-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Металочерепиця, лист рифлений, лист плоский
Торги відмінено
2 796 672.18
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 967.00 UAH
мін. крок: 1% або 27 967.00 UAH
Період оскарження:
03.03.2018 10:31 - 31.03.2018 00:00
Вимога
Відхилено
незаконні вимоги в документації
Номер:
b26353054f8247809255915519f22cb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-03-000180-a.c1
Назва:
незаконні вимоги в документації
Вимога:
Замовником в додатку №6 до тендерної документації розміщено "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ НОРМАТИВНО-ТЕХНІЧНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ТЕХНІЧНИМ І ЯКІСНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ" в якому Замовник вимагає в учасників надати:
1. Відповідність предмета закупівлі нормативно - технічній документації.
Як підтвердження надати один з наступних документів:
1.1. Сертифікат відповідності, або копію сертифікату відповідності (форма копії являє собою кольоровий бланк з втисненою голограмою і діагональним написом «Копія»), видані органом з сертифікації, який має відповідну галузь акредитації в державній системі сертифікації УкрСЕПРО або Національним агенством з акредитації України або їх нотаріально засвідчені копії, чинні на момент подання пропозиції. Якщо термін дії сертифікату відповідності (копії сертифікату відповідності) продукції закінчується до кінця терміну постачання продукції, то учасник повинен надати гарантійний лист, що новий сертифікат відповідності буде наданий не пізніше закінчення терміну дії чинного сертифікату відповідності. Якщо виробників декілька, то сертифікати повинні бути надані на кожного виробника продукції;
1.2. У випадку, якщо товар не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні (зі змінами чинними на момент подання тендерної пропозиції) – довідку з органу сертифікації про це, видану не раніше 60 днів до дати розкриття тендерних пропозицій та декларацію постачальника (виробника) про відповідність (зразок: Додаток №7). Довідка з органу сертифікації повинна обов’язково містити інформацію щодо відповідності товару вимогам Технічних регламентів.
1.3. У випадку, якщо товар не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні (зі змінами чинними на момент подання тендерної пропозиції), але підпадає оцінці відповідності за вимогами Технічніх регламентів - декларацію про відповідність, складену відповідно до чинного законодавства у сфері оцінки відповідності продукції Технічним регламентам або її нотаріально засвідчену копію. Якщо термін дії декларації про відповідність продукції закінчується до кінця терміну постачання продукції, то учасник повинен надати гарантійний лист, що нова декларація про відповідність буде надана не пізніше закінчення терміну дії чинної декларації про відповідність. Якщо виробників декілька, то декларації про відповідність повинні бути надані на кожного виробника продукції;
В Україні відповідно до наказу ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 р. № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01 січня 2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації, а саме:
ДСТУ 2296–93 "Державна система сертифікації. Знак відповідності. Форма, розміри, технічні вимоги та правила застосування"
ДСТУ 3410–96 "Державна система сертифікації. Основні положення"
ДСТУ 3411:2004 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів сертифікації продукції та порядок їх призначення і надання повноважень на діяльність у Системі"
ДСТУ 3412–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до випробувальних лабораторій"
ДСТУ 3413–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції"
ДСТУ 3414–96 "Державна система сертифікації. Атестація виробництва. Порядок проведення"
ДСТУ 3415–96 "Державна система сертифікації. Реєстр Системи"
ДСТУ 3417–96 "Державна система сертифікації. Процедура визнання результатів сертифікації продукції, що імпортується"
ДСТУ 3418–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до аудиторів та порядок їх атестації"
ДСТУ 3419–96 "Державна система сертифікації. Сертифікація систем якості. Порядок проведення"
ДСТУ 3420–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів, що здійснюють сертифікацію систем управління"
ДСТУ 3498–96 "Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис"
ДСТУ 3957–2000 "Державна система сертифікації. Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції"
В зв'язку з вищевказаними змінами з 01.01.2018 року органи сертифікації не тільки не сертифікують продукцію, а й НЕ ВИДАЮТЬ ЖОДНИХ ДОВІДОК ПРО ТЕ ЧИ ПІДПАДАЄ ТОВАР СЕРТИФІКАЦІЇ, оскільки сертифікація відсутня повністю - жоден товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
ПРОШУ ЗАМОВНИКА ПРИВЕСТИ ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА ТА ВИКЛЮЧИТИ З НЕЇ НЕЗАКОННІ ВИМОГИ ВИКЛАДЕНІ В ЧЕСТИНІ ПЕРШІЙ ДОДАТКУ №6.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.03.2018 11:02
Вирішення:
Доброго дня. Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно інформації опублікованої на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, наказ № 28 від 01.02.2005 р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні» є діючим.
Дякуємо за звернення.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
Оскарження незаконних вимог в тендерній документації
Номер:
7525c2c9666a41ef906f2bc3577a1155
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-03-000180-a.c2
Назва:
Оскарження незаконних вимог в тендерній документації
Скарга:
Відповідно до рішення тендерного комітету Регіональної філії «Львівська залізниця»
ПАТ «Укрзалізниця» було оголошено закупівлю (Металочерепиця, лист рифлений, лист плоский) Код ДК 021:2015 – 44110000-4 (Конструкційні матеріали) (ідентифікатор закупівлі UA-2018-03-03-000180-a).
Відповідно до ч.4 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Як зазначено у Тендерній документації Замовника:
Тендерна пропозиція, яка подається Учасником процедури закупівлі, повинна складатися з:
форми «Тендерна пропозиція», що подається у вигляді, наведеному в Додатку №3 цієї тендерної документації;
документів, які вимагаються для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним
критеріям, встановленим Замовником (згідно пункту 6 Розділу II та Додатку №1) та інших документів, необхідних для прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю (згідно Додатку №2); гарантійний лист щодо погодження з проектом договору згідно Додатку №4 до тендерної документації; документів, передбачених Додатком №6 (Перелік документів, підтверджуючих відповідність предмета закупівлі нормативно-технічній документації та технічним і якісним характеристикам) до цієї тендерної документації, та містити повну інформацію щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника Технічній специфікації Замовника (згідно Додатку № 5).
Замовником в додатку №6 до тендерної документації розміщено "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ПІДТВЕРДЖУЮЧИХ ВІДПОВІДНІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ НОРМАТИВНО-ТЕХНІЧНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА ТЕХНІЧНИМ І ЯКІСНИМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ" в якому Замовник вимагає в учасників надати:
1. Відповідність предмета закупівлі нормативно - технічній документації.
Як підтвердження надати один з наступних документів:
1.1. Сертифікат відповідності, або копію сертифікату відповідності (форма копії являє собою кольоровий бланк з втисненою голограмою і діагональним написом «Копія»), видані органом з сертифікації, який має відповідну галузь акредитації в державній системі сертифікації УкрСЕПРО або Національним агенством з акредитації України або їх нотаріально засвідчені копії, чинні на момент подання пропозиції. Якщо термін дії сертифікату відповідності (копії сертифікату відповідності) продукції закінчується до кінця терміну постачання продукції, то учасник повинен надати гарантійний лист, що новий сертифікат відповідності буде наданий не пізніше закінчення терміну дії чинного сертифікату відповідності. Якщо виробників декілька, то сертифікати повинні бути надані на кожного виробника продукції;
1.2. У випадку, якщо товар не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні (зі змінами чинними на момент подання тендерної пропозиції) – довідку з органу сертифікації про це, видану не раніше 60 днів до дати розкриття тендерних пропозицій та декларацію постачальника (виробника) про відповідність (зразок: Додаток №7). Довідка з органу сертифікації повинна обов’язково містити інформацію щодо відповідності товару вимогам Технічних регламентів.
1.3. У випадку, якщо товар не включений до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні (зі змінами чинними на момент подання тендерної пропозиції), але підпадає оцінці відповідності за вимогами Технічніх регламентів - декларацію про відповідність, складену відповідно до чинного законодавства у сфері оцінки відповідності продукції Технічним регламентам або її нотаріально засвідчену копію. Якщо термін дії декларації про відповідність продукції закінчується до кінця терміну постачання продукції, то учасник повинен надати гарантійний лист, що нова декларація про відповідність буде надана не пізніше закінчення терміну дії чинної декларації про відповідність. Якщо виробників декілька, то декларації про відповідність повинні бути надані на кожного виробника продукції;
15 січня 2015 року Верховна Рада прийняла закон «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», яким припиняє дію Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 № 46-9 та з 1 січня 2018 року скасовано система обов'язкової сертифікації продукції УкрСЕПРО. Зокрема, з цієї дати НЕ сертифікуватиметься кранова, протипожежна продукція, метало- та деревообробне обладнання, а також будівельні матеріали, вироби і конструкції.
Відповідно було прийнять і наказ ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 р. № 500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01 січня 2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації, а саме: ДСТУ 2296–93 "Державна система сертифікації. Знак відповідності. Форма, розміри, технічні вимоги та правила застосування" ДСТУ 3410–96 "Державна система сертифікації. Основні положення" ДСТУ 3411:2004 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів сертифікації продукції та порядок їх призначення і надання повноважень на діяльність у Системі" ДСТУ 3412–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до випробувальних лабораторій" ДСТУ 3413–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції" ДСТУ 3414–96 "Державна система сертифікації. Атестація виробництва. Порядок проведення" ДСТУ 3415–96 "Державна система сертифікації. Реєстр Системи" ДСТУ 3417–96 "Державна система сертифікації. Процедура визнання результатів сертифікації продукції, що імпортується" ДСТУ 3418–96 "Державна система сертифікації. Вимоги до аудиторів та порядок їх атестації" ДСТУ 3419–96 "Державна система сертифікації. Сертифікація систем якості. Порядок проведення" ДСТУ 3420–96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів, що здійснюють сертифікацію систем управління" ДСТУ 3498–96 "Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис" ДСТУ 3957–2000 "Державна система сертифікації. Порядок обстеження виробництва під час проведення сертифікації продукції"
В зв'язку з вищевказаними змінами з 01.01.2018 року ОРГАНИ СЕРТИФІКАЦІЇ ВІДСУТНІ.
Установи, що були органами сертифікації, та надавали такі довідки з 01.01.2018 р. не тільки не сертифікують продукцію, а й НЕ ВИДАЮТЬ ЖОДНИХ ДОВІДОК ПРО ТЕ ЧИ ПІДПАДАЄ ТОВАР СЕРТИФІКАЦІЇ, оскільки сертифікація відсутня повністю - жоден товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Відповідно до ч.4 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
ТОВ «ТАЙЛ» звернувся з вимогою до Замовника, про те наша вимога була відхилена знав ступною мотивацією:
«Доброго дня. Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно інформації опублікованої на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, наказ № 28 від 01.02.2005 р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні» є діючим. Дякуємо за звернення.»
ТОВ «ТАЙЛ» не погоджується з цією позицію та наголошує на тому, що СКАСОВАНО ЗАКОН, який має вищу юридичну силу, ніж Наказ КМУ та СКАСОВАНО ДСТУ з питань сертифікації.
26.01.2018 р. МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ прийняло Наказ «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів» (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 лютого 2018 р. за № 194/31646) яким поміж скасовано дію наказів з питань сертифікації та в т.ч. наказ № 28 від 01.02.2005 р. «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні».
Замовник вимагає від Учасника документи, які Учаснику НЕМОЖЛИВО виконати вимоги Замовника та надати документи, що вимагаються ч.1 Додатку №6 до тендерної документації.
В Учасника є діючи сертифікати на перші 2 позиції товару, проте надати «довідку з органу сертифікації про це, видану не раніше 60 днів до дати розкриття тендерних пропозицій» по позиції №3 Учасник не може.
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини десятої статті 18 Закону.
Наведені вище обставини свідчать про наявність підстав для задоволення Скарги.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОСИМО:
1. Зобов'язати Регіональну філію «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» внести зміни до тендерної документації та виключити з тендерної документації незаконні вимоги в т.ч. виключити ч.1 додатку №6 до тендерної документації закупівлі UA-2018-03-03-000180-a
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 14.03.2018 20:01
- Лист органу сертифікації про відсутність потреби сертифікації.pdf 14.03.2018 20:01
- Сертифікати відповідності.PDF 14.03.2018 20:01
- nakazukrndnc_500_2017.doc 14.03.2018 20:01
- Про визнання такими, що втратили чинність, деяких нак... _ від 26.01.2018 № 93 (Текст для друку).pdf 14.03.2018 20:01
- Про стандартизацію і сертифікацію _ від 10.05.1993 № 46-93.pdf 14.03.2018 20:01
- Платіжне доручення.pdf 14.03.2018 20:01
- Рішення від 16.03.2018 № 2385, лист Замовнику.pdf 19.03.2018 10:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2018 № 3055.pdf 04.04.2018 21:14
- Рішення від 03.04.2018 № 3055.pdf 06.04.2018 17:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.03.2018 20:01
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
06.04.2018 17:48
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
06.04.2018 17:48