• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт поліакриламід катіонний)

Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

1 867 166.65 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 671.67 UAH
Період оскарження: 05.09.2023 16:40 - 22.09.2023 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: dcbf95d8044f4c8fa95e8f152cb17f3f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-05-013163-a.a2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями 05.09.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-09-05-013163-a (далі – Закупівля), Приватне акціонерне товариство "Акціонерна компанія "КИЇВВОДОКНАЛ" (далі також – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015: 24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт поліакриламід катіонний). Товариство з обмеженою відповідальністю "СТОУНСЕНД" є учасником вищезазначеної Закупівлі. 31 жовтня 2023 року Замовником було оприлюднене повідомлення про намір укласти договір, згідно з яким Замовник визначив учасника Закупівлі ПП "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі та повідомив про намір укласти із зазначеним підприємством договір закупівлі. Учасниками Закупівлі є: - ТОВ "СТОУНСЕНД"; - ПП "Сервіс О.К.". Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. ТОВ "СТОУНСЕНД" (далі також –Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про визнання ПП "Сервіс О.К." переможцем, оскільки вважає, що тендерна пропозиція ПП "Сервіс О.К." не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (далі – ТД) Замовника, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ ТА ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ 1. Пунктом 2 розділу "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" :Додатку 4 до Тендерної документації передбачено, що учасники Закупівлі, у тому числі повинні у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати: - копію сертифікату системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, впровадження, виробництва та реалізації поліакриламіду. ПП "Сервіс О.К." у складі своєї тендерної пропозиції надало Затверджений сертифікат (файл "ISO 9001 2015 з перекладом.pdf"), номер сертифікату 10337205 про відповідність системи менеджменту управління якостю компанії Solenis International, LP міжнародному стандарту ISO 9001:2015. В сертифікаті зазначається: "Сфера дії цього схвалення застосовується до: Розробки, Виготовлення та Впровадження спеціальних хімічних речовин для Паперової, Водоочисної та Суміжної промисловостей". Тобто, в наданому ПП "Сервіс О.К." сертифікаті відсутні відомості щодо сфери застосування – реалізації, як вимагається умовами Додатку 4 до Тендерної документації. У зв'язку з цим Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 23.10.2023р. № 16901-р/пк-пз Замовника було зобов'язано скасувати рішення про визначення приватного підприємства "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі, яке було оприлюднене Замовником 05 жовтня 2023 року у даній закупівлі — "ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт поліакриламід катіонний)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-09-05-013163-a Зокрема в мотивувальній частині рішення Комісії зазначено (аркуш 6 рішення): "1.2. Щодо сертифікату системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (в області реалізації поліакриламіду). У наведеному вище перекладі українською мовою документа "Затверджений сертифікат" відсутня інформація про відповідність системи управління якістю виробника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 саме в області реалізації. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. ………….. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище 7 невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону". 30 жовтня 2023 року Замовником в електронній системі закупівель на виконання рішення Комісії була оприлюднена вимога про усунення невідповідностей, в якій зазначається: "Ураховуючи викладене, для виправлення невідповідностей учаснику ПП «Сервіс О.К.» необхідно усунути невідповідності в супроводжувальних документах на товар шляхом завантаження в електронну систему закупівель підтвердження того, що сертифікат системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами стандарту ISO 9001:2015 містить в тому числі і область реалізації товару та надати: • копію сертифікату системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, впровадження, виробництва та реалізації поліакриламіду, з урахуванням рішення від 23.10.2023 № 16901-р/пк-пз". Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України "Про публічні закупівлі" учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. 30 жовтня 2023 року ПП "Сервіс О.К." завантажило файл "Сертифікат ISO 9001 2015 з перекладом.pdf", який містив супровідний лист від 30.10.2023 р. № 19/1, копію Затвердженого сертифікату, номер сертифікату 10337205, про відповідність системи менеджменту управління якістю компанії Solenis International, LP міжнародному стандарту ISO 9001:2015, та новий переклад зазначеного сертифікату. Але завантажені ПП "Сервіс О.К." документи не відповідають вимозі Замовника про усунення невідповідностей. Замовник у вимозі зазначав, що учасник для усунення невідповідностей мав надати: "… копію сертифікату системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, впровадження, виробництва та реалізації поліакриламіду, з урахуванням рішення від 23.10.2023 № 16901-р/пк-пз". Натомість, ПП "Сервіс О.К." завантажив в електронну систему закупівель ту саму копію сертифікату - Затверджений сертифікат, номер сертифікату 10337205, невідповідність якого за сферою застосування умовам тендерної документації була встановлена рішенням Комісії від 23.10.2023р. № 16901-р/пк-пз. Разом з копією сертифікату був завантажений новий варіант перекладу сертифікату, зробленого перекладачем Бюро "ПЛАНЕТА ПЕРЕКЛАДІВ" Баканча А.А. В даному перекладі щодо сфери застосування зазначено: "Сфера застосування цього сертифіката відповідності поширюється на: Розробка, виробництво, впровадження та реалізація спеціальних хімічних речовин для паперової, водоочисної та суміжних галузей промисловості". В перекладі цього ж самого сертифікату – Затверджений сертифікат, номер сертифікату 10337205, який був поданий ПП "Сервіс О.К." у складі тендерної пропозиції та який Рішенням Комісії від 23.10.2023р. № 16901-р/пк-пз у даній Закупівлі визнаний таким, що не відповідає вимогам Тендерної документації, зазначено: "Сфера дії цього схвалення застосовується до: Розробки, Виготовлення та Впровадження спеціальних хімічних речовин для Паперової, Водоочисної та Суміжної промисловостей" Тобто ПП "Сервіс О.К." надав не інший сертифікат системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, впровадження, виробництва та реалізації поліакриламіду, з урахуванням рішення від 23.10.2023 № 16901-р/пк-пз, як вимагав Замовник, а надав інший переклад того самого Затвердженого сертифікату, номер сертифікату 10337205, який не містить сфери застосування – реалізація. Це є очевидним, оскільки копія сертифікату містить три процеси (види діяльності) сфери застосування: Design (Розробка)- 1, Manufacture (Виробництво)- 2 and Distribution (Впровадження) -3 of Specialty Chemicals for the… В завантаженому ПП "Сервіс О.К." 30.10.2023 р. в електронну систему перекладі звідкись з'явився четвертий процес (вид діяльності) сфери застосування: Розробка- 1, Виробництво- 2, Впровадження- 3 та Реалізація- 4. Тобто, завантажений 30.10.2023 р. в систему ПП "Сервіс О.К." переклад не є автентичним перекладом, оскільки містить текст, який відсутній у документі, що надавався для перекладу. Цей факт також підтверджується перекладом Затвердженого сертифікату, номер сертифікату 10337205, який зроблений на замовлення Скаржника незалежним офіційним перекладачем - ПП "БЮРО ПЕРЕКЛАДІВ "АННА СВІТ", та додається до даної скарги. Викладене вище дає обґрунтовані підстави вважати, що ПП "Сервіс О.К." за попередньою змовою з перекладачем Бюро "ПЛАНЕТА ПЕРЕКЛАДІВ" Баканча А.А. внесли завідомо неправдиві відомості до перекладу українською мовою Затвердженого сертифікату, номер сертифікату 10337205, щодо наявності у сфері застосування цього сертифікату виду діяльності – реалізація, з метою введення в оману Замовника та спотворення результатів Закупівлі. Замовник, в свою чергу, не виявив факту, що ПП "Сервіс О.К." не усунув невідповідності та не надав сертифікату ISO 9001:2015 з належною сферою застосування, а надав лише переклад з очевидними ознаками внесення завідомо неправдивих відомостей та той же Затверджений сертифікат, номер сертифікату 10337205, невідповідність якого за сферою застосування умовам тендерної документації була встановлена рішенням Комісії від 23.10.2023р. № 16901-р/пк-пз. Таким чином, оскільки ПП "Сервіс О.К." не завантажив в електронну систему закупівель, як вимагалося Замовником, копії сертифікату системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, впровадження, виробництва та реалізації поліакриламіду, з урахуванням рішення від 23.10.2023 № 16901-р/пк-пз, а завантажив лише неавтентичний переклад, що не відповідає дійсному змісту сертифікату, Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію ПП "Сервіс О.К.", але в порушення вимог закону визнав зазначеного учасника переможцем та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір. Крім того, ПП "Сервіс О.К." у складі тендерної пропозиції на підтвердження технічних, кількісних та якісних характеристик пропонованого товару надало Сертифікат аналізу (якості), відповідно з яким учасник пропонує товар, вироблений компанією Solenis на її заводі "Krefeld", Німеччина. В Затвердженому сертифікаті ISO 9001:2015, номер сертифікату 10337205, зазначено: "Цей сертифікат дійсний тільки в поєднанні з таблицею сертифікатів з тим же номером, в якій перераховані місця, на які поширюється дія цього сертифікату відповідності". В таблиці сертифікатів, яка подана ПП "Сервіс О.К." разом з Затвердженим сертифікатом ISO 9001:2015, номер сертифікату 10337205, для кожного зазначеного місця визначені види діяльності, на які поширюється дія цього сертифікату. Для заводу "Krefeld", Німеччина – це "Лабораторія досліджень і розробок, виробництва та обслуговування клієнтів". Тобто, у виробника, який виробляє пропонований ПП "Сервіс О.К." товар також відсутній сертифікат ISO 9001:2015 в області реалізації, що не відповідає вимогам Додатку 4 "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" до Тендерної документації (умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації). Таким чином, ПП "Сервіс О.К." не усунув невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, і за таких обставин, керуючись вимогами ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", п. 44 Особливостей, Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію ПП "Сервіс О.К.", але в порушення вимог законодавства у сфері закупівель прийняв рішення про визнання вищезазначеного учасника переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір про закупівлю. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме: - ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах; - ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 1, 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178: учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, прийнявши рішення про визнання ПП "Сервіс О.К." переможцем та про намір укласти з ним договір закупівлі за наявності фактів не виправлення невідповідностей та невідповідності тендерної пропозиції цього учасника вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги Закону, а також права та інтереси ТОВ "СТОУНСЕНД", як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог Тендерної документації для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 1, 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених Законом підстав). Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про визнання переможцем ПП "Сервіс О.К.", тендерна пропозиції якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 1, 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання скасувати рішення щодо визначення учасника Закупівлі ПП "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі та укладення із зазначеним підприємством договору закупівлі. . Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 29, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", п. 44 особливостей, ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2023-09-05-013163-a. 3. Зобов’язати Приватне акціонерне товариство "Акціонерна компанія "КИЇВВОДОКНАЛ" скасувати рішення щодо визначення учасника Закупівлі ПП "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі та укладення із зазначеним підприємством договору закупівлі. ТОВ "СТОУНСЕНД" заявляє про бажання взяти участь у розгляді даної скарги шляхом присутності свого представника на засіданні Органу оскарження. Додатки: 1 Затверджений сертифікат ISO 9001 2015 (файл "Сертифікат ISO 9001 2015 з перекладом.pdf"), завантажений ПП "Сервіс О.К." в електронну систему закупівель 30.10.2023 року. 2. Затверджений сертифікат ISO 9001 2015 (файл "ISO 9001 2015 з перекладом.pdf"), завантажений ПП "Сервіс О.К." в електронну систему закупівель у складі тендерної пропозиції. 3. Переклад сертифікату ISO 9001 2015 незалежного офіційного перекладача - ПП "БЮРО ПЕРЕКЛАДІВ "АННА СВІТ". 4. Сертифікат аналізу (якості).
Дата розгляду скарги: 13.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.11.2023 16:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.11.2023 18:34
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТОУНСЕНД", Степанов Андрій 380509998145 tenderKRSS@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 3a04c5bc128c45abb5be087349a379d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-09-05-013163-a.b1
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями 05.09.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-09-05-013163-a (далі – Закупівля), Приватне акціонерне товариство "Акціонерна компанія "КИЇВВОДОКНАЛ" (далі також – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015: 24950000-8: Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт поліакриламід катіонний). Товариство з обмеженою відповідальністю "СТОУНСЕНД" є учасником вищезазначеної Закупівлі. 05 жовтня 2023 року Замовником були оприлюднені протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-09-05-013163-a та повідомлення про намір укласти договір, згідно з якими Замовник вирішив визначити учасника Закупівлі ПП "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі та укласти із зазначеним підприємством договір закупівлі. Учасниками Закупівлі є: - ТОВ "СТОУНСЕНД"; - ПП "Сервіс О.К.". Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. ТОВ "СТОУНСЕНД" (далі також –Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про визнання ПП "Сервіс О.К." переможцем, оскільки вважає, що тендерна пропозиція ПП "Сервіс О.К." не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (далі – ТД) Замовника, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ ТА ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ 1. Пунктом 2 розділу "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" :Додатку 4 до Тендерної документації передбачено, що учасники Закупівлі, у тому числі повинні у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати: - копію сертифікату системи управління якістю виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 в області розробки, впровадження, виробництва та реалізації поліакриламіду. ПП "Сервіс О.К." у складі своєї тендерної пропозиції надало Затверджений сертифікат (файл "ISO 9001 2015 з перекладом.pdf") про відповідність системи менеджменту управління якістю компанії Solenis International, LP міжнародному стандарту ISO 9001:2015. В сертифікаті зазначається: "Сфера дії цього схвалення застосовується до: Розробки, Виготовлення та Впровадження спеціальних хімічних речовин для Паперової, Водоочисної та Суміжної промисловостей". Тобто, в наданому ПП "Сервіс О.К." сертифікаті відсутні відомості щодо розробки, впровадження, виробництва та реалізації саме поліакриламіду, як вимагається умовами Додатку 4 до Тендерної документації. Включення Замовником до Тендерної документації вимоги щодо зазначення в сертифікаті ISO області застосування – розробка, впровадження, виробництво та реалізації поліакриламіду – є гарантією того, що сертифікація виробника в системі ISO здійснювалась з урахуванням того, що система контролю якості на підприємстві виробника запроваджена з метою забезпечення належної якості під час виробництва саме поліакриламіду, який буде використовуватись для очищення питної води, тобто результат застосування предмета закупівлі безпосередньо пов'язаний з безпекою населення. У зв'язку з цим виникає питання, чому Замовник не звернув уваги на факт невідповідності сфери застосування, зазначеної в сертифікаті ISO, що був наданий ПП "Сервіс О.К.", вимогам Тендерної документації. Таким, чином тендерна пропозиція ПП "Сервіс О.К." не відповідає умовам Додатку 4 "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" до Тендерної документації (умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації). За таких обставин, керуючись вимогами ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – особливості), Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію ПП "Сервіс О.К.", але в порушення вимог законодавства у сфері закупівель прийняв рішення про визнання вищезазначеного учасника переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір про закупівлю. 2. Пунктом 2 розділу "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" :Додатку 4 до Тендерної документації передбачено, що учасники Закупівлі, у тому числі повинні у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати: - копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар щодо можливості його застосування для очистки води господарсько-питного водопостачання. ПП "Сервіс О.К." у складі своєї тендерної пропозиції надало Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 03.03.2021 р. № 12.2-18-3/4328 (файл "Висновок СЕС.pdf"), в якому зазначається: "Сфера застосування та реалізації об'єкта експертизи: Для очищення стічних вод в комунальному господарстві та інших галузях, вод зворотнього водопостачання, освітлення транспортно-мийної води, ущільнення осадів та зневоднення шламів, зневоднення річкових та озерних мулів, освітлення червоного бруду при виробництві оксиду алюмінію, виготовлення бурових розчинів у нафто-газовій промисловості, освітлення суспензій при виробництві титанів". Згідно з положеннями статті 1 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, отримання якого регламентоване цим законом і поширюється на будь-яку діяльність, технологію, продукцію і сировину, проекти нормативних документів, реалізація яких може негативно вплинути на здоров’я людини. Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" визначає правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності, встановлює порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та адміністраторів. Дозвільна система у сфері господарської діяльності – це сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, адміністраторами та суб’єктами господарювання у зв’язку із наданням документів дозвільного характеру. Відповідно до статей 1 та 2 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дія цього закону поширюється на дозвільні органи, адміністраторів, уповноважений орган та суб’єктів господарювання, які мають намір провадити або провадять господарську діяльність. Цим законом визначено поняття "документ дозвільного характеру", під яким розуміється дозвіл, висновок, погодження, свідоцтво тощо, який дає суб’єкту господарювання право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності, а об’єктом, на який видається такий документ, є, зокрема, господарська діяльність певного виду. Тобто, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар щодо можливості його застосування для очистки води господарсько-питного призначення за своєю правовою природою належить до документів дозвільного характеру, що надає суб’єкту господарювання право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності, у цьому конкретному випадку – з постачання флокулянту. При цьому, згідно з пунктом 3.11 Державних санітарних норм і правил "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10) у сфері питного водопостачання населення можуть використовуватись матеріали, речовини та сполуки (коагулянти, флокулянти, реагенти для знезараження, консерванти, ємкості, тара, засоби закупорювання, мийні та дезінфекційні засоби, обладнання, устаткування, будівельні матеріали тощо), дозволені центральним органом виконавчої влади у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення для застосування у цій сфері. Відповідно до п. 5.10 Державних будівельних норм (ДБН) В 2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" підприємство питного водопостачання не має права використовувати реагенти, що не пройшли експертизи щодо можливості використання в питному водопостачанні. Таким чином, вимога Тендерної документації щодо надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується можливість використовувати реагент саме в господарсько-питному водопостачанні, є обов’язковою. На виконання вимог пункту 2 Додатку 4 до Тендерної документації ПП "Сервіс О.К." був наданий Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 03.03.2021 р. № 12.2-18-3/4328, згідно з яким у сфері застосування не зазначено можливість використання флокулянта, а саме – PraestolTM 650 TR, у господарсько-питному водопостачанні. За таких обставин, керуючись вимогами ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 2 п. 44 Особливостей, Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію ПП "Сервіс О.К.", але в порушення вимог законодавства у сфері закупівель прийняв рішення про визнання вищезазначеного учасника переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір про закупівлю. 3. Пунктом 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" Розділу ІІІ "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документації встановлено, що учасники повинні надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Форма, вимоги та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (далі – Постанова № 639) та Вимогам до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затвердженим наказом Мінекономіки України від 14.12.2020 № 2628 (далі – Наказ № 2628). Відповідно до пп. 10 п. 26 Постанови № 639 та пп. 3 п. 4 Наказу № 2628 у реквізитах гарантії щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається, в тому числі ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. ПП "Сервіс О.К." у складі тендерної пропозиції була надана електронна банківська гарантія від 22 вересня 2023 року № 678/09/А/BG (файл "Гарантія 678.pdf"). В наданій учасником гарантії зазначено: "Банк бенефіціара: рахунок за стандартом ІВАN р/р UA393057490000002600030998102 в АТ "БАНК КРЕДИТ ДНІПРО", вул. Хрещатик, 7/11, м. Київ, 01001, МФО 305749, код ЄДРПОУ 14352406, одержувач - Приватне акціонерне товариство "Акціонерна компанія "Київводоканал", код ЄДРПОУ 033276". В п. 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" Розділу ІІІ "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документації Замовником визначені реквізити для зарахування коштів: рахунок за стандартом ІВАN р/р UA393057490000002600030998102 в АТ «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО», вул. Хрещатик, 7/11, м. Київ, 01001, МФО 305749, код ЄДРПОУ 14352406, одержувач - Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «Київводоканал», код ЄДРПОУ 03327664, призначення платежу - забезпечення тендерної пропозиції. Згідно з відкритими даними, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ідентифікаційний код Замовника як одержувача коштів за банківською гарантією – 03327664, а не 033276, як зазначено в Гарантії від 22 вересня 2023 року № 678/09/А/BG, яка надана ПП "Сервіс О.К.". Таким чином, надана ПП "Сервіс О.К." Гарантія від 22 вересня 2023 року № 678/09/А/BG не відповідає вимогам Постанови № 639, Наказу № 2628 та п. 2 "Забезпечення тендерної пропозиції" Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документації» та не є належним чином оформленим забезпеченням тендерної пропозиції ПП "Сервіс О.К." Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 1 п. 44 особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. За таких обставин, керуючись вимогами ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", п. 44 Особливостей, Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію ПП "Сервіс О.К.", але в порушення вимог законодавства у сфері закупівель прийняв рішення про визнання вищезазначеного учасника переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір про закупівлю. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме: - ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах; - ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", ", пп. 1, 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178: забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, прийнявши рішення про визнання ПП "Сервіс О.К." переможцем та про намір при невідповідності тендерної пропозиції цього учасника вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги Закону, а також права та інтереси ТОВ "СТОУНСЕНД", як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог Тендерної документації для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 1, 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених Законом підстав). Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про визнання переможцем ПП "Сервіс О.К.", тендерна пропозиції якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", пп. 1, 2 п. 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання скасувати рішення щодо визначення учасника Закупівлі ПП "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі та укладення із зазначеним підприємством договору закупівлі. . Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 29, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", п. 44 особливостей, ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2023-09-05-013163-a. 3. Зобов’язати Приватне акціонерне товариство "Акціонерна компанія "КИЇВВОДОКНАЛ" скасувати рішення щодо визначення учасника Закупівлі ПП "Сервіс О.К." переможцем процедури закупівлі та укладення із зазначеним підприємством договору закупівлі. ТОВ "СТОУНСЕНД" заявляє про бажання взяти участь у розгляді даної скарги шляхом присутності свого представника на засіданні Органу оскарження. Додатки: 1 Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-09-05-013163-a. 2. Повідомлення про намір укласти договір. 3. Затверджений сертифікат ISO 9001 2015 (файл "ISO 9001 2015 з перекладом.pdf"). 4.Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 03.03.2021 р. № 12.2-18-3/4328 (файл "Висновок СЕС.pdf"). 5. Банківська гарантія від 22 вересня 2023 року № 678/09/А/BG (файл "Гарантія 678.pdf").
Дата розгляду скарги: 23.10.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.10.2023 13:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.10.2023 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТОУНСЕНД", Степанов Андрій 380509998145 tenderKRSS@gmail.com