-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
тверде паливо
Завершена
929 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 648.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 648.50 UAH
Період оскарження:
13.03.2018 09:43 - 26.03.2018 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінація учасників
Номер:
e6d9ffbfe92f42c6adcf0b1c395cf9b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-13-000218-c.b1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Детально розглянувши Тендерну документацію (далі – Документація) Замовника, було встановлено, що Документація містить вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та містить дискримінаційні вимоги до учасників, чим порушуються вимоги статті 3, частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі-Закон).
1) Відповідно до частини 5 Розділу ІІІ Документації Замовник вимагає від учасників подання ними у складі тендерної пропозиції для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів наступних документів:
«…5.3.1. Довідка (складена в довільній формі) про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору щодо постачання вугілля в період за 2016-2017 рр., завірена підписом уповноваженої особи Учасника.
* Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори на постачання товарів аналогічних до предмету закупівлі (вугілля кам’яного будь-яких марок) укладені за результатами процедур закупівель.
5.3.2. Копії аналогічних договорів, що зазначені в довідці (не менше трьох) завірені підписами уповноважених осіб обох сторін, разом з копіями документів, що підтверджують отримання вугілля покупцем згідно договору (копії товарних накладних або копії видаткових накладних або копії актів приймання-передачі тощо)…».
Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі, та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які мають виконані аналогічні договори з аналогічною установою, яка фінансується державним або місцевим бюджетом. В тому випадку якщо Учасник не укладав аналогічні договори з державними установами та являється новоствореною організацією і починає свою діяльність з приватним сектором його тендерна пропозиція буде відхилена. Дана вимога спричинить не допуск зазначеного підприємства як учасника до участі у процедурі закупівлі.
Також Замовником встановлено вимога, щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору на поставку аналогічного вугілля, у свою чергу, зазначена умова Документації призводить до неможливості участі у процедурі закупівлі учасників, які мають досвід постачання вугілля інших марок, ніж це передбачено Тендерною документацією.
Повідомляємо, що Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення про внесення змін до тендерної документації із зобов’язанням Замовника вилучити з тексту фрази, в яких вказується джерело фінансування. Тобто орган оскарження фактично визнавав окремі вимоги Замовника дискримінаційними та встановлення джерела фінансування – порушенням.
Зауважимо, що відповідно до норм чинного законодавства України, а саме частини 1 та частини 2 статті 16 Закону, встановлено наступне:
Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Звертаємо Вашу увагу на те, що пунктом 3 частини 2 Закону для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів достатньо лише одного аналогічного договору.
2) В Додатку 2 до Документації інформація про необхідні, технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, Замовником закуповується:
Вугілля кам’яне марки ДГ
Розмір кусків 25-80 мм.
Вугілля кам’яне марки АО
Розмір кусків 25-70 мм.
Відповідно до ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб та ГОСТ 19240-73 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація за розміром кусків розмір кусків, що встановив Замовник не передбачено.
Зазначені дії Замовника порушують вимоги статті 3,5 та 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Згідно з вищезазначеним,-
ПРОСИМО:
1. Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та усунути дискримінаційні вимоги, які передбаченні Документацію.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до Документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Дискримінація учасників 16.03.2018 14:29
Дата подачі:
16.03.2018 14:29
Вирішення:
1) Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено: тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Чинним законодавство не встановлено заборони вимагати документів, які підтверджую досвід виконання аналогічного договору. У зв’язку з тим, що договори, які укладаються за результатами тендерних процедур є особливими, оскільки укладаються відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», враховуючи положення бюджетного законодавства України. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених законом. Необхідно врахувати також те, що відповідно до бюджетного законодавства розрахунок за поставлений товар проводиться після його поставки. Враховуючи те, що Замовник закуповує велику кількість товару, яка буде поставлятись частинами відповідно до потреб та реального фінансування видатків та, оскільки, на сьогоднішній день існують випадки відмови від договору, у зв’язку з вищенаведених підстав, тому для замовника є принциповим положення тендерної документації щодо підтвердження виконання договору саме за результатами процедур закупівель.
2) Відповідно до Указу Презедента України №62/2017 від 15.03.2017 р. введено в дію Рішення ради національної безпеки і оборони України від 15.03.2017 р. «Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України», яким заборонено переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей. Як відомо, за даними міністерства енергетики та вугільної промисловості вугілля антрацитової групи на території підконтрольній українській владі не видобувається. У зв’язку з тим, що для опалювання школі-інтернат в більшій частині потрібно вугілля саме марки «АО» Замовник змушений закупляти імпортне вугілля, що на сьогоднішній день поставляється на територію України, відповідає усім законодавчо встановленим стандартам України та закуповуються бюджетними організаціями.
Відповідно до ГОСТ 19242-73 встановлено класифікація по розміру кусків вугілля в якому зазначено, що допускаються класи з заміною верхнього і нижнього границі ступенів 100мм на 80мм. Отже, Замовник не вбачає встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації в цій частині
Статус вимоги:
Задоволено