• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

дизельне паливо

Завершена

3 615 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 155.00 UAH
Період оскарження: 25.08.2023 18:13 - 03.09.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінація

Номер: e1133b637635458c80815db2bc2403fc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-011183-a.a2
Назва: Дискримінація
Вимога:
В Додатку № 6 до тендерної документації, зокрема в додатку №2 до проєкту договору Замовник встановив наступні вимоги до показників дизельного палива: Цетановий індекс не менше -51, Температура спалаху у закритому тиглі 55,0. Відповідно до ДСТУ 7688:2015, нормою за зазначеними показниками є: Цетановий індекс не менше 46, Температура спалаху у закритому тиглі не нижче 55,0. Таким чином, Замовник, зазначаючи конкретний показник Температури спалаху у закритому тиглі та обмежуючи показник цетанового індексу, встановив критерії до учасників, які не відповідають критеріям ДСТУ, що є грубим порушенням законодавства. Вимагаємо внести зміни та викласти вимоги до показників цетанового індексу та температури спалаху у закритому тиглі наступним чином (у відповідності до ДСТУ 7688:2015): Цетановий індекс не менше 46, Температура спалаху у закритому тиглі не нижче 55,0.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Технічна помилка. Внесені зміни
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

СКАРГА

Номер: 6af2cf12431b4e8da59e042df17fce31
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-011183-a.a1
Назва: СКАРГА
Вимога:
В пункті 6 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено умову: "6. У разі зміни ціни за одиницю товару, різниця між запропонованою ціною Учасника за результатами аукціону (аукціонна ціна) та фактичною ціною за одиницю товару на відповідній АЗС міста Херсона в день проведення аукціону, зберігається на весь період дії договору." Вимога Замовника про те, що ціна пропозиції учасника не може перевищувати ціну, зазначену на стелі АЗС, необґрунтована та суперечить іншим умовам тендерної документації та Особливостям, з огляду на наступні факти: 1.1. Щодо штучних обмежень, встановлених Замовником до учасників: В частині 1 розділу 3 тендерної документації визначено: 8. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі. В частині 1 розділу 5 тендерної документації визначено: 2. Єдиним критерієм оцінки даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Замовник не приймає до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. В частині 6 розділу 1 тендерної документації визначено:Учасник самостійно несе відповідальність за формування ціни пропозиції, та формує ціни у відповідності до вимог чинного законодавства. Таким чином, тендерна документація містить умову про те, що учасник самостійно визначає ціну попозиції. Але, одночасно обмеження Замовник встановив, вимагаючи від учасників відповідність ціни пропозиції та цін договору цінам на паливо, зазначеним на стеллі АЗС в м. Херсон. Тобто, у тендерній документації Замовник суперечить сам собі. 1.2. Щодо оголошеної вартості закупівлі, як максимально дозволеної ціни пропозиції учасника: Відповідно до пункту 28 Особливостей - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей. Відповідно, оскільки Замовником не було встановлено умову щодо прийняття пропозицій, вартість яких є вищою за оголошену вартість предмету закупівлі – пропозиції, що є вищими за оголошену вартість закупівлі відхиляються. Умова документації щодо рівня ціни пропозиції учасника у відповідності до ціни, зазначеної на стеллі АЗС не узгоджується з законодавством з огляду на те, що єдине граничне значення ціни, яке має обмежувати учасників під час складання своєї цінової пропозиції - це оголошена вартість закупівлі, яку визначає замовник, а під час виконання договору - це ціна одиниці товару, зазначена в договорі. Тобто, учасники не мають права надавати цінові пропозиції, що є вищими за оголошену вартість закупівлі. Однак ніхто не має права обмежувати учасника в формуванні ціни його пропозиції, у разі, якщо загальна вартість нашої пропозиції не буде перевищувати оголошену вартість закупівлі. 1.3. Щодо вирахування Замовником-ЦЗО оголошенної вартості закупівлі: Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою мають керуватись замовники при визначенні оголошеної вартості закупівлі. Отже, Замовник, при оприлюднені закупівлі, вираховує оголошену вартість самостійно. Тобто, якщо Замовник визначив вартість закупівлі, яка складає 3 615 500 грн з ПДВ - то ця ціна має відповідати зазначеній вище методиці та в принципі не може бути завищеною. Така вартість має відповідати стелам АЗС, середньо ринковим цінам та інш. Ми, як учасник, який здійснює свою діяльність на умовах партнерських договорів – не регулюємо ціни на стелах АЗС, не маємо впливу на ринок нафти і палива, тому жодним чином не можемо впливати на рівень цін на стелах АЗС. Ми маємо ціну, яку нам надає наш партнер – розпорядник мережі АЗС. Окрім цього, ціна, зазначена на стелах АЗС – це ціна за літр палива за готівковий розрахунок, яка, на відміну від талонів, не враховує ризики коливання цін на ринку. Тому невірним рішенням буде співставляти показники цін на талони на пальне та показники роздрібних цін. Також, повідомляємо, що станом на зараз, середньо ринковою ціною дизельного палива є ціна 52,41 грн/л (див https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/). А Замовник оголосив закупівлю по цінам, що не відповідають середньо ринковим і складають 51,65 грн/л, тобто є заниженими від рівня цін на ринку. З приводу заборони обмеження ціни вартістю палива на АЗС - надаємо рішення АМКУ, в якому визначено дискримінаційність такої умови ТД. З огляду на зазначене - вимагаємо привести закупівлю у відповідність до законодавства.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Скаржник ! Вами не вірно трактовано пункт 6 Додатку № 3 до Тендерної документації. Ніхто не вимагає Вас встановлювати ціну пропозиції нижче ніж на стеле АЗС у місті Херсоні. Навпаки, мається на увазі, що якщо учасник демпінгує, то різниця між реальною ціною та ціною за результатами аукціону збережеться. Тобто, якщо учасник за результатами аукціону запропонував ціну за одиницю товару у розмірі 49 грн., а на стеле АЗС учасника на момент проведення аукціону ціна за одиницю дизельного палива становить 54 грн., то різниця між ними у 5 грн. збережеться на весь період дії договору і продавати переможець буде на 5 грн. дешевше ніж на стеле АЗС.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.09.2023 10:00