-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Асфальтування та благоустрій території, яка знаходиться в незадовільному технічному стані з метою підготовки до навчального року Навчально-виховного комплексу № 7 м. Хмельницького за адресою: вул.Р.Шухевича, 4/3 у м. Хмельницький
Місцезнаходження замовника: Хмельницька область, місто Хмельницький, вулиця Р.Шухевича, 4/3. Категорія замовника - юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо учасник торгів не є резидентом України, він може подавати свою пропозицію іноземною мовою та надати переклад українською, завірений нотаріально. Код ДК 021:2015:45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Торги не відбулися
1 108 999.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 545.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 545.00 UAH
Період оскарження:
25.08.2023 16:07 - 30.08.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень
Номер:
547ab62c421b49239b301b02da7ba594
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-08-25-009710-a.c1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а частиною 5 цієї статті передбачено, що Замовники, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом та забороняється зловживання правами.
Ч.1.ст.24 Закону передбачено, що учасник може звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
В Тендерної документації містяться вимоги, які є дискримінаційними і порушують принципи закупівлі, визначені в Законі.
1. Вимога замовника в п.4 «Фінансова спроможність» Додатку 1 до Тендерної документації «З метою можливості виконання робіт без авансу, учасники повинні підтвердити наявність у них статутного капіталу для юридичних осіб в сумі не менше сумі 1000 % від вартості закупівлі».
Зважаючи на вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону - тендерну документацію розробляє та затверджує замовник. Вона повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв для учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством. Однак визначені статтею 16 Закону критерії відповідності Учасника не містять таких вимог, як наявність у Учасника статутного капіталу у визначеному Замовником розмірі, що надає йому права брати участь у процедурі закупівлі.
Тобто, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації вимог, щодо підтвердження наявності в Учасника статутного капіталу в сумі не менше сумі його тендерної пропозиції, порушують вимоги пункту 4 частини першої статті 5 Закону та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, як то передбачено пунктом 3 частини першої статті 5 Закону.
Аналогічна правова позиція висловлена Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в Рішенні № 5728-р/пк-пз від 25.03.2020 року при розгляді скарги Приватного підприємства «Реламакс» від 04.03.2020 № UA-2020-02-24-002415-c.a3.
Відповідно до зазначеного, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу «З метою можливості виконання робіт без авансу, учасники повинні підтвердити наявність у них статутного капіталу для юридичних осіб в сумі не менше сумі 1000 % від вартості закупівлі».
2. Вимога замовника в розділі 3 «Інша інформація» Додатку 1 до Тендерної документації зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати «Копія звіту про функціонування системи управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» (аудит третьої сторони), виданого за результатами проведення аудиту, складеного уповноваженою особою органу стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності) згідно пунктів ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», дійсний до завершення виконання робіт/надання послуг. Звіт має бути виданий органом з оцінки відповідності, відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» (іншим незалежним суб’єктом).
Ця вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників. Так як, Замовник і так зазначив вимогу, що Сертифікат учасника ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)», повинен бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату. То чому цей же орган, який видав сертифікат і є акредитований НААУ не являються валідним? Чому ще ми повинні отримувати Звіт на виданий сертифікат компетентним органом з перевірки системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ще від якось іншого органу сертифікації. Яким документом це передбачено? Якою статтею ЗУ «Про публічні закупівлі це передбачено? Як наявність цього звіту вплине на виконання робіт за предметом закупівлі?? В Україні взагалі діє принцип добровільної сертифікації. Таким чином ця вимогам дискримінаційна та протиправна.
Відповідно до зазначеного, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу «Звіт має бути виданий органом з оцінки відповідності, відміннім від органу оцінки відповідності, яким було видано сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» (іншим незалежним суб’єктом)».
3 В розділі 3 «Інша інформація» Додатку 1 до Тендерної документації зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати «Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту, стосовно, виключно, будівництва та ремонту об’єктів благоустрою. Вимоги та настанова щодо використання», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій.
Копія звіту про функціонування системи енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (аудит третьої сторони), виданого за результатами проведення аудиту, складеного уповноваженою особою органу стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності) згідно пунктів ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», дійсний до завершення виконання робіт/ надання послуг».
Ця вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які будуть мати Звіт про функціонування системи енергетичного менеджменту, виданний органом відміннім від органу оцінки відповідності (третьою стороною), яким було видано Сертифікат на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання.
То чому цей же орган, який видав сертифікат і є акредитований НААУ не являються валідним? Чому ще ми повинні отримувати Звіт на виданий сертифікат компетентним органом з перевірки системи енергетичного менеджменту ще від якось іншого органу сертифікації. Яким документом це передбачено? Якою статтею ЗУ «Про публічні закупівлі це передбачено? Як наявність цього звіту вплине на виконання робіт за предметом закупівлі?? В Україні взагалі діє принцип добровільної сертифікації. Таким чином ця вимогам дискримінаційна та протиправна.
Відповідно до зазначеного, просимо внести зміни до Тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу «Копія звіту про функціонування системи енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (аудит третьої сторони), виданого за результатами проведення аудиту, складеного уповноваженою особою органу стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності) згідно пунктів ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», дійсний до завершення виконання робіт/ надання послуг».
У випадку незадоволення нашої вимоги, ми будемо вимушені звернутись до органів Держаудистлужби з метою усунення зазначених порушень.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.08.2023 18:05
Вирішення:
Шановний Учаснику, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
1.Щодо статутного капіталу:
Одним із вагомих фінансових факторів виступає розмір власного капіталу. Адже коли компанією сформовані не достатні страхові резерви, статутний капітал виступає джерелом для виконання зобов’язань за договорами страхування.
Наявність зазначеного розміру статутного капіталу надає змогу переконатися в можливості виконання компанією прийнятих на себе зобов’язань у повному обсязі без наявних ризиків для Замовника – державної компанії. При цьому можливіть зазначених ризиків може бути підтверджена компанією вже після укладання відповідних договорів відносин та не є гарантією саме здійснення таких кроків.
Замовник, посилаючись на частину третю статті 22 Закону, зазначає, що він дотримався обмежень, встановлених ч.3 ст. 16 Закону, а кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі, встановлені Установою не є дискримінаційною, адже вони сформована з врахуванням потреб та критеріїв надання якісних послуг, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати послуги і які відповідають вимогам тендерної документації.
Цю правову позицію підтримує Верховний Суд. Він наголошує, що Закон не надає вичерпного переліку підтвердних документів, які може вимагати замовник для того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. Такі висновки містяться у постановах Верховного Суду від 17 червня 2020 року у справі № 826/16606/18, від 16 квітня 2020 року у справі № 640/5949/19, від 13 травня 2020 року у справі № 826/7832/18.
2. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Оскільки Замовником встановлено вимогу щодо підтвердження додержання умов перевезення предмету закупівлі, у відповідності до абц. 2 ч. 5 ст. 23 Закону, такий документ може бути виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України.
Відповідно до пп. 33 п. 1 наказу Державного підприємства "Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 18.12.2015 № 193 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування національних стандартів України" (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0193774-15#Text), прийняти національні стандарти України, гармонізовані з міжнародними та європейськими нормативними документами, з набранням чинності з 01 січня 2017 року: ДСТУ ISO/IEC
Вказаний документ видається необмеженою кількістю спеціалізованих та акредитованих організацій за умови відповідності діяльності суб’єкта господарювання вимогам Стандарту. Отже вказана вимога стосується усіх без винятку учасників процедури закупівлі та можливість оформлення якої не є проблемою для спеціалізованого суб’єкта господарювання у сфері встановлення систем протипожежного захисту. 26 Статтею 2 Закону України "Про охорону праці" передбачено: "Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих". Відповідно до статті 18 Закону України "Про охорону праці" працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Статтею 13 Закону України "Про охорону праці" задекларовано наступну вимогу: "Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …" Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій - стаття 70 Кодексу ЦЗУ.
Таким чином, Замовник не бачить причини для внесення змін до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено