• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Руйнування та знесення будівель і земляні роботи [код CPV за кодом ДК 021:2015 — 45110000-1 (Влаштування обвалування полігону ТПВ в с. Брище, Луцького району, Волинської області)]

Завершена

2 952 534.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 762.67 UAH
Період оскарження: 25.08.2023 17:45 - 06.09.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: 5894b915085b4008816f48fb7a37d5cb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-25-011109-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови в тендерній документації
Вимога:
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають діючому законодавству, є дискримінаційним та обмежують конкуренцію, а саме: 1. У розділі 3 п. 3.1. Тендерної документації вказано : - Учасник повинен мати документально підтверджений досвід виконання не менше ніж одного аналогічного договору, який відповідає наступним вимогам: Аналогічний договір повинен бути укладений та виконаний не раніше 01 січня 2020 року. Окрім того Замовник, в цьому ж пункті Тендерної документації, встановив для Учасника вимогу надати довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за останні 3 роки. - Також в примітках в пункті 3.1. розділу 3 зазначено, що під терміном аналогічні договори мається на увазі виконання робіт на полігонах твердих побутових відходів (з урахуванням коду предмета закупівлі) в обсязі не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Згідно з п.4, п. 6 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі за текстом Закон), закупівля здійснюється за такими принципами: - недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 4 ст. 22 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім того п. 2 ст. 16 Закону передбачено обсяг кваліфікаційних критеріїв, що можуть встановлюватись Замовником, до них відносяться: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору; - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Прошу прийняти до уваги, що вищеназвані умови Тендерної документації є дискримінаційними та суперечать п.4, п. 6 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 4 ст. 22 Закону та п. 2 ст.16 Закону, оскільки прийняти участь у цій процедурі закупівлі можуть тільки учасники, які мають повністю виконані аналогічні договори виконання робіт на полігонах твердих побутових відходів в обсязі не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі та виконані не раніше 01.01.2020 р. Наше Товариство бажає прийняти участь у цій процедурі закупівлі, стрімко розвивається у своїй господарській діяльності, в тому числі і у напрямку надання послуг «Руйнування та знесення будівель і земляні роботи», має в достатній кількості всю необхідну техніку. Ми маємо договори , що виконуються на даний час та, які були виконані раніше 01.01.2020 р. за кодом 45110000-1 ДК 021:2015, але ми не маємо виконаних договорів саме по вищеназваним критеріям (виконання робіт саме на полігонах твердих побутових відходів, в обсязі не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі та виконані не раніше 01.01.2020 р.) , які вимагаються Замовником. З огляду на зазначене, вказані умови є дискримінаційними для нашого Товариства та позбавляють нас можливості прийняти участь у цій закупівлі. Більше того, вважаємо, що вищезазначені умови Тендерної документації визначені під конкретного учасника, який відповідає таким, штучно створеним, вимогам. Таким чином, включенням вищезазначених несприятливих та дискримінаційних умов до Документації, Замовник ціленаправлено обмежив коло учасників, які не відповідають таким штучно створеним умовам, в можливості прийняти участь та можливості стати переможцем у вищевказаних відкритих торгах, чим порушив не лише ЗУ «Про публічні закупівлі» а ще і ЗУ «Про захист економічної конкуренції», зокрема ст. 15 (п.2) , тобто, Замовник надав перевагу суб’єктам господарювання (учасникам відкритих торгів), які відповідають вищеперерахованим вимогам Документації, ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, які не відповідають таким вимогам Документації, що призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Окрім того такі дії можуть призвести до завищення вартості закупівлі та надмірних витрат бюджетних коштів, внаслідок спотворення конкуренції. Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 5,16,22,24 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.19 Конституції України, ПРОСИМО: 1. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами діючого законодавства України. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись : - До АМКУ зі скаргою (або до суду з позовом) про усунення в тендерній документації дискримінаційних умов; - До АМКУ з заявою про порушення конкуренційного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вважаємо за доцільне, можливе залишити редакцію п 3.1. додатку 2 до тендерної документації щодо документального підтвердження аналогічних договорів . Замовник жодним чином не обмежує право учасника подати аналогічний договір. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 22.05.2017 №3116-р/пк-пз зобов'язала замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі у зв'язку з не чітким дотриманням вимог п. 1 .3. п.3 додатку 2 тендерної документації. Вказане рішення не містить зауважень щодо дискримінаційних вимог. Замовником встановлена вимога щодо надання підтвердження виконання аналогічних договорів (виконання робіт на полігонах твердих побутових відходів (з урахуванням коду предмета закупівлі) в обсязі не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі (підтверджується актами виконаних робіт у зазначеному обсязі) з метою підтвердження спроможності Учасника виконання всього обсягу робіт за результатами проведеної закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено