• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пакети мережевого програмного забезпечення (Примірники програмного забезпечення "Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу")

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-07-31-002917-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%.

Завершена

6 386 250.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 63 862.50 UAH
Період оскарження: 30.08.2023 12:24 - 26.11.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо скасування торгів або внесення змін через порушення процедури визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.

Номер: 8e2e52de3d0b4c23a16641ea694d943d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-30-004498-a.a2
Назва: Щодо скасування торгів або внесення змін через порушення процедури визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Вимога:
Шановний Замовнику, Просимо розглянути нашу вимогу щодо скасування торгів через порушення процедури визначення очікуваної вартості предмета закупівлі згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020 що затверджує методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Згідно розділу 2 даного наказу: Етапи визначення очікуваної вартості складається з таких етапів: 1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. 2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. До формування опису предмета закупівлі рекомендується залучати відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання товарів, робіт та послуг, що будуть закуплені, а у разі відсутності таких фахівців - залучати експертів на договірних засадах. 3. Аналіз ринку. Цитата із пункту: «Водночас замовникам слід пам'ятати про неупереджене та рівне ставлення до учасників закупівлі незалежно від їх участі у ринкових консультаціях, що передували такій закупівлі, дотримання принципів недискримінації та прозорості. Крім того, інформація про проведення ринкових консультацій має бути відкрита для якомога ширшого кола учасників ринку. Це дозволить підвищити конкурентність закупівлі та запобігти можливим звинуваченням у наданні переваг певним учасникам.» 4. Визначення вимог до умов поставки і оплати. Вимоги до умов поставки і оплати слід встановлювати з урахуванням періоду запланованого використання товарів та послуг, виконання робіт протягом року, а також з урахуванням фінансових можливостей замовника. 5. Визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. Спосіб розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі залежить від виду предмета закупівлі, його розповсюдженості на ринку, порядку формування цін на нього. У середині серпня категорійними менеджерами вашого підприємства були зроблені запити комерційних пропозицій у рамках процедури закупівлі «Примірники програмного забезпечення «Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу». Хочемо зазначити, що у вказаному запиті були інші Технічні вимоги. Наша компанія планувала прийняти взяти участь у поточному конкурсі, але ми не можемо це зробити тому що є заміна технічних вимог на поточному конкурсі. Ми вважаємо, що Замовник не проводив визначення очікуваної вартості по поточним технічним вимогам шляхом відкритих запитів та змінив технічні вимоги без належного до того обставин, що призведе до порушення прав потенційних учасників та необґрунтоване використання бюджету закупівлі який сформований на підставі інших технічних вимог. Виходячи із вищесказаного вимагаємо відмінити процедуру закупівлі або внести зміни та повернути технічні вимоги по яким проводився відкритий аналіз ринку. У випадку продовження процедури без змін, просимо звернути увагу Державній аудиторської служби України та перевірити органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! У зв’язку з оприлюдненням скарги UA-2023-08-30-004498-a.b1, вимога буде розглянута в рамках цієї скарги. Дане питання буде опрацьоване Замовником. За необхідності, у тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 0356fcdeb0b542acb1b032d634d60f32
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-30-004498-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
30.08.2023 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі «Пакети мережевого програмного забезпечення (Примірники програмного забезпечення "Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу")», Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:48210000-3: Пакети мережевого програмного забезпечення, Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-30-004498-а, (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги по предмету закупівлі «Пакети мережевого програмного забезпечення (Примірники програмного забезпечення "Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу")» затверджену Рішенням уповноваженої особи (протокол № 23-1172 від «30» серпня 2023 року) (далі – Тендерна документація). Уважно вивчивши Тендерну документацію, Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЕСТА» (далі – Скаржник) вважає умови Процедури закупівлі, викладені в Тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виходячи з наступного: 1. Порушено один із принципів здійснення публічних закупівель, що встановлений п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Скаржник, як потенційний Учасник даної Процедури закупівлі, переконаний в тому, що вимоги до предмету закупівлі, а саме їх технічна частина, що викладені Замовником в Тендерній документації, є дискримінаційними, оскільки навмисно звужують коло потенційних учасників торгів, та порушують права як Скаржника, так і інших потенційних учасників, на рівну конкуренцію, зокрема: Додатком № 1 до Тендерної документації є «Технічні, якісні та кількістні характеристики предмета закупівлі» (далі – Додаток №1), в яких викладено вимоги до Програмного комплексу, серед яких, зокрема є наступні: • Модуль повинен забезпечувати можливість введення інформації про існуючі реальні активи як у ручному, так і в повністю автоматичному режимах; • Модуль повинен забезпечити можливість аналізу мережевого трафіку на предмет існуючих мережевих активів в пасивному режимі, без використання активних мережевих сканерів; • Аналіз мережевого трафіку на предмет існуючих активів або змін в 'їх конфігурації повинен відбуватися в постійному режимі; • Модуль повинен мати можливість аналізу мережевого трафіку на предмет використання зовнішніх сервісів, таких як: DNS, FТР, SSН, Ргоху; • Модуль повинен мати можливість повного аналізу мережевого трафіку на предмет: некоректного використання протоколів, активності ботів, наявності С&С команд, процесів ексфільтрації даних; • Модуль повинен мати функціонал використання пасток на основі контейнерів: пастки, які використовують контейнери Docker або Kubernetes для емуляції різних додатків та сервісів; • Можливість створення пасток вручну та повністю автоматичному (без втручання адміністратора) режимах; • Можливість постійної автоматичної адаптації раніше створених пасток на основі аналізу реальних активів інфраструктури; • Інтеграція з журналами подій Active Directory, для деталізації взаємодій користувачів з мережевими активами; • Можливість автоматичного створення приманок на пастках, які містять прихований токен, що намагається підключитися до певної ІР-адреси при відкритті файлу, надаючи інформацію про зловмисника та ексфільтрований файл; • Можливість автоматичного створення статичних та адаптивних даних або артефактів (додатки, мережеві служби профілі облікових записів користувачів, файли, документи, записи в реєстрі, cookies) або іншими елементами, які виглядають достовірно та цікаво для зловмисників, вони повинні бути розміщені на кінцевих точках, серверах або мережевих пристроях; • Можливість редагування правил роботи пасток для налаштування параметрів сповіщень, таких як назва, короткий опис, серйозність, тег MITRE та мітка. Також можливо включати або відключати генерацію сповіщень за правилами; Перелічені вище вимоги до предмету закупівлі є ексклюзивними (або частково виконуваними), оскільки повне їх виконання можливе тільки для програмної продукції виробника Fidelis, та не дозволяє запропонувати Замовнику програмну продукцію інших виробників, яка в порівнянні з програмною продукцією виробника Fidelis не є гіршою, та в повній мірі може забезпечити виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу. 2. Порушено один із принципів здійснення публічних закупівель, що встановлений п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону – максимальна економія, ефективність та пропорційність. В 2022 році, Скаржником, за результатами перемоги в процедурі закупівлі «Пакети мережевого програмного забезпечення (Примірники програмного забезпечення "Системи виявлення та стримування спрямованих атак") Networking software package (System for detecting and deterring APT attacks)», Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-07-07-006815-a, що було проведено Замовником, було укладено Договір № 4600006507 від 12.09.2022 р., відповідно до якого Скаржником було поставлено Замовнику програмну продукцію TrapX DeceptionGrid Sensor (що підтверджується Актом приймання-передачі програмної продукції від 26.09.2022 р.) та надано послуги з впровадження цієї програмної продукції (що підтверджується Актом №1 приймання-передачі послуг від 01.11.2022 р.). За результатами виконання Скаржником своїх зобов’язань за Договором № 4600006507 від 12.09.2022 р., Замовник отримав повністю встановлений та налаштований Скаржником Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу. Слід відмітити, що з моменту завершення Скаржником впровадження зазначеного програмного комплексу, до моменту складення даної скарги, з боку Замовника не надходило жодних скарг щодо його працездатності та/чи ефективності. За результатами оголошення Проведення закупівлі, щодо якої подається дана скарга, з викладеними в Тендерній документації ексклюзивними вимогами, що є дискримінаційними, не дозволить здійснити закупівлю Замовником вже впровадженого в 2022 році програмного комплексу, та враховуючи, що в Тендерній документації відсутні вимоги щодо впровадження нового програмного комплексу, яке передбачає розгортання програмної продукції, її інтеграцію, та проведення навчання персоналу Замовника, призведе до необхідності проведення додаткової закупівлі послуг з впровадження нового програмного комплексу, що в свою чергу призведе до додаткових суттєвих витрат Замовника, що є не економним. Слід також відмітити, що у випадку самостійного впровадження Замовником нового програмного комплексу, враховуючи відсутність у Замовника кваліфікованого персоналу з наявними спеціальними знаннями та досвідом, призведе до неефективності впровадженого нового програмного комплексу. 3. Порушено один із принципів здійснення публічних закупівель, що встановлений п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону – запобігання корупційним діям і зловживанням. Оприлюднені Замовником дискримінаційні умови Тендерної документації, а саме ексклюзивні технічні вимоги до предмету закупівлі, є настільки очевидними, що дозволяють стверджувати, що вже на етапі формування Тендерної документації має місце змова між Замовником та одним із потенційних учасників, під якого можливо й були виписані саме такі умови Тендерної документації. Крім того, слід звернути увагу, що з метою формування Тендерної документації, Замовником, до оголошення проведення закупівлі, було здійснено аналіз ринку шляхом направлення ряду компаній відповідних запитів. Скаржник також отримав запит №ТОВВИХ-23-10405 від 03.08.2023 р. з доданими до нього Технічними якісними та кількісними характеристиками, які, на той момент не містили викладених вище дискримінаційних умов, да дозволяли запропонувати Замовнику будь-яку програмну продукцію для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу. Скаржником, у відповідь на запит, було надано Комерційну пропозицію від 16.08.2023 р. № 2023160801. Опублікована Тендерна документація, а саме Додаток №1, вже містила зовсім інші Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, що також наводить на думку щодо того, що на етапі формування Тендерної документації має місце змова між Замовником та одним із потенційних учасників. Порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, що встановлені п. 2, п. 4 та п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» не тільки є порушенням законодавства України, а й також порушує права та законні інтереси Скаржника, пов`язані з його участю у Процедурі закупівлі. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище порушення шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. Керуючись ст.ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови, встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги. Додатки: 1. Тендерна документація для процедури закупівлі – відкриті торги по предмету закупівлі «Пакети мережевого програмного забезпечення (Примірники програмного забезпечення "Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу")»; 2. Договір № 4600006507 від 12.09.2022 р.; 3. Акт приймання-передачі програмної продукції від 26.09.2022 р.; 4. Акт №1 приймання-передачі послуг від 01.11.2022 р.; 5. Запит №ТОВВИХ-23-10405 від 03.08.2023 р. з додатком; 6. Комерційна пропозиція від 16.08.2023 р. № 2023160801. Директор ТОВ «АЛЕСТА» Анатолій БЛІНОВ
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.09.2023 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.09.2023 12:24
Дата виконання рішення Замовником: 09.10.2023 15:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії № 14524-р/пк-пз від 12.09.2023 р. внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Пакети мережевого програмного забезпечення (Примірники програмного забезпечення "Програмний комплекс для виявлення та стримування спрямованих атак в режимі реального часу")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-08-30-004498-a , з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "АЛЕСТА", Роман Фещенко +380672186382 tender@alesta.net.ua