• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09310000-5 Електрична енергія (Постачання та розподіл електричної енергії)

Завершена

239 805.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 199.02 UAH
Період оскарження: 31.08.2023 10:49 - 23.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови ТД (+ рішення АМКУ)

Номер: 9053fe158b4d4061993b962c19c96c1d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-31-002364-a.b3
Назва: Дискримінаційні умови ТД (+ рішення АМКУ)
Вимога:
1. Відповідно до пункту 4, 4.1 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен надати: «Довідку (у довільній формі), що засвідчує можливість надання замовнику платіжних документів, а також надання замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. 4.1. Надається копія(ї) докумену (ів), що підтверджують право власності (або користування) на нерухоме майно, де розташований зазначений підрозділ Учасника, або розташоване робоче місце посадової особи учасника, а ще посадова інструкція, наказ на призначення посадової особи учасника, а ще посадова інструкція, наказ на призначення посадової особи учасника та Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст.64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів». Замовник вимагає підтвердити відповідною довідкою створення учасником центру обслуговування клієнтів, представництво, офіс тощо учасника, що знаходиться у Закарпатської області та надати копію(ї) докумену (ів), що підтверджують право власності (або користування) на нерухоме майно, де розташований зазначений підрозділ Учасника, або розташоване робоче місце посадової особи учасника. Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. 2) Відповідно до додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає надати договір про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», і ним не передбачено вимог, включених Замовником до тендерної документації. 3) Відповідно до додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає надати договір згідно якого він отримує телекомунікаційні послуги або посилання на закупівлю за результатом проведення якої учасник отримує такі послуги (Учасник повинен мати можливість інформувати споживачів про стан особового рахунку за допомогою смс). Зазначене не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Згідно «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312 постачальником повинно бути передбачено лише можливість створення особистого кабінету споживачем. 4) Відповідно до п.4 «Інша інформація» додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту» Надання цього сертифікату не передбачене національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. 5) Відповідно до п.9 «Інша інформація» додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» Надання цього сертифікату не передбачене національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. 6) Відповідно до п.11 «Інша інформація» додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки» Надання цього сертифікату не передбачене національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. 7) Відповідно до п.5 додатку 5 до тендерної документації замовник встановлює: «Ми погоджуємося, що запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі …» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Нижня межа ціни не передбачена нормативими актами. Закон України «Про публічні закупівлі» п.3 ч.1 ст.1 встановлює: аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Просимо врахувати, що по зазначеним в цій вимозі питаннях Колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення від 30.08.2023 №13782, яким скаргу учасника на вищевказані умови тендерної документації задоволено повністю та зобов’язано замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. У зв’язку з чим, пропонуємо Вам в добровільному порядку усунути дискримінаційні положення тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: b576745c344749b9b8ac9538bce3f6f8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-31-002364-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 14.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.09.2023 18:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.09.2023 11:26
Дата виконання рішення Замовником: 21.09.2023 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 5fbd0439569346408ebcb0ecde318a0a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-31-002364-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території Закарпатської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Закарпатської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме в Закарпатській області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу в Закарпатській області. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Внесенно зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено