-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам'яне)
Завершена
300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
04.09.2023 13:43 - 29.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога стосовно довідки
Номер:
f4fcb10eb17142059a606d22b4e29d81
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-04-006587-a.b4
Назва:
Дискримінаційна вимога стосовно довідки
Вимога:
Шановний замовник!
"Учасник повинен надати довідку щодо відсутності не виконаних зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю із замовником даної закупівлі, що призвело б до його дострокового розірвання, і було б застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, видану замовником даної закупівлі. Якщо договори із замовником даної закупівлі не укладалися, то у такій виданій довідці повинно бути вказано про це."
Відколи Ви є уповноваженим органом що маєте видавати такі довідки від себе? То як називається цьому захочу надам, а цьому незахочу не надам?
Прошу забрати дискримінаційну вимогу!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2023 12:54
Вирішення:
Шановний учаснику! Дана вимога була у первісній редакції тендерної документацію. Ви мали змогу оскаржити це положення, однак не скористалися цим правом. Наразі ж строки на оскарження минули. Крім того, ви можете звернутися до нас, як замовника, за для отриманням такої довідки. Дана вимога була встановлена з метою боротьби із недобросовісними учасниками, які порушують свої зобов’язання за укладеним договором.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Змова Замовника з проросійськими виробниками і російським вугіллям на території УКРАЇНИ!
Номер:
33763b19c8ef4ce598d5f6e935ed3a67
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-04-006587-a.a3
Назва:
Змова Замовника з проросійськими виробниками і російським вугіллям на території УКРАЇНИ!
Вимога:
Шановний Замовник!
Перестаньте займатись розкраданням бюджетних коштів! І просуванням проросійських МАРОК ВУГІЛЛЯ!
Ви ж працюєте на території України, яку ви марку А розміром ( 100-200) Ви хочете закупляти та ще і в такій «ВЕЛИКІЙ» кількості вугілля!? Родовища вугілля, зокрема марки А (антрацит) розташовані у частині Луганської та Донецької областей, яка контролюється незаконними збройними формуваннями. А також вугілля марки П (13-25) , яка теж не видобувається на території України і знову в такій «ВЕЛИКІЙ!» кількості, аж 1 тонна!
Відповідно до чинного законодавства України - на тимчасово окупованій території забороняється діяльність, що підлягає дерегулюванню (ліцензування, отримання дозвільних документів, сертифікація та інша) господарська діяльність, ввезення та або вивезення відповідних товарів, організація залізничних, автомобільних, морських, річкових, поромних, повітряних сполучень. Заборонено також користування державними ресурсами, в тому числі природними, фінансовими і кредитними, заборонено здійснення грошових переказів, а також фінансування або інше сприяння вище переліченої діяльності. Указом Президента України №62/2017 від 15.03.2017 введено в дію Рішення ради національної безпеки і оборони України від 15.03.2017 "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України", яким заборонено переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей. Прохання до Замовника пояснити якими документами підтверджується легальність походження вугілля А (100-200)?
Можу Вас запевнити, що після проведення торгів, для Вашої установи організуємо перевірку і позов до прокуратури і поліції даної уповноваженої особи, а також начальника Нересницької с/р, для перевірки реальної поставки в кількостях зазначених в ТД а також походження і виробника даного вугілля! І перевірки змови між конкретним постачальником і замовником!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2023 10:59
Вирішення:
Шановний учаснику, жодним документом чи інформацією ви не підтверджуєте факт того, що ми плануємо закупити вугілля, яке походить із країни-агресора. Крім того, умови тендерної документації не містять вимог, які б вказували на те, що ми начебто плануємо закупити не українське вугілля. А отже, ваші твердження є ніщо іншим, як популізмом та спробою поширити неправдиву інформацію. Крім того, спекулювати такою темою в часи, коли в Україні йде повномасштабна війна, коли кожного дня гинуть люди, є відвертим цинізмом. Ми розуміємо, що заголовки «проросійські виробники», які ви використали є кричущими, але їх використання без належного на те підтвердження є суто спекулюванням на трагедії, яку наразі переживає український народ, та відверто, зневажливим ставленням до війни та людей, які боронять українську незалежність. Будь-яке звинувачення у роботі із окупантами чи їх товаром повинно підтверджуватися документами, а не використовуватися як щось маніпулятивне. В іншому ж випадку такі безпідставні звинувачення будуть сприйматися як глузування із трагедії війни. І добре, що ваша вимога відкрито демонструє ваше дійсне ставлення до трагедії. Сумно, коли постачальники ставлять свої комерційні інтереси вище за все, в тому числі і за звичайну людську совість та честь та спускаються до рівня безпідставного та відверто паплюжного звинувачення.
Нами було визначено ті марки та фракції вугілля, які чітко вказані у положеннях ДСТУ 7146:2010. Даний Національний стандарт є обов’язковим для його використання. Крім того, є положення п. 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178, яке вказує на те, що положення Національного стандарту при закупівлі твердого палива (вугілля) є обов’язковими до їх застосування.
Можете проаналізувати закупівлі у прозорро та побачити, що антрацит закуповують у 2023 році чимало замовників. Оскільки у чималої кількості постачальників дане вугілля залишилося на складах, і має таке вугілля виключно українське походження.
Таким чином, тендерна документація, а зокрема і технічна частина (специфікація) складена із чітким та неухильним дотриманням ДСТУ 7146:2010.
А отже, ми жодним чином не порушуємо законодавство у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Номер:
1049ff469c1f49d88f553bcdfa3a1f32
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-04-006587-a.a2
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей
Скарга:
Нересницька сільська рада Тячівського району Закарпатської області було оголошено та розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2023-09-04-006587-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
ОБСТАВИНИ:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація від 04.09.2023 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
І.
Відповідно до п. 6 Розділу 3 Замовник вимагає:
«Документи, видані уповноваженим органом на підтвердження якості вугілля, вказані у додатку2, повинні бути видані у поточному році».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
«Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є: код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо. Враховуючи те, що Вугілля кам’яне марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) , є твердим паливом, а також саме цей код ДК 021:2015: 09110000-3 обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен використовувати положення Національного стандарту.
Станом на 05.09.2023 рік національним стандартом для Вугілля кам’яного марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) - є ДСТУ 7146:2010 “Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови” (додається до скарги)»
Інформуємо, що даний стандарт не містить вимог та прив’язки до дати видачі Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також до Посвідчення якості, які вимагаються у Додатку №2 А ТАКОЖ НЕ МІСТИТЬ ВИМОГИ ПРО те, що вони мають бути видані у поточному році.
Встановлюючи прив’язку до ПОТОЧНОГО РОКУ – ЗАМОВНИК ДИСКРИМІНУЄ ІНШИХ УЧАСНИКІВ, а також, дана вимога є непідтвердженою, необґрунтованою та дискримінаційному, а отже повинна бути виключена із Документації.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості лише 2023 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА видалити вимогу про те що: «Документи, видані уповноваженим органом на підтвердження якості вугілля, вказані у додатку2, повинні бути видані у поточному році».
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним:
ІІ.
Відповідно до п. 1 Розділу 5 Замовником вимагає:
«Фосфор на сухий стан палива для вугілля дг 25-200 повинен бути 0,081% та підтверджуватися усіма документами вказаними у Додатку 2».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
«Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є: код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо. Враховуючи те, що Вугілля кам’яне марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) , є твердим паливом, а також саме цей код ДК 021:2015: 09110000-3 обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен використовувати положення Національного стандарту.
Станом на 05.09.2023 рік національним стандартом для Вугілля кам’яного марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) - є ДСТУ 7146:2010 “Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови” (додається до скарги)»
Інформуємо, що даний стандарт не містить вимог та прив’язки до наявності Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості - такого показника, як ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ДЛЯ ВУГІЛЛЯ ДГ 25-200 ПОВИНЕН БУТИ 0,081% ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ УСІМА ДОКУМЕНТАМИ ВКАЗАНИМИ У ДОДАТКУ 2.
Таблиця №1 та Таблиця №2 ДСТУ 7146:2010 містить ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК ПОКАЗНИКІВ, ЯКИМ МАЄ ВІДПОВІДАТИ ЗАПРОПОНОВАНИЙ ТОВАР, А САМЕ:
Таким чином, встановлюючи дану вимогу, ЗАМОВНИК ПРОПИСУЄ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПІД ОДНОГО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ПОПЕРЕДНЬО ЗАМОВИВ Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості, ЯКІ МІСТЯТЬ ЗАЗНАЧЕНИЙ ВИЩЕ ПОКАЗНИК. Таким чином, Замовник дискримінує інших Учасників, адже протягом 7 днів жоден з учасників не зможе замовити новий Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості, яке міститиме показник: ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ДЛЯ ВУГІЛЛЯ ДГ 25-200 ПОВИНЕН БУТИ 0,081%.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості з показником ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ДЛЯ ВУГІЛЛЯ ДГ 25-200 ПОВИНЕН БУТИ 0,081%. , що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА видалити вимогу: «ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ДЛЯ ВУГІЛЛЯ ДГ 25-200 ПОВИНЕН БУТИ 0,081% ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ УСІМА ДОКУМЕНТАМИ ВКАЗАНИМИ У ДОДАТКУ 2.» так як вона не передбачена національним стандартом України і дискримінує інших Учасників, які отримують від уповноважених органів Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості відповідно до ДСТУ 7146:2010.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІІІ.
Відповідно до п. 3 Розділу 5 Замовник вимагає:
«Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 повинен становити 0,23% та підтверджуватися наданим сертифікатом генетичних, технологічних та якісних характеристик.».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
«Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є: код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо. Враховуючи те, що Вугілля кам’яне марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) , є твердим паливом, а також саме цей код ДК 021:2015: 09110000-3 обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен використовувати положення Національного стандарту.
Станом на 05.09.2023 рік національним стандартом для Вугілля кам’яного марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) - є ДСТУ 7146:2010 “Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови” (додається до скарги)»
Інформуємо, що даний стандарт не містить вимог та прив’язки до наявності Сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості - такого показника, як Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 ПОВИНЕН СТАНОВИТИ 0,23% та підтверджуватися наданим сертифікатом генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Таблиця №1 та Таблиця №2 ДСТУ 7146:2010 містить ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК ПОКАЗНИКІВ, ЯКИМ МАЄ ВІДПОВІДАТИ ЗАПРОПОНОВАНИЙ ТОВАР, А САМЕ:
Таким чином, Таблиця №1 та Таблиця №2 ДСТУ 7146:2010 МАЄ ПОКАЗНИК – ХЛОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА – НЕ БІЛЬШЕ НІЖ – (ЗБАГАЧЕНОГО) – 0,6%, (НЕЗБАГАЧЕНОГО) – 0,6%.
Отже, встановлюючи ЧІТКИЙ ПОКАЗНИК – 0,23% (Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 ПОВИНЕН СТАНОВИТИ 0,23% ) ЗАМОВНИК ДИСКРИМІНУЄ ІНШИХ УЧАСНИКІВ, У ЯКИХ ПОКАЗНИК ХЛОРУ ЗНАХОДИТЬСЯ В РАМКАХ ВИМОГ ДСТУ, ПРОТЕ, НЕ ДОРІВНЮЄ САМЕ 0,23%.
ПОВТОРНО ЗВЕРТАЄМО УВАГУ ОРГАНУ ОСКАРЖЕННЯ, ЩО ЛИШЕ ОДИН УЧАСНИК РИМКУ МАЄ ТАКИЙ ПОКАЗНИК, А ОТЖЕ: ЗАМОВНИК ПРОПИСУЄ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПІД ОДНОГО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ПОПЕРЕДНЬО ЗАМОВИВ Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості, ЯКІ МІСТЯТЬ Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 - 0,23%.
Таким чином, Замовник дискримінує інших Учасників, адже Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості, може містити показник: Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 - В МЕЖАХ ДСТУ, А НЕ САМЕ – 0,23%, ТАК ЯК КОЖЕН ТОВАР Є ІНДИВІДУАЛЬНИМ ТА У КОЖНОМУ ТОВАРІ ХЛОР Н СУХИЙ СТАН ПАЛИВА МОЖЕ ВІДРІЗНЯТИСЯ В МЕЖАХ ДОЗВОЛЕНОГО НАЦІОНАЛЬНИМ СТАНДАРТОМ.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості з показником Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 - 0,23%, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА ВИКЛАСТИ ВИМОГУ НАСТУПНИМ ЧИНОМ : «Хлор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 повинен становити НЕ БІЛЬШЕ НІЖ 0,6%.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що нижче наведені вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним:
ІV.
Відповідно до п. 4 Розділу 6 Замовник вимагає:
«Фосфор на сухий стан палива вугілля Г (Г1) 13-100 повинен становити 0,028% та підтверджуватися наданим сертифікатом генетичних, технологічних та якісних характеристик.».
Звертаємо увагу органу оскарження на наступне:
«Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі є: код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо. Враховуючи те, що Вугілля кам’яне марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) , є твердим паливом, а також саме цей код ДК 021:2015: 09110000-3 обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен використовувати положення Національного стандарту.
Станом на 05.09.2023 рік національним стандартом для Вугілля кам’яного марки ДГ, Г (Г1), Г (Г2) - є ДСТУ 7146:2010 “Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови” (додається до скарги)»
Інформуємо, що даний стандарт НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ та прив’язки до наявності в Сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик, - такого показника, як ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ВУГІЛЛЯ Г (Г1) 13-100 ПОВИНЕН СТАНОВИТИ 0,028% ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ НАДАНИМ СЕРТИФІКАТОМ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК.
Таблиця №1 та Таблиця №2 ДСТУ 7146:2010 містить ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК ПОКАЗНИКІВ, ЯКИМ МАЄ ВІДПОВІДАТИ ЗАПРОПОНОВАНИЙ ТОВАР, А САМЕ:
Таким чином, встановлюючи дану вимогу, ЗАМОВНИК ПРОПИСУЄ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПІД ОДНОГО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ПОПЕРЕДНЬО ЗАМОВИВ Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, ЯКІ МІСТЯТЬ ЗАЗНАЧЕНИЙ ВИЩЕ ПОКАЗНИК. Таким чином, Замовник дискримінує інших Учасників, адже протягом прийому пропозицій жоден з учасників не зможе замовити новий Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також Посвідчення якості, яке міститиме показник: ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ВУГІЛЛЯ Г (Г1) 13-100 ПОВИНЕН СТАНОВИТИ 0,028% ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ НАДАНИМ СЕРТИФІКАТОМ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, з показником ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ВУГІЛЛЯ Г (Г1) 13-100 ПОВИНЕН СТАНОВИТИ 0,028% ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ НАДАНИМ СЕРТИФІКАТОМ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК,, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
ПРОСИМО ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАТИ ЗАМОВНИКА видалити вимогу: «ФОСФОР НА СУХИЙ СТАН ПАЛИВА ВУГІЛЛЯ Г (Г1) 13-100 ПОВИНЕН СТАНОВИТИ 0,028% ТА ПІДТВЕРДЖУВАТИСЯ НАДАНИМ СЕРТИФІКАТОМ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК..» так як вона не передбачена національним стандартом України і дискримінує інших Учасників, які отримують від уповноважених органів Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, відповідно до законодавчих норм.
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 4 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація Замовника
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text )
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text).
4. ДСТУ 7146:2010.
Доводимо до відома органу оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» бажає взяти участь у відповідній процедурі. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАКАРПАТОБЛПАЛИВО» не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 08.09.2023 13:37
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 08.09.2023 13:37
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf 08.09.2023 13:37
- Скарга на умови_UA-2023-09-04-006587-a.docx 08.09.2023 13:37
- Скарга на умови_UA-2023-09-04-006587-a.pdf 08.09.2023 13:37
- Тендерна документація вугілля 30.08.docx 08.09.2023 13:37
- рішення від 12.09.2023 № 14434.pdf 12.09.2023 16:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.09.2023 № 15135.pdf 22.09.2023 13:10
- рішення від 21.09.2023 № 15135.pdf 25.09.2023 16:28
- ПОЯСНЕННЯ ДЛЯ ОРГАНУ ОСКАРЖЕННЯ У ЗАКУПІВЛІ UA (1).docx 13.09.2023 09:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2023 13:40
Дата розгляду скарги:
21.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.09.2023 16:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.09.2023 16:29
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2023 11:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ № 15135-р/пк-пз від 21.09.2023 р. виконано. Внесено зміни до тендерної документаціі.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
b931860a697b44fbb96c3c9baed1ba6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-04-006587-a.b1
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
Тендерна документація, опублікована у електронній системі публічних закупівель
4 вересня 2023 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та ПОСТАНОВІ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.”
Пов'язані документи:
Учасник
- свідоцтво ПДВ.PDF 07.09.2023 16:36
- Нересниця скарга.PDF 07.09.2023 16:36
- ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 07.09.2023 16:36
- ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, (1).pdf 07.09.2023 16:36
- Витяг липень 2023.pdf 07.09.2023 16:36
- Тендерна документація вугілля 30.08.docx 07.09.2023 16:36
- Нересниця скарга.pdf.p7s.zip 07.09.2023 16:36
- Нересниця скарга.doc 07.09.2023 16:36
- повноваження Василиин оригінал.pdf 07.09.2023 16:36
- рішення від 11.09.2023 № 14371.pdf 11.09.2023 16:25
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.09.2023 № 15045.pdf 21.09.2023 14:21
- рішення від 20.09.2023 № 15045.pdf 25.09.2023 10:54
- ПОЯСНЕННЯ ДЛЯ ОРГАНУ ОСКАРЖЕННЯ У ЗАКУПІВЛІ UA (1).docx 14.09.2023 10:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.09.2023 17:21
Дата розгляду скарги:
20.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2023 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.09.2023 10:55
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2023 11:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ №15045 -р/ пк-пз від 20.09.2023 виконано. Замовником внесено зміни до документаії.