• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

79710000-4 Охоронні послуги

Завершена

280 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 800.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2018 11:20 - 26.03.2018 00:00
Вимога
Відхилено

щодо дискримінації учасників торгів

Номер: e1a9b0c20a97494ab811173a643c3261
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-14-000616-c.a1
Назва: щодо дискримінації учасників торгів
Вимога:
Пункт 5.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (розділ ІІІ тендерної документації) вимагає від учасника торгів «наявність офісу Учасника в м. Дніпрі (власне або орендоване) копія договору оренди або документ, підтверджуючий право власності». Вимоги Замовника, що Учасник повинен мати офіс у м. Дніпрі, суттєво обмежують коло учасників та порушують основні принципи здійснення закупівель відображені в ч. 1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме, ведуть до недобросовісної конкуренції та дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також можна стверджувати, що дані дискримінаційні вимоги в тендерній документації прописані під конкретного учасника або учасників. Такі дії посадових осіб тендерного комітету вказують на особисту зацікавленості в результатах торгів, що може трактуватись як ознаки корупційного правопорушення. Пунктом 5.2 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (розділ ІІІ тендерної документації) передбачено надання учасником «Довідки про досвід роботи фірми на ринку охоронних послуг не менше 8 років». Відповідно до ч. 1. ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. У частині 2 ст. 16 Закону наведено повний перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників. Вимогами Закону не зазначається межа або конкретний досвід, визначений стажем надання Учасником послуг, що закуповуються. Таким чином, Замовник не має права вимагати від Учасника наявність досвіду роботи на ринку охоронних послуг не менше 8 років Дана вимога є дискримінаційною та суттєво звужує коло учасників торгів. Пунктом 5.2 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (розділ ІІІ тендерної документації) передбачено надання учасником форми № 1ДФ – щодо прийнятих працівників до 01.01.2018р. Відповідно до ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору). Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Згідно зі ст. 1 Закону України «Про охоронну діяльність» персонал охорони – працівники, які безпосередньо виконують функції з охорони майна або фізичних осіб відповідно до свого кваліфікаційного рівня. Статтею 11 цього Закону передбачено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: 1) не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку. В свою чергу, відповідно до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, звітом по формі 1 ДФ є податковий розрахунок - документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Вважаємо, що податковий розрахунок (інформація про розмір заробітної плати) ніяким чином не підтверджує ані кваліфікацію, ані досвід роботи працівників по даному предмету закупівлі. Пунктом 3.1 зазначеного Порядку передбачено, що у графі 2 "Податковий номер або серія та номер паспорта*" відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про яку надається інформація в податковому розрахунку. Статтею 2 Закону України «Про захист персональних даних» визначено, що персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Стаття 6 цього Закону передбачає, що обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, не допускається. Таким чином, вимога Тендерної документації про необхідність надання звіту за формою 1ДФ ставить учасника процедури закупівлі в залежність від можливості отримання згоди від працівників, стосовно якого, відповідно до Закону України "Про захист персональних даних", здійснюється обробка його персональних даних та згоди на передачу цих відомостей Замовнику. Враховуючи викладене вважаємо, що вимоги Замовника, викладені в пунктах 5.1, 5.2 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (розділ ІІІ тендерної документації), а саме: щодо наявності офісу в м. Дніпрі, стажу роботи фірми на ринку охоронних послуг не менше 8 років, надання учасником форми № 1ДФ щодо прийнятих працівників до 01.01.2018р., порушує ч.1. ст.3, ч.3. ст.5 та ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимагаємо внести зміни до документації, а саме, видалити ці вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Зміст відповіді викладено у протоколі тендерного комітету, який додається.
Статус вимоги: Відхилено