-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Оброблені фрукти та овочі ДК 021:2015:15330000-0: Оброблені фрукти та овочі (Повидло яблучне, Капуста квашена, Томатна паста 25 %, Огірок бочковий)
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
212 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 060.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 060.00 UAH
Період оскарження:
07.09.2023 09:47 - 13.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
220f9741238f48ae8b8e7358463da575
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-07-001740-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник. Прошу розглянути нашу вимогу стосовно невідповідності вимог тендерної Документації на закупівлю діючему законодавству України. Підставами для подання цiєї вимоги є порушення Замовником Закону «Про публiчнi закупiвлi» вiд25.12.2015 р. № 922-VIII (далi - ЗУ «Про публiчнi закупiвлi»), Закону Украiни «Про захист економічної конкуренції») вiд 11.01.2001 № 2210-ІІІ (далi – ЗУ «Про захист економічної конкуренції») та iнших aктів чинного законодавства України, релевантного предмету вiдносин цієї вимоги, а також внесення до Тендерної документацii та додаткiв до неї дискримiнаційних умов, допущення при проведені процедури закупiвлi порушення дiючого законодавства та принципiв публiчних закупiвель. що порушують права Скаржлика на участь у процедурi закупiвлi на недискримiнаційних умовах.
Вiдповiдно до частини 1 cтатті 5 Закону України «Про публiчнi закупiвлi» (далі - Закон) Закупiвлi здiйснюються за такими принципами:
l.) добросовiсна конкуренція серед учасникiв:
2) максимальна економiя, ефективнiсть та пропорцiйнiсть;
3) вiдкритiсть та прозорiсть на вcix стадiях закупiвель;
4) недискримiнацiя учасникiв та piвне ставлення до них;
5) об'ективне та неупереджене визначення переможця процедури закупiвлi/спрощеної закупiвлi;
6) запобiгання корупцiйним дiям i зловживанням.
Частиною 4 cтатті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасникiв.
В якостi обrрунтування наявностi порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб'єкта оскарження з приводу публiчних закупiвель i внаслiдок яких порушено право Суб'єкта оскарження на участь в процедурi закупiвлi на недискримiнацiйних умовах зазначасмо насryпне:
У тендерпiй докумептацii', яка затверджена рiшенням Уповноваженоi особи встановлено дискримiнаційні вимоги, якi унеможливлюють участь скаржника у процедурi закупiвлi товару а саме:
Замовник, при розробці вимог що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, у абз.2 п. 1.2 Додатку 2 до Тендерної документації встановив, що Учасники повинні надати документальне підтвердження того, що потужності для зберігання та транспортування харчових продуктів знаходяться в належному санітарному стані та учасником регулярно виконуються процедури санітарної обробки у.т.ч. надати - акт санітарно-епідеміологічного обстеження потужностей зі зберігання та транспортування виданий компетентним органом за формою №315/0, затвердженою наказом МОЗ України №160 від 11.07.2000р.
27 липня 2023 року, Учасник звертався до Головного Управління Держпродспоживслужби в Запорізької області щодо надання акту санітарно-епідеміологічного обстеження потужностей зі зберігання та транспортування виданий компетентним органом за формою №315/0, затвердженою наказом МОЗ України №160 від 11.07.2000р.
04 серпня 2023 року на лист Учасника від 27 липня 2023 року надана відмова з роз’ясненням. У наданому листі Головного Управління Держпродспоживслужби в Запорізької області зазначено:
«відповідно до статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання та при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.
На виконання вищезазначених законів у сфері безпечності та окремих показників якості якості харчових продуктів затверджено уніфіковані форми актів наказами:
- Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019 року Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 серпня 2019 року за за № 980/33951 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення державного контролю у формф аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР»;
- Міністерства економіки України від 21. 01. 2022 року №143-22, що зареєстрований у Міністерстві юстиціїі України 07 лютого 2022 року за №151/37487 «Про затвердження форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів»;
- у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення затверджено уніфікована форма акта наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04.08.2020 № 1788. що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 грудня 2020 за № 1244/35527. «Про затвердження уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення»
Зазначені форми актів застосовуються виключно під час здійснення планових і позапланових заходів державного нагляду (контролю).
Принагідно повідомляємо, що діючими законодавчими нормами не передбачено застосування та видача акту санітарно-епідеміологічного спостереження за формою 315/о, затвердженою наказом МОЗ України від 11.07.2000 № 160 «Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в санітарно епідеміологічних закладах» під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпечності харчових продуктів та окремих показників та якості.»
Розуміючи, що можливо зазначений акт застосовується не у разі здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпечності харчових продуктів та окремих показників та якості, а у разі проведення обстеження потужності (об'єкта) оператора ринку, у формі моніторингу, з метою встановлення відповідності об'єкта вимогам санітарного законодавства потужності із зберігання, транспортування та реалізації харчових продуктів.
16 серпня 2023 року, Учасник звернувся до Головного Управління Держпродспоживслужби в Запорізької області з проханням провести обстеження потужності (об'єкта) оператора ринку, у формі моніторингу, з метою встановлення відповідності об'єкта вимогам санітарного законодавства потужності із зберігання, транспортування та реалізації харчових продуктів з видачею Акту санітарно - епідеміологічного обстеження об’єкта (форма 315/о).
31 серпня 2023 року від Головного Управління Держпродспоживслужби в Запорізької області Учасник отримав відповідь. Згідно зазначеної відповіді:
«Вкотре наголошуємо, що термін "харчовий продукт" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” (статтю 1 доповнено частиною другою згідно із Законом № 1602-VII від 22.07.2014 в редакції Закону № 3037- III від 07.02.2002).
Крім того, внесеними змінами та доповненнями до статті 1-1 Закону визначено, що сфера дії Закону та Положення цього Закону не поширюються на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей, а також на матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами.
Порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин визначено Законами України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» та «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Принагідно повідомляємо, що діючими законодавчими нормами взагалі не передбачено проведення обстеження потужності (об'єкта) оператора ринку, у формі моніторингу, з метою встановлення відповідності об'єкта вимогам санітарного законодавства потужності із зберігання, транспортування та реалізації харчових продуктів та видачу Акту санітарно - епідеміологічного обстеження об’єкта (форма 315/о), затвердженою наказом МОЗ України від 11.07.2000 № 160 «Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в санітарно епідеміологічних закладах» під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).»
Приймаючи до уваги викладене, а також те, що у відповідності до вимог ст.11 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», згідно якої - положення Закону не поширюються на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей, а також на матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами, - у Головного Управління Держпродспоживслужби в Запорізької області взагалі відсутні повноваження проведення заходів державного нагляду (контролю, моніторингу) у сфері безпечності харчових продуктів та окремих показників та якості з метою встановлення відповідності об'єкта вимогам санітарного законодавства потужності із зберігання, транспортування та реалізації харчових продуктів якщо не проводиться санітарно-епідеміологічні розслідування.
Приймаючи до уваги вищезазначене, у замовника відсутня законодавча підстава, щоб встановлювати таку вимогу в документації.
Напевно такі акти, за формою №315/0 є у тих учасників, щодо харчових продуктів яких проводилися санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей, а також на матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами.
Тобто, Замовник включивши зазначені дискримінаційні вимоги звузив коло учасників торгів до кола осіб відносно яких проводилися санітарно-епідеміологічні розслідування, що напевно не є конкурентною перевагою.
Також вважаємо, що зазначена вимога є необґрунтованою, тому, що інші документи зазначені у тендерній документації замовником, ніж оскаржувані, документально підтверджують що потужності для зберігання та транспортування харчових продуктів знаходяться в належному санітарному стані та учасником регулярно виконуються процедури санітарної обробки.
З огляду на зазначене, вважаємо за необхідне виключити із тендерної документації, а саме абз.2 п. 1.2 Додатку 2 до Тендерної документації, вимогу про те що, Учасники повинні надати акт санітарно-епідеміологічного обстеження потужностей зі зберігання та транспортування виданий компетентним органом за формою №315/0, затвердженою наказом МОЗ України №160 від 11.07.2000р., у якості документального підтвердження того, що потужності для зберігання та транспортування харчових продуктів знаходяться в належному санітарному стані та учасником регулярно виконуються процедури санітарної обробки.
Зазначені зміни до тендерної документації необхідні для розширення ВСІХ можливих потенційних учасників та виробників, економії державних коштів та виключення дискримінаційної вимоги щодо інших учасників.
Дані зміни розширять коло потенційних учасників та призведуть до конкурентної боротьби всіх учасників, що в свою чергу призведе до економії державного бюджету.
Статтею п.3,4.ч.1 ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі Закону) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Вимагаю виключити вимогу тендерної документації Замовника стосовно пункту про надання Учасником акту за формою №315/0, затвердженою наказом МОЗ України №160 від 11.07.2000р, та внести зміни у документацію згідно чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Копія відповіді 31 08 12.09.2023 19:43
- Копія відповіді 04 08 12.09.2023 19:43
Дата подачі:
12.09.2023 19:44
Вирішення:
Форма N 315/0 "Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта" затверджена наказом МОЗ України від 11.07.2000 року №160 «Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в санітарно-епідеміологічних закладах». Цей наказ на даний час залишається чинним. Оформлення акту – це документальна фіксація стану дотримання законодавчих санітарно-епідеміологічних вимог на певному об’єкті. Вимога надати такий акт не може вважатись порушенням ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (вважатись дискримінаційною) оскільки направлена на необмежену кількість потенційних учасників закупівлі. Вимога встановлена з метою отримання документального підтвердження дотримання санітарних вимог на об’єктах виробництва/зберігання предмета закупівлі і з подальшим постачанням до медичного закладу. Враховуючи вищевикладене замовник вважає , що підстави для усунення скарги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено