-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Лампи світлодіодні
Придбання згідно технічного завдання
Торги відмінено
381 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 905.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 905.00 UAH
Період оскарження:
28.02.2018 11:17 - 12.03.2018 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
Скарга на дії Замовника до Антимонопольного
Номер:
c8d6c5c76c414769b1aa7d848df6e6ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-28-000355-a.c2
Назва:
Скарга на дії Замовника до Антимонопольного
Скарга:
Скарга на дії Замовника до Антимонопольного
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.PDF 04.04.2018 14:20
- Скарга на дії Замовника до Антимонопольного.PDF 04.04.2018 14:20
- Рішення від 04.04.2018 № 3217, лист Замовнику.pdf 10.04.2018 17:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2018 14:21
Вимога
Є відповідь
Вимога на рішення Замовника
Номер:
c67825f6c9784282a83d2604c46ffced
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-28-000355-a.b1
Назва:
Вимога на рішення Замовника
Вимога:
У прикріпленому документі
Пов'язані документи:
Учасник
- КП Водгео вимога.PDF 30.03.2018 16:44
Дата подачі:
30.03.2018 16:47
Вирішення:
Відповідь на подану вимогу
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
02.04.2018 13:23
Підтвердження вирішення:
Розглянувши вимогу від 30.03.2018 № 198 ТОВ «Смарт Лайт Групп” повідомляємо наступне.
Відповідно до п.4.1. розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації тендерні пропозиції вважаються дійними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Датою розкриття тендерних пропозицій є 19.03.2018. Твердження учасника про те, що початком обчислення строку є саме момент розкриття тендерних пропозицій не узгоджується із ст. 253 Цивільного кодексу України, а саме: перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок, тобто розрахунок строку дії тендерних пропозицій починається з 20.03.2018 і, з урахуванням ст. 254 Цивільного кодексу України, закінчується 18.06.2018.
Згідно п.п. 2.1.-2.3. розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії на суму 11000 грн., при цьому, строк дії такого забезпечення (гарантії) має відповідати строку дії тендерної пропозиції. Отже, з урахуванням положень тендерної документації та правил обчислення строків згідно Цивільного кодексу України, строк дії електронної гарантії, що надається учасником, повинен закінчуватись не раніше ніж 18.06.2018.
У складі тендерної пропозиції учасника надано документ «БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ № G0318/4614» за назвою файла - «Підписаний_G0318-4614-GL_tender.pdf». У преамбулі вказаної банківської гарантії чітко вказано: “ТЕРМІН ДІЇ ГАРАНТІЇ: до 17.06.2018 року включно”. Окрім цього, по змісту документу електронної гарантії передбачено: “Ця гарантія є дійсною до 17.06.2018 року включно, і будь-яка Вимога платежу повинна бути отримана Гарантом не пізніше вищевказаної дати, після настання якої ця Гарантія втрачає чинність”.
Позиція п. 2.3. розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації – ”В разі продовження строку дії тендерної пропозиції, дія забезпечення має бути продовжена учасником на відповідний строк.” стосується саме дій учасника до завершення строку подання тендерних пропозицій, у разі вчинення дій замовником, передбачених ст. 23 Закону України ”Про публічні закупівлі” (далі – Закон). Зокрема, замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів. Тобто, у разі перенесення кінцевого строку подання тендерних пропозицій змінюється (продовжується) строк дії тендерної пропозиції, а учасник відповідно повинен вчинити заходи, що направлені на продовження дії забезпечення тендерної пропозиції, але в будь-якому випадку до дати розкриття тендерних пропозицій.
Фактично оформлення банківської гарантії здійснено без дотримання умов тендерної документації та вимог, передбачених Цивільним кодексом України.
Таким чином, строк дії забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії учасника є меншим, ніж строк дії тендерної пропозиції, що не відповідає суті тендерного забезпечення та умовам тендерної документації та замовник втрачає право на вчинення Замовником будь-яких дій в частині звернення до банку-гаранта в останній день строку – 18.06.2018, що мав би бути визначений банком-гарантом виходячи з вимог Цивільного кодексу України.
Згідно п. 2.4. розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації грошове або інше визначене цією документацією забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено документами, що повинні бути надані у складі тендерної пропозиції, в тому числі:
- згідно з п.п. 2.4.1. вказаного пункту: довідкою, виданою банком-гарантом, завіреною підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, забезпеченої грошовим або іншим покриттям, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено пунктом 2.3. цього Розділу (або грошовий еквівалент якого не менший суми, яка визначена в п. 2.3. цього Розділу, якщо гарантія видана на умовах інших видів забезпечення (покриття) гарантії, та які передбачені цією тендерною документацією, та із зазначенням у такому випадку інформації про реквізити відповідного договору про надання принципалу кредиту під гарантію, або договору застави, під яку надається гарантія), та у спосіб, що визначений цією тендерною документацією;
- згідно п.п. 2.4.2 вказаного пункту: випискою з рахунку з обліку коштів у розрахунках або за рахунком для обліку залучених вкладів (депозитів), що повинна свідчити про зарахування учасником відповідної суми коштів для покриття гарантії згідно з вимогами цього пункту тендерної документації (або списання таких коштів банком-гарантом для їх резервування на відповідному рахунку, тощо); або договором про надання кредиту під гарантію, або договором застави (щодо надання гарантії під заставу), що укладені між банком-гарантом та принципалом.
У складі тендерної пропозиції учасником надано довідку про наявність грошових коштів під покриття гарантії № 180315SU15090338 від 15.03.2018 (згідно з п.п. 2.4.1.). Також у складі тендерної пропозиції учасником надано платіжне доручення № 2786 від 15.03.2018, який є іншим документом і не відповідає умовам тендерної документації щодо документального підтвердження, передбаченого п.п. 2.4.2 п. 2.4. розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, про що і було зазначено в протоколі тендерного комітету Замовника від 23.03.2018 № 11.
При цьому Замовник не порушував принципів та вимог інших статей, встановлених Законом. Зокрема, деталізація дотримання принципу недискримінації передбачено статтею 5 Закону. Так, в частині першій цієї статті зазначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Крім цього, згідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно вимоги учасників щодо їх дискримінації з урахуванням положень Закону до закінчення строку подання пропозицій замовнику не надходили.
Розгляд тендерної пропозиції учасника здійснюється лише на відповідність вимогам тендерної документації по вказаному предмету закупівлі і при прийнятті рішення замовник керувався п.4 ч.1 ст. 30 Закону: ”тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації”.
Статею 28 Закону передбачені фактично процедурні питання, якими замовник керується при розгляді та оцінці тендерних пропозицій. Зокрема, після оцінки пропозицій (аукціону) замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Отже, відповідно до вищезазначеного, керуючись Законом в межах процедурних обов`язків, замовником було дотримано норм законодавства в сфері публічних закупівель, тому відсутня необхідність задовольнити подану вимогу учасника.