-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автодрабина пожежна з комбінованими рухами
Торги не відбулися
44 215 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 221 075.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 221 075.00 UAH
Період оскарження:
28.08.2023 15:14 - 02.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо надання сертифікату про походження товару та калькуляції
Номер:
397f4d85ba3740a38f95860229e99824
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-28-008922-a.c2
Назва:
Вимога щодо надання сертифікату про походження товару та калькуляції
Вимога:
Шановний Замовнику! Пунктом 1 розділу 3 Тендерної документації передбачена вимога щодо ступеня локалізації виробництва, який має бути не менше 15 % станом на 2023 рік. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель або сертифікат походження товару, що підтверджує походження товару з країни, з якою Україна уклала міжнародну угоду та / або країни, яка є учасником Угоди СОТ про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Крім того, в Додатку 3 до тендерної документації, а саме в пункті 14.1. проєкті Договору про закупівлю передбачено, що невід’ємною частиною цього Договору є: підпункт 14.1.3. «Калькуляція» (Додаток № 3).
У випадках закупівлі товарів, що передбачені підпунктом 2 пункту 61 Розділу X «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля має здійснюється з дотриманням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 р. № 861 Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, ступінь локалізації виробництва пропонованого товару, що визначений самостійно виробником товару, повинен дорівнювати чи перевищувати 15 відсотків.
На підтвердження вищезазначеного учасники надають інформацію про наявність запропонованого товару в переліку із відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган.
При цьому, пункт 61 Розділу Х Закону не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з пунктом 3 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 “Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва”, його дія не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару.
Враховуючи, що сертифікат про походження товару видається тільки по факту його надходження на митну територію України, тому пропонуємо вимогу викласти в наступній редакції: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель або сертифікат походження товару, що підтверджує походження товару з країни, з якою Україна уклала міжнародну угоду та / або країни, яка є учасником Угоди СОТ про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» або митну декларацію або документ від виробника, що містить інформацію про походження товару.».
Наголошуємо, що застосування у проекті договору додатку «Калькуляція» щодо товару є недоцільним, для постачальників, на яких не розповсюджуються норми пункту 6-1 Розділу X Закону України «Про публічні закупівлі» (цей пункт не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України) з огляду на наступне.
Зокрема, звертаючи увагу на широке коло постачальників даного товару можна передбачити, що не весь товар, який може бути запропонований у рамках закупівлі буде підпадати під вимоги підтвердження ступеня локалізації виробництва, тому і подання калькуляції відносно продукції у рамках процедури договору не має бути обов’язковим для всіх учасників/переможців.
Відповідне має своє підтвердження у законодавчих нормах, зокрема, вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 р. № 861 (далі – Постанова) передбачено, що ступінь локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі (далі - ступінь локалізації), підтверджується Мінекономіки в автоматичному режимі під час формування переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації на підставі поданої виробником товару заявки про включення товару до переліку, калькуляції собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України) та підтвердження здійснення на території України виробництва не менше одного з елементів товару (зокрема вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та/або використання вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів, виготовлених на території України.
Крім того, тією ж Постановою передбачено, що Учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю.
Тобто, безпосередньо законодавством передбачено, що по-перше така калькуляція підтверджується Мінекономіки в автоматичному режимі, по-друге, що вона передається безпосередньо з передачею товару, більш того, лише тими постачальниками, продукція яких підпадає під норми щодо підтвердження ступеню локалізації в Україні. Тому ті, постачальники, продукція яких не потребує такого підтвердження не мають складати та подавати таку калькуляцію взагалі, ані на етапі укладання договору, ані при постачанні товару.
З огляду на вищезазначене, пропонуємо видалити додаток «Калькуляція» з проєкту договору про закупівлю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.08.2023 15:45
Вирішення:
Шановний Учаснику, Замовник прийняв рішення залишити калькуляцію на виготовлення Товару у вигляді додатку № 3 до Договору про закупівлю.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Кваліфікаційний критерій щодо аналогічного договору.
Номер:
46bea8adfe2f4832b52c5e5caf6fe2fc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-28-008922-a.c1
Назва:
Кваліфікаційний критерій щодо аналогічного договору.
Вимога:
Шановний Замовнику! Підпунктом 1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації передбачена вимога про надання документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та перелік документів, які вимагаються для підтвердження інформації про відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям.
За результатами аналізу проведених аналогічних процедур закупівель, встановлено, що включення даної вимоги до умов тендерної документації є неактуальним. Зважаючи, що жодний з учасників фактично не підтвердив наявність досвіду щодо поставки аналогічних товарів, можна дійти висновку, що зазначена вимога призводить до обмеження кола конкуренції.
Відповідно до вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, тобто встановлення в тому числі цього критерію є правом, а не обов’язком Замовника.
Залишивши її ви як Замовник ризикує повторно провести безрезультативну закупівлю, яка буде відмінена через невідповідність учасників або через їх відсутність, зважаючи на досвід учасників з попередніх закупівель.
Як показує практика, досвід виконання договорів в минулому не завжди свідчить про добросовісне виконання своїх зобов’язань по новому договору.
Враховуючи зазначене вище, просимо вас виключити даний критерій з тендерної документації, у зв’язку з чим, ви суттєво розширите коло потенційних учасників та збільшите відсоток результативності закупівлі в цілому.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.08.2023 13:39
Вирішення:
Шановний, Учасник- Предмет закупівлі у розумінні Закону – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі та визначається у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Так, відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі – Порядок) від 17.03.2016 № 454, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Для підтвердження кваліфікації Учасника, Замовник залишає за собою право вимагати критерії , визначенними у ст. 16 Закону " Про публічні закупівлі"
Для
Статус вимоги:
Відхилено