• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція групового водогону с. Вербовець - смт. Муровані Курилівці Могилів-Подільського району Вінницької області

Завершена

22 837 060.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 114 185.30 UAH
Період оскарження: 08.09.2023 15:12 - 16.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо кваліфікаційних кретеріїв

Номер: c3ea601fb1dc434196fb4cbfaad86f3c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-08-010172-a.a2
Назва: Щодо кваліфікаційних кретеріїв
Вимога:
1. Щодо вимоги замовника про надання в якості аналогічного договору, об’єкту, який введено в експлуатацію. В додатку №1 до тендерної документації (розділ І п. 1) Замовником встановлена вимога, що для документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). «Учасник надає документально підтверджену інформацію (перелік договорів, позитивних відгуків, тощо) що підтверджує досвід виконання аналогічного (аналогічних) договорів) за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа. На підтвердження інформації зазначеної у довідці учасник надає копії аналогічного договору підряду* та документів, що згідно з будівельними нормами підтверджують введення об’єкта в експлуатацію. Вимога щодо надання документів, що згідно з будівельними нормами підтверджують введення об’єкта в експлуатацію, є дискримінаційною та такою, що обмежую конкуренцію враховуючи наступне: Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, – досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням). Документальним підтвердженням наявності досвіду виконання аналогічного договору, крім факту його укладення, є підписання сторонами акту (-ів) приймання-передачі, якими засвідчується, що роботи виконані виконавцем належним чином та прийняті замовником по договору без зауважень. А також надання відгуків щодо виконання такого договору. Вимоги Замовника щодо надання документально підтвердженої інформації (перелік договорів, позитивних відгуків, тощо) що підтверджує досвід виконання аналогічного (аналогічних) договорів) є цілком логічними і законними для встановлення відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність досвіду виконання аналогічного договору». Вимога щодо надання документів, що згідно з будівельними нормами підтверджують введення об’єкта в експлуатацію, є дискримінаційною та обмежує коло учасників, оскільки будівництво або реконструкції мереж водопостачання, водопроводів в якості може виконуватися не лише, як самостійна робота щодо будівництва або реконструкції безпосередньо мереж водопостачання, водопроводів, а враховуючи той факт, що це є інженерна мережа та може здійснюватися в межах будівництва або реконструкції цілого об’єкту (групи будинків, будинку, споруди і т.п.) та враховуючи той факт, що при належному та 100% виконані будівництва або реконструкції мереж водопостачання, водопроводів, загальний об’єкт будівництва (будинок, група будинків) може бути не завершений та, який відповідно і виникає з виконання інших договорів підряду (будівництва або реконструкції конструктивних елементів будинків, споруд, дорожнього покриття і.т.п.) та на момент завершення робіт з будівництва або реконструкції мереж водопостачання, водопроводів інші роботи можуть бути не завершені, а відповідно і об’єкт не може бути зданий в експлуатацію, хоча роботи з виконання договору на будівництво або реконструкції мереж водопостачання, водопроводів виконано у повному обсязі та можуть бути успішно підтверджені. Тому вимога щодо надання документів, що згідно з будівельними нормами підтверджують введення об’єкта в експлуатацію, ставить не в конкурентні умови учасників в яких наявний досвід про який написано вище, та позбавляє права прийняття участі в даній закупівлі. Враховуючи вище, вимога Тендерної документації щодо надання документів, що згідно з будівельними нормами підтверджують введення об’єкта в експлуатацію, є дискримінаційною та підлягає вилучення з Тендерної документації. 2. Щодо встановленої вимоги «наявність в штаті «зварювальника пластмас». В додатку №1 до тендерної документації (Розділ І п. 3) Замовником поставлена вимога щодо наявності працівників зокрема: «Учасник у складі пропозиції надає довідку за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа, що підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт, що є предметом закупівлі. 1. Обов’язкова наявність в штаті учасника виконавця робіт, монтажника зовнішніх трубопроводів та зварювальника пластмас». Дана вимога є не законною, оскільки в Національному класифікаторі України Класифікатор професій ДК 003:2010 відсутня професія (посада) «Зварювальник пластмас». Враховуючи зазначене дана посада не може бути передбачена в штатному розписі підприємств, установ, організацій на законній основі (за відсутності її в класифікаторі), а відповідно дана вимога Тендерної документації є не законною та дискримінаційною по відношенню до учасників, в яких штатні розписи розроблені у відповідності до чинного законодавства зокрема і у відповідності до Національного класифікатора України Класифікатор професій ДК 003:2010. Враховуючи зазначене вимога щодо наявності в штаті «зварювальника пластмас» підлягає виключенню з Тендерної документації. 3. Щодо кваліфікаційної вимоги надання атестації робочого місця монтажника зовнішніх трубопроводів та зварювальника пластмас. В додатку №1 до тендерної документації, (Розділ І п. 3) Замовником встановлена вимога: «надати у складі пропозиції атестацію робочого місця монтажника зовнішніх трубопроводів та зварювальника пластмас, яка включає карту умов праці, фотографію робочого місця, протокол проведення досліджень, акт надання послуг такої атестації». Дана вимога Тендерної документації є не законною та дискримінаційною враховуючи наступне: 1. Атестація робочих місць не є кваліфікаційною умовою в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі», ПОСТАНОВИ КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПОСТАНОВИ КМУ від 1 серпня 1992 р. N 442 Про Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці», оскільки: - Як ЗУ «Про публічні закупівлі» так і Особливості, як кваліфікаційний критерій визначають саме: «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а не критерій умов праці і т.п. - Відповідно до Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, Атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах, і жодним чином не несе в собі підтвердженням кваліфікації працівників. Атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначаються наказом по підприємству, організації, в строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж один раз на п’ять років. До складу комісії включається уповноважений представник виборного органу первинної профспілкової організації, а в разі відсутності профспілкової організації - уповноважена найманими працівниками особа. Тому встановлення в Тендерній документації щодо надання документів про атестації обмежує коло учасників в яких можливо даний строк ще не настав. Атестація, строк проведення якої настав у період воєнного стану, за рішенням роботодавця, погодженим із профспілкою, проводиться протягом шести місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні. Враховуючи вищезазначене, вимога Тендерної документації «надання атестації робочого місця монтажника зовнішніх трубопроводів та зварювальника пластмас» є не законною та дискримінаційною та підлягає вилученню її з Тендерної документації. 4. Щодо встановлення вимоги про розмір статутного капіталу В додатку №1 до тендерної документації, а саме розділ ІІІ п. 3. Замовником встановлене вимога, що «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати підтвердження надійності щодо можливості виконання робіт, а саме мати розмір статутного капіталу, на момент оголошення закупівлі, в розмірі не меншому ніж 1 млн. грн.» дана вимога є не законною та дискримінаційною враховуючи наступне: - Як ЗУ «Про публічні закупівлі» так і в Особливостях відсутній такий кваліфікаційний критерій, як «Розмір Статутного капіталу». Згідно Особливостей: У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»: Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. 3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. - Окрім цього, встановлення вимоги щодо розміру статутного капіталу, обмежує коло Учасників, розмір Статутного капіталу, якого є меншим та відповідно містить в собі дискримінаційну умову. Більше того Замовником встановленно обежеження щодо можливості збільшення його, оскільки умовами саме визначено що розмір Сататуного капіталу має бути відповідного розміру (не менше 1 млн. грн.) саме на дату оголошення, тобто до того моменту, як Учасники могли б якимось чином вплинути на ситуацію в цій частині. Враховуючи вищезазначене, вимога Тендерної «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати підтвердження надійності щодо можливості виконання робіт, а саме мати розмір статутного капіталу, на момент оголошення закупівлі, в розмірі не меншому ніж 1 млн. грн.» є не законною та дискримінаційною та підлягає вилученню з Тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Висловлюємо Вам свою повагу та за результатами розгляду вимоги повідомляємо наступне. 1. Відповідно до п. 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Також відповідно до ч. 3 ст 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На підставі вищевказаного, Замовником встановлено законну вимогу щодо необхідності надання документів, що згідно з будівельними нормами підтверджують введення об’єкта в експлуатацію. Вказані документи є одним із найдостовірніших показників підтвердження якості виконання робіт та підтвердженням дотримання строків виконання робіт по аналогічному договору. Дані документи жодним чином не обмежують конкуренцію, оскільки на ринку будівництва або реконструкції мереж водопостачання, водопроводів є велика кількість потенційних учасників, які можуть підтвердити вказану вимогу. 2. Щодо встановленої вимоги «наявність в штаті «зварювальника пластмас», повідомляємо наступне. Технічним завданням по об’єкту «Реконструкція групового водогону с. Вербовець - смт. Муровані Курилівці Могилів-Подільського району Вінницької області» передбачено укладання трубопроводів із поліетиленових труб, а тому вимога щодо наявності в підрядника зварювальника пластмас є цілком логічною і законною. На виконання вказаної умови учасники можуть надати інформацію про зварника пластмас за кодом 8232 Національного класифікатора України Класифікатор професій ДК 003:2010. 3. Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Також відповідно до ч. 3 ст 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На підставі вищевказаного, Замовником встановлено законну вимогу щодо необхідності надання у складі пропозиції атестацію робочого місця монтажника зовнішніх трубопроводів та зварювальника пластмас, яка включає карту умов праці, фотографію робочого місця, протокол проведення досліджень, акт надання послуг такої атестації. Не зрозуміло яким чином наявність вказаної вимоги дискримінує вас як учасника, оскільки згідно Вашої вимоги провести атестацію робочого місця може провести будь-яке підприємство і організація незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Умовами тендерної документації не встановлено строків/дат проведення атестації робочого місця. 4. Щодо статутного капіталу повідомляємо, що вказана вимога не є кваліфікаційним критерієм, дана вимога міститься в розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації як інший документ, що повинен надати учасник у складі пропозиції. Також тендерною документацією не встановлено умов щодо можливості збільшення розміру статутного капіталу. Підтвердити розмір статутного капіталу потрібно на момент оголошення закупівлі. Мурованокуриловецькою селищною радою закупівлі здійснюються у відповідності до вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Закону України «Про публічні закупівлі», із дотриманням принципів закупівель.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Скасована

щодо умов закупівлі

Номер: ae08bfbaed814df3b4aecaa50df59406
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-08-010172-a.b1
Назва: щодо умов закупівлі
Скарга:
ааааа
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 11.09.2023 12:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ ПОДІЛЬСЬКА ДОРОЖНЯ", КПД ТОВ 380972640211 tovkpd42598058@gmail.com