• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)»

Торги відмінено

19 807 975.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 99 039.87 UAH
Період оскарження: 06.09.2023 12:45 - 15.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Неправомірне рішення Замовника про визнання переможця

Номер: 1d4271e833e34e2aaee7f9e123523eb9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-06-006563-a.a2
Назва: Неправомірне рішення Замовника про визнання переможця
Скарга:
Об’єкт оскарження: Неправомірне рішення Замовника про визнання переможця закупівлі Інформація про закупівлю: Відкриті торги з особливостями: Закупівля:UA-2023-09-06-006563-a , Рядок плану закупівлі: UA-P-2023-09-06-003226-c. Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)» СКАРГА На неправомірне рішення Замовника про визнання переможця процедури торгів у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі" (у порядку, визначеному статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі") та Порядку оскарження відкритих торгів визначеному Постановою № 1178 КМУ від 12.10.2022 р. ( зі змінами) КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "РАДИВИЛІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" РАДИВИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 06-09-2023, 12:45 року було оголошено закупівлю: Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)» Закупівля: Закупівля:UA-2023-09-06-006563-a , Рядок плану закупівлі: UA-P-2023-09-06-003226-c. Проаналізувавши умови визначені у тендерній документації, закупівельне законодавство та практику винесення рішень Антимонопольного комітету України скаржник дійшов висновку про порушення Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та особливостей. Скаржник у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі" та Порядку оскарження відкритих торгів визначеному Постановою № 1178 КМУ від 12.10.2022 р. (зі змінами) звертається до Антимонопольного комітету України - до органу оскарження, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника торгів по обрання переможця торгів, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника на реалізацію свого права. Звертаємось до уповноваженого органу та просимо Антимонопольний комітет України - Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: прийняти дану скаргу до розгляду, та при розгляді скарги прийняти у повному обсязі обґрунтовані, об’єктивні та законні підстави, які ґрунтуються у наступному: КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "РАДИВИЛІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" РАДИВИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 06-09-2023, 12:45 року було оголошено закупівлю: Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)» Закупівля: Закупівля:UA-2023-09-06-006563-a , Рядок плану закупівлі: UA-P-2023-09-06-003226-c , в аукціоні взяли участь два учасники: 1.ТОВ "Рівнетрансбуд" , з ціновою пропозицією, 16 999 999,00 UAH 2.ТОВ "ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ" з ціновою пропозицією 17 000 000,00 UAH Переможцем за наслідками аукціону та розглядом поданої пропозиції 22.092023 року визнано ТОВ "Рівнетрансбуд", з ціновою пропозицією, 16 999 999,00 UAH. Не погоджуючись з прийнятим рішенням 25.09.2023 року Скаржник подав Вимогу про неправомірне визнання переможця процедури закупівлі та звернуто увагу на допущені порушення. Вимога була відхилена Замовником. Разом з тим, звертаємо увагу, що відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. У Замовника були наявні підстави передбачені Законом та Особливостями для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» на підставі вищезгаданих пунктів зважаючи на наступне. У Додатку № 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» чітко визначено наступні умови: «п. 4. Термін виконання робіт– з моменту укладання договору до 25 грудня 2027 року або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань. 5. Для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати підтверджуючі розрахунки за статями витрат договірної ціни: - ціна пропозиції (тверда договірна ціна); - пояснювальна записка; - локальні кошториси; - розрахунок заробітної плати, який повинен бути виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами); - розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; -розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат (виходячи з структури будівельної організації); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - розрахунок прибутку; - розрахунок у программному комплексі АВК/ІВК або іншому, що взаємодіє з АВК-5 в частині передачі даних, в електронному форматі imd/bdsu. Розрахунок договірної ціни відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. На підтвердження наявності в учасника сертифікованого програмного забезпечення, він у складі тендерної пропозиції має надати чинну ліцензію на програмний комплекс учасника, в якому здійснено відповідні кошторисні розрахунки, та ліцензійний договір на використання учасником такого програмного забезпечення. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати усі податки, збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно предмету закупівлі. Ціна тендерної пропозиції повинна бути сформована з урахуванням вимог Наказу Міністерства розвитку громад на території України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Таким чином Замовник чітко визначив умови розрахунку договірної ціни. У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» містяться: - договірна ціна (файл "Кошторисна частина.pdf"), у якій зазначено, зокрема: "Вид договірної ціни: тверда. Складена в поточних цінах станом на 11 вересня 2023 р. Обгрунтування; найменування витрат; вартість, тис. грн.: всього: 9) Розрахунок N11; Кошти на покриття ризиків: « - « 10) Розрахунок N12; Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами; «-«. Відповідно до Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У розділі V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), пункті 5.31. Настанови передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Визначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами пункт 5.33. Настанови - До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. В додатку 7 до Тендерної документації «Проект договору» п 4.1. визначено, що «4.1.Загальний строк виконання Робіт до 25.12.2027р. Загальний строк виконання Робіт може змінюватись лише у випадках передбачених п.19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості).» Зважаючи на досить довгий термін встановлений на виконання робіт інфляційні процеси незаперечно мають відбуватися і повинні бути враховані при розрахунках. Зокрема, індекс інфляції за серпень 2023 року становить 98,6%. За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку з початку року зросла на 2,5%. Базова інфляція з початку року – 3,2%. У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» подає довідку «28.Довідка про включення ризиків. pdf» у якій підтверджує, що не включає ризики та упускає визначення з Настанови про врахування ризиків включаючи ряд факторів, зокрема 4) тривалості будівництва. Враховуючи викладене, Пропозиція ТОВ "Рівнетрансбуд» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» подає довідку «27. Лист пояснення» в якій самостійно декларує, що не дотримується Норм Настанови при розрахунку заробітної плати, яка є обов’язковою умовою. Замовником чітко встановлена вимога «розрахунок заробітної плати, який повинен бути виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами);» Даний пункт і порядок розрахунку визначається Настановою, зокрема «4.3 Розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів. Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва», затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 року № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 931/32383).» Зважаючи на вище викладене, та вивчивши практику прийняття рішень Антимонопольним комітетом України в аналогічних справах вважаємо рішення Замовника з приводу визнання переможця ТОВ «Рівнетрансбуд» у процедурі закупівлі «Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)». Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем відкритих торгів ТОВ "Рівнетрансбуд". Вважаємо, що не відхиливши пропозицію ТОВ "Рівнетрансбуд", Замовник порушив підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. На підставі вищевикладеного та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО : 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень законодавства в сфері закупівель КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "РАДИВИЛІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" РАДИВИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "Рівнетрансбуд". за предметом закупівлі «Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)» 4. Повідомити сторін про дату, час та місце розгляду скарги. Докази: 1.Посилання на процедуру закупівлі https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2023-09-06-006563-a-kapitalnyj-remont-budivli-xirurhichnoho-korpusu-komunalnoho-nekomerczijnoho 2. «27. Лист пояснення. pdf». 3. «28.Довідка про включення ризиків. pdf". 4. « Кошторисна частина. pdf» 5. Рішення від 01.09.2023 № 13909 ( Практика АМК з прийняття рішень). 6. Рішення від 20.09.2023 № 15069 ( Практика АМК з прийняття рішень).
Дата розгляду скарги: 11.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.09.2023 13:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.10.2023 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне некомерційне підприємство "Радивилівська центральна міська лікарня"Радивилівської міської ради Рівненської області скасувала рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Рівнетрансбуд" переможцем процедури закупівлі —"Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства "Радивилівська центральна міська лікарня" Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-09-06-006563-a.
Автор: ТОВ "ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ", Ільчук Олександр 380684954184 progressdevelopment.rv@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Вимога Про скасування неправомірно визначеного переможця

Номер: 8c13d770b5b344cbbd40f1615ba1032d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-06-006563-a.a1
Назва: Вимога Про скасування неправомірно визначеного переможця
Вимога:
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. У Замовника наявні підстави передбачені Законом та Особливостями для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» на підставі вищезгаданих пунктів зважаючи на наступне. У Додатку № 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» чітко визначено наступні умови : «п. 4. Термін виконання робіт– з моменту укладання договору до 25 грудня 2027 року або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань. 5. Для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати підтверджуючі розрахунки за статями витрат договірної ціни: - ціна пропозиції (тверда договірна ціна); - пояснювальна записка; - локальні кошториси; - розрахунок заробітної плати, який повинен бути виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами); - розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; -розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат (виходячи з структури будівельної організації); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - розрахунок прибутку; - розрахунок у программному комплексі АВК/ІВК або іншому, що взаємодіє з АВК-5 в частині передачі даних, в електронному форматі imd/bdsu. Розрахунок договірної ціни відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. На підтвердження наявності в учасника сертифікованого програмного забезпечення, він у складі тендерної пропозиції має надати чинну ліцензію на програмний комплекс учасника, в якому здійснено відповідні кошторисні розрахунки, та ліцензійний договір на використання учасником такого програмного забезпечення. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати усі податки, збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно предмету закупівлі. Ціна тендерної пропозиції повинна бути сформована з урахуванням вимог Наказу Міністерства розвитку громад на території України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Таким чином Замовник чітко визначив умови розрахунку договірної ціни. Відповідно до Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У розділі V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), пункті 5.31. Настанови передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Визначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами пункт 5.33. Настанови - До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Зважаючи на досить довгий термін встановлений на виконання робіт інфляційні процеси незаперечно мають відбуватися і повинні бути враховані при розрахунках. Зокрема, індекс інфляції за серпень 2023 року становить 98,6%. За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку з початку року зросла на 2,5%. Базова інфляція з початку року – 3,2%. У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» містяться: - договірна ціна (файл "Кошторисна частина.pdf"), у якій зазначено, зокрема: "Вид договірної ціни: тверда. Складена в поточних цінах станом на 11 вересня 2023 р. Обгрунтування; найменування витрат; вартість, тис. грн.: всього: 9) Розрахунок N11; Кошти на покриття ризиків: - 10) Розрахунок N12; Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами; -". У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» подає довідку «28.Довідка про включення ризиків. pdf» у якій підтверджує, що не включає ризики та упускає визначення з Настанови про врахування ризиків включаючи ряд факторів, зокрема 4) тривалості будівництва. У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» подає довідку «28.Довідка про включення ризиків. pdf» у якій підтверджує, що не включає ризики та упускає визначення з Настанови про врахування ризиків включаючи ряд факторів, зокрема 4) тривалості будівництва. Враховуючи викладене, Пропозиція ТОВ "Рівнетрансбуд» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. В додатку 7 до Тендерної документації «Проект договору» п 4.1. визначено, що «4.1.Загальний строк виконання Робіт до 25.12.2027р. Загальний строк виконання Робіт може змінюватись лише у випадках передбачених п.19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі - Особливості).» У складі Пропозиції ТОВ "Рівнетрансбуд» подає довідку «27 Лист пояснення» в якій самостійно декларує, що не дотримується Норм Настанови при розрахунку заробітної плати, яка є обов’язковою умовою. Замовником чітко встановлена вимога «розрахунок заробітної плати, який повинен бути виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами);» Даний пунк і порядок розрахунку визначається Настановою, зокрема «4.3 Розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів. Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва», затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 року № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 року № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 року за № 931/32383).» Зважаючи на вище викладене, та вивчивши практику прийняття рішень Антимонопольним комітетом України в аналогічних справах вимагаємо скасувати неправомірне рішення про визнання переможця ТОВ"Рівнетрансбуд» у процедурі закупівлі «Капітальний ремонт будівлі хірургічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (зовнішнє опорядження фасадів)», оголошеній КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "РАДИВИЛІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" РАДИВИЛІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ. Залишаємо за собою право звернення в Антимонопольний комітет України за захистом свої прав в разі залишення без змін рішень Уповноваженої особи. Директор КЕП Олександр Ільчук
Вирішення: На Вашу вимогу повідомляємо наступне: У Додатку № 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» визначено наступні умови : 5. Для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати підтверджуючі розрахунки за статями витрат договірної ціни: - ціна пропозиції (динамічна договірна ціна); - пояснювальна записка; - локальні кошториси; - розрахунок заробітної плати, який повинен бути виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами); - розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів); - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; -розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат (виходячи з структури будівельної організації); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій; - розрахунок прибутку; - розрахунок у программному комплексі АВК/ІВК або іншому, що взаємодіє з АВК-5 в частині передачі даних, в електронному форматі imd/bdsu. Розрахунок договірної ціни відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. На підтвердження наявності в учасника сертифікованого програмного забезпечення, він у складі тендерної пропозиції має надати чинну ліцензію на програмний комплекс учасника, в якому здійснено відповідні кошторисні розрахунки, та ліцензійний договір на використання учасником такого програмного забезпечення. Ціна тендерної пропозиції повинна враховувати усі податки, збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно предмету закупівлі. Ціна тендерної пропозиції повинна бути сформована з урахуванням вимог Наказу Міністерства розвитку громад на території України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Учасник закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю “РІВНЕТРАНСБУД” у своїй тендерній пропозиції надав Договірну ціну з розрахунками, яка повністю відповідають технічній специфікації та вимогам тендерної документації. В Договірній ціні учасника відсутні кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. В пунктах 5.31 - 5.33 «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281 (надалі Настанова) сказано: «5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) задинамічної договірної ціни - не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. 5.32. Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. 49 При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) 5.33. До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України». Виходячи з наведеного бачимо, що в Настанові немає вимоги обов’язкового включення таких коштів до розрахунку Договірної ціни і немає строго визначеного розміру таких коштів. Показник до 1,5 % (зазначений в п. 5.31 Настанови для твердої ціни) включає і показник 0 %. Настанова не містить обмежень щодо мінімального розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, а отже, відсутні будь-які підстави вважати, що розмір вищезазначених коштів не може дорівнювати нулю. Відповідно до рекомендованих у роз'ясненнях відповідних органів формул визначення розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, стосуються стадії проектування інвесторської кошторисної документації, а не стадії підготовки та подання тендерної пропозиції (Лист ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ від 23.10.2000, N 7/7-1083 та Лист Міністерства економіки України від 24.10.2000 № 64-28/900). Отже, на сьогоднішній день відсутній визначений законодавством загальнообов’язковий єдиний механізм розрахунку коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Все залежить від розрахунків учасника, який уважно вивчає проектну документацію, зважує і прораховує свої витрати. При поданні тендерної пропозиції учасник самостійно приймає рішення щодо включення до неї коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Якщо учасник не вважає за потрібне врахування цього виду витрат, це не є помилкою та не суперечить тендерній документації. Учасник закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю “РІВНЕТРАНСБУД” у своїй тендерній пропозиції надав розрахунок заробітної плати , який виконаний згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованим у Мінюсті 11.11.2016 № 1469/29599 (зі змінами). Згідно п.5 вищевказаного порядку «5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.» Учасник надає лист пояснення в якому вказано , що учасник планує отримувати саме заробітну плату 12 558,80 грн, Виходячи з наведеного бачимо, що в згідно п.5. Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної платиучасник застосовує заробітну плату, яку планує отримувати на об’єкті будівництва.
Статус вимоги: Відхилено