• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

газ природний

Торги не відбулися

919 336.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 596.68 UAH
Період оскарження: 07.03.2018 13:25 - 19.03.2018 00:00
Вимога
Є відповідь

Відмова

Номер: 48cfce3a8dd74c43b20c3a6e5bd2fe44
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-07-001407-c.c2
Назва: Відмова
Вимога:
Ми, ТОВ "КАСТУМ", відмовляємося від укладення договору із Замовником згідно ч. 3 ст. 32 ЗУ "Про публічні закупівлі" внаслідок об'єктивних обставин.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Ваша вимога задоволена, рішення про намір укласти договір скасовано.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Транспортування

Номер: 1e1808d6196f4252a5468c2021d8243c
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-07-001407-c.b1
Назва: Транспортування
Вимога:
Відповідно до тендерної документації проекту договору "Ціна природного газу за цим Договором визначається за 1000 куб.м. та з __ __________ 201_ року становить ___________ грн., без урахування податку на додану вартість, тарифів на транспортування і розподіл природного газу. Крім того тариф на транспортування природного газу – _______ грн. без ПДВ "Вважаємо, що включення до Тендерної документації ціни газу послуг з транспортування є порушення законодавства, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлена пряма заборона одночасно займатися такими видами господарської діяльності як постачання, транспортування і розподіл, сутністю діяльності з транспортування і розподілу є те, що дані види діяльності це є послуги. Таким чином, виходячи з положень пункту 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (Виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (Замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Тобто, послуга має споживатися замовником в процесі вчинення певної дії чи здійснення певної діяльності виконавцем, в даному випадку транспортування і розподіл. Проте, споживаючи природний газ у обсязі, споживач отримував товар – природний газ, а не послугу. Учасник, як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці, а можливість перерахувати Оператору газотранспортної системи оплату за послуги транспортування замість свого споживача не передбачена Типовим договором транспортування природного газу, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, за таких умов діє лише в частині урегулювання небалансів Постачальника, про що було наведено вище. Постачальники природного газу оплату послуг транспортування та розподілу природного газу не здійснюють, оскільки не мають договірних відносин в цій частині з Оператором ГТС/ГРМ. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу: - встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу»; - призведе до подвійної оплати замовником послуг транспортування природного газу, оскільки оплата за такі послуги вже включена до оплати послуг розподілу, які Замовник оплачує своєму Оператору газорозподільної системи. Відповідно, у пункті 17 згаданої вище статті Закону міститься визначення послуг, у пункті 22 – робіт, у пункті 32 – товарів. У пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Як наслідок, жоден постачальник природного газу не має можливості включати до ціни природного газу, як товару вартість його транспортування. Тому, включення замовником вартості послуг транспортування до ціни газу встановлює, що постачальник має надати послугу транспортування природного газу, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу». Тому, пропонуємо привести тендерну документацію у відповідність до приписів законодавства України та виключити положення, що до ціни товару Учасника мають входити витрати на транспортування.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник процедури закупівлі! Звертаючи увагу на характер вашої скарги, керуючись вимогами чинного законодавтсва та принципами здійснення закупівель на конкурсних засадах згідно до ЗУ "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон), повідомляємо наступне. Відповідно до п.32 ч. 1 ст.1 Закону товаром є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Згідно з положенням п.9 ч.1 ст. 1 Закону України «Про ринок природного газу» Замовником є фізична або юридична особа, яка на підставі договору замовляє надання однієї чи кількох із таких послуг, а саме: приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи; транспортування природного газу; розподіл природного газу; зберігання (закачування, відбір) природного газу; послуги установки LNG. А також п.33 ч.1 ст. 1 даного Закону визначено поняття ринку природного (сукупність правовідносин, що виникають у процесі купівлі-продажу, постачання природного газу, а також надання послуг з його транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), послуг установки LNG) оптовим продавцем, який реалізує природний газ оптовому покупцю або постачальнику на підставі договору купівлі-продажу (згідно п.22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про ринок природного газу»). Так як жодним чинним законодавчим актом не затверджено типового договору постачання природного газу не побутовим споживачам (не мається на увазі Типовий договір постачання природного газу побутовим споживачам затверджений Постановою НКРЕКП №2500 від 30.09.2015р.), Замовник при формуванні подальших юридичних відносин з майбутніми постачальниками товару та надавачами послуг щодо поставки такого товару керується вимогами Господарського Кодексу та чинного законодавства в сфері реалізації (збуту) природного газу. В свою чергу замовник зацікавлений отримати природний газ за своїм місцем розташування та узгодити усі спірні питання щодо можливих збоїв постачання та інших факторів, які унеможливлюють своєчасність забезпечення установи природним газом, шляхом узгодженої організації поставки у вигляді договірних зобов’язань усіх членів даного процесу. З огляду на вище викладене Замовник визначає предмет закупівлі як товар із супутніми послугами щодо його поставки, оскільки вартість товару є вищою ніж вартість суміжних послуг по його постачанню та транспортуванню, та встановлювати юридичні відносини шляхом підписання договору з усіма Сторонами, які мають відношення до виконання свої зобов’язань відповідно до виду своєї діяльності, за наявності відповідних дозвільних документів. Тому зобов’язання щодо транспортування природного газу не є зобов’язанням постачальника (учасника даної процедури закупівлі), але є зобов’язанням оператором газотранспортної системи, та є третьою стороною договірних зобов’язань між замовником та постачальником.
Статус вимоги: Не задоволено