• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

овочі та фрукти

Торги відмінено

158 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 790.00 UAH
Період оскарження: 11.09.2023 13:40 - 16.09.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо випробувань холодильної установки/рефрижератора

Номер: 43943f6590874404a95e4f524bb28025
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-11-006811-a.c1
Назва: Щодо випробувань холодильної установки/рефрижератора
Вимога:
Наше підприємство (далі – Учасник) ознайомилось з умовами тендерної документації, в зв’язку з чим зазначає про таке. Відповідно до умов додатку 1 до тендерної документації учасник, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, надає: з метою підтвердження достовірності холодильної установки/рефрижератора, учасник в складі тендерної пропозиції надає протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУУ 2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи. Така вимога фактично обмежує коло потенційних учасників лише тими, які знайомі з власником ТУУ 2-37408023-009:2022 та отримали згоду на його використання для проведення технічних випробувань. Учасник не зміг знайти даний стандарт в жодній системі каталогів та баз даних ТУ У виробників на території України, зокрема, відсутня така інформація і в каталозі ТУ Україні онлайн (доступне за посиланням http://csm.kiev.ua/tu/), яке відображає на сайті csm.kiev.ua інформацію щодо бази даних «Технічні умови України» - автоматизованої системи збирання, накопичення та опрацювання даних про ТУ, чинні в Україні, яку веде ДП «Укрметртестстандарт». Слід зазначити, що немає жодної інформації щодо існування такого ТУ У виробника чи власника цього стандарту. Відповідно до положень ч. 1 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію» підприємства, мають право розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування. Технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі. Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію» право власності на технічні умови належать таким підприємствам, які їх прийняли. Така умова тендерної документації визначає певного суб’єкта господарювання, який фактично має право визначати кому надавати право на використання власного даних технічних умов, та як наслідок отримувати відповідні протоколи випробувань, відсутність яких унеможливить участь будь-якого суб’єкта господарювання в даній процедурі закупівлі – що є дискримінаційною для всіх інших потенційних учасників, а також порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, рівного ставлення до учасників, добросовісної конкуренції серед учасників. Замовником запроваджена непрозора система штучного обмеження кола учасників. Учасник планує залучати до постачання транспортний засіб, який має визначене законодавством свідоцтво про калібрування холодильного обладнання даного транспортного засобу виданий акредитованою НААУ у відповідній сфері установою. Яким чином перевірка холодильного обладнання транспортних засобів потенційних учасників за ТУ У виробника, яка відсутня у вільному доступі та є власністю якогось підприємства, впливає на можливості такого учасника чи якість та надійність під час поставок предмета закупівлі. Учасник повідомляє, що холодильне обладнання його транспортного засобу пройшло калібрування у визначений законодавством спосіб, тому те, що він не може знайти приватне ТУ У та провести технічні випробування, не може бути підставою для обмеження його участі у закупівлі, така умова є дискримінаційним по відношенню до Учасника та левової частини потенційних учасників, які не знають про існування такої ТУ У. Таке обмеження абсолютно безпідставне та створює штучні перешкоди для участі потенційних учасників. Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність встановлення вимоги щодо надання протоколу випробувань саме у такій редакції. Замовник не може безпідставно звужувати коло потенційних учасників створюючи штучні фільтри та перешкоди, покликані забезпечити конкурентні переваги певним учасниками. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, Тендерна документація обмежує право на участь у процедурі закупівлі Учасника, оскільки Учасник не зможе виконати вимогу Замовника в частині надання протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУУ 2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи, з незалежних від Учасника обставин. До того ж, Тендерна документація в цій частині надає перевагу учасникам, які здійснюють діяльність та можуть отримати дозвіл від власника такого ТУ У. Встановлення у тендерній документації умов, що є дискримінаційними, обмежують конкуренцію та порушують принцип рівності учасників, є порушенням ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Також звертаємо Вашу увагу, що аналогічні умови вже неодноразово визнавались дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішенням № 2060-р/пк-пз від 22.02.2023 (ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-09-002554-a). Отже, з метою забезпечення рівних прав для всіх ймовірних учасників закупівлі, забезпечення права Учасника на участь у закупівлі, Учасник просить Замовника врахувати вищевикладене та внести зміни в цій частині Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: зміни по зазначеному питанню буду внесено
Статус вимоги: Задоволено