Послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель на території Броварської міської територіальної громади Київської області (в межах та за межами населених пунктів с. Княжичі, с. Переможець, с. Требухів)
07400 Київська обл., місто Бровари вул. Героїв України буд.15. Код за ЄДРПОУ: 04054932 категорія замовника -відповідно п.1 ч.1 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі" Постанова Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 «ОСОБЛИВОСТЕІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Закупівля послуг проводиться відповідно до Рішення Броварської міської ради Броварського району Київської області «Про проведення інвентаризації земель, що знаходяться в межах населених пунктів сіл Требухів, Переможець та за межами вказаних населених пунктів на території Броварської міської територіальної громади» від 03.02.2022 року №669-22-08. Закупівля оголошується на 2023 - 2024 рік
Завершена
4 500 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
Період оскарження:30.08.2023 11:28 - 06.09.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:564ee14f8a9f4b84b71dd63d4f6bd08b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-08-30-003360-a.a1
Назва:Скарга
Скарга:
щодо порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель встановленням дискримінаційних вимог у тендерній документації
Виконавчий комітет Броварської міської ради Броварського району Київської області (далі - Замовник) оприлюднено інформацію про проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом закупівлі: «Послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель на території Броварської міської територіальної громади Київської області (в межах та за межами населених пунктів с. Княжичі, с. Переможець, с. Требухів) Код ДК 021:2015: 71340000-3 – Комплексні інженерні послуги», ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-30-003360-a (далі - Закупівля).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕХНОМАП» (далі - Скаржник), маючи бажання взяти участь у зазначеній закупівлі, розглянуло тендерну документацію Замовника, затверджену протоколом уповноваженої особи №185-УО від 30.08.2023 року .
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VІІІ закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ч.4 ст. 5 Закону № 922-VIII передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржником оскаржуються вимоги тендерної документації, за предметом закупівлі «Послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель на території Броварської міської територіальної громади Київської області (в межах та за межами населених пунктів с. Княжичі, с. Переможець, с. Требухів) Код ДК 021:2015: 71340000-3 – Комплексні інженерні послуги».
1. Скаржником оскаржуються вимоги тендерної документації, пов’язані з кваліфікаційними критеріями, визначеними ст. 16 Закону 922-VIII, а саме кваліфікаційні критерії, що зазначено в Додатку № 1 до тендерної документації пунктом 1 підпунктом 1.1, та вимоги щодо наявності спеціалізованого ліцензійного програмного забезпечення для створення документації із землеустрою та оброблення результатів топографо-геодезичних робіт – з зазначенням серійних номерів ліцензій у кількості не менше ніж на 5 робочих місць. Наголошуємо, що серійні номери ліцензій є конфіденційною інформацією та не підлягають публічному розголошенню. Вважаємо, вимогу про зазначення серійних номерів ліцензій незаконною. Тому, просимо виключити фразу «з зазначенням серійних номерів ліцензій» з положень підпункту 1.1. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації та викласти його у оновленій редакції.
2. Скаржником оскаржуються вимоги тендерної документації, викладені у Додатку № 1 до тендерної документації в пункті 2 підпунктом 2.1, та підпунктом 2.3 та пов’язані з наявністю фахівців із геодезичною освітою з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра – не менше 2-х осіб та з обов’язковою наявністю інженера-геоінформатика/інженера з комп’ютерних систем та фахівця в галузі управління базами даних, які не потребуються для надання послуг за предметом закупівлі.
2.1. Скаржник вважає, вимогу щодо наявності фахівців із геодезичною освітою з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра – не менше 2-х осіб. необґрунтованою, незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне:
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Тобто з викладеного вище на підприємстві достатньо мати 1-го інженера-геодезиста. Тому вважаємо дану вимогу як дискримінаційною.
2.2. Скаржник вважає вищезазначену вимогу щодо наявності інженера-геоінформатика/інженера з комп’ютерних систем – не менше 1-ї особи, та фахівця в галузі управління базами даних – не менше 1-ї особи необґрунтованою, незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне:
Відповідно до ст.57 ЗУ «Про землеустрій» Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає:
а) пояснювальну записку;
б) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
в) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі;
г) робочий і зведений інвентаризаційні плани;
ґ) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, що посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини;
д) відомості про меліоративну мережу або її складову частину/частини, в тому числі надані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері гідротехнічної меліорації земель, для державної реєстрації меліоративної мережі або її складової частини/частин у Державному земельному кадастрі, а також про земельні ділянки, на яких вони розміщені;
е) відомості про земельні ділянки (частини земельних ділянок) та масиви земель сільськогосподарського призначення, включених до території обслуговування меліоративної мережі.
У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає:
а) відомості про обчислення площі земельної ділянки;
б) кадастровий план земельної ділянки;
в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок;
г) відомості про встановлені межові знаки.
У разі виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру щодо меж земельних ділянок та/або інших відомостей про земельні ділянки, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає кадастрові плани відповідних земельних ділянок із зазначенням виправлених відомостей про них.
У разі формування земельної ділянки під час інвентаризації земель не допускається:
а) розташування однієї будівлі на декількох земельних ділянках;
б) розташування на земельній ділянці лише окремої частини будівлі.
Кадастрові плани земельних ділянок, помилки у відомостях Державного земельного кадастру щодо яких виправляються, погоджуються з власниками таких земельних ділянок (якщо земельна ділянка перебуває у користуванні - також із землекористувачем).
Тобто, для надання землевпорядних послуг з інвентаризації земель немає необхідності залучати інженера-геоінформатика/інженера з комп’ютерних систем та фахівця в галузі управління базами даних. Законодавством чітко передбачено, що відповідальним за якість робіт із землеустрою є сертифікований інженер-землевпорядник (ст.26 ЗУ «Про землеустрій»), а за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт сертифікований інженер-геодезист (ст.5 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»).
Саме працівники із землевпорядною та геодезичною освітою, сертифіковані спеціалісти (інженер-землевпорядник та інженер -геодезист) уповноважені на виконання робіт з інвентаризації земель для досягнення основної мети даного виду послуг, передбаченої ЗУ «Про землеустрій», а саме: встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Тому, просимо викласти в новій редакції Додаток № 1 до тендерної документації пункт 2 підпункт 2.1 та підпункт 2.3 в наступних редакціях:
Підпункт 2.1 :
2.1. Довідку довільної форми за підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою (у разі її використання) про підтвердження наявності у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання послуг, що є предметом закупівлі (ПІБ, посада, реквізити документу про освіту, досвід роботи, в тому числі наявність:
1. сертифікованого інженера-землевпорядника з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра, інформація про якого внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, закріплених за цим Учасником – в кількості не менше 1-го працівника;
2. фахівців із геодезичною освітою з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра – не менше 1 – ї особи.
3. фахівців із землевпорядною освітою з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра – не менше 2-х осіб;
Підпункт 2.3 :
2.3. Копії наказу про призначення на посаду/прийняття на роботу та/або копії трудових книжок (першої та сторінки про прийняття на роботу Учасником) або копії цивільно-правові угоди (в разі залучення працівників не за основним місцем роботи) та копія документів про освіту на всіх працівників, вказаних у довідці.
(У разі, якщо документ про вищу освіту міститься у Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти, оприлюдненому за адресою: https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/, Учасник може надати необхідні відомості для здійснення пошуку та перевірки наданої інформації про освіту).
3. Скаржником оскаржуються вимоги тендерної документації, пов’язані з кваліфікаційними критеріями, визначеними ст. 16 Закону 922-VIII, а саме кваліфікаційні критерії, що зазначено в Додатку № 1 до тендерної документації пунктом 3 підпунктом 3.1, та вимоги щодо наявності аналогічних договорів роки виконання у 2015-2023 щонайменше:
1. 3-х договорів на надання послуг з аерофотознімання місцевості та формування аерофотоабрисів (цифрових масивів даних) / ортофотопланів.
При цьому технічне завдання цих договорів має передбачати надання послуг аерофотознімання території населеного пункту.
2. 3-х договорів на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель (в межах населеного пункту).
3. 3-х договорів на розроблення (створення) та встановлення інструментів управління ресурсами територіальних громад та баз даних цих ресурсів.
Зважаючи те, що предметом закупівлі є послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, Скаржник вважає дискримінаційною вимогу про надання 3-х договорів на надання послуг з аерофотознімання місцевості та формування аерофотоабрисів (цифрових масивів даних) / ортофотопланів та 3-х договорів на розроблення (створення) та встановлення інструментів управління ресурсами територіальних громад та баз даних цих ресурсів. Та вважає, що для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі достатньо не менше одного аналогічного договора за предметом закупівлі та просить викласти в новій редакції Додаток № 1 до тендерної документації пункт 3 підпункти 3.1 та 3.3, а саме:
3.1 Довідку, складену Учасником, на фірмовому бланку Учасника (за наявності) та завірену печаткою Учасника (за наявності), що містить інформацію (найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи) про виконання у 2015-2023 рр.:
1. Не менше одного договору на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель (в межах населеного пункту).
Замовником або реципієнтом за вказаними договорами повинні бути тільки органи місцевого самоврядування (або їх структурні підрозділи).
3.3. Не менше 1 відгука (рекомендації) від замовників (реципієнтів) вказаних в довідці договорів.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації та викласти у оновленій редакції, а саме:
1. Виключити фразу «з зазначенням серійних номерів ліцензій» з положень підпункту 1.1. пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації та викласти його у оновленій редакції.
2. Викласти в новій редакції Додаток № 1 до тендерної документації пункт 2 підпункт 2.1 та підпункт 2.3 в наступних редакціях:
Підпункт 2.1 :
2.1. Довідку довільної форми за підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою (у разі її використання) про підтвердження наявності у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з надання послуг, що є предметом закупівлі (ПІБ, посада, реквізити документу про освіту, досвід роботи, в тому числі наявність:
1. сертифікованого інженера-землевпорядника з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра, інформація про якого внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, закріплених за цим Учасником – в кількості не менше 1-го працівника;
2. фахівців із геодезичною освітою з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра – не менше 1 – ї особи.
3. фахівців із землевпорядною освітою з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче спеціаліста або магістра – не менше 2-х осіб;
Підпункт 2.3 :
2.3. Копії наказу про призначення на посаду/прийняття на роботу та/або копії трудових книжок (першої та сторінки про прийняття на роботу Учасником) або копії цивільно-правові угоди (в разі залучення працівників не за основним місцем роботи) та копія документів про освіту на всіх працівників, вказаних у довідці.
(У разі, якщо документ про вищу освіту міститься у Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти, оприлюдненому за адресою: https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/, Учасник може надати необхідні відомості для здійснення пошуку та перевірки наданої інформації про освіту).
3. Викласти в новій редакції Додаток № 1 до тендерної документації пункт 3 підпункти 3.1 та 3.3 в наступній редакції:
3.1 Довідку, складену Учасником, на фірмовому бланку Учасника (за наявності) та завірену печаткою Учасника (за наявності), що містить інформацію (найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи) про виконання у 2015-2023 рр.:
1. Не менше одного договору на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель (в межах населеного пункту).
Замовником або реципієнтом за вказаними договорами повинні бути тільки органи місцевого самоврядування (або їх структурні підрозділи).
3.3. Не менше 1 відгука (рекомендації) від замовників (реципієнтів) вказаних в довідці договорів.