• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

витратні матеріали для цитаферезу, контейнери для крові

Завершена

3 241 023.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 25.01.2018 17:24 - 19.03.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо Медико - Технічних вимог до лоту № 4

Номер: dabaff8a2ab24c15adac18168cfb8e7d
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-25-003324-b.b1
Назва: Щодо Медико - Технічних вимог до лоту № 4
Вимога:
ДЕПАРТАМЕНТОМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ було оприлюднено Оголошення про закупівлю № UA-2018-01-25-003324-b "Витратні матеріали для цитаферезу, контейнери для крові". Уважно ознайомившись з тендерною документацією щодо медико - технічних вимог до Лоту № 4 Товариство з обмеженою відповідальністю "Іридіум" виявило в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію та коло учасників, а саме: У таблиці медико - технічних вимог до Лоту № 4 у пункті 7 міститься вимога про те, що "Контейнери мають бути оснащені предфільтром, що забезпечує захист основного фільтру для фільтрації лейкоцитів від згустків крові". Враховуючи наявність даної вимоги у вашій тендерній документації бажаємо зазначити наступне: 1. Контейнери оснащені предфільтрами виробляє лише "Shandong Weigao Group Medical Polymer Co., Ltd. (P.R. China)", таким чином це є порушенням ч.4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Вам чудово відомо з минулого року, що наявність такої вимоги дає можливість запропонувати Вам лише товар виробника Shandong Weigao Group Medical Polymer Co., Ltd. (P.R. China)", що позбавило можливості приймати участь представникам інших виробників. 2. По - друге, звертаємо Вашу увагу на те, що наявність такого предфільтру свідчить про низьку якість антикоагулянту та утворення мікросгустків або про низьку фільтруючу здатність основного фільтру, що з очевидних причин не є необхідним для Європейських виробників, з огляду на їх системи менеджменту якості, які впроваджені на виробництвах. Не обов'язковість даного предфільтра, також підтверджується тим фактом, що при проведенні міжнародних торгів оголошених та проведених Компанією Crown Agents у 2017 році, було придбано контейнери виробника Fresenius, що в майбутньому буде передана для використання у лікарнях. 3. По - третє, вважаємо за необхідне довести до Вашого відома, що наявність в медико - технічній документації такої вимоги про оснащеність контейнерів предфільтром, також є порушенням ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме принципу максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів. Так наприклад у квітні 2017 року, Вами були закуплені Контейнери для крові зчетверені з розчином антикоагулянту, що не містить аденін та розчином консерванту, з фільтром 450 виробника "Shandong Weigao Group Medical Polymer Co., Ltd. (P.R. China)" за ціною - 296 грн. 39 коп. - за штуку (ідентифікатор закупівлі UA-2017-03-22-001346-b). Вже у листопаді 2017 року ті самі Контейнери були закуплені Вами за 227 грн. 91 коп. за штуку (ідентифікатор закупівлі UA-2016-11-01-001038-a), а наприклад Національна дитяча спеціалізована лікарня "Охматдит", у вересні 2017 року закупила Контейнери для крові зчетверені з розчином антикоагулянту, що не містить аденін та розчином консерванту, з фільтром 450 виробника "Shandong Weigao Group Medical Polymer Co., Ltd. (P.R. China)" за - 199 грн. 02 коп. за штуку, ідентифікатор закупівлі - UA-2017-08-14-000244-b (в Медико - Технічних вимогах була відсутня вимога про наявність предфільтра, що дало змогу Учасникам запропонувати товар різних виробників, що в свою чергу спричинило конкуренцію та, як наслідок економію грошових коштів ). Таким чином, ми вважаємо, що наявність даної вимоги, а саме необхідність оснащення контейнерів предфільтром у Медико - технічних вимогах до лоту № 4, позбавляє можливості не тільки нас, прийняти участь у даних торгах з товаром Європейської якості, але й завдає значне не обґрунтоване фінансове навантаження на Вас, вимагаючи від Вас витрачати значні грошові бюджетні кошти. Звертаємо Вашу увагу, також на ту обставину що з 27 січня 2018 року вступили в силу зміни до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо здійснення моніторингу закупівель, що на нашу думку сприятиме більшій прозорості проведення закупівель. З урахуванням вищезазначеного, просимо Вас внести зміни до медико - технічних вимог до Лоту № 4, а саме виключити пункт № 7 у медико - технічних вимог до лоту № 4 про те, що "Контейнери мають бути оснащені предфільтром, що забезпечує захист основного фільтру для фільтрації лейкоцитів від згустків крові" У разі не можливості або вашого не бажання внести зміни до Медико - технічних вимог до лоту № 4, для можливості більшій кількості Учасників прийняти участь ми будемо змушені скористатися своїм правом звернутися із відповідною скаргою про порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель до Антимонопольного комітету України.
Вирішення: Доброго дня, тендерний комітет звернувся за роз'ясненнями до позаштатного фахівця з трансфузіології, яким надано наступну відповідь: "У відповідь на Вимогу повідомляємо, що під час складання Тендерної документації Замовник керувався діючим законодавством України, міжнародними на національними стандартами на даний вид товару. Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: “Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються. Крім того, посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.” І відповідно до вимог ЗУ “Про публічні закупівлі” Тендерна документація містить детальний опис предмету закупівлі. Предметом закупівлі є: Контейнер для крові зчетверений з розчином антикоагулянту, що не містить аденін та розчином консерванту, з фільтром, 450. Ці контейнери виробляються відповідно до міжнародних стандартів ISO 3826-1, 3826-3, 2006. Склад антикоагулянту та консерванту відповідає вимогам Європейської Фармакопеї та USP. У Вимозі стверджується, що наявність предфільтру викликана низькою якістю антикоагуляну. Це не відповідає дійсності та вводить в оману, що підтверджується наступним: Відповідно до Національного керівництва з виробничої трансфузіології (Харків, 2015р.): для взяття крові та її компонентів використовуються консервуючі розчини антикоагулянту. Розчин CPD забезпечує зберігання консервованої донорської крові або еритроцитовмісних компонентів при температурі від 2ºС до 6ºС протягом 21 доби. Здебільшого цей розчин міститься в основному контейнері комплекту, до якого входить контейнер із додатковим розчином (SAGM), що подовжує термін зберігання компонента та впливає на життєздатність еритроцитів. Як вам чудово відомо, відповідно до міжнародної Анатомо-терапевтичної-хімічної класифікації лікарських засобів консервуючі розчини антикоагулянту відносяться до інших препаратів: V07AC Допоміжні засоби для гемотрансфузії. Як зазначено у Довіднику Кровезаменители, консерванты крови и костного мозга, справочник, под редакцией Г.Н. Хлябича, 1997г.: «гемотрансфузионная среда, представляющая сложную систему белков и клеточных (форменных) элементов — эритроцитов, тромбоцитов, лейкоцитов, взвешенных в плазме, содержащей консервирующий раствор (гемоконсервант), предотвращающий свертывание крови и значительные нарушения обменных процессов в клетках в течении длительного времени.» Тому, відсутній причинно-наслідковий зв'язок між антикоагулянтом та процедурою фільтрації. Стосовно призначення предфільтра повідомляємо наступне: Головним принципом діяльності закладів Служби крові України є якість та безпека компонентів донорської крові. Кров, яка поміщена у штучне середовище гемоконсерванта, проходить ряд біохімічних, морфологічних, фізико-хімічних та реологічних порушень, пов'язаних з обмінними процесами, які проходять в еритроцитах. Зміни та пошкодження крові починаються з моменту її заготівлі. На початковому періоді, коли донорська кров потрапляє до контейнеру з консервуючим розчином, відбувається закислення рН до 7,0-7,2. (Кровезаменители, консерванты крови и костного мозга, справочник, под редакцией Г.Н. Хлябича, 1997г.). Тромбоцити та лейкоцити швидко втрачають життєздатність поза кровоносним руслом людини, вони утворюють мікроагрегати, що присутні в значній кількості в цільній крові та концентратах еритроцитів. Кров донора не є стандартизованою одиницею, а є вельми варіабельною біологічною рідиною, на яку можуть впливати такі фактори як реологія, кількість та функція клітин, метод заготівлі крові, час утримання до обробки крові, та інші. Все це систематично та несподівано впливає на вміст лейкоцитів до та після фільтрації. Встановлення предфільтру перед основним фільтром для видалення лейкоцитів, дозволяє затримати мікроагрегати, захистити основний фільтр, зменшити час фільтрації та цим нейтралізувати вплив цих факторів під час процедури лейкоредукції. Враховуючи вищезазначене, можна стверджувати, що Тендерна документація не містить жодних дискримінуючих чи обмежуючих вимог. Підстави для внесення змін до Тендерної документації відсутні."
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Оскарження медико - технічних вимог тендерної документації

Номер: 509d2b2c38a849fe8a932a1633d9153c
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-25-003324-b.a2
Назва: Оскарження медико - технічних вимог тендерної документації
Скарга:
Відповідно до положень ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" Товариство з обмеженою відповідальністю "Іридіум" звертається до Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, та просить розглянути дану скаргу зважаючи на порушення при проведенні закупівлі медичні матеріали (витратні матеріали для цитаферезу, контейнери для крові). 25 січня 2018 року Департаментом охорони здоров'я Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) оголошено процедуру закупівлі - ДК 021:2015:33140000-3 - Медичні матеріали (витратні матеріали для цитаферезу, контейнери для крові) ідентифікатор закупівлі UA-2018-01-25-003324-b, мультилотова. Товариство з обмеженою відповідальністю "Іридіум" (надалі за текстом скарги - Скаржник ) здійснює діяльність у тому числі з реалізації контейнерів для крові зчетверений з розчином антикоагулянту, що не містить аденін та розчином консерванту з фільтром. Уважно вивчивши документацію конкурсних торгів, вважаємо, що Замовником було порушено законодавство у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, а саме в медико - технічних вимогах до Лоту № 4, що штучно обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника у зазначеній процедурі та багатьох інших виробників та їх представників. З огляду на вказане, Скаржник вважає, що медико - технічні вимоги до лоту № 4 складені з порушенням основних принципів та основних положень Закону України "Про публічні закупівлі", містять положення, що в жодному разі ні яким чином не впливають на кінцевий результат використання контейнерів для крові, та серед іншого порушує права та інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедур закупівлі.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2018 19:07
Дата виконання рішення Замовником: 06.03.2018 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг та порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1825-р/пк-пз від 28.02.2017 року, яким вона постановила зобов’язати Департамент охорони здоров’я Дніпропетровської обласної державної адміністрації внести зміни до тендерної документації, згідно абз. 1 п. 12 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» виконати рішення АМКУ – унести зміни до процедури закупівлі. Згідно ч. 2 ст. 23 Закону подовжити строк подання тендерних пропозицій.
Автор: ООО "ІРИДІУМ", Анастасія Белуха +380443647071 anastasiabelukha@gmail.com