Детектори та аналізатори (Автоматичний гематологічний аналізатор) для потреб Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня"
Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (із змінами). Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
670 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 700.00 UAH
Період оскарження:01.09.2023 14:05 - 12.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Скарга вимога Замовнику
Номер:5ca2aec18c9844878792961dee2ddcdd
Пов'язаний елемент:Лот Детектори та аналізатори (Автоматичний гематологічний аналізатор)
Ідентифікатор запиту:UA-2023-09-01-006419-a.b1
Назва:Скарга вимога Замовнику
Вимога:
Скарга, вимога Замовнику щодо дискримінаційних вимог до предмета закупівлі
01.09.2023 року, Замовник КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ "СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФОНД ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМНИЦТВА" СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», Код НК 024:2023 – 35476 – Аналізатор гематологічний IVD (діагностика in vitro), автоматичний, закупівлі UA-2023-09-01-006419-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку №3 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, яке закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі автоматично гематологічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток №3) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимога до пункту 1.3 – Країна-виробник США та Країни Європи (окрім країн, на які накладені санкції). Дана вимога є дискримінаційною, адже суттєво обмежує коло учасників, лише Європейськими виробниками обладнання, та виробниками США. Проте є ще виробники аналізаторів Японії, та найбільші з них у Китаї. Дана вимога щодо країни походження в сукупності з іншими нижченаведеними вимогами до гематологічного аналізатора чітко вказує, що об’єктом закупівлі є автоматичний гематологічний аналізатор виробництва компанії НТІ MicroCC-25+, офіційного представника компанії «ІНТЕРМЕДИКА» в Україні. Адже на ринку України з гематологічних аналізаторів виробництва США представлений лише вищезазначеним виробником НТІ в даному ціновому діапазоні 5-діфних гематологічних аналізаторів моделлю MicroCC-25+. Тому наполеглива вимога до замовника дану дискримінаційну вимогу прибрати взагалі, або розширити додавши до переліку країни Японія. Китай, які саме є лідерами з виробництва діагностичного гематологічного обладнання.
Вимоги до пунктів – 2.17 – Кількість файлів контрольного матеріалу у пам’яті приладу ≥ 60, та пункту 2.18 – Кількість результатів контролю якості в одному файлі ≥ 500. Дана вимога є дискримінаційною та необгрунтованою, адже жодним чином не впливає на роботу на аналізаторі, його точність та результати визначення, а лише дублюють та розширюють одна одну тим самим суттєво обмежуючи коло учасників процедури закупівлі. Тим паче більшість виробників даного обладнання можуть не зазначати дану інформацію в керівництві з експлуатації до аналізатора. А те що замовником дана інформація вимагається в таблиці МТВ ще раз вказує в сукупності з іншими вимогами, на те що описані вимоги чітко відповідають конкретній моделі аналізатора гематологічного а саме MicroCC-25+. Прохання дані вимоги прибрати з таблиці МТВ.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, які включають вимоги в\інших пунктів медико-технічного завдання) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «ІНТЕРМЕДИКА», або уповноважені нею учасники, яким буде надано лист авторизації від фірми-представника, яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва НТІ, зокрема гематологічного аналізатора MicroCC-25+, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-09-01-006419-a
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-09-01-006419-a
3. Внести зміни або прибрати взагалі зазначені вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Вирішення:ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА):
1. Надати відповідь на вимогу від потенційного учасника щодо Внесення змін з додаванням списку авто, що була оприлюднена в електронній системі закупівель 11.09.2023, 17:57, по предмету закупівлі «Детектори та аналізатори (Автоматичний гематологічний аналізатор) для потреб Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня"» за ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори, в інтересах Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" «UA-2023-09-01-006419-a».
За результатами розгляду Вашої вимоги надаємо відповідь:
На ринку України представлено достатньо велику кількість лабораторного обладнання виробництва країн Європи і США, таких як Diatron MI Zrt, Угорщина, Edan Instruments Німеччина, Erba Lachema, Чехія, HUMAN, Німеччина, High Technology Inc. США, Boule Diagnostics AB Швеція. Тому вважаємо Вашу вимогу щодо внесення змін до цього пункту безпідставною.
З приводу Вашої вимоги прибрати пункти МТВ «2.17 – Кількість файлів контрольного матеріалу у пам’яті приладу ≥ 60, та пункту 2.18 – Кількість результатів контролю якості в одному файлі ≥ 500.» повідомляємо наступне: вимоги до предмету закупівлі сформовано відповідно до потреби Замовника-ініціатора та наявного обладнання. Замовником не визначено в тендерній документації конкретну модель чи виробника товару, також міститься діапазон характеристик, що не обмежує конкуренцію. Зокрема, відповідно до примітки додатку 3 та розділу 3 пункту 6 тендерної документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Це використовується для зручності наведення характеристик і не є вимогою постачання даної конкретної торгівельної марки, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Усі показники та функціональні можливості еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного товару. Тобто Учасники мають право пропонувати товару з такими ж або кращими характеристиками товару.
Вирішив залишити тендерну документацію без змін, процедури відкритих торгів «UA-2023-09-01-006419-a» - за предметом закупівлі «Детектори та аналізатори (Автоматичний гематологічний аналізатор) для потреб Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня"» за ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори, в інтересах Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна клінічна спеціалізована лікарня" «UA-2023-09-01-006419-a».
2. Забезпечити оприлюднення роз’яснення на вимогу Учасника щодо тендерної документації через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до пункту 54 Особливостей.
Уповноважена особа Інна КАРЕЛІНА