-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Технічне переоснащення автоматизованою системою оплати за проїзд- АСОП
Технічне переоснащення автоматизованою системою оплати за проїзд- АСОП
Завершена
9 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 98 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 98 000.00 UAH
Період оскарження:
23.08.2016 14:10 - 29.09.2016 00:00
Вимога
Є відповідь
СКАРГА щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
5c941369647e49849f4b2c6fee7d3584
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-08-23-000414-a.a2
Назва:
СКАРГА щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Доводимо до Вашого відома, що відкриті торги, проведені комунальним підприємством «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» через систему Prozorro від 4.10.2016, пройшли з порушенням чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі».
У конкурсі, де обирався виконавець замовлення на технічне переоснащення автоматизованою системою оплати за проїзд – АСОП (детальна інформація про процедуру закупівлі та тендер дивіться за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-08-23-000414-a/), взяли участь три компанії: ТОВ «ГЕКСАГОН-Україна», ТОВ «Системний зв'язок» та ТОВ «ЛОТ».
Згідно зі статтею 17, частини 7 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник ЗОБОВ`ЯЗАНИЙ відхилити тендерну пропозицію учасника, який «… є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника». У Додатку 2 до цієї скарги прикріплений документ, який підтверджує давні зв’язки двох учасників тендеру – компаній ТОВ «ГЕКСАГОН-Україна» та ТОВ «Системний зв'язок». Зокрема, ТОВ «Системний зв'язок» було визнано переможцем у тендері від 29.11.2013 «Машини обчислювальні, частини та приладдя до них (код за ДК 016 2010- 26.20.1 (Автоматизована система оплати проїзду та обліку пасажирів в міському електричному транспорті)» (https://goo.gl/k6LpHt), але в той же час фактичним виконавцем цього тендеру була компанія ТОВ «ГЕКСАГОН-Україна», що засвідчує договір між цими юридичними особами (див. Додаток 2) та референція Тернопільської міської ради (див. Додаток 1).
Окрім того, стаття 30 вказаного закону регламентує, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник тендеру не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим цим Законом. В даному випадку, ТОВ «Системний зв'язок» не надало технічного опису своєї системи (що є необхідною умовою для участі у тендері), чим порушило кваліфікаційні вимоги до компаній-учасниць тендеру, а отже не мало права брати участь у торгах. Таким чином, торги відбулись з порушенням чинного законодавства, так як в них брала участь компанія, що не відповідала кваліфікаційним вимогам.
У зв’язку з цим ТОВ «ЛОТ» в особі директора Дивінця О.Л. вимагає наступного:
1. Визнання результатів зазначеного тендеру недійсними та організації повторного конкурсу, оскільки даний тендер відбувся з порушенням законодавства;
2. Визначення переможців повторного тендеру шляхом застосування конкурентного діалогу, як передбачено статтею 33 Закону України «Про публічні закупівлі». Цей метод визначення переможців тендеру використовується у випадках, коли «предметом закупівлі є консультаційні, юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмних продуктів, здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт, визначення вимог до виконання, яких потребує переговорів».
Нагадаємо, що предметом закупівлі в даному тендері було не лише обладнання, а й комплексна система автоматизованої оплати за проїзд у громадському транспорті, що підпадає відразу під кілька визначень, перерахованих у вказаній статті.
Сподіваємось на розуміння важливості задоволення скарги та вирішення питання проведення тендеру відповідно чинному законодавству.
З повагою,
Генеральний директор ТОВ «ЛОТ» Дивінець О.Л.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.pdf 11.10.2016 15:51
- Додаток 2.pdf 11.10.2016 15:51
- Платіжне доручення № 2246.pdf 11.10.2016 15:51
Дата подачі:
11.10.2016 15:51
Вирішення:
Вивчивши та проаналізувавши скаргу ТОВ «ЛОТ», повідомляє наступне.
Відповідно до п. 16 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», пов’язана особа - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі
юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи; фізичні особи - члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Для фізичної особи загальна сума володіння часткою у статутному капіталі учасника процедури закупівлі визначається залежно від обсягу корпоративних прав, що сукупно належать такій фізичній особі, членам її сім’ї та юридичним особам, які контролюються такою фізичною особою або членами її сім’ї. Для цілей цього Закону членами сім’ї вважаються подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дідусь, бабуся, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, за умови їх постійного проживання разом з пов’язаною особою і ведення з нею спільного господарства;
Згідно інформації розміщеній на сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua /ua/freesearch) , засновниками ТОВ «Системний зв'язок » є:
-Будник Василь Михайлович,
-Залуцький Сергій Зіновійович,
-Васильків Віталій Володимирович.
Вони ж зазначені і як кінцеві бенефіціарні власники (контролери). Тобто, відповідно до вказаної інформації, ТОВ «Гексагон Україна» не здійснює контроль над господарською діяльністю ТОВ «Системний зв'язок », а тому не може бути визнане пов’язаною особою відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Документи або відомості, що підтверджують викладені у скарзі твердження щодо впливу ТОВ «Гексагон Україна» на господарську діяльність ТОВ «Системний зв'язок» підтверджені не були.
В свою чергу, відповідно до інформації розміщеній на сайті ТОВ «Гексагон Україна» (http://www.geksagon.com.ua/), Компанія «Гексагон-Україна» - спеціалізований дистриб'ютор засобів автоматичної ідентифікації в Україні. Компанія заснована в 1997 році.
Тобто укладення, між ТОВ «Гексагон Україна» та ТОВ «Системний зв'язок» договору на постачання обладнання №0708-5/2015 від 07.08.2015 року, є господарськими правовідносинами між юридичними особами та не може свідчити про змову учасників.
Щодо наданих ТОВ «Гексагон Україна» референцій виконавчого комітету Управління транспорту, комунікацій та зв’язку Тернопільської міської ради від 09.09.2016 року, вважаємо, що вони надані виключно з метою підтвердження досвіду та кваліфікації учасника торгів.
Також у скарзі ТОВ «ЛОТ» зазначено, що ТОВ «Системний зв'язок» в порушення ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», не надало документів, що підтверджують кваліфікаційні вимоги до учасника тендеру.
Дані обставини не відповідають дійсності, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі»,замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник:
-не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
-не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Згідно ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних
критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Оскільки ТОВ «Системний зв'язок» було надано всі передбачені законом документи, що підтверджують кваліфікаційні вимоги до учасника торгів (документи розміщені на сайті «Прозоро» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-08-23-000414-a/) , законні підстави для недопущення ТОВ «Системний зв'язок» до участі в торгах, були відсутні.
В свою чергу, відповідно до п.2 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі», конкурентний діалог може бути застосовано замовником за умови, що предметом закупівлі є консультаційні, юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмних продуктів, здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт,
визначення вимог до виконання яких потребує переговорів.
Оскільки предметом тендерної закупівлі є машини обчислювальні, частини та приладдя до них, ДК - 26.20.1 (48813000-0 - Пасажирські інформаційні системи (Технічне переоснащення автоматизованою системою оплати за проїзд - АСОП), які не передбачають робіт по розробці інформаційних систем, програмних продуктів, у зв’язку з використанням готових програмних продуктів, вважаємо, що підстави для проведення конкурентного діалогу, визначені п.2 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі», відсутні.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що скарга ТОВ «ЛОТ» підлягає відхиленню у повному обсязі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
СКАРГА щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
cd840c9eabf440e3ba27c53d09e75045
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-08-23-000414-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Доводимо до Вашого відома, що відкриті торги, проведені комунальним підприємством «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» через систему Prozorro від 4.10.2016, пройшли з порушенням чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі».
У конкурсі, де обирався виконавець замовлення на технічне переоснащення автоматизованою системою оплати за проїзд – АСОП (детальна інформація про процедуру закупівлі та тендер дивіться за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-08-23-000414-a/), взяли участь три компанії: ТОВ «ГЕКСАГОН-Україна», ТОВ «Системний зв'язок» та ТОВ «ЛОТ».
Згідно зі статтею 17, частини 7 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник ЗОБОВ`ЯЗАНИЙ відхилити тендерну пропозицію учасника, який «… є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника». У Додатку 2 до цієї скарги прикріплений документ, який підтверджує давні зв’язки двох учасників тендеру – компаній ТОВ «ГЕКСАГОН-Україна» та ТОВ «Системний зв'язок». Зокрема, ТОВ «Системний зв'язок» було визнано переможцем у тендері від 29.11.2013 «Машини обчислювальні, частини та приладдя до них (код за ДК 016 2010- 26.20.1 (Автоматизована система оплати проїзду та обліку пасажирів в міському електричному транспорті)» (https://goo.gl/k6LpHt), але в той же час фактичним виконавцем цього тендеру була компанія ТОВ «ГЕКСАГОН-Україна», що засвідчує договір між цими юридичними особами (див. Додаток 2) та референція Тернопільської міської ради (див. Додаток 1).
Окрім того, стаття 30 вказаного закону регламентує, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник тендеру не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим цим Законом. В даному випадку, ТОВ «Системний зв'язок» не надало технічного опису своєї системи (що є необхідною умовою для участі у тендері), чим порушило кваліфікаційні вимоги до компаній-учасниць тендеру, а отже не мало права брати участь у торгах. Таким чином, торги відбулись з порушенням чинного законодавства, так як в них брала участь компанія, що не відповідала кваліфікаційним вимогам.
У зв’язку з цим ТОВ «ЛОТ» в особі директора Дивінця О.Л. вимагає наступного:
1. Визнання результатів зазначеного тендеру недійсними та організації повторного конкурсу, оскільки даний тендер відбувся з порушенням законодавства;
2. Визначення переможців повторного тендеру шляхом застосування конкурентного діалогу, як передбачено статтею 33 Закону України «Про публічні закупівлі». Цей метод визначення переможців тендеру використовується у випадках, коли «предметом закупівлі є консультаційні, юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмних продуктів, здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт, визначення вимог до виконання, яких потребує переговорів».
Нагадаємо, що предметом закупівлі в даному тендері було не лише обладнання, а й комплексна система автоматизованої оплати за проїзд у громадському транспорті, що підпадає відразу під кілька визначень, перерахованих у вказаній статті.
Сподіваємось на розуміння важливості задоволення скарги та вирішення питання проведення тендеру відповідно чинному законодавству.
З повагою,
Генеральний директор ТОВ «ЛОТ» Дивінець О.Л.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.pdf 11.10.2016 15:43
- Додаток 2.pdf 11.10.2016 15:43
Дата подачі:
11.10.2016 15:44
Опис причини скасування:
не добавлена платежка
Дата скасування:
11.10.2016 15:45