-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі адміністративного приміщення Дубенського РВП ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. Пекарська, 10, м. Дубно. Коригування
Відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами)
Завершена
2 653 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 269.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 269.25 UAH
Період оскарження:
31.08.2023 15:48 - 05.09.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
За результатами вивчення Протоколу від 12 вересня 2023 року №93 встановлено порушення Уповноваженою особою встановлених принципів публічних закупівель визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру
Номер:
4ebaec1f115c4e1f9b6eb77072bb57e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-31-007953-a.c1
Назва:
За результатами вивчення Протоколу від 12 вересня 2023 року №93 встановлено порушення Уповноваженою особою встановлених принципів публічних закупівель визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру
Вимога:
За результатами вивчення Протоколу від 12 вересня 2023 року №93 встановлено порушення Уповноваженою особою встановлених принципів публічних закупівель визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Замовником зазначено незаконну підставу для відхилення пропозиції учасника ФОП Гречковська Л.М., посилаючись на те, що тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, зокрема учасником в складі пропозиції надано Договірну ціну, в якій зазначено твердий вид Договірної ціни, що на думку Замовника суперечить вимогам п. 3.1. розділу Проекту Договору наведеному в Додатку 3 до ТД.
Однак вищезазначена інформація не відповідає дійсності, Учасник не погоджується з наведеною підставою для відхилення оскільки, згідно вимог п.1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено наступне: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: зокрема підтвердженням відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі - згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації;
Згідно розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації, встановлено технічне завдання до предмету закупівлі (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі), яким передбачено наступне: ІІ. Учасником в складі пропозиції надаються наступні документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
- договірна ціна та пояснювальна записку до неї;
- локальний кошторис;
- відомість ресурсів;
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів;
- розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок витрат на перевезення робітників, на відрядження робітників, на перебазування підрядної організації та інші (у разі врахування у договірній ціні);
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва
- розрахунок прибутку (в межах усереднених показників);
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва.
На виконання вищезазначених вимог учасник ФОП Гречковська Л.М. 07 вересня 2023 о 15:51 годині до складу пропозиції завантажив кошторисну документацію та всі відповідні розрахунки, що в повному обсязі відповідає технічному завданню згідно Додатку 2 ТД.
Звертаємо увагу, відповідно до вимог Тендерної документації, Замовником не передбачені вимоги щодо зазначення виду договірної ціни учасника, у тому числі, що вона має бути саме твердою або динамічною чи іншою, а лише зазначалася вимога щодо математичного, калькулятивного розрахунку (формування) такої ціни відповідно до визначеного обсягу робіт та подання кошторису.
Крім того посилання Уповноваженою особою на Додаток 3 до ТД, як вимога до розрахунку Договірної ціни є хибним та суперечить діючому законодавству України, оскільки проект договору носить інформативний характер з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
Відповідно до п. 1.1 Розділу І КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі.
Відповідно до п.5.2. КНУ Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Відповідно до положень Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами, а саме: «п.18. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: <…> перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, договірна ціна остаточно визначається на стадії підписання договору за результатами електронного аукціону, а отже вид договірної ціни (тверда або динамічна) вказується при підписанні договору про закупівлю та додатків до нього.
У складі Пропозиції учасники подають розрахунки договірної ціни, які коригуються із урахуванням результатів електронного аукціону.
Згідно пункту 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда. Договірна ціна вважається твердою, якщо інше не встановлено договором. Визначення приблизної (динамічної) та твердої договірної ціни є в цій же Постанові Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.
На підставі викладеного, відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника з наведених в протоколі підстав, не відповідає дійсності та суперечить вимогам Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовником під час проведення процедури закупівлі було прийнято незаконне рішення чим порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій учасників тендеру.
Таким чином, Замовник в супереч діючого законодавства порушує права учасника та законні інтереси Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Керуючись Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами, Ми маємо право звернутись до Органу Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу неправомірного рішення, щодо відхилення нашої пропозиції в порушенні вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.09.2023 16:20
Вирішення:
Шановний учаснику!
Відповідно до розділу 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про Публічні закупівлі» (далі Закон), у тендерній документації зазначаються відомості, в т.ч. проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до вимог Закону Проект договору є обов’язковою частиною тендерної документації.
Відповідно до розділу 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до розділу 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Учасником в складі тендерної документації завантажено додаток 3, а саме документ «Додаток 3 проект договору»
Відповідно до частини 2 «Інша інформація» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, а саме Інші умови тендерної документації відповідно до 8. Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації.
Замовник вважає за необхідне зазначити порядок визначення виду договірної ціни як «Динамічна»
Так пунктом 3.1 розділу 3 Додатку 3 «Додаток 3 проект договору» ціна предмету Договору визначається на підставі динамічної договірної ціни…».
Замовник в тендерній документації не зазначав інший порядок визначення виду договірної ціни, в т.ч. за результатами проведення аукціону та підготовки і підписання договору підряду. Вимоги Закону, в т.ч. статті 22 замовником не порушені.
Учасники повинні враховувати встановлену в тендерній документації та додатках до них вимогу замовника щодо динамічної чи твердої ціни. Запорукою перемоги є тендерна пропозиція, яка повністю відповідає вимогам замовника, це стосується і твердої / динамічної ціни.
Вами, як учасником відкритих торгів було надано договірну ціну, в якій зазначено, що її вид — тверда, що не відповідає вимогам замовника.
Зауважимо, що відповідно із Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами, ви як учасник, можете звернутись до Органу Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення замовника, щодо відхилення вашої тендерної пропозиції.
З повагою,
уповноважена особа Микола МІНЬКО
Статус вимоги:
Не задоволено