-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників)
Торги відмінено
1 493 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 938.00 UAH
мін. крок: 1% або 14 938.00 UAH
Період оскарження:
06.09.2023 10:26 - 28.10.2023 01:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
adf095c2acc7465aadf9ab1ba6f3e0b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-06-002717-a.a4
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
06 вересня 2023 року через електронну систему публічних закупівель PROZORRO було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-09-06-002717-a, замовником яких виступає ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» (далі – Замовник), щодо закупівлі послуг: код ДК 021:2015 - 66510000-8 Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників), далі - Закупівля. ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Скаржник) має намір взяти участь у Закупівлі.
Однак, вивчивши Тендерну документацію до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:66510000-8-Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників) за процедурою відкриті торги з особливостями, затвердженої Рішенням уповноваженої особи із закупівель ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» від «04» жовтня 2023 року (далі – Тендерна документація), Замовник вважає, що Тендерна документація містить дискримінаційні умови, які суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), обмежують конкуренцію, порушують права і законні інтереси Скаржника та створюють неможливість для Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі, а саме:
1. В підпункті 5 пункту 1.1. Кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Розділу 1 Додатку №2 до Тендерної документації Замовник встановив, що на підтвердження зазначеного критерію Учасник повинен надати Замовнику Довідку (складену в довільній формі) про те що Учасник включений до переліку страховиків, що мають право здійснювати операції з перестраховками-нерезидентами, відповідно до вимог пункту 14 15 постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 “Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану” (зі змінами), далі – Перелік.
Скаржник визначає ці вимоги Замовника як безпідставні та дискримінаційні по відношенню до інших страховиків - учасників закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Скаржник не включений до вищезазначеного Переліку, не має можливості виконати вказані умови Тендерної документації, а відтак, і взяти участь у Закупівлі.
Наголошуємо, що Замовник не зобов’язаний бути включений до зазначеного Переліку згідно положень чинного законодавства. Ні Законом України «Про страхування» (далі – Закон Про страхування), ні Положенням про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг (затверджене Постановою Правління НБУ від 24.12.2021 № 153) чи іншим нормативним документом не передбачені вимоги, які зазначив Замовник у Тендерній документації у зв’язку з наданням послуг з добровільного медичного страхування.
Стаття 30 Закону Про страхування визначає, що страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування лише у випадку, якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів. Предметом договору добровільного медичного страхування є майнові інтереси, що не суперечать закону і пов’язані з життям, здоров’ям, працездатністю Застрахованої особи. Відповідно до пункту 1.5. Програми добровільного медичного страхування працівників ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО», зазначеної в Додатку № 3 до Тендерної документації, страхова сума на одну Застраховану особу становить – 300 000,00 гривень. Згідно показників звітності ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» за 6 місяців (додається до скарги) страхова сума в розмірі 300 000,00 гривень - не перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», та взагалі не підлягає обов’язковому перестрахуванню згідно з вимогами Закону Про страхування.
Крім того, зазначимо, що страховики (у тому числі й Скаржник) на власний розсуд мають право передавати ризики за договорами страхуванням у перестрахування перестраховикам – резидентам. Законодавство України не зобов’язує страховиків укладати договори перестрахування виключно із перестраховиками – нерезидентами та, у зв’язку з чим, бути включеними до Переліку.
До Переліку включено лише 29 страховиків (доказ – https://bank.gov.ua/files/N_bank/p_insurance_work/List_of_Insurers_for_Re.pdf) із 101 страховиків non-life (офіційне повідомлення Національного банку України станом на 31.08.2023 https://bank.gov.ua/ua/news/all/u-serpni-odin-bank-i-16-nebankivskih-finustanov-zalishili-rinok-odna-ustanova-otrimala-litsenziyu-nadavacha-finansovih-platijnih-poslug), тому вважаємо, що Замовник свідомо встановив до учасників закупівлі вимоги, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору добровільного медичного страхування. У такий спосіб Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам (в тому числі й Скаржнику), які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі.
2. В підпункті 6 пункту 1.1. Кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Розділу 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовник встановив, що на підтвердження зазначеного критерію Учасник повинен надати Замовнику Довідку (складену в довільній формі), про те що Учасник входить в перелік 15 компаній - страховиків з найвищим показником "Чистих зароблених премій" за даними НБУ за І півріччя 2023 року, далі – Рейтинг.
Вважаємо зазначену вимогу Замовника необґрунтованою та такою, що жодним чином не може підтвердити наявність у страховика обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, натомість є дискримінаційною по відношенню до інших страховиків - учасників закупівлі, у тому числі й Скаржника, що спрямована на обмеження кола потенційних учасників Закупівлі. Замовник свідомо встановлює обмеження, відповідно до яких - лише 15 із 101 страховиків можуть взяти участь у Закупівлі.
Скаржник не входить у перелік 15 компаній – страховиків з найвищим показником «Чистих зароблених премій» за даними НБУ за І півріччя 2023 року, та не має можливості виконати умови Тендерної документації, а відтак і взяти участь у Закупівлі. Більш того, Скаржник не зобов’язаний відповідно до чинного законодавства України для того, щоб здійснювати добровільне медичне страхування входити до вказаного Рейтингу.
Проте зазначаємо, що Скаржник, має ліцензію на добровільне медичне страхування та забезпечує застрахованих осіб цілодобовим медичним асистансом (24 години 7 днів на тиждень) через свого Повіреного - Товариство з обмеженою відповідальністю «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА» (Договір про надання асистанських послуг (асистанському обслуговуванню) № АНТ-892 від 20.10.2022р. додається до Скарги), який має розгалужену мережу субпідрядників – закладів охорони здоров’я, задіяних у процесі надання медичної допомоги застрахованим.
Водночас, ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків - нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 02 червня 2023 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № SR-02-19/2023 від 02.06.2023р., виданим Рейтинговим агентством «Стандарт-рейтинг» (додається до скарги). Скаржник дотримується всіх вимог, встановлених законодавством України щодо платоспроможності страховика, має перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що підтверджує Національний банк України у своєму листі від 26.09.2023 № 21-0006/71181 (додається до скарги).
Встановлюючи у Тендерній документації вищезазначені вимоги, Замовник свідомо встановив до учасників Закупівлі вимоги, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. У такий спосіб, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам (в тому числі й Скаржнику), які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Зазначаємо, що Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури Закупівлі, що суперечить Закону.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Частиною четвертою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують положення, передбачені статтею 5 та статтею 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Обґрунтуванням наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель є все, зазначене вище. Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить Закону.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою усунення порушень Закону, що створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 56 Особливостей «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації».
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 56 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Свідоцтво_ІнтерЕкспрес_2023.pdf 09.10.2023 16:03
- Скарга.pdf 09.10.2023 16:03
- Витяг з ЄДР_ІнтерЕкспрес.pdf 09.10.2023 16:03
- Дог АНТ-892 от 20.10.2022.pdf 09.10.2023 16:03
- Лист НБУ 26_09_23.rar 09.10.2023 16:03
- Звітність за 6 міс 2023.rar 09.10.2023 16:03
- Ліцензія.pdf 09.10.2023 16:03
- рішення від 11.10.2023 № 16204.pdf 11.10.2023 19:46
- Інформація про резолютивну частину рішення рішення від 19.10.2023 № 16758.pdf 20.10.2023 11:15
- рішення від 19.10.2023 № 16758.pdf 24.10.2023 14:42
- Пояснення на скаргу.pdf 13.10.2023 18:29
- Пояснення на скаргу від Замовника.docx 13.10.2023 18:31
- Таблиця розбіжностей 27.10.pdf 27.10.2023 14:27
- Протокол УО 27.10.2023.pdf 27.10.2023 14:27
- ТД від 27.10.2023.docx 27.10.2023 14:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.10.2023 16:10
Дата розгляду скарги:
19.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.10.2023 19:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.10.2023 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних від 19.10.2023 р. № 16758-р/пк-пз та відповідно до підпункту 2 пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Постанова), Замовник на підставі рішення органу оскарження вносить зміни до тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
2c93f4aa5c9e4b52b850d1ff2b4f538b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-06-002717-a.a3
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
06 вересня 2023 року через електронну систему публічних закупівель PROZORRO було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-09-06-002717-a, замовником яких виступає ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» (далі – Замовник), щодо закупівлі послуг: код ДК 021:2015 - 66510000-8 Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників).
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Скаржник) має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, у зв’язку з чим було вивчено Тендерну документацію до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:66510000-8-Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників) за процедурою відкриті торги з особливостями, затвердженої Рішенням уповноваженої особи із закупівель ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» від «15» вересня 2023 року (далі – Тендерна документація).
Однак вважаємо, що Тендерна документація містить дискримінаційні умови, які суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), обмежують конкуренцію, порушують права і законні інтереси Скаржника та створюють неможливість для Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі, а саме:
В підпунктах 1.4.5 та 1.4.7. пункту 1.4. Кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» Розділу І Додатку №2 до Тендерної документації Замовник встановив, що на підтвердження зазначеного критерію Учасник повинен надати Замовнику:
- довідку (складену в довільній формі) про підтвердження наявності в Учасника достатніх страхових резервів в розмірі понад 500 млн. грн. сформованих у відповідності до законодавством України;
- довідку у довільній формі (станом на 01.07.2023 р.) про:
• обсяг гарантійного фонду Учасника понад 250 млн. грн.;
• обсяг активів Учасника - понад 1,5 млрд. грн.
Вважаємо зазначені вимоги Замовника дискримінаційними по відношенню до інших страховиків - учасників закупівлі, у тому числі і Скаржника, що спрямовані на обмеження кола потенційних учасників закупівлі.
Скаржник не має фінансових покажчиків, зазначених вище, не має можливості їх отримати та виконати умови Тендерної документації, а відтак і взяти участь у закупівлі. Більш того, Скаржник не зобов’язаний відповідно до чинного законодавства України мати зазначені у Тендерній документацій фінансові покажчики.
Звертаємо увагу, що ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків - нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 02 червня 2023 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № SR-02-19/2023 від 02.06.2023р., виданим Рейтинговим агентством «Стандарт-рейтинг» (додається до скарги). Фінансова звітність Скаржника за 2022 рік розміщена у загальному доступі: https://www.interexpress.com.ua/uk/fin-zvit#rec586006648 (копія фінансової звітності Скаржника за 2022 рік - додається до цієї скарги). Скаржник дотримується всіх вимог, встановлених законодавством України щодо платоспроможності страховика, має перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що підтверджує Національний банк України у своєму листі від 06.09.2023 № 21-0006/65890 (додається до скарги).
Встановлюючи у Тендерній документації вищезазначені вимоги щодо фінансових покажчиків на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію: наявність фінансової спроможності, яка згідно з п. 4 частини другої статті 16 Закону підтверджується фінансовою звітністю, Замовник свідомо встановив до учасників закупівлі вимоги, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. У такий спосіб, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам (в тому числі й Скаржнику), які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Так, згідно даних рейтингу страхових компаній інтернет видання «FORINSURER», що знаходиться в загальному доступі та ґрунтується на інформації офіційно опублікованої звітності страховиків за 6 місяців 2023 року – вказаним вимогам Замовника у Тендерній документації по фінансовим показникам відповідають:
- відповідно Рейтингу страхових компаній за розміром страхових резервів за даними за 6 місяців 2023 року (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/6/4) лише 14 страховиків із 101 страховиків non-life (офіційне повідомлення Національного банку України станом на 31.08.2023 https://bank.gov.ua/ua/news/all/u-serpni-odin-bank-i-16-nebankivskih-finustanov-zalishili-rinok-odna-ustanova-otrimala-litsenziyu-nadavacha-finansovih-platijnih-poslug) мають покажчик в розмірі понад 500 млн. грн., які зможуть прийняти участь у закупівлі;
- відповідно Рейтингу страхових компаній за обсягом гарантійного фонду за даними за 6 місяців 2023 року (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/6/11 ) лише 11 страховиків із 101 страховиків мають покажчик в розмірі понад 250 млн. грн., які зможуть прийняти участь у закупівлі;
- відповідно Рейтингу страхових компаній за обсягом активів страховика за даними за 6 місяців 2023 року (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/6/3) лише 10 страховиків із 101 страховиків мають покажчик в розмірі понад 1,5 млрд. грн., які зможуть прийняти участь у закупівлі.
Встановивши у Тендерній документації надмірні вимоги до учасників, Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить Закону.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Частиною четвертою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують положення, передбачені статтею 5 та статтею 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Обґрунтуванням наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель є все, зазначене вище. Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить Закону.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою усунення порушень Закону, що створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 56 Особливостей «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації».
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 56 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Додатки (докази):
1. Копія Витягу з ЄДР.
2. Копія фінансової звітності за 2022 рік.
3. Копія Свідоцтва № SR-02-19/2023 від 02.06.2023р. про присвоєння кредитного рейтингу (рейтингу фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою на рівні uaAA.
4. Лист Національного банку України від 06.09.2023 № 21-0006/65890.
5. Копія Ліцензії серії АВ № 500273 на здійснення добровільного медичного страхування (безперервного страхування здоров’я).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 16.09.2023 17:53
- Свідоцтво_ІнтерЕкспрес_2023.pdf 16.09.2023 17:53
- Лист НБУ.rar 16.09.2023 17:53
- Ліцензія.pdf 16.09.2023 17:53
- Звітність 2022.rar 16.09.2023 17:53
- Витяг з ЄДР_ІнтерЕкспрес.pdf 16.09.2023 17:53
- рішення від 19.09.2023 № 14878.pdf 19.09.2023 16:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.09.2023 № 15420.pdf 28.09.2023 11:14
- рішенння від 27.09.2023 № 15420.pdf 02.10.2023 12:19
- Пояснення на скаргу.pdf 21.09.2023 16:01
- Пояснення на скаргу медичне страхування.docx 21.09.2023 16:01
- ТД 03.10.2023.docx 03.10.2023 18:18
- Протокол 03.10.2023.pdf 03.10.2023 18:18
- Таблиця розбіжностей.pdf 03.10.2023 18:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.09.2023 20:00
Дата розгляду скарги:
27.09.2023 10:30
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.09.2023 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.10.2023 12:19
Дата виконання рішення Замовником:
03.10.2023 18:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.09.2023 р. №15420-р/пк-пз та відповідно до підпункту 2 пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Постанова), Замовник на підставі рішення органу оскарження вносить зміни до тендерної документації.
Вимога
Є відповідь
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
ac30cb7485544ca8aa427c22a45c4ae7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-06-002717-a.c2
Назва:
щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі — Учасник) має намір взяти участь у публічній закупівлі, оголошеній ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» (далі – Замовник), предметом якої є — за кодом ДК 021:2015:66510000-8-Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників), далі – Закупівля. Оголошення про проведення Закупівлі розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-06-002717-a.
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації до предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:66510000-8-Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників) за процедурою відкриті торги з особливостями, затвердженої Рішенням уповноваженої особи із закупівель ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» від «06» вересня 2023 р. та Уповноваженою особою із закупівель ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» Наталією ЧИРЕНКО (далі – Тендерна документація), вважаємо, що Замовник встановив дискримінаційні умови, які обмежують конкуренцію та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме:
1. В підпунктах 5 та 6 пункту 1.1. Кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Розділу І Додатку №2 до Тендерної документації Замовник встановив, що Учасник надає довідки у довільній формі про те, що за даними рейтингу офіційного веб-порталу «Форіншурер» Учасник входить до ТОП-15 рейтингу страхових компаній по Страховим виплатам за І півріччя 2023 року та до ТОП-15 рейтингу страхових компаній з добровільного медичного страхування І півріччя 2023 року.
Вважаємо зазначені вимоги Замовника дискримінаційними, що спрямовані на обмеження кола потенційних учасників Закупівлі, оскільки всі інші страховики, які не входять до вищевказаного рейтингу онлайн-журналу «Форіншурер» не мають можливості їх отримати та виконати умови Тендерної документації, а відтак і взяти участь у Закупівлі.
Більш того, страховик не зобов’язаний відповідно до законодавства України входити до ТОП-15 рейтингу страхових компаній по Страховим виплатам за І півріччя 2023 року та до ТОП-15 рейтингу страхових компаній з добровільного медичного страхування І півріччя 2023 року – щоб мати право здійснювати діяльність з надання послуг із добровільного медичного страхування.
Страховики мають право надавати послуги з добровільного медичного страхування на підставі отриманої відповідної ліцензій на здійснення даного виду страхування, а також за умови виконання всіх ліцензійних вимог провадження страхової діяльності, встановлених законодавством України. Водночас, законодавство України не встановлює будь-яких обмежень чи заборон щодо укладання страховиками договорів добровільного медичного страхування у зв’язку з займанням таким страховиком певної позиції рейтигів, що проводяться онлайн виданнями.
Встановлюючи у Тендерній документації вказані вище умови, вважаємо, що Замовник свідомо встановив до учасників закупівлі вимоги, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору добровільного медичного страхування. У такий спосіб, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору добровільного медичного страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі.
2. В підпунктах 1.3.1. та 1.3.2. пункту 1.3. Кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Розділу І Додатку №2 до Тендерної документації Замовник встановив, що на підтвердження зазначеного критерію Учасник повинен надати Замовнику довідки, складені в довільній формі, а саме:
- довідку, що містить детальну інформацію щодо наявності власного асистанса, який має в наявності медичний call-центр з кількістю операторів не менше 30 працівників, які мають медичну освіту, та який забезпечує обслуговування осіб, застрахованих за договорами добровільного медичного страхування, та
- довідку, що засвідчує наявність у Учасника кваліфікованого персоналу медичного асистансу (не менше 30 осіб, з яких не менше 20 осіб є лікарями-координаторами з вищою медичною освітою) (підтвердити копіями документів, що підтверджують трудові відносини з учасником).
Вважаємо вказані вимоги Замовника незаконними та такими, що порушують принципи публічних закупівель, встановлених Законом.
Звертаємо увагу Замовника, що такі умови як наявність власного медичного асистансу та наявність у штаті страховика не менше 20 осіб лікарів з вищою медичною освітою для надання послуг з добровільного медичного страхування - не передбачені жодним законодавчим та іншим нормативно-правовим документом, що регулюють страхову діяльність у сфері добровільного медичного страхування.
Відповідно до Положення про ліцензування та реєстрацію надавачів фінансових послуг та умови провадження ними діяльності з надання фінансових послуг, затверджених Постановою Правління Національного банку України від 24.12.2021 № 153, нормативно визначений вичерпний перелік умов провадження добровільного медичного страхування, у тому числі вимоги до кадрового складу та кваліфікації працівників страховика, серед яких не встановлено таких вимог для здійснення добровільного медичного страхування як наявність у страховика власного медичного асистансу, та наявність у штаті не менше 20 осіб лікарів з вищою медичною освітою.
Зазначені вимоги Замовника є дискримінаційними по відношенню до учасників –страховиків, які не мають власного медичного асистансу та 20 осіб лікарів у штаті, проте такі страховики можуть надавати послуги медичного асистансу на підставі укладених агентських договорів (договорів доручення) з підприємствами та відповідними спеціалістами, які забезпечують надання застрахованим особам послуг цілодобового медичного аситансу (24 години 7 днів на тиждень) через своїх повірених, які мають розгалужену мережу субпідрядників – закладів охорони здоров’я, задіяних у процесі надання медичної допомоги застрахованим та мають у своєму штаті працівників з вищою медичною освітою, які забезпечують належну організацію надання медичних послуг застрахованим у відповідності до умов договорів добровільного медичного страхування.
Учасник, маючи ліцензію на добровільне медичне страхування, самостійно забезпечує
виконання договірних зобов'язань за предметом закупівлі. А значить при поданні тендерної пропозиції, враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності, може самостійно визначити яким чином буде здійснюватися поставка послуг добровільного медичного страхування для якісного та вчасного виконання договірних зобов'язань. Таким чином, вимога щодо наявності в Учасника власного асистансу та наявності в штаті не менше 20 лікарів з вищою медичною освітою - повністю порушує принципи здійснення публічних закупівель, що закріплені у статті 5 Закону.
Дані вимоги є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору добровільного медичного страхування, тому вважаємо, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
3. В підпунктах 1.4.5 та 1.4.7. пункту 1.4. Кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» Розділу І Додатку №2 до Тендерної документації Замовник встановив, що на підтвердження зазначеного критерію Учасник повинен надати Замовнику:
- довідку (складену в довільній формі) про підтвердження наявності в Учасника достатніх страхових резервів в розмірі понад 500 млн. грн сформованих у відповідності до законодавством України;
- довідку у довільній формі (станом на 01.07.2023 р.) про:
• підтвердження наявності позитивного фінансового результату згідно офіційної фінансової звітності;
• обсяг гарантійного фонду Учасника понад 250 млн. грн.;
• обсяг активів Учасника - понад 1,5 млрд. грн.
Вважаємо, що зазначені вимоги Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших страховиків - учасників закупівлі, що спрямовані на обмеження кола потенційних учасників закупівлі.
Так, згідно даних рейтингу страхових компаній інтернет видання «Форіншурер», що знаходиться в загальному доступі та ґрунтується на інформації офіційно опублікованої звітності страховиків за 6 місяців 2023 року – вказаним вимогам Замовника по фінансовим показникам відповідають:
щодо страхових резервів в розмірі понад 500 млн. грн. – 14 страховиків;
щодо обсягу гарантійного фонду Учасника в розмірі понад 250 млн. грн. – 11 страховиків;
щодо обсягу активів страховика в розмірі понад 1,5 млрд. грн. – 10 страховиків.
Встановлюючи у Тендерній документації вищезазначені вимоги щодо фінансових покажчиків на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію: наявність фінансової спроможності, яка згідно з п. 4 частини другої статті 16 Закону підтверджується фінансовою звітністю, Замовник свідомо встановив до учасників закупівлі вимоги, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. У такий спосіб, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим потенційним учасникам Закупівлі, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури Закупівлі, що суперечить Закону.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Стверджуємо, що встановлюючи у Тендерній документації наведені вище кваліфікаційні вимоги до учасників, Замовник порушує Закон, тому на підставі викладеного, а також враховуючи позицію з узагальненої практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг - вимагаємо від Замовника усунути з Тендерної документації вказані дискримінаційні умови та привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.09.2023 17:41
Вирішення:
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ" (далі – Товариство, Замовник) розглянуло вимогу (вих. №1007-юр від 11.09.2023 р.) (далі - Вимога) від ПрАТ "СК "ЄВРОІНС УКРАЇНА", яка подана на вимоги, вказані Замовником в тендерній документації щодо закупівлі, за кодом ДК 021:2015:66510000-8-Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників). Очікувана вартість закупівлі Послуг становить 1 493 800,00 грн. (один мільйон чотириста дев’яносто три тисячі вісімсот гривень 00 копійок) з ПДВ, та повідомляє наступне.
Щодо прохання Учасника розглянути вимогу у найкоротший термін
Відповідно до підпункту 1 пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Постанова),фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Щодо наявності власного асистанса та кваліфікованого персоналу Учасника, встановленого підпунктами 1.3.1,1.3.2 пункту 1.3. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації
Замовником внесено зміни до кваліфікаційних критеріїв, встановлених підпунктами 1.3.1, 1.3.2 пункту 1.3. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації, щодо наявності асистансу та кваліфікованого персоналу Учасників торгів.
Щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, обсягу гарантійного фонду та обсягу активів Учасника ,встановлених підпунктом 1.4.7. пункту 1.4. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації.
Пунктом 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 року) (із змінами та доповненнями) встановлено, що Замовник вимагає від Учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв щодо фінансового стану та фінансової спроможності є обґрунтованими згідно вимог Закону.
Крім того, зазначені вимоги обумовлені необхідністю документального підтвердження надійності, стабільності, фінансової потужності страхової компанії, її економічної стійкості, а також спроможності Учасника надати необхідні послуги страхування після укладення договору про закупівлю. Зазначені кваліфікаційні вимоги спрямовані на убезпечення Замовника від виникнення можливих несприятливих наслідків, пов`язаних із неможливістю виконання Учасником (переможцем) зобов`язань за договором про закупівлю, що в подальшому може призвести до претензійно-позовної роботи і, як наслідок, до додаткових витрат Замовника.
Що стосується двох інших критеріїв, встановлених Замовником у підпункті 1.4.7. пункту 1.4. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації, вони не стосуються формування статутного капіталу страховиків, а тому не порушують вимоги статті 30 та Прикінцевих положень Закону України від 07.03.1996 року № 85/96-ВР «Про страхування» (зі змінами).
Показники фінансової звітності, які вказані в тендерній документації Замовника, дають можливість вийти на закупівлю фінансово стабільним страховим компаніям. Таким вимогам відповідає багато страхових компаній, тобто конкуренція присутня, тому дотримано принципи здійснення закупівель.
Враховуючи зазначене, вважаємо, що вимоги тендерної документації не порушують прав чи законних інтересів Учасника. Замовник здійснює закупівлю з дотриманням принципів прозорості, економії, ефективності закупівлі та добросовісної конкуренції серед Учасників та не вважає за необхідне вносити зміни до кваліфікаційних вимог, встановлених підпунктом 1.4.7. пункту 1.4. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації.
Шодо наявності у Учасника свідоцтва про присвоєння актуального на дату подачі документів для участі в електронних торгах рейтингу фінансової стійкості Учасника за національною рейтинговою шкалою на інвестиційному рівні, встановленого підпунктом 3.2.2. пунктом 1.3. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації.
ПрАТ "СК "ЄВРОІНС УКРАЇНА" у своїй вимозі вказує про недоцільність проходження процедури щодо присвоєння рейтингу, підтвердженого уповноваженим Національною комісії з цінних паперів та фондового ринку рейтинговим агентством для діяльності страховика. Проте, Замовник вважає, що визначення рейтингу фінансової стійкості страховика – це діяльність, що здійснюється національним рейтинговим агенством у відповідності до правил, з урахуванням законодавства України. Таке рейтингування забезпечує об’єктивну незалежну оцінку фінансового стану Страховика, підтверджує рівень фінансової стійкості порівняно з іншими фінансовими установами, надає прогноз та підтверджує надійність, здатність своєчасно виплачувати страхові відшкодування та наявність відмінної репутації. Тобто, це один зі способів незалежної оцінки Учасника.
Враховуючи наявну у відкритих джерелах інформацію щодо таких рейтингів, періодичності їх фактичного здійснення, Замовник не вбачає жодних ознак дискримінації у такому кваліфікаційному критерії, оскільки ряд вітчизняних страховиків отримують такі рейтинги на регулярній основі.
Враховуючи вищевикладене, встановлені в тендерній документації Замовника вимоги не є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників закупівлі, а направлені на забезпечення інтересів Замовника під час проведення закупівлі та протягом строку дії договору про закупівлю.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення дискримінаційних критеріїв вих. №1007-юр від 11.09.2023
Номер:
4e41752e43dd468c94e27ac52d2338b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-06-002717-a.c1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних критеріїв вих. №1007-юр від 11.09.2023
Вимога:
Просимо прийняти вимогу до розгляду для подальшої можливості участі у тендері.
Пов'язані документи:
Учасник
- 64597.pdf 12.09.2023 11:06
- 64597.pdf.p7s 12.09.2023 11:06
- 15_ЄВРОІНС_УКРАЇНА_рішення_прозорість.pdf 12.09.2023 11:06
- вимога про усунення дискримінаційних критеріїв вих. №1007-юр від 11.09.2023.pdf.p7s 12.09.2023 11:06
- Витяг з ЄДРПОУ 28.08.2023.pdf 12.09.2023 11:06
- Витяг з ЄДРПОУ 28.08.2023.pdf.p7s 12.09.2023 11:06
- вимога про усунення дискримінаційних критеріїв вих. №1007-юр від 11.09.2023.pdf 12.09.2023 11:06
Дата подачі:
12.09.2023 11:06
Вирішення:
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ" (далі – Товариство, Замовник) розглянуло вимогу (вих. №1007-юр від 11.09.2023 р.) (далі - Вимога) від ПрАТ "СК "ЄВРОІНС УКРАЇНА", яка подана на вимоги, вказані Замовником в тендерній документації щодо закупівлі, за кодом ДК 021:2015:66510000-8-Страхові послуги (добровільне медичне страхування працівників). Очікувана вартість закупівлі Послуг становить 1 493 800,00 грн. (один мільйон чотириста дев’яносто три тисячі вісімсот гривень 00 копійок) з ПДВ, та повідомляє наступне.
Щодо прохання Учасника розглянути вимогу у найкоротший термін
Відповідно до підпункту 1 пункту 54 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Постанова),фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Щодо наявності власного асистанса та кваліфікованого персоналу Учасника, встановленого підпунктами 1.3.1,1.3.2 пункту 1.3. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації
Замовником внесено зміни до кваліфікаційних критеріїв, встановлених підпунктами 1.3.1, 1.3.2 пункту 1.3. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації, щодо наявності асистансу та кваліфікованого персоналу Учасників торгів.
Щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, обсягу гарантійного фонду та обсягу активів Учасника ,встановлених підпунктом 1.4.7. пункту 1.4. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації.
Пунктом 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 року) (із змінами та доповненнями) встановлено, що Замовник вимагає від Учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв щодо фінансового стану та фінансової спроможності є обґрунтованими згідно вимог Закону.
Крім того, зазначені вимоги обумовлені необхідністю документального підтвердження надійності, стабільності, фінансової потужності страхової компанії, її економічної стійкості, а також спроможності Учасника надати необхідні послуги страхування після укладення договору про закупівлю. Зазначені кваліфікаційні вимоги спрямовані на убезпечення Замовника від виникнення можливих несприятливих наслідків, пов`язаних із неможливістю виконання Учасником (переможцем) зобов`язань за договором про закупівлю, що в подальшому може призвести до претензійно-позовної роботи і, як наслідок, до додаткових витрат Замовника.
Що стосується двох інших критеріїв, встановлених Замовником у підпункті 1.4.7. пункту 1.4. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації, вони не стосуються формування статутного капіталу страховиків, а тому не порушують вимоги статті 30 та Прикінцевих положень Закону України від 07.03.1996 року № 85/96-ВР «Про страхування» (зі змінами).
Показники фінансової звітності, які вказані в тендерній документації Замовника, дають можливість вийти на закупівлю фінансово стабільним страховим компаніям. Таким вимогам відповідає багато страхових компаній, тобто конкуренція присутня, тому дотримано принципи здійснення закупівель.
Враховуючи зазначене, вважаємо, що вимоги тендерної документації не порушують прав чи законних інтересів Учасника. Замовник здійснює закупівлю з дотриманням принципів прозорості, економії, ефективності закупівлі та добросовісної конкуренції серед Учасників та не вважає за необхідне вносити зміни до кваліфікаційних вимог, встановлених підпунктом 1.4.7. пункту 1.4. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації.
Шодо наявності у Учасника свідоцтва про присвоєння актуального на дату подачі документів для участі в електронних торгах рейтингу фінансової стійкості Учасника за національною рейтинговою шкалою на інвестиційному рівні, встановленого підпунктом 3.2.2. пунктом 1.3. розділу І Додатку № 2 до тендерної документації.
ПрАТ "СК "ЄВРОІНС УКРАЇНА" у своїй вимозі вказує про недоцільність проходження процедури щодо присвоєння рейтингу, підтвердженого уповноваженим Національною комісії з цінних паперів та фондового ринку рейтинговим агентством для діяльності страховика. Проте, Замовник вважає, що визначення рейтингу фінансової стійкості страховика – це діяльність, що здійснюється національним рейтинговим агенством у відповідності до правил, з урахуванням законодавства України. Таке рейтингування забезпечує об’єктивну незалежну оцінку фінансового стану Страховика, підтверджує рівень фінансової стійкості порівняно з іншими фінансовими установами, надає прогноз та підтверджує надійність, здатність своєчасно виплачувати страхові відшкодування та наявність відмінної репутації. Тобто, це один зі способів незалежної оцінки Учасника.
Враховуючи наявну у відкритих джерелах інформацію щодо таких рейтингів, періодичності їх фактичного здійснення, Замовник не вбачає жодних ознак дискримінації у такому кваліфікаційному критерії, оскільки ряд вітчизняних страховиків отримують такі рейтинги на регулярній основі.
Враховуючи вищевикладене, встановлені в тендерній документації Замовника вимоги не є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників закупівлі, а направлені на забезпечення інтересів Замовника під час проведення закупівлі та протягом строку дії договору про закупівлю.
Статус вимоги:
Відхилено