вимоги до предмету закупівлі. Технічна специфікація.» Замовником на підтвердження саме технічних та кількісних вимог до предмету закупівлі вимагається надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції підтвердження досвіду належного управління екологічними аспектами шляхом надання звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора. Зауважимо, що відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Від так, відповідно до положень ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит» екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: - банкрутство; - приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; - передача або придбання в державну чи комунальну власність; - передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; - створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; - екологічне страхування об’єктів; - завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; - в інших випадках, передбачених законом. В розумінні статей 11-12 Закону України «Про екологічний аудит» а ні Замовник а ні учасники даної закупівлі не є об’єктами обов’язкового екологічного аудиту. Крім того, враховуючи, що вимога Замовника про надання звіту з екологічного аудиту викладена саме в Додатку 2 до Тендерної документації, що містить технічні та кількісні вимоги до предмета закупівлі, а ні в розділі про кваліфікаційні та інші критерії до самих учасників закупівлі звертаємо вашу увагу на наступне. Застосування вимог до екологічних характеристик товарів, послуг чи робіт у технічних специфікаціях документації конкурентних торгів передбачено ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно Закону, у разі встановлення екологічних чи інших характеристик до предмету закупівлі, замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Екологічною характеристикою продукції є та що пов’язана з впливом на довкілля і здоров'я людини на однієї або декількох стадіях життєвого циклу. Абзацом другим пункту 5 цієї ж статті встановлена вимога що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Жодних документів на підтвердження даних вимог або встановлення такої вимоги тендерна документація не містить, не зважаючи на те, що є обов’язком для Замовника у разі встановлення вимог щодо екологічних характеристик. Наголошуємо, що потенційні учасники даної закупівлі не є об’єктами обов’язкового екологічного аудиту та вимагання Замовником звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора є незаконним, а також дана вимога з боку Замовника обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників закупівлі. Замовником порушені вимоги статей 22-23 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації, оскільки дана вимога є незаконною та призводить до дискримінації потенційних учасників закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, у відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне. Згідно ч. 31 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Крім того, наказом Мінекономрозвитку від 15.04.2016 № 680 ”Про затвердження примірної тендерної документації” затверджено Примірну тендерну документацію для процедури закупівлі - відкриті торги. Примірна тендерна документація містить, зокрема обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом та інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель і додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами. При цьому зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником. Тобто ми, як замовник, маємо право самостійно визначати зміст і встановлювати у тендерній документації конкретні вимоги до потенційних учасників з дотриманням вимог діючого законодавства. Повідомляємо, що процедура закупівлі проводиться нами, як Замовником торгів, із неухильним дотриманням норм Закону, повністю відповідає принципам закупівель, передбачених у статті 5 Закону та іншим вимогам діючого законодавства. Зокрема, при розробці тендерної документації нами враховано вимоги ч. 4 ст. 22 Закону, згідно якої Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. По суті вашої конкретної вимоги повідомляємо наступне. Незважаючи на те, що екологічний аудит в Україні може бути як добровільним так і обов’язковим і те, що стосовно вас, як потенційного учасника закупівлі, екологійчний аудит не є обов’язковим, це жодним чином не обмежує і не може обмежувати нас, як замовника, у встановленні зазначеної вище вимоги. По-перше, обов’язковість чи не обов’язковість проходження певних процедур і/або отримання відповідних документів саме по собі і в сукупності з іншими критеріями в принципі не може бути критерієм для кваліфікації певної вимоги як дискримінаційної, адже ми, як замовник, в рамках проведення процедури закупівлі уповноважені на власний розсуд встановлювати певні вимоги, встановлення яких ми вважаємо необхідним для запобігання і мінімізації ризиків виникнення випадків невиконання або неналежного виконання потенційними учасниками і переможцями закупівлі відповідних договорів постачання, укладених внаслідок проведення процедури закупівлі. Наприклад, вимога «надати в складі тендерної пропозиції гарантійний лист від виробника про можливість постачання товару у певній кількості» є абсолютно необов’язковою при здійсненні звичайного ділового обороту і будь-який учасник ринку медичних виробів України може здійснювати свою комерційну діяльність жодного разу не запитавши такий документ від виробника, проте така вимога є абсолютно стандартною під час проведення публічних закупівель виробів медичного призначення, а її необов’язковість в рамках загального ділового обороту для учасників ринку виробів медичного призначення ніяким чином не робить її дискримінаційною. По-друге, ми наполягаємо, що у встановленні такої вимоги немає і не може бути ознак дискримінації. Нагадаємо, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Проте, відповідно до положень ч. 3 ст. 3 Закону України «Про екологічний аудит» замовниками екологічного аудиту можуть бути заінтересовані центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, інші юридичні, а також фізичні особи.Тобто, можливість отримання звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора доступна необмеженому колу осіб і, відповідно, потенційними учасниками даної процедури закупівлі може бути необмежене коло осіб. Також, звертаємо Вашу увагу, що згідно абзацу 1. ч. 8 ст. 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. Тобто, якщо Ви як потенційний учасник даної закупівлі, берете на себе категоричну кваліфікацію встановлення нами певної вимоги чи вимог в тендерній документації чи її додатках як «незаконної/незаконних» та такими, що порушують ваші права і законні інтереси, зокрема якщо саме такою ви кваліфікуєте вимогу надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції підтвердження досвіду належного управління екологічними аспектами шляхом надання звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора і вважаєте її дискримінаційною вимогою, то у Вас доступна можливість щодо оскарження відповідного положення у встановленому порядку. Наостанок, доводимо до вашого відома, що згідно абзацу 2 ч. 5 ст. 5 Закону забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Статус вимоги: Відхилено